Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-
90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen

Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
Uitgebreide en concrete analyse
Op maat gemaakt door onze specialisten

Meetbaar en eerlijk

Bij DoubleSmart doen we niet aan vage beloften of onduidelijke cijfers. Je hebt 24/7 inzicht in de voortgang en hoort altijd tot in detail waar het op staat.  


Strategisch advies

Jij vraagt om een social media-expert? Dan krijg je er direct een strategisch partner bij. Wij denken met je mee en doen er alles aan je (bedrijfsbrede) doelstellingen te halen. 


Vrijblijvend proberen

Een ingewikkeld contract of kleine lettertjes vind je bij ons niet. Bevalt de samenwerking niet, dan zeg je gewoon weer op. Wanneer je ook wil.

Wat is social media marketing eigenlijk precies?

Social media marketing. Het is zo’n begrip wat te pas en te onpas wordt gebruikt. Een influencer die een hip plaatje deelt en een bedrijf tagt? Of een grappig filmpje plaatsen in je story? Dat kán social media marketing zijn. Maar bij DoubleSmart zijn we van mening: social media marketing gaat veel verder dan dat. 

Met goede social media marketing ben je zichtbaar op het juiste moment en met een boodschap die aansluit op de behoefte die je target op dát moment heeft. In het hoofd van je doelgroep kruipen, de klantreis tot in detail in kaart brengen en je strategie hier naadloos op afstemmen; dát is waar social media marketing volgens ons om draait. 

Dit kun je doen met organische (gratis) content, maar veel effectiever voor bedrijven is om te adverteren. Oftewel: om een bedrag te betalen aan Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest of TikTok, om zo in het oog te verschijnen van jouw targetgroep. 

De doelen die je met social media marketing kunt bereiken: 

  • Je conversies en omzet verhogen
  • Je merk versterken
  • Je klanttevredenheid vergroten
  • Je merkreputatie verbeteren 

Social Advertising bij DoubleSmart

Waarom investeren in social media marketing?

Adverteren op social media is erg effectief. Waar kanalen als Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest en TikTok sowieso al erg populair zijn (en de kans dat jouw doelgroep hierop te vinden is dus groot is), heb je daarnaast de kans om heel specifiek te targeten. Jij selecteert op ieder kanaal precies aan welke eigenschappen jouw doelgroep voldoet en bij wie jouw advertentie dus in de tijdlijn moet verschijnen. 

Kies je daarbij voor social media marketing uitbesteden aan DoubleSmart, dan wordt er ook nog eens heel efficiënt met je budget omgegaan. Wij kiezen er namelijk voor de customer journey op zijn kop te benaderen en ons dus eerst te focussen op de care- en do-fase; dáár waar de meeste conversie en omzet zit. Hier heeft de klant al besloten een aankoop te doen (do) of heeft hij/zij reeds iets gekocht (care). 

Hoe we er concreet voor zorgen dat we in die fases zichtbaar worden? Bijvoorbeeld door te starten met remarketing-campagnes. Oftewel: campagnes waarbij je in het oog verschijnt van mensen die jouw website al eens bezochten, maar niet tot conversie overgingen.

Zij zijn al geïnteresseerd in jouw product of dienst. En door hen opnieuw te benaderen, trek je ze eenvoudig – en met weinig budget – alsnog over de streep.  

3 voordelen van social media marketing

Samengevat laat social media marketing jou profiteren van 3 voordelen:

1. Je genereert eenvoudig extra conversie en omzet

Doordat je specifiek instelt aan welke eigenschappen jouw doelgroep voldoet, bereik je mensen die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. En de kans dat zij uiteindelijk overgaan tot conversie – én dat jij je advertentiekosten dubbel en dwars terugverdient – is dus relatief groot.


2. Je vergroot je naamsbekendheid onder je doelgroep

Doordat je op social media zo specifiek kunt targeten, is hierop adverteren ook een effectieve manier om je naamsbekendheid te vergroten. En om dus mensen aan te trekken die misschien nog niet eens wisten dat ze behoefte hadden aan jouw product of dienst.


3. De kans dat je je doelgroep bereikt is groot

Gemiddeld spendeert een Nederlander zo’n 2,5 uur per dag op social media. En dat gaat zeker niet alleen om jongeren. De kans dat jij je target op één of meerdere socialmediakanalen weet te bereiken is dus groot.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-

Social media marketing uitbesteden: jouw opties

Social media marketing uitbesteden aan DoubleSmart? Concreet houdt dat in dat wij voor jou adverteren op één of meerdere van de onderstaande socialmediakanalen: 

1. Facebook

Met 10,4 miljoen gebruikers is Facebook het meest populaire socialmediakanaal in Nederland. Grote kans dat jouw doelgroep hierop te vinden is dus. Of je nu een product aanbiedt of een dienst. En of je nu extra conversie genereren hebt als doel of het vergroten van je naamsbekendheid. Facebook marketing uitbesteden om je doelgroep gericht te bereiken is erg effectief. 


2. Instagram

Instagram wordt ook wel een inspiratiekanaal genoemd. En dat is waar het verschil hem in zit met Facebook. Want waar je met Facebook adverteren voornamelijk als doel hebt in de reguliere tijdlijn of in de Stories te verschijnen van je doelgroep, kun je met Instagram ook adverteren in de Explore-feed. Dé plek waar mensen komen om inspiratie op te doen. 


3. LinkedIn

LinkedIn is hét socialmediaplatform voor de zakelijke markt. En dit kanaal wordt dan ook voornamelijk ingezet voor het bereiken van B2B-doelgroepen. Waar je op andere socialmediakanalen vaak adverteert met als doel extra conversies te genereren, is LinkedIn marketing uitbesteden is met name effectief voor het werven van sollicitanten en het vergroten van je naamsbekendheid en betrokkenheid. 


4. TikTok

Het socialmediakanaal TikTok is nog relatief nieuw, maar toch al erg populair. Zowel onder jongeren als jongvolwassenen. TikTok heeft een hoge entertainmentwaarde en je kunt op dit platform enkel adverteren met korte video’s. Wil je jouw doelgroep op TikTok dus bereiken en overtuigen, dan dien je een grappig, origineel of intrigerend beeld te creëren.  


5. Pinterest

Pinterest is – net als Instagram – een inspiratiekanaal. Mensen gaan hier actief op zoek naar nieuwe ideeën en leuke producten. Bijvoorbeeld voor hun interieur. Adverteren op Pinterest is dan ook voornamelijk effectief als je een product verkoopt en als je target op de see– en think-fase van de customer journey.

Dit is waarom jij maximaal resultaat behaalt met DoubleSmart

Googel je op ‘social media marketing uitbesteden’, dan verschijnt er een hele lijst aan zoekresultaten. En je vraagt je dan ook vast af: waarom zou je specifiek kiezen voor DoubleSmart als jouw social media-specialist? Oftewel: wat maakt ons nu écht uniek? 

Samengevat lieten wij al heel wat klanten profiteren van extra conversies en omzet door 3 methoden: de bottom-up approach, strategisch advies en ons TeamSMART-model.   

1. De bottom-up approach: omgekeerde customer journey

Waar de meeste onlinemarketingbureaus de customer journey benaderen op de klassieke manier (see, think, do, care), doen wij dit juist andersom. We richten jouw social campagnes zó in, dat je in eerste instantie target op mensen die zich in de do- en care-fase bevinden. Deze groep gaat namelijk het snelst over tot een conversie. Op die manier heb je dus minimaal advertentiebudget nodig om het gewenste resultaat te bereiken.   

2. Strategisch advies: een partner die proactief met je meedenkt

Aan ons heb je meer dan een partij die instellingen goed zet en jouw campagne de lucht in vuurt. Je krijgt ook advies op strategisch niveau. We zoeken proactief naar kansen en doen er alles aan jouw (bedrijfsbrede) doelstellingen te halen. Beslissingen nemen we dan ook nooit uit het blote hoofd, maar altijd weloverwogen en op basis van data.

3. TeamSMART-model: overkoepelende aanpak voor al je online marketing 

Als onlinemarketingbureau hebben we méér in huis dan kennis van social media marketing. Ook voor SEO, SEA en CRO kun je bij ons terecht. Voor jou erg fijn; je kunt meerdere diensten uit handen geven aan één partij en zo profiteren van het allerbeste resultaat. 

Met ons zogenoemde TeamSMART-model maken we een vlijmscherpe totaalstrategie voor al jouw online marketing. Alle activiteiten op de verschillende kanalen stemmen we naadloos op elkaar af én je gaat periodiek met ons om de tafel om je doelen op de korte en lange termijn te bespreken. Op die manier blijf je altijd scherp op wat je nu écht wil bereiken.  

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-

Hoe maak je een goed socialmediabericht?

Kies je voor social media marketing uitbesteden aan DoubleSmart, dan krijg je natuurlijk vakkundig advies en uitgebreide begeleiding bij het creëren van een socialmediabericht. Een aantal quick wins ontdek je alvast hieronder.

1. Zorg dat je content aansluit op de customer journey

Je content moet relevant zijn en aansluiten op de behoefte die je target op dát specifieke moment heeft. Denk aan informatie over hoe je een bepaald product gebruikt of installeert in de care-fase. Het benoemen van voordelen van je dienst in de think-fase. Of aan het schetsen van een probleem waarvoor jouw product de oplossing is in de see-fase.


2. Maak doorklikken zo makkelijk mogelijk

Natuurlijk is het uiteindelijke doel van adverteren op social media (meestal) het genereren van meer websitebezoekers, conversies en omzet. Vergeet daarom geen pakkende call to action toe te voegen met een directe link naar je website. Maak het je target zo makkelijk en interessant mogelijk om door te klikken. 


3. Gebruik een scherp en opvallend beeld

Het eerste wat mensen zien tijdens het scrollen over hun tijdlijn is het beeld van jouw bericht. Pas als die triggert blijven mensen hangen en lezen ze wat jij daadwerkelijk te vertellen hebt. Zorg dus dat je een beeld gebruikt dat scherp is, opvallend en veelzeggend.

Wat klanten zeggen

Adrienne van den Bos

05-06-2020
Ontzettend blij met de samenwerking met DoubleSmart. Ze hebben superveel kennis en denken pro-actief mee. Hoewel SEO een langetermijnspel is, heb ik zelfs in korte tijd al gezien hoe groot de waarde is die DoubleSmart levert. Superblij met de resultaten die we nu al boeken!

Nico Bijl

03-12-2018

DoubleSmart helpt ons met SEA en SEO campagnes voor Somfy Benelux. Ik ben altijd zeer tevreden over de samenwerking en de resultaten!

Werner Peerboom

13-10-2022

Wij hebben een lange tijd samengewerkt met Steven, en wat een topper is dat! Hij heeft ons erg geholpen met onze online vindbaarheid en het verbeteren van ons bedrijf. Wij raden Steven daarom erg aan! Blijf zo door gaan!

Tom Rullens

17-08-2020

Zeer goed tevreden! Vanaf begin dit jaar zijn wij overstapt met onze internet marketing naar DoubleSmart. Vanaf het eerste contact viel de professionaliteit van dit team op. De bedoeling was dat wij alleen met Adwords zouden overstappen. Na overleg over onze vorige strategie heeft DoubleSmart voor ons een nieuwe strategie bedacht voor meerdere kanalen. Dit heeft nu tot gevolg dat wij veel beter scoren met zowel SEO, SEA en social media. Door de investering in DoubleSmart besparen wij nu maandelijks advertentiebudget terwijl de resultaten stijgen.

Social media tips: zó stel je een ijzersterke strategie op

Alvast een kijkje krijgen in onze keuken? En ontdekken hoe wij onze klanten voorzien van een ijzersterke socialmediastrategie? We kijken bijvoorbeeld naar:

1. Welke socialmediakanalen rendabel zijn voor jou

Maar op zo veel mogelijk kanalen adverteren, zodat je vast wel ergens zichtbaar bent en hopelijk wat websitebezoekers binnenhaalt? Dat is geen goed idee. Sterker nog: grote kans dat dit weggegooid geld is. Wij nemen in jouw strategie alleen socialmediakanalen op die interessant zijn voor jou en voor het behalen van jouw doelstelling. 

2. Hoe je nóg meer waarde levert met andere online marketing

In de praktijk blijkt vaak dat je met alleen social media marketing geen maximaal resultaat bereikt online. Om écht in iedere customer journey-fase zichtbaar en relevant te zijn, is een slim samenspel met online marketing als SEO en SEA en CRO erg waardevol. DoubleSmart heeft ook die specialisten in huis en als je wil maken we een totaalstrategie voor al jouw online marketing.  

3. Waar jouw doelgroep écht behoefte aan heeft

We hebben de term al een aantal keer laten vallen: customer journey. Wij zoeken tot op de bodem uit waar jouw doelgroep op een specifiek moment behoefte aan heeft en met de strategie spelen we hier tactisch op in. 

4. Hoe je je budget het meest efficiënt besteedt

Geld is kostbaar en alleen door dit efficiënt te besteden groei je als bedrijf maximaal. Daarom geven we iedere euro weloverwogen uit en baseren we al onze keuzes op data en statistieken. In je socialmediastrategie speelt het slim inzetten van je budget dan ook een riante rol.

5. Hoe je jouw campagne kunt blijven optimaliseren

Tot slot iets wat wij doen om onze klanten te laten scoren: de resultaten analyseren en de campagne blijven optimaliseren. Door conclusies te trekken uit data en hier slim op in te spelen zorg je keer op keer voor een beter resultaat.  

Een greep uit onze social klanten

Je winst vergroten in 5 stappen

Jouw social media marketing uitbesteden aan DoubleSmart? Kort samengevat doorloopt je bedrijf bij ons de onderstaande 5 stappen voor het boeken van resultaat: 

1. Kennismaking en doelstellingen. Je vertelt ons meer over je bedrijf en over wat je ambities en doelen zijn.
2. Marktonderzoek en voorbereidingen. We doen uitgebreid onderzoek naar jouw markt en doelgroep en maken – als je die nog niet hebt – social media accounts voor je aan.
3. Strategie. We stellen een ijzersterke strategie op die aansluit op jouw doelgroep, markt, doelen en ambities. Oftewel: we brengen uitgebreid in kaart waar je naartoe wilt en welke stappen je moet nemen om daar te komen.
4. Livegang. Staan alle instellingen goed? Dan is het tijd om live te gaan!
5. Analyse en continue optimalisatie. We houden de resultaten van je campagne nauwlettend in de gaten en schaven hem constant bij om nóg beter te presteren. 

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-
Groeien wij samen naar resultaat?

Veelgestelde vragen over social media marketing

Wat is social media marketing?

Social media marketing is het adverteren op social media kanalen, zoals Facebook en LinkedIn. Hiermee kun je potentiële klanten bereiken die (nog) niet actief naar jouw product of dienst op zoek zijn. Social media marketing is dus een vorm van pushmarketing. Het ideale kanaal om de wereld te laten weten dat jij bestaat.

We zitten ontzettend veel op social media: gemiddeld zo’n 2,5 uur per dag! En bijna iedereen is er wel te vinden: jouw ideale klant dus ook. Met social media breng je jouw producten of diensten onder de aandacht bij consumenten die nog niet eens wisten dat ze er interesse in hadden. Of je zet in op retargeting: je herinnert mensen die jouw website hebben bezocht aan de producten die ze hebben bekeken. Met andere woorden: met social media marketing kun je iedereen bereiken die je maar wilt, en geef je ze precies waar ze behoefte aan hebben.

Een social media marketing bureau zoals DoubleSmart (aangenaam!) ontzorgt jou van a tot z als het op je social advertising aankomt. We stellen samen met jou een strategie op (inclusief meetbare doelstellingen), beheren het advertentiebudget, zetten campagnes op, analyseren de resultaten en optimaliseren de advertenties waar nodig. Onze specialisten zorgen ervoor dat jouw social media campagnes meetbaar meer opbrengen dan dat ze kosten. In het kort: wij doen waar wij goed in zijn, zodat jij kunt doen waar jij goed in bent.

Veel bedrijven denken dat ze social media marketing oftewel adverteren op social kanalen, er ‘wel even bij kunnen doen’. Als je het wel prima vindt om wat aan te modderen, niet wakker ligt van een negatieve ROI en het geen probleem vindt dat je minder tijd over hebt voor je eigen passie: dan kun je prima zelf aan de slag met social media marketing. Maar heb je online groeiambitie, zie je de ROI liever door het dak gaan en bedien je liever je klanten dan de knoppen van je social tools? Dan is het slim om je social media marketing uit te besteden. Aan DoubleSmart, bijvoorbeeld, een social media marketing bureau met jarenlange ervaring en flink wat kennis in huis.

Wat van social media uitbesteden de prijzen zijn, dat kunnen we niet zomaar zeggen. De kosten van social media marketing zijn namelijk van heel veel factoren afhankelijk, zoals de branche waarin je je bevindt, de huidige staat van je campagnes en de specifieke tactieken die we moeten inzetten om maximale impact te behalen met jouw social media advertenties. Als je een gratis kansenonderzoek bij ons aanvraagt, brengen wij helemaal kosteloos (ja, echt) de kansen en mogelijkheden van social media marketing voor jouw bedrijf in kaart én doen we je een concreet samenwerkingsvoorstel, inclusief kostenplaatje. Horen we snel van je?

Social media marketing uitbesteden Social media marketing uitbesteden