Web analytics programma’s leveren veel data op. Om deze data inzichtelijk te maken gebruiken we overzichtelijke rapportages. Deze rapportages zijn afgestemd op de doelen die jullie willen bereiken. Zo kunnen we waardevolle inzichten creëren in het gebruik van de website en zijn we in staat om de volgende vragen te beantwoorden:
Deze vragen laten het belang van web analytics zien. Een betrouwbaar antwoord op iedere vraag geeft je namelijk de kennis om je marketingcampagne goed in te vullen en daarmee groei te realiseren! Het antwoord op de vragen vinden we door data te analyseren en op basis daarvan te testen. Koppelingen maken met tools en het inzetten van A/B testen zien wij dan ook als toegevoegde waarde voor je website.
Binnen de werkwijze van DoubleSmart is iedere bezoeker waardevol. De bezoeker die binnen vier klikken een conversie realiseert geeft belangrijke informatie over de website, maar ook de bezoeker die na drie minuten nog geen actie heeft ondernomen levert kennis op. Door verschillende web analytics tools te gebruiken kunnen we groepen bezoekers analyseren, maar ook individuele acties bekijken. Tools die de specialisten van DoubleSmart onder andere gebruiken zijn Google Analytics, Hotjar, Mouseflow, Visual Website Optimizer en SWYDO.
Duidelijke doelen staan aan de basis van web analytics bij DoubleSmart. Om deze doelen te bepalen gebruiken we de SMART-methode. Door de doelstellingen meetbaar te maken in de vorm van KPI’s, zijn we in staat de voortgang te toetsen aan een betrouwbare maatstaf. Voorbeelden van KPI’s kunnen hierbij zijn:
Ben je benieuwd welke inzichten jouw website verder kunnen helpen? Neem vrijblijvend contact op. We helpen je graag verder om de data van je website om te zetten in waardevolle informatie.
Laat het mij weten!