Loader

Social Media Marketing

Let’s get social!

De plek waar je iedereen tegenkomt? Social media.

Eigenlijk lijkt social media wel wat op een openbare kantine: iedereen komt er samen en alles lijkt er te kunnen.

In zo’n kantine heeft iedere subgroep zijn eigen hoekje. Denk aan een highschool kantine: je hebt de tafel met nerds, de skaters, de meisjes in het roze, de hiphoppers…

Zo heeft ook elke ‘hoek’ van social media zijn eigen publiek. Dit maakt social media marketing zo interessant: je brengt je product of dienst heel specifiek onder de aandacht van precies jouw doelgroep.

 
SEA specialisten overleggen

Trek de aandacht

Bij social media marketing kun jij de eerste stap zetten in plaats van je doelgroep. Waar je bij SEO en SEA moet wachten totdat er naar jouw producten of diensten gezocht wordt, kun je met social media marketing zelf potentiële klanten aanspreken op Facebook, Instagram en LinkedIn. Wie wil je aanspreken? Jij beslist!

Kies je doelgroep

Wie wil jij bereiken met je product? Je stelt zelf je doelgroep samen. Verkoop je knaagdierspeeltjes? Dan target je mensen die knaagdieren interessant vinden. Bied je een planningstool aan voor bedrijven? Dan target je bijvoorbeeld op LinkedIn mensen met een eigen bedrijf in de sectoren waarvoor jouw tool gemaakt is.

Herhaling als beste leermeester

Het mooie van social media marketing is dat je het perfect kunt gebruiken om te retargeten. Heeft Kobus uit Appelscha in de afgelopen 14 dagen op jouw website een box met 24 zachtblauwe kerstballen bekeken en in zijn winkelmandje gelegd? Breng de 24 zachtblauwe kerstballen weer bij hem onder de aandacht terwijl hij op Facebook zit.

Waarom social media marketing?

Gemiddeld spenderen we zo’n 2,5 uur per dag op social media. Op weekbasis komt dat erop neer dat we bijna een halve werkweek (!) op social media te vinden zijn.

Vooral van de jongere generaties zit een groot deel op social media. Van mensen die geboren zijn tussen 1965 en 1980 gebruikt zo’n 78% minimaal eens per maand social media. Van de millennials, geboren tussen 1981 en 1996, is dit zelfs ruim 90%.

Combineer dat grote bereik met het feit dat je op social media goed kunt targeten, oftewel: je doelgroep zeer specifiek kunt afkaderen, en je snapt ons enthousiasme over social media als advertising platform.

Wij zien social media als één grote speeltuin: iedereen vermaakt zich er, de vrijheid is er groot en je kunt alles wat je maar wilt delen met wie je maar wilt. Dat biedt enorme mogelijkheden. Daarnaast kun je social media, juist doordat het zo’n persoonlijke insteek heeft, goed gebruiken om je merk of je bedrijf te profileren.

Bekijk de resultaten, werkwijze en volledige video’s.

Ga naar de cases

Social Media Marketing uitbesteden? Neem contact met ons op!

Contact

De voordelen van social media marketing

  • Heel specifiek je doelgroep kiezen. Wil je bijvoorbeeld mannen met een leeftijd tussen de 25 en 34 targeten die interesse hebben in windsurfen en die in Zuid-Holland wonen? Da’s een kwestie van een paar klikken.
  • Altijd een passend kanaal. Of je nu aan B2B- of aan B2C-marketing wilt doen: social media geeft je de keuze uit verschillende platforms met elk hun eigen voordelen, doelgroep en perks. LinkedIn geeft je kansen op de zakelijke markt en is van hoog niveau, Facebook werkt goed bij bijvoorbeeld acties, Instagram is een geweldig kanaal om je merk sterk neer te zetten… Zo kun je je kanaalkeuze afstemmen op je doel en je gewenste doelgroep.
  • Slimme marketing op basis van retargeting. Bereik mensen die je website al eerder bezochten door je producten of diensten nogmaals onder de aandacht te brengen.
  • Bereik mensen die je normaal niet bereikt. Bij SEO en SEA moet je maar wachten totdat iemand op zoek gaat naar jouw diensten. Bij social media marketing kan jij de eerste stap zetten en kun je dus iedereen bereiken die je wilt.

Social media marketing uitbesteden

Social media marketing is leuk om te doen, interessant om te analyseren en winstgevend als je een tijdje bezig bent, kunnen we je uit ervaring vertellen. Het is echter wel een redelijk onzekere factor als je het voor het eerst doet. Waar begin je? Hoe kun je voorspellen of een campagne aanslaat? Hoe zorg je dat je niks over het hoofd ziet? Hoe werkt het nu precies met klikprijzen?

Je social media marketing uitbesteden is de perfecte manier om wel de lusten, maar niet de lasten van deze slimme vorm van marketing te ondervinden. Een social media specialist heeft al vele campagnes voor uiteenlopende bedrijven en doelgroepen gedraaid en weet precies waar de valkuilen en de kansen zitten. Jij hebt een zorg minder en kunt je richten op waar jij het best in bent.

Door je social media marketing uit te besteden aan een social media marketing agency of specialist, kies je voor het beste van twee werelden:

  • Jij kunt je tijd besteden aan de dingen waar jij goed in bent, zodat je van optimale waarde bent voor je bedrijf;
  • Je social media budget wordt efficiënt besteed en levert je meer op dan dat het je kost.

Social Media Marketing uitbesteden? Neem contact met ons op!

Contact

Social media marketing bureau DoubleSmart

Ben je op zoek naar een goed social media marketing bureau dat kaas gegeten heeft van social media? Hoi, wij zijn DoubleSmart! We timmeren al heel wat jaren aan de weg als online marketingbureau. Als je een social media specialist zoekt die ook voor jou aan de weg kan timmeren, dan staan we voor je klaar.

Social media marketing werkt vooral erg goed in combinatie met zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren. Alle data die we uit deze verschillende kanalen halen, leggen we onder de loep en combineren we tot een perfect uitgekiende online marketing strategie die bij jouw bedrijf en jouw markt past. Of je nu ondergoed verkoopt of software developer bent: we got this.

Werken met een uitgedacht social media marketing plan

Echt goede marketing is marketing gebaseerd op data. Daarom maken we altijd een social media marketing plan voordat we je producten of diensten gaan aanprijzen op social media. Dit is hoe we te werk gaan als jij je social media marketing aan ons uitbesteedt:

  1. Kennismaking en doelstellingen. We maken kennis met je en horen je uit: wie ben je, wat doe je, hoe werkt dat precies? Wat maakt jouw bedrijf uniek, waar word je enthousiast van? Wat verwacht je van online marketing en van social media marketing in het bijzonder, wat zijn je doelen en je wensen?
  2. Marktonderzoek en voorbereidingen. We doen onderzoek naar jouw markt en maken zo nodig social media accounts voor je bedrijf aan. Zo vergaren we de kennis die we nodig hebben en zetten we alles klaar voor als we straks van start gaan.
  3. Strategie maken. Nu is het tijd om onze kennis en ervaring in te zetten: we maken een strategie voor jouw social media marketing. Dat houdt onder andere in dat we een campagnestructuur uitdenken. Daarin zie je welke advertenties er komen, wat de doelgroep per advertentie is, wat de doelstelling van elke advertentie is, op welke kanalen de advertenties komen en wanneer ze live gaan. Je krijgt ook een visuele weergave van de advertenties, zodat je precies weet hoe het eruit gaat zien.
  4. We gaan live! Onze social media marketing specialist houdt je campagnes nauwlettend in de gaten.
  5. Analyse en continue optimalisatie. Na een tijdje analyseren we de data die je campagnes hebben opgeleverd. Wat ging er goed, wat kan er nog beter? We passen de campagnes aan en blijven ze steeds optimaliseren om jouw doelen te behalen.
  6. Jouw rol? Die beslis je zelf. Jij mag je net zo veel of zo weinig met de campagnes bezighouden als je wilt. Wil je meekijken en ideeën aandragen? Van harte welkom! Ben je vooral benieuwd naar de resultaten of wil je graag uitleg over waarom we bepaalde beslissingen nemen? Laat het ons weten! Wil je gewoon elke maand weten wat de campagnes je hebben opgeleverd? Ook prima, we houden je elke maand op de hoogte met de rapportage van onze werkzaamheden en de resultaten.
Jessica Jansen SEA-specialist DoubleSmart Jessica Jansen DoubleSmart

Jessica Jansen

Is af en toe tussen het sporten door op de werkvloer te vinden en haalt toch steeds die 40 uur/week (it’s a miracle). Houdt zowel online als offline van social. Gaat dan ook graag naar feestjes en festivals en is bij ons als online marketing specialist veel bezig met social. Wordt van niks blijer dan van campagnes die de klant groei opleveren.

0182-342062 linkedIn
Rick Zuidbroek Rick Zuidbroek

Rick Zuidbroek

Voelt als inhouse DJ altijd perfect aan wanneer er muziek aan moet, namelijk op de zeldzame tijdstippen waarop hij zelf even geen inspirerende speech houdt. Deze online marketeer pur sang adviseert je enthousiast over de beste strategie voor jouw bedrijf. Naast muziekmanagement valt ook algemeen management binnen zijn takenpakket.

0182-342062 linkedIn
Brett Jobse Brett Jobse

Brett Jobse

Bierliefhebber die bier het liefst combineert met een technofeest. Een bier-festivalcombinatie is ook altijd goed. Deze SEA-specialist houdt dus van sterke combinaties en is daarom voor onze klanten ook altijd in de weer om een zo laag mogelijke CPC te combineren met een zo hoog mogelijke ROI.

0182-342062 linkedIn

Social media marketing uitbesteden eens uitproberen? Je zit nergens aan vast!

Bij DoubleSmart geloven we niet in wurgcontracten. We verdienen ons geld omdat we het verdienen: we doen er ons best voor en helpen jou aan (meer) klanten.

Wil je je social media marketing uitbesteden, maar wil je wel graag eerst even de kat uit de boom kijken? No problem, want al onze contracten kun je elke maand opzeggen. Dus niet eerst een jaar vastleggen of ‘ach, nét te laat met opzeggen, je kunt wel nu alvast je contract beëindigen per januari 2024’.

Sta je na dit verhaal op het punt contact met ons op te nemen? Yes, zeker doen! We vertellen je graag waar jouw kansen liggen op social media.

Contact

DoubleWeb: Onze partner in techniek

Technische verbeteringen aan de website worden uitgevoerd door DoubleWeb, ons zusterbedrijf. Met DoubleWeb heeft u technische specialisten binnen handbereik. Ga naar de website

Close