Loader

Webanalytics

Bezoekersgedrag analyseren en verbeteren
 
Beter gevonden worden met zoekmachine optimalisatie

Web analytics

Weet je waar de bezoekers op je website vandaan komen? Hoe de bezoekers navigeren en hun weg vinden? Heb je inzicht in het conversieratio van de website en heb je genoeg hulpmiddelen om dit te verbeteren? Deze belangrijke vragen zijn essentieel om te zien of je marketingcampagnes rendabel zijn. Wij helpen je graag om meer inzicht te krijgen in de informatie die iedere bezoeker achterlaat en maken deze informatie waardevol door er actie op te ondernemen.

Waardevolle inzichten in online marketing

Web analytics programma’s leveren veel data op. Om deze data inzichtelijk te maken gebruiken we overzichtelijke rapportages. Deze rapportages zijn afgestemd op de doelen die jullie willen bereiken. Zo kunnen we waardevolle inzichten creëren in het gebruik van de website en zijn we in staat om de volgende vragen te beantwoorden:

  • Waar komen mijn bezoekers vandaan?
  • Hoe gedragen de bezoekers zich?
  • Hoe kunnen we de waarde per bezoeker vergroten?

Deze vragen laten het belang van web analytics zien. Een betrouwbaar antwoord op iedere vraag geeft je namelijk de kennis om je marketingcampagne goed in te vullen en daarmee groei te realiseren! Het antwoord op de vragen vinden we door data te analyseren en op basis daarvan te testen. Koppelingen maken met tools en het inzetten van A/B testen zien wij dan ook als toegevoegde waarde voor je website.

Werkwijze web analytics

Binnen de werkwijze van DoubleSmart is iedere bezoeker waardevol. De bezoeker die binnen vier klikken een conversie realiseert geeft belangrijke informatie over de website, maar ook de bezoeker die na drie minuten nog geen actie heeft ondernomen levert kennis op. Door verschillende web analytics tools te gebruiken kunnen we groepen bezoekers analyseren, maar ook individuele acties bekijken. Tools die de specialisten van DoubleSmart onder andere gebruiken zijn Google Analytics, Hotjar, Mouseflow, Visual Website Optimizer en SWYDO.

Duidelijke doelen

Duidelijke doelen staan aan de basis van web analytics bij DoubleSmart. Om deze doelen te bepalen gebruiken we de SMART-methode. Door de doelstellingen meetbaar te maken in de vorm van KPI’s, zijn we in staat de voortgang te toetsen aan een betrouwbare maatstaf. Voorbeelden van KPI’s kunnen hierbij zijn:

  • De kost per conversie verlagen met 15%
  • De bezoekersaantallen uit de zoekmachine vergroten met 30% binnen een halfjaar

Onze voordelen

Ben je benieuwd welke inzichten jouw website verder kunnen helpen? Neem vrijblijvend contact op. We helpen je graag verder om de data van je website om te zetten in waardevolle informatie.

Quick scan

Ontdek binnen één minuut de knelpunten van uw website en weet waar de kansen liggen voor uw onderneming. Met deze vrijblijvende SEO scan analyseert u uw website op meer dan 150 punten, daarnaast krijgt u inzage in hoe de punten verbeterd kunnen worden.

Direct, online een complete analyse met diverse tips en feiten over de zoekmachine optimalisatie van uw website.





 

Wij behalen te gekke resultaten! Benieuwd wie je voor gingen? Bekijk cases

DoubleWeb: Onze partner in techniek

Technische verbeteringen aan de website worden uitgevoerd door DoubleWeb, ons zusterbedrijf. Met DoubleWeb heeft u technische specialisten binnen handbereik. Ga naar de website

Close