Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-
- Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
- Uitgebreide en concrete analyse
- Op maat gemaakt door onze specialisten
Kansenonderzoek SEA
Meetbaar meer omzet
Google Shopping uitbesteden levert jou meetbaar meer omzet op en dat is te zien! Je hebt 24/7 toegang tot het dashboard met resultaten en bovendien ontvang je iedere maand een uitgebreide rapportage. Laat die euro’s maar rollen!
Strategisch partner aan je zijde
Niet zomaar een specialist die aan de juiste knoppen draait, maar een volwaardig team dat je strategisch adviseert. Welke koers kun je het beste varen met je bedrijf om het beste resultaat te behalen? En welke stappen zijn hier concreet voor nodig? Wij denken met je mee!
Groei op korte én lange termijn
Vliegen je producten straks als warme broodjes over de toonbank? Voor ons geen reden om achterover te leunen. Wij zoeken continu naar mogelijkheden om je bedrijf nóg meer te laten groeien. Of dat nou nu is, over een jaar of over 5 jaar.
Waarom zou je Google Shopping uitbesteden?
Je betaalt pas voor je advertentie als iemand erop klikt. Zodoende heb je weinig te verliezen, zou je denken. Maar eerlijk is eerlijk: ben je vervolgens onzichtbaar, dan heb je ook helemaal niks te winnen. En dan is het natuurlijk superfrustrerend als je tijd en moeite steekt in het samenstellen van een mooie productfeed, terwijl het je uiteindelijk niks oplevert.
Precies dát is de reden dat veel ondernemers kiezen voor Google Shopping uitbesteden aan een specialist. Een Google Shopping-specialist weet precies met welke strategie en productfeed jouw advertentie wél bovenaan komt te staan. En hoe de geïnvesteerde tijd en moeite je dus vervolgens wél extra verkoop en omzet oplevert. Kies je voor een reguliere Shopping Ad met Performance Max, een mix of alleen voor Performance Max. Alle keuzes worden zorgvuldig afgewogen.
Dit zijn onze Google Ads-klanten
Wat is Google Shopping precies?
Kort gezegd is Google Shopping hét verkoop-/vergelijkingsplatform van Google. Met Google Shopping heb je de mogelijkheid je product – met foto en prijs – bovenaan in de zoekresultaten te plaatsen als iemand zoekt op een relevante zoekterm. Ter illustratie: googelt iemand bijvoorbeeld op ‘witte sneakers’, dan kun je er dus voor zorgen dat jouw product direct boven in beeld verschijnt. En/of dat hij in het productoverzicht staat als iemand bovenin (onder de zoekbalk) op ‘Shopping’ klikt.
Je begrijpt: met Google Shopping kun je jouw conversiepercentage en omzet fiks verhogen. Mensen oriënteren zich steeds sneller en doen graag zo min mogelijk moeite. Zichtbaar zijn op de juiste plek en op het goede moment is daarom belangrijker dan ooit!
Dit is hoe jouw product bovenaan komt te staan
Waarschijnlijk is de concurrentie in jouw branche moordend. Waarom zou dan precies jouw product bovenaan komen te staan in de resultaten? We kunnen je vertellen: dat is inderdaad niet zo eenvoudig als dat het in eerste instantie klonk. Want hoewel je eigenlijk gewoon een advertentie plaatst, is het lang niet zeker dat deze ook daadwerkelijk getoond wordt.
De kunst van wél scoren met Google Shopping zit hem in een samenspel van:
Wat Google Shopping uitbesteden je concreet oplevert
Google Shopping uitbesteden in plaats van het zelf te proberen? Concreet laat dat jou profiteren van voordelen als:
- Een hoger rendement. Laat je je Google Shopping beheren door een specialist, dan weet je zeker dat je geïnvesteerde euro’s je daadwerkelijk zorgen voor een betere zichtbaarheid. En zodoende behaal je dus een hoger rendement.
- De beste tools en meest recente kennis. Een Google Shopping-specialist houdt online ontwikkelingen en Google-updates nauwlettend in de gaten én beschikt bovendien over de beste tools. Hierdoor blijft jouw productfeed altijd up-to-date.
- Tijds- en moeitebesparing. Door Google Shopping uit te besteden houd jij tijd over voor de werkzaamheden waar jij écht energie van krijgt. En waar het bedrijf jou het hardste nodig heeft natuurlijk.
Dit zeggen onze klanten
De waarde van de relatie zegt ons zo veel meer dan de waarde van de transactie. Dat heeft gezorgd voor lange termijn relaties met opdrachtgevers.
Google Shopping of Performance max campagnes?
Met Performance Max-advertenties heeft Google responsieve advertenties naar een hoger niveau getilt. Daarbij is Pmax de vervanger van Smart Shopping en hebben we positieve resultaten gezien uit dit campagnetype. Met de benodigde input kunnen diverse type campagnes (Shopping, Video, Tekst en Display) in één campagne worden geplaatst. Waar de SEA specialist verantwoordelijk is voor het maken van de advertenties, is Google verantwoordelijk voor het beheren van de uiteindelijke campagnes.
Dit gebeurt op basis van de prestaties en jouw doelen, met als doel optimale resultaten te behalen. Een Performance Max campagne werkt volledig geautomatiseerd aan het behalen van jouw belangrijkste doelstellingen. Het zorgt voor minder controle aan jouw zijde, maar door de juiste instellingen, optimalisatie en juiste doelstellingen kán een Performance Max je campagnes naar een nog hoger niveau tillen.
Doublesmart als jouw partner: dit maakt ons uniek
Een strategisch partner
Je kunt ons zien als een partner die met je meedenkt op strategisch niveau. En die dus meer doet dan Shopping-campagnes het web op vuren. Wat is jouw uiteindelijke doel? En met welke middelen en activiteiten kom je daar uiteindelijk?
De overkoepelende strategie
Ook de rest van je SEA uitbesteden aan ons? En daarnaast investeren in SEO en/of social ads? Bij ons vind je alle specialismes onder één dak. En je laat dus een overkoepelende strategie opstellen voor al je online marketing. Door alle uitingen en activiteiten naadloos op elkaar af te stemmen ben je zichtbaar en relevant in iedere fase van de klantreis.
De focus op langetermijnresultaat
Wij kijken verder dan de kansen die voor het grijpen liggen en investeren ook graag in resultaat op de lange termijn. Door continu een kritische blik te werpen op jouw Google Shopping-campagnes én deze te optimaliseren waar nodig, blijf je ook in de toekomst nog profiteren van bedrijfsgroei.
TeamSMART: een overkoepelende strategie voor maximaal resultaat
Je Google Ads uitbesteden aan DoubleSmart levert je al heel wat extra websitebezoekers, leads en winst op. Maar droom je écht van maximale bedrijfsgroei, dan is ons TeamSMART-model de ideale investering. Met TeamSMART laat je een overkoepelende strategie opstellen voor al jouw online marketing (Google Ads, SEO, social ads en CRO).
Samengevat zorgt TeamSMART voor:
- Zichtbaarheid in de gehele klantreis. Waar het ene kanaal bijvoorbeeld perfect is om je do-klanten te bereiken, bereik je met het andere kanaal juist klanten in de see-, think- of care-fase.
- Relevantie in de gehele klantreis. De activiteiten op de verschillende kanalen worden naadloos op elkaar afgestemd. Hierdoor ben je in iedere fase van de klantreis relevant.
- Het behalen van je doelen en ambities. Je gaat periodiek met ons om de tafel om je strategie, resultaten en ambities uitgebreid te bespreken. Zit je nog op de juiste weg of is er bijsturing nodig? Door altijd scherp te blijven op je bedrijfsdoelen, verliezen we die niet uit het oog.
Ons track record
bekijk alle partners en awardsOntmoet onze Google Ads en Shopping specialisten
Maak ons ’s nachts wakker en we kunnen je precies vertellen hoe de vork in de steel zit. Of hoe jij je koffie drinkt.
Koekje erbij?
Maak een afspraak met onze marketingprofessionals.
Klaar voor de volgende stap? Onder het genot van een bakje koffie en een heerlijke stroopwafel bespreken we samen de strategie, campagne of aanpak die bij jou past.
Veelgestelde vragen
-
Wat kost Google Shopping uitbesteden?
Wat Google Shopping uitbesteden je kost, dat hangt af van factoren als het aantal uur dat een specialist in jouw campagne investeert en de kosten per klik van jouw advertentie(s).
Het precieze bedrag is dus moeilijk van tevoren in te schatten. Goed om te beseffen is natuurlijk wel dat je je investering dubbel en dwars terugverdient. Toch alvast een idee krijgen van de kosten? Neem vrijblijvend contact met ons op óf vraag een gratis kansenonderzoek aan.
-
Wat is het verschil tussen Google Shopping en Google Ads?
Waar Google Shopping echt alleen gaat over adverteren op het ‘Shopping-gedeelte’ van Google, is Google Ads breder dan dat. Google Ads is de overkoepelende term van adverteren op alle kanalen van Google. Dit kan bijvoorbeeld ook gaan over tekstadvertenties in de zoekresultaten van Google of over adverteren op Gmail of YouTube.
-
Waarom zou ik Google Shopping inzetten?
Google Shopping inzetten voor jouw bedrijf? Dat laat je profiteren van voordelen als:
- Een betere zichtbaarheid. Als je het goed doet wordt jouw advertentie direct bovenaan in de zoekresultaten getoond als iemand op een relevante zoekterm zoekt.
- Meer klikken naar je website. Doordat je zo goed zichtbaar bent, klikken meer mensen door naar jouw website.
- Meer verkoop en omzet. Meer websitebezoekers betekent meer verkoop. En meer verkoop betekent natuurlijk meer omzet.
-
Hoe werkt Google Shopping?
Google Shopping kun je zien als een grote online marktplaats. Bedrijven met een webshop uploaden hun assortiment in het Google Merchant Center, en consumenten kunnen Google Shopping gebruiken om eenvoudig producten en verkopers te vergelijken. Google Shopping advertenties kosten geld als een gebruiker erop klikt, maar er zijn tegenwoordig ook organische resultaten zichtbaar in het Shopping tabblad. Daar hoef je dus niet voor te betalen. Hoe je daarin gaat ranken? Voortdurende optimalisatie van je product feed.