Display advertising staat voor alle advertenties die zichtbaar zijn in websites of op social media pagina’s. Er zijn verschillende vormen, stijlen en formaten mogelijk, maar het principe blijft gelijk. Alles wat zichtbaar wordt weergeven valt onder deze term, dus ook links met alleen maar tekst. Wat is display advertising, wat zijn de voordelen en hoe worden de kosten bepaald?
Banners vormen waarschijnlijk de meest bekende vorm van display advertising, ook de tekst advertenties bovenaan in de zoekresultaten in Google vallen onder deze noemer. Afhankelijk van het platform zullen er standaard afmetingen toegepast worden. Het is niet altijd nodig om voor ieder formaat een apart design te maken, met enkele formaten kun je doorgaans al een campagne inrichten. Er zijn verschillende redenen om dit soort advertenties te publiceren. Denk aan het uitbreiden van naamsbekendheid bij een nieuwe doelgroep, standaard retargeting of dynamische retargeting.
Er zijn diverse voordelen van display advertising. Hier zijn enkele mogelijkheden:
De kosten voor display advertising zullen flink afwijken op basis van diverse criteria. Denk aan het formaat van de advertentie, het aantal views, kliks of de populariteit van zoektermen of websites waar de advertenties geplaatst worden. Gelukkig is het niet nodig om al het werk zelf uit te voeren. Er kan ook worden gekozen voor een budget en looptijd, een algoritme zal vervolgens het budget op de meeste effectieve wijze invulling geven. Er kan ook een marketing strategie worden ontwikkeld door een online marketing bureau.