Download jouw gratis SEO Checklist!
46 checks voor ijzersterke SEO vriendelijke content

Direct gratis in je mailbox
2.400 marketeers en ondernemers gingen je voor
Wekelijks de beste content in je mailbox

Een in-market doelgroep is een persoon of groep personen die een specifiek product of specifieke dienst wil kopen, of op een andere wijze wil afnemen. Deze potentiële klanten zijn de oriëntatiefase voorbij en weten precies wat ze willen. Door op het juiste moment deze doelgroep aan te spreken kan conversie optimalisatie toegepast worden. Wat is in-market doelgroep en welke voordelen biedt dit voor bedrijven?

Definitie in-market doelgroep

Bij online adverteren kan het moment om een advertentie of aanbod weer te geven cruciaal zijn voor succes. Te vroeg, en je geeft veel geld uit aan advertenties die niet bekeken worden of zelfs ongewenst zijn, te laat en je biedt producten of diensten aan die de persoon al in huis heeft. In-market doelgroep is een dienst van Google die je helpt precies op het juiste moment een specifiek aanbod weer te geven voor iemand die op zoek is naar dat product of de dienst. Het exacte moment dat de persoon bereid is om tot aanschaf over te gaan.

Google Display Network

Internetgebruikers worden via cookies en andere vormen van tracking gevolgd van site tot site. Wanneer iemand eerst naar een vergelijkingssite gaat, vervolgens een website van een merk bezoekt, en daarna prijzen vergelijkt bij verschillende webshops, is de kans groot dat deze persoon klaar is om een aankoop te verrichten. Via het Google Display Network kan deze in-market doelgroep direct worden aangesproken door een relevant aanbod weer te geven. Hoe beter deze advertentie aansluit bij de behoefte van de potentiële klant, hoe hoger de kans op conversie wordt.

In-market doelgroep en remarketing

De grootste potentie wordt behaald in combinatie met remarketing. Dat is adverteren op het moment dat iemand jouw website of webshop heeft bezocht, vervolgens wordt op de volgende website die bezocht wordt de advertentie voor dat specifieke product weergegeven. Een potentieel nadeel van remarketing is wel dat de internetgebruiker het gevoel kan krijgen gevolgd te worden, en dat is niet een geheel onterechte conclusie…

Volg ons online

Regelmatig delen we inhoudelijke kennisvideo’s op YouTube.
Volg ons op Instagram voor minder officiële posts.
Blijf op de hoogte via LinkedIn van blogs en zakelijk nieuws.
Volg ons op Facebook.

Al onze begrippen

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z