Met advertentie-extensies kun je extra informatie toevoegen aan een zoekmachine advertentie, zo kun je mogelijke klanten meer redenen geven om voor jouw onderneming te kiezen. Het is mogelijk om hiermee een hoger aantal clicks te bereiken. Er zijn diverse extensies beschikbaar met ieder hun eigen functie en toepassing. Wat zijn advertentie-extensies en hoe kun je daarmee de respons verhogen?
Er zijn verschillende extensie formaten waaronder knoppen om direct te telefoneren, informatie over de locatie, links naar een specifieke pagina op een website of gewoon tekstuele informatie als toevoeging. Door informatie toe te voegen wordt de zichtbaarheid van een advertentie in Google ook hoger, de combinatie van extra informatie en zichtbaarheid kan de respons verbeteren.
Op het moment dat je een Google advertentie wilt plaatsen zal Ads direct aangeven welke extensies het beste aansluiten op een specifieke zoekopdracht. Niet alle advertentie-extensies zijn per definitie geschikt voor iedere advertentie. Zo is een locatie niet relevant voor een webshop. Naast automatische extensies bestaan er ook advertentie-extensies die handmatig toegevoegd worden. Wanneer de Ad Rank ofwel de “waarde” van de advertentie hoog genoeg is, zullen er automatisch extensies vertoond worden.
In principe zijn er geen extra kosten voor het gebruik van deze extensies bij een Google advertentie. De kosten per klik blijven gelijk, maar omdat er meer mogelijkheden zijn voor interactie kunnen de kosten wel hoger uitvallen. Denk bijvoorbeeld aan de weergave van een knop met telefoonnummer. Wanneer de potentiële klant op het nummer klikt in plaats van deze handmatig in te toetsen worden daarvoor kosten per klik berekend.