Google Shopping uitbesteden

Jouw producten een podium geven bovenaan in de zoekresultaten van Google? En zodoende profiteren van flink meer verkoop, omzet en rendement? Kies voor Google Shopping uitbesteden aan Doublesmart en maak het de realiteit!

Gerben en Lennert in overleg

Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-

  • Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
  • Uitgebreide en concrete analyse
  • Op maat gemaakt door onze specialisten
Wij krijgen een 4.9 op Google uit 129 beoordelingen
js_loader

Kansenonderzoek SEA

Meetbaar meer omzet

Google Shopping uitbesteden levert jou meetbaar meer omzet op en dat is te zien! Je hebt 24/7 toegang tot het dashboard met resultaten en bovendien ontvang je iedere maand een uitgebreide rapportage. Laat die euro’s maar rollen!

Strategisch partner aan je zijde

Niet zomaar een specialist die aan de juiste knoppen draait, maar een volwaardig team dat je strategisch adviseert. Welke koers kun je het beste varen met je bedrijf om het beste resultaat te behalen? En welke stappen zijn hier concreet voor nodig? Wij denken met je mee!

Groei op korte én lange termijn

Vliegen je producten straks als warme broodjes over de toonbank? Voor ons geen reden om achterover te leunen. Wij zoeken continu naar mogelijkheden om je bedrijf nóg meer te laten groeien. Of dat nou nu is, over een jaar of over 5 jaar.

Waarom zou je Google Shopping uitbesteden?

Je betaalt pas voor je advertentie als iemand erop klikt. Zodoende heb je weinig te verliezen, zou je denken. Maar eerlijk is eerlijk: ben je vervolgens onzichtbaar, dan heb je ook helemaal niks te winnen. En dan is het natuurlijk superfrustrerend als je tijd en moeite steekt in het samenstellen van een mooie productfeed, terwijl het je uiteindelijk niks oplevert.

Precies dát is de reden dat veel ondernemers kiezen voor Google Shopping uitbesteden aan een specialist. Een Google Shopping-specialist weet precies met welke strategie en productfeed jouw advertentie wél bovenaan komt te staan. En hoe de geïnvesteerde tijd en moeite je dus vervolgens wél extra verkoop en omzet oplevert. Kies je voor een reguliere Shopping Ad met Performance Max, een mix of alleen voor Performance Max. Alle keuzes worden zorgvuldig afgewogen.

Dit zijn onze Google Ads-klanten

Wat is Google Shopping precies?

Kort gezegd is Google Shopping hét verkoop-/vergelijkingsplatform van Google. Met Google Shopping heb je de mogelijkheid je product – met foto en prijs – bovenaan in de zoekresultaten te plaatsen als iemand zoekt op een relevante zoekterm. Ter illustratie: googelt iemand bijvoorbeeld op ‘witte sneakers’, dan kun je er dus voor zorgen dat jouw product direct boven in beeld verschijnt. En/of dat hij in het productoverzicht staat als iemand bovenin (onder de zoekbalk) op ‘Shopping’ klikt.

Je begrijpt: met Google Shopping kun je jouw conversiepercentage en omzet fiks verhogen. Mensen oriënteren zich steeds sneller en doen graag zo min mogelijk moeite. Zichtbaar zijn op de juiste plek en op het goede moment is daarom belangrijker dan ooit!

Google shopping advertentie noise cancelling headphones kopen
WOW WOW WOW

Vraag een gratis kansenonderzoek aan!

90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen. Vraag nu jouw gratis op maat gemaakte onderzoek aan, ter waarde van € 400,-.

Dit is hoe jouw product bovenaan komt te staan

Waarschijnlijk is de concurrentie in jouw branche moordend. Waarom zou dan precies jouw product bovenaan komen te staan in de resultaten? We kunnen je vertellen: dat is inderdaad niet zo eenvoudig als dat het in eerste instantie klonk. Want hoewel je eigenlijk gewoon een advertentie plaatst, is het lang niet zeker dat deze ook daadwerkelijk getoond wordt.

De kunst van wél scoren met Google Shopping zit hem in een samenspel van:

1. Optimaliseren van je productfeed

Oftewel: een goede producttitel toevoegen aan je productfeed in Google Shopping, je product in de juiste categorieën indelen en de juiste prijs toevoegen. Met Google Shopping kun je niet zelf bepalen op welke zoekwoorden je wordt gevonden. Dit hangt volledig af van je productfeed en daarom is het superbelangrijk dat deze rijk is aan de juiste informatie.

2. De juiste biedstrategieën toepassen

Achter Google Shopping hangt een ingewikkeld veilingmodel. Jij moet een bod doen voor de kosten per klik en op basis daarvan bepaalt Google waar jij komt te staan in het Shopping-overzicht. Hoe hoger je bod, hoe zichtbaarder je bent. En hoewel dit misschien makkelijk lijkt (want: dan bied je toch gewoon heel veel?), is dat het niet. Een hoog bedrag betalen aan Google, telkens als iemand op je advertentie klikt, komt immers niet per se ten goede aan je rendabiliteit.

3. Investeren in de aantrekkelijkheid van je advertentie

Hoe vaker er op jouw advertentie wordt geklikt, hoe ‘aantrekkelijker’ Google Shopping jouw advertentie acht. En hoe hoger deze vervolgens komt te staan in het Shopping-overzicht. Daarom doe je er goed aan aandacht te besteden aan hoe je advertentie eruitziet. Zorg dus voor mooie afbeeldingen en een aantrekkelijke productprijs.

4. Je advertentie monitoren en optimaliseren

Het houdt niet op na livegang van je advertentie. Je doet er goed aan je productfeed en biedingen constant in het vizier te houden en te verbeteren. De wereld van e-commerce ontwikkelt zich razendsnel. En alleen door continue optimalisatie blijf je ook op langere termijn profiteren van een goed resultaat.

Wat Google Shopping uitbesteden je concreet oplevert

Google Shopping uitbesteden in plaats van het zelf te proberen? Concreet laat dat jou profiteren van voordelen als:

  • Een hoger rendement. Laat je je Google Shopping beheren door een specialist, dan weet je zeker dat je geïnvesteerde euro’s je daadwerkelijk zorgen voor een betere zichtbaarheid. En zodoende behaal je dus een hoger rendement.
  • De beste tools en meest recente kennis. Een Google Shopping-specialist houdt online ontwikkelingen en Google-updates nauwlettend in de gaten én beschikt bovendien over de beste tools. Hierdoor blijft jouw productfeed altijd up-to-date.
  • Tijds- en moeitebesparing. Door Google Shopping uit te besteden houd jij tijd over voor de werkzaamheden waar jij écht energie van krijgt. En waar het bedrijf jou het hardste nodig heeft natuurlijk.

Dit zeggen onze klanten

De waarde van de relatie zegt ons zo veel meer dan de waarde van de transactie. Dat heeft gezorgd voor lange termijn relaties met opdrachtgevers.

Wij krijgen een 4.9 op Google uit 129 beoordelingen
js_loader

‘Afgelopen maanden hebben we een AI-trainingen-reeks gevolgd bij DoubleSmart. En wat was het geweldige ervaring! De training is opgebouwd uit vier dagdelen: ChatGPT prompten, een eigen digitale…’

Marianne Noiman
Marianne Noiman

‘Wij werken al een tijdje met DoubleSmart en zijn daar tevreden over. We hebben ze ontmoet op de Webwinkel Vakdagen. Hoewel we toen niet direct met ze in zee gingen, hebben we uiteindelijk toch een…’

Maikel Keizer
Maikel Keizer

‘De “AI training voor marketeers” is echt een aanrader voor wie verder wil met gebruik van AI!Deze training bij DoubleSmart in Gouda heb ik al zeer prettig ervaren en niet in het minst om de kennis en…’

mol4media
mol4media

‘Meedenkend en ontzorgend in de online marketing. Zichtbaar resultaat en er wordt op een fijne manier gecommuniceerd.’

Carwash Uden B.V.
Carwash Uden B.V.

‘Wij werken nu sind een half jaar met Doublesmart samen. Onze ervaring is erg positief. Door de onbekendheid van het type product wat wij op www.purenano.nl verkopen, is het lastig om dit te…’

Rafael Schijff
Rafael Schijff
js_loader

Google Shopping of Performance max campagnes?

Met Performance Max-advertenties heeft Google responsieve advertenties naar een hoger niveau getilt. Daarbij is Pmax de vervanger van Smart Shopping en hebben we positieve resultaten gezien uit dit campagnetype. Met de benodigde input kunnen diverse type campagnes (Shopping, Video, Tekst en Display) in één campagne worden geplaatst. Waar de SEA specialist verantwoordelijk is voor het maken van de advertenties, is Google verantwoordelijk voor het beheren van de uiteindelijke campagnes.

Dit gebeurt op basis van de prestaties en jouw doelen, met als doel optimale resultaten te behalen. Een Performance Max campagne werkt volledig geautomatiseerd aan het behalen van jouw belangrijkste doelstellingen. Het zorgt voor minder controle aan jouw zijde, maar door de juiste instellingen, optimalisatie en juiste doelstellingen kán een Performance Max je campagnes naar een nog hoger niveau tillen.

Jessica wijst naar scherm Harvey

Doublesmart als jouw partner: dit maakt ons uniek

Een strategisch partner

Je kunt ons zien als een partner die met je meedenkt op strategisch niveau. En die dus meer doet dan Shopping-campagnes het web op vuren. Wat is jouw uiteindelijke doel? En met welke middelen en activiteiten kom je daar uiteindelijk?

De overkoepelende strategie

Ook de rest van je SEA uitbesteden aan ons? En daarnaast investeren in SEO en/of social ads? Bij ons vind je alle specialismes onder één dak. En je laat dus een overkoepelende strategie opstellen voor al je online marketing. Door alle uitingen en activiteiten naadloos op elkaar af te stemmen ben je zichtbaar en relevant in iedere fase van de klantreis.

De focus op langetermijnresultaat

Wij kijken verder dan de kansen die voor het grijpen liggen en investeren ook graag in resultaat op de lange termijn. Door continu een kritische blik te werpen op jouw Google Shopping-campagnes én deze te optimaliseren waar nodig, blijf je ook in de toekomst nog profiteren van bedrijfsgroei.

Somfy

SEO | SEA | CRO

Groei in organisch verkeer door het herstructureren van de websitestructuur

103% groei in omzet via Google Ads
73% groei in organisch verkeer
254% groei in vertoningen via de organische resultaten

Yamaha

SEO | SEA | Socialmedia

Zichtbaarheid in de hele customer journey van de doelgroep dankzij SEA en het gebruik van social media

91% Meer opbrengsten via alle kanalen
35% Groei in organisch verkeer
84% Stijging in brandname zoekvolume

TeamSMART: een overkoepelende strategie voor maximaal resultaat

Je Google Ads uitbesteden aan DoubleSmart levert je al heel wat extra websitebezoekers, leads en winst op. Maar droom je écht van maximale bedrijfsgroei, dan is ons TeamSMART-model de ideale investering. Met TeamSMART laat je een overkoepelende strategie opstellen voor al jouw online marketing (Google Ads, SEO, social ads en CRO).

Samengevat zorgt TeamSMART voor:

  • Zichtbaarheid in de gehele klantreis. Waar het ene kanaal bijvoorbeeld perfect is om je do-klanten te bereiken, bereik je met het andere kanaal juist klanten in de see-, think- of care-fase.
  • Relevantie in de gehele klantreis. De activiteiten op de verschillende kanalen worden naadloos op elkaar afgestemd. Hierdoor ben je in iedere fase van de klantreis relevant.
  • Het behalen van je doelen en ambities. Je gaat periodiek met ons om de tafel om je strategie, resultaten en ambities uitgebreid te bespreken. Zit je nog op de juiste weg of is er bijsturing nodig? Door altijd scherp te blijven op je bedrijfsdoelen, verliezen we die niet uit het oog.

Ontmoet onze Google Ads en Shopping specialisten

Maak ons ’s nachts wakker en we kunnen je precies vertellen hoe de vork in de steel zit. Of hoe jij je koffie drinkt.

Koekje erbij?

Maak een afspraak met onze marketingprofessionals.

Klaar voor de volgende stap? Onder het genot van een bakje koffie en een heerlijke stroopwafel bespreken we samen de strategie, campagne of aanpak die bij jou past.

Stijn en Danielle op de bank
Wow wow wow

Veelgestelde vragen

  • Wat kost Google Shopping uitbesteden?

    Wat Google Shopping uitbesteden je kost, dat hangt af van factoren als het aantal uur dat een specialist in jouw campagne investeert en de kosten per klik van jouw advertentie(s).

    Het precieze bedrag is dus moeilijk van tevoren in te schatten. Goed om te beseffen is natuurlijk wel dat je je investering dubbel en dwars terugverdient. Toch alvast een idee krijgen van de kosten? Neem vrijblijvend contact met ons op óf vraag een gratis kansenonderzoek aan.

  • Wat is het verschil tussen Google Shopping en Google Ads?

    Waar Google Shopping echt alleen gaat over adverteren op het ‘Shopping-gedeelte’ van Google, is Google Ads breder dan dat. Google Ads is de overkoepelende term van adverteren op alle kanalen van Google. Dit kan bijvoorbeeld ook gaan over tekstadvertenties in de zoekresultaten van Google of over adverteren op Gmail of YouTube.

  • Waarom zou ik Google Shopping inzetten?

    Google Shopping inzetten voor jouw bedrijf? Dat laat je profiteren van voordelen als:

    • Een betere zichtbaarheid. Als je het goed doet wordt jouw advertentie direct bovenaan in de zoekresultaten getoond als iemand op een relevante zoekterm zoekt.
    • Meer klikken naar je website. Doordat je zo goed zichtbaar bent, klikken meer mensen door naar jouw website.
    • Meer verkoop en omzet. Meer websitebezoekers betekent meer verkoop. En meer verkoop betekent natuurlijk meer omzet.
  • Hoe werkt Google Shopping?

    Google Shopping kun je zien als een grote online marktplaats. Bedrijven met een webshop uploaden hun assortiment in het Google Merchant Center, en consumenten kunnen Google Shopping gebruiken om eenvoudig producten en verkopers te vergelijken. Google Shopping advertenties kosten geld als een gebruiker erop klikt, maar er zijn tegenwoordig ook organische resultaten zichtbaar in het Shopping tabblad. Daar hoef je dus niet voor te betalen. Hoe je daarin gaat ranken? Voortdurende optimalisatie van je product feed.