SEA uitbesteden

Slimme campagnes die altijd zijn afgestemd op wat er speelt binnen je bedrijf? En advertenties soms stopzetten, en je euro’s besteden aan een ander kanaal, omdat dit voor een hogere ROI zorgt? Doublesmart zet SEA zó in, dat het écht bijdraagt aan je bedrijfsstrategie. En zodat SEA jouw bedrijfsgroei versnelt. Dit is een manier van SEA uitbesteden die verder gaat dan campagnes draaien alleen! 

Remon en Harvey in vergaderruimte

Gratis groeikansenanalyse t.w.v. € 400,-

  • Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
  • Uitgebreide en concrete analyse
  • Op maat gemaakt door onze specialisten
Wij krijgen een 4.9 op Google uit137 beoordelingen

Groeikansenanalyse SEA

Euro’s besteden waar het het meeste oplevert

Adverteren om het adverteren? Daar hoef je bij ons niet bang voor te zijn. Waar andere bureaus vaak steeds meer willen adverteren, worden jouw advertenties bij ons soms juist (tijdelijk) stopgezet. Soms profiteer je dan namelijk van een hogere ROI. Bijvoorbeeld omdat SEA nu niet het meest winstgevende kanaal is. Of omdat diezelfde euro’s je méér opleveren als je ze investeert in een ander kanaal, of CRO.

Aangepast aan operationele realiteit

Andere bureaus focussen zich met name op het optimaliseren van SEA-campagnes. Bij ons wordt SEA aangepast op wat er speelt in je bedrijf. Wil je bepaalde voorraad bijvoorbeeld snel weg hebben? Dan draaien we campagnes op die producten. Salesteam overbelast? Leadcampagnes worden tijdelijk getemperd. En heb je te maken met seizoensproducten? Dan wordt de budgetplanning daarop aangepast.

Partnerschap, gaat verder dan campagnes

Bij ons krijg je meer dan campagnemanagement. Je hebt een partner die met je meedenkt als onderdeel van je team. Dat betekent bijvoorbeeld dat je advies krijgt over prijsstelling als dat SEA-performance beïnvloedt. Maar ook dat er met je wordt meegedacht over productlanceringen en voorraadplanning. Kortom: je krijgt een partner die betrokken is bij je gehele bedrijf, niet alleen bij je campagnes. 

SEA als onderdeel van je complete groeistrategie

Doublesmart is dé SEA-specialist voor mkb’s die SEA willen inzetten voor échte bedrijfsgroei. Voor bedrijven die twijfelen of hun huidige advertenties nog passen bij de bedrijfsdoelen. En voor wie het gevoel heeft dat het advertentiebudget een stuk efficiënter ingezet zou kunnen worden. 

Bij ons weet je zeker dat SEA niet als losstaand kanaal wordt gezien, maar als onderdeel van je complete groeistrategie. Er wordt onderzocht bij welke kanalen jouw euro’s het meeste opleveren. En je krijgt een strategie die hierop is afgestemd. 

In de praktijk betekent dit: 

  • Dat jouw SEA-budget soms verschuift naar andere kanalen, omdat dit op dat moment leidt tot een hogere ROI; 
  • Dat jouw campagnes soms op pauze gaan of stopgezet worden; als je operatie overbelast raakt of als SEA niet het meest winstgevende kanaal is op dat moment; 
  • Of dat je via SEA juist extra inzet op producten die snel verkocht moeten worden.  

SEA-specialist Doublesmart: het wat, hoe en waarom

  • Hoe? Elke 90 dagen evalueren we: draagt SEA optimaal bij aan je bedrijfsdoelen? Hier stemmen we de initiatieven van het komende kwartaal vervolgens logisch op af.
  • Wat? SEA wordt niet gezien als losstaand kanaal, maar als onderdeel van je complete groeistrategie.
  • Waarom? Je weet zo zeker dat jouw SEA-investeringen altijd logisch passen binnen jouw bedrijfsvoering. In plaats van dat ze tegen je bedrijfsvoering in werken.  

Deze klanten gingen je voor

WOW WOW WOW

Vraag een gratis groeikansenanalyse aan!

90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen. Vraag nu jouw gratis op maat gemaakte onderzoek aan, ter waarde van € 400,-.

SEA uitbesteden aan Doublesmart: nu versus straks

Nu

✖  Je hebt SEA-campagnes draaien, maar weet niet zeker of deze nog passen bij je huidige bedrijfsdoelen.

✖  Je investeert in advertenties, maar soms lijkt het alsof ze tegen je bedrijfsvoering in werken.

✖  Je huidige SEA-bureau denkt niet mee over operationele uitdagingen zoals voorraad, seizoenen of capaciteit.

✖  SEA leidt zijn eigen leven, in plaats van dat het logisch samenkomt met de rest van je bedrijf.

✖  Je hebt het gevoel dat je advertentiebudget efficiënter ingezet zou kunnen worden.

Straks

✔ Je SEA-campagnes passen altijd perfect bij wat er speelt in je bedrijf.

✔ Je advertentiebudget wordt slim verschoven naar waar het op dit moment de meeste impact heeft.

✔ Je hebt een SEA-partner die soms zegt: “Stop die campagne, investeer het geld liever ergens anders in”.

✔ Je SEA-strategie evolueert elke 90 dagen mee met je bedrijfsprioriteiten.

✔ Je weet zeker dat elk advertentie-euro optimaal bijdraagt aan je actuele doelen.

Onze SEA-expertise

Google Shopping

Met een doelgerichte strategie, zorgen wij ervoor dat jouw shopping-advertentie wordt vertoond bovenaan in de shopping-resultaten van Google. Ideaal voor webshops om producten onder de aandacht te brengen.

Google Search

Bovenaan in de zoekresultaten van Google? Wij helpen je hierbij met onze jarenlange ervaring. Zo ben je zichtbaar op de zoekwoorden die jij wilt of die passen bij jouw bedrijf.

Feed-optimalisatie

Wij optimaliseren jouw productfeed zodanig, dat je maximaal resultaat haalt met je SEA-campagnes. Denk aan het optimaliseren van producttitels, beschrijvingen, afbeeldingen en prijzen.

Display

We zorgen ervoor dat jouw advertenties worden vertoond op diverse websites. Dit is een goede manier om te (re)targeten en/of om je naamsbekendheid te verhogen.

Dit zeggen onze klanten

De waarde van de relatie zegt ons zo veel meer dan de waarde van de transactie. Dat heeft gezorgd voor lange termijn relaties met opdrachtgevers.

Wij krijgen een 4.9 op Google uit137 beoordelingen

‘We’ve had the pleasure of working with Doublesmart in the Netherlands, and the results have been truly impressive. They’ve delivered targeted, structured, and strategic work that has contributed…’

Jan Arild Fredriksen

‘Hein werkt voor ons aan de SEO en Manon aan de content. Afgelopen maanden zijn we enorm hard gestegen op organische verkeer door deze twee. De samenwerking met DoubleSmart verloopt goed.’

Michel Faas

‘Voor MKB Montferland heeft Paola een inspirerende AI-presentatie/workshop gegeven. Zeer tevreden!’

Michiel v. Delden

‘Ik volgde bij Doublesmart de GPT Sprintsessies. Deze sessies gaven me een helder overzicht van hoe je zelf GPT’s bouwt die inhoudelijk én qua stijl en vorm sterkere reacties geven. De training…’

Kevin van der Zwan

‘Super leuke bedrijf om mee samen te werkenZe maken waar wat ze beloven en denken altijd mee ook is ons vindbaarheid enorm verbeterdAltijd tevreden geweest en nog steeds tevreden !👍🏻’

Ehsan Haydar

In 5 stappen naar bedrijfsgroei

Meer weten over SEA uitbesteden aan Doublesmart? De eerste stap is om een vrijblijvende groeikansenanalyse aan te vragen.

Hierbij brengen we in kaart welke marketingkanalen (SEA, SEO, social ads, CRO, e-mail) en bedrijfsprocessen jouw groei afremmen. En je ontdekt waar jij op dit moment de meeste omzet laat liggen. Hiermee leggen we de basis voor een effectieve samenwerking en échte bedrijfsgroei.

Yamaha

SEO | SEA | Socialmedia

Zichtbaarheid in de hele customer journey van de doelgroep dankzij SEA en het gebruik van social media

91% Meer opbrengsten via alle kanalen
35% Groei in organisch verkeer
84% Stijging in brandname zoekvolume

Easyplants

SEO | SEA | Socialmedia

In 5 jaar uitgegroeid tot online marktleider

90% van de zoektermen staat op de eerste pagina van Google
150% groei in conversieratio dankzij kwalitatief verkeer
1.289% groei in omzet via de kanalen waarbij doublesmart betrokken is

Ontmoet onze SEA-specialisten

Maak ons ’s nachts wakker en we kunnen je precies vertellen hoe de vork in de steel zit. Of hoe jij je koffie drinkt.

Koekje erbij?

Maak een afspraak met onze marketingprofessionals.

Klaar voor de volgende stap? Onder het genot van een bakje koffie en een heerlijke stroopwafel bespreken we samen de strategie, campagne of aanpak die bij jou past.

plan een afspraak start groeikansenanalyse
Remon en Jessica op de bank

Veelgestelde vragen

  • Wanneer is SEA rendabel?

    SEA is rendabel als het je meer oplevert dan het je kost. En, nog belangrijker: als het optimaal bijdraagt aan jouw bedrijfsdoelen. Hoe zit dat precies?

    • Voor elke persoon die op jouw advertentie klikt, betaal je een vast bedrag.
    • Leiden jouw advertenties uiteindelijk tot méér geld dan dat je ervoor hebt betaald? Dan zou je kunnen zeggen dat SEA rendabel is.
    • Maar: sluiten je advertenties niet optimaal aan op jouw bedrijfsdoelen en bedrijfsvoering, dan leidt het alsnog niet tot het gewenste resultaat. Dan ben je voornamelijk geld aan het uitgeven, zonder dat het je écht verder helpt. Je blijft steken op hetzelfde niveau.

    Conclusie: om SEA écht rendabel te laten zijn, moet je het logisch integreren in je complete bedrijfsstrategie. En het inzetten op de manier waarop het de meeste impact maakt.

  • Wat betekent SEA in de marketing?

    Wat is SEA? Dit houdt in dat je adverteert in zoekmachines, zoals Google of Bing. Maar bijvoorbeeld ook op platforms die onderdeel zijn van Google, zoals diverse websites en Gmail.

    Dat kan er bijvoorbeeld uitzien als:

    • Jouw website komt als advertentie bovenaan de zoekresultatenpagina van Google of Bing te staan (als iemand een relevante zoekterm intypt).
    • Jouw (banner-)advertentie is zichtbaar op diverse websites, waar jouw doelgroep zichtbaar is.
    • Jouw advertentie wordt getoond in de inbox van Gmail-gebruikers.
  • Waarom zou je SEA uitbesteden?

    SEA uitbesteden aan Doublesmart is een slimme zet als je het lastig vindt om SEA in te zetten voor échte bedrijfsgroei. Als je twijfelt of jouw huidige SEA-campagnes nog wel passen bij je bedrijfsdoelen. En als je het gevoel hebt dat jouw advertenties tegen je bedrijfsvoering in werken, in plaats van dat ze je verder helpen.

    • Door SEA uit te besteden aan Doublesmart, weet je zeker dat:
    • Je SEA-campagnes altijd perfect aansluiten op wat er speelt in je bedrijf.
    • Je advertentiebudget slim wordt verschoven naar waar het op dit moment de meeste impact heeft.
    • Je geen geld investeert in campagnes, als dat geld beter ergens anders aan besteed kan worden op dat moment.
    • Je SEA-strategie elke 90 dagen wordt aangescherpt op basis van je bedrijfsprioriteiten.
    • Elke advertentie-euro optimaal bijdraagt aan je actuele doelen.
  • Wat zijn de kosten van SEA uitbesteden?

    Het is lastig om ‘zomaar’ een schatting te doen van de kosten van zoekmachine adverteren. We weten namelijk niet in welke branche je werkt, hoe je website er nu voor staat en welke strategieën we moeten toepassen om echte bedrijfsgroei te realiseren.

    Wat je daarom het beste kunt doen: vraag een vrijblijvende groeikansenanalyse bij ons aan. Dat kost je nul euro. Je krijgt dan een helder overzicht van:

    • Welke marketingkanalen jouw groei afremmen
    • Waar je de meeste omzet laat liggen
    • Welke concrete acties je kunt doorvoeren in de komende 90 dagen
    • Welke bedrijfsprocessen je groei blokkeren