Download jouw gratis SEO Checklist!
46 checks voor ijzersterke SEO vriendelijke content

Direct gratis in je mailbox
2.400 marketeers en ondernemers gingen je voor
Wekelijks de beste content in je mailbox

Nurturing is het Engelse woord voor verzorging van iets of iemand, of helpen om te groeien. Dit woord wordt gebruikt voor veel toepassingen, in marketing kan het verwijzen naar de aandacht die een (potentiële) klant krijgt. Wat is Nurturing en hoe wordt dit gebruikt binnen online marketing?

Wat is Nurturing?

“Nature versus Nurture” staat voor “Natuur versus Opvoeding”. Ouders zorgen voor kun kinderen, het kan ook van toepassing zijn op een boer die zijn gewassen verzorgt om een hogere opbrengst te behalen. Enerzijds staat Nurturing voor het verzorgen van iets of iemand, daarbij ligt de nadruk op verdere ontwikkeling. Je wilt een kind niet alleen gezond houden, maar laten groeien. Een boer wilt de oogst beter maken door bijvoorbeeld betere mest te gebruiken of om vaker water te sproeien. In veel gevallen is deze zorg niet zonder eigenbelang. Kinderen kunnen later zorgen voor hun ouders, en meer aandacht voor de gewassen kan een hogere winst opleveren.

Online zorgen voor klanten

De context waarin deze term het vaakst wordt gebruikt binnen online marketing is Lead Nurturing. Een Lead is een potentiële klant, een persoon waar de aanbieder contactinformatie van heeft ontvangen, maar iemand die nog geen financiële transactie heeft uitgevoerd. Door deze potentiële klanten ‘in de watten te leggen’ hoopt de aanbieder een conversie tot betalende klant te bewerkstelligen. Hierbij zijn diverse methoden inzetbaar, zoals een korting beloven, een vertegenwoordiger inschakelen of een maatwerk aanbod uitbrengen. De Lead krijgt dus aandacht van de aanbieder, bij een succesvolle conversie is het de bedoeling dat beide partijen er beter van worden.

Natuur of Opvoeding?

Is muzikaal talent aangeboren of aangeleerd? Of wellicht een combinatie van beide. Bij Lead Nurturing moet ook worden afgewogen of er voldoende interesse bestaat bij de potentiële klant, en hoeveel inzet er nodig is om tot het gewenste resultaat te komen. Wanneer de inzet meer geld kost dan de uitkomst, dan kan Nurturing averechts werken.

Volg ons online

Regelmatig delen we inhoudelijke kennisvideo’s op YouTube.
Volg ons op Instagram voor minder officiële posts.
Blijf op de hoogte via LinkedIn van blogs en zakelijk nieuws.
Volg ons op Facebook.

Al onze begrippen

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z