Bij social media marketing kun jij de eerste stap zetten in plaats van je doelgroep. Waar je bij SEO en SEA moet wachten totdat er naar jouw producten of diensten gezocht wordt, kun je met social media marketing zelf potentiële klanten aanspreken op Facebook, Instagram en LinkedIn. Wie wil je aanspreken? Jij beslist!
Wie wil jij bereiken met je product? Je stelt zelf je doelgroep samen. Verkoop je knaagdierspeeltjes? Dan target je mensen die knaagdieren interessant vinden. Bied je een planningstool aan voor bedrijven? Dan target je bijvoorbeeld op LinkedIn mensen met een eigen bedrijf in de sectoren waarvoor jouw tool gemaakt is.
Het mooie van social media marketing is dat je het perfect kunt gebruiken om te retargeten. Heeft Kobus uit Appelscha in de afgelopen 14 dagen op jouw website een box met 24 zachtblauwe kerstballen bekeken en in zijn winkelmandje gelegd? Breng de 24 zachtblauwe kerstballen weer bij hem onder de aandacht terwijl hij op Facebook zit.
Gemiddeld spenderen we zo’n 2,5 uur per dag op social media. Op weekbasis komt dat erop neer dat we bijna een halve werkweek (!) op social media te vinden zijn.
Vooral van de jongere generaties zit een groot deel op social media. Van mensen die geboren zijn tussen 1965 en 1980 gebruikt zo’n 78% minimaal eens per maand social media. Van de millennials, geboren tussen 1981 en 1996, is dit zelfs ruim 90%.
Combineer dat grote bereik met het feit dat je op social media goed kunt targeten, oftewel: je doelgroep zeer specifiek kunt afkaderen, en je snapt ons enthousiasme over social media als advertising platform.
Wij zien social media als één grote speeltuin: iedereen vermaakt zich er, de vrijheid is er groot en je kunt alles wat je maar wilt delen met wie je maar wilt. Dat biedt enorme mogelijkheden. Daarnaast kun je social media, juist doordat het zo’n persoonlijke insteek heeft, goed gebruiken om je merk of je bedrijf te profileren.
De plek waar je iedereen tegenkomt? Social media.
Eigenlijk lijkt social media wel wat op een openbare kantine: iedereen komt er samen en alles lijkt er te kunnen.
In zo’n kantine heeft iedere subgroep zijn eigen hoekje. Denk aan een highschool kantine: je hebt de tafel met nerds, de skaters, de meisjes in het roze, de hiphoppers…
Zo heeft ook elke ‘hoek’ van social media zijn eigen publiek. Dit maakt social media marketing zo interessant: je brengt je product of dienst heel specifiek onder de aandacht van precies jouw doelgroep.
Social media marketing is leuk om te doen, interessant om te analyseren en winstgevend als je een tijdje bezig bent, kunnen we je uit ervaring vertellen. Het is echter wel een redelijk onzekere factor als je het voor het eerst doet. Waar begin je? Hoe kun je voorspellen of een campagne aanslaat? Hoe zorg je dat je niks over het hoofd ziet? Hoe werkt het nu precies met klikprijzen?
Je social media marketing uitbesteden is de perfecte manier om wel de lusten, maar niet de lasten van deze slimme vorm van marketing te ondervinden. Een social media specialist heeft al vele campagnes voor uiteenlopende bedrijven en doelgroepen gedraaid en weet precies waar de valkuilen en de kansen zitten. Jij hebt een zorg minder en kunt je richten op waar jij het best in bent.
Door je social media marketing uit te besteden aan een social media marketing agency of specialist, kies je voor het beste van twee werelden:
Ben je op zoek naar een goed social media marketing bureau dat kaas gegeten heeft van social media? Hoi, wij zijn DoubleSmart! We timmeren al heel wat jaren aan de weg als online marketingbureau. Als je een social media specialist zoekt die ook voor jou aan de weg kan timmeren, dan staan we voor je klaar.
Social media marketing werkt vooral erg goed in combinatie met zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren. Alle data die we uit deze verschillende kanalen halen, leggen we onder de loep en combineren we tot een perfect uitgekiende online marketing strategie die bij jouw bedrijf en jouw markt past. Of je nu ondergoed verkoopt of software developer bent: we got this.
Echt goede marketing is marketing gebaseerd op data. Daarom maken we altijd een social media marketing plan voordat we je producten of diensten gaan aanprijzen op social media. Dit is hoe we te werk gaan als jij je social media marketing aan ons uitbesteedt:
Tony Bergsma – Vanuit Ubisoft zijn we erg tevreden met de samenwerking. Op alle facetten scoort het bedrijf erg hoog. Resultaat, service, communicatie etc.
na twee jaar te hebben verspild bij een ander bureau overgestapt naar Doublesmart. Geen seconde spijt van gehad. Binnen een mum van tijd een enorme boost in omzet en winst !! Aanrader !
Inmiddels hebben we meerdere Adwords, Shopping, Display en Social campagnes ondergebracht bij DoubleSmart. Je bent geen nummer maar een klant die de persoonlijke aandacht krijgt die je verwacht. Er wordt geluisterd naar wensen en maatwerk is geen enkel probleem. Duidelijke communicatie en heldere rapportages. Een absolute aanrader!
De gebroeders Zuidbroek hebben een professioneel bedrijf neergezet. DoubleSmart is gewoon een goed bedrijf om mee samen te werken. Als klant wordt je goed op de hoogte gehouden. Onze specialist Erik Dekker voert zijn werk uitstekend uit, is betrokken en heeft een proactieve instelling. Precies wat je als klant wil van een online marketing bureau.