Volledige begrippenlijst

MCC Google

schrijf je in voor de nieuwsbrief meer info

Beschrijving

MCC van Google staat voor My Client Center, een applicatie om meerdere accounts van klanten centraal te beheren. Zo kan één login gebruikt worden wat beheer van advertenties en campagnes eenvoudiger maakt. Wat is MCC van Google en hoe werkt het?

Wat is MCC Google?

Google staat vooral bekend als de merknaam van de populaire zoekmachine, in feite is het een verzamelnaam voor een groot aantal diensten en producten voor zowel consumenten als voor ondernemers. Het verdienmodel is voor een groot deel gebaseerd op advertentie inkomsten, hiervoor zijn een aantal applicaties ontwikkeld om adverteerders te helpen met het inrichten van advertentie campagnes. Om gebruik te maken van de verschillende applicaties is een Google account nodig. Wanneer bijvoorbeeld een marketing bureau de campagnes voor meer klanten beheert is het niet praktisch om steeds van account te wisselen. My Client Center voor Google biedt de mogelijkheid om meerdere accounts centraal te beheren wat tijd en kosten kan besparen. Hoewel deze functie nog steeds bestaat valt het nu onder de Google Ads tools en wordt het Google Ads Manageraccounts genoemd.

Hoe werken Manageraccounts?

Eerst dient er een manager account aangemaakt te worden. Op basis daarvan kunnen toegangsrechten gedeeld worden met andere managers, er kan een nieuwe toegang toegekend worden en het toegangsniveau kan aangepast worden wanneer de rol van een participant verandert. Binnen deze omgeving kunnen prestaties met elkaar worden vergeleken, ook kunnen conversies worden bijgehouden. In de rapporten kan diverse data gedeeld worden zoals de prestaties van zoekwoorden of dimensies per stakeholder.

Management van kosten

Uiteraard zijn ook de kosten van belang. Zo kunnen kosten per campagne worden bijgehouden, ook kunnen kosten van meerdere accounts worden gecombineerd op één totaalfactuur. Dan is het mogelijk om budgetplanning nauwkeurig uit te voeren met behoud op het totaaloverzicht. Zo kan er bijvoorbeeld een totaalbudget van toepassing zijn op meerdere websites, of juist een splitsing worden gemaakt van kosten per campagne.