Instagram adverteren uitbesteden

Een Instagram-campagne lanceren waarmee je écht raak schiet? Waarmee je jouw doelgroep glashard bereikt, overtuigt en laat converteren? En vervolgens profiteren van flink meer rendement, omzet en winst? Dát gebeurt er als je kiest voor Instagram adverteren uitbesteden aan Doublesmart.

Bart met Steven en Danielle op de bank

Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-

  • Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
  • Uitgebreide en concrete analyse
  • Op maat gemaakt door onze specialisten
Wij krijgen een 4.9 op Google uit 129 beoordelingen
js_loader

Kansenonderzoek Social Media

Strategisch partner

Aan ons heb je méér dan een partij die aan de juiste knoppen draait. Je krijgt advies op strategisch niveau en we laten jouw Instagram–strategie haarfijn aansluiten op de rest van je online marketing.

Vrijblijvend proberen

Bij ons zit je nergens aan vast en je kunt de samenwerking iedere maand stopzetten. Onze energie steken we namelijk graag in klanten die het écht leuk vinden om met ons te werken.

Altijd inzicht in je resultaat

Gouden bergen beloven om vervolgens snoeihard met je neus op de feiten gedrukt te worden? Daar doen we niet aan. Je hoort altijd eerlijk wat we doen en welk resultaat jouw Instagram-campagne bereikt heeft.

Instagram adverteren: wat is dat precies?

Voor wie denkt dat Instagram adverteren op hetzelfde neerkomt als het delen van wat toffe bedrijfskiekjes of het inschakelen van een hippe influencer, die heeft het mis. Het gaat namelijk veel verder dan dat. Instagram adverteren heeft alles te maken met jouw doelgroep gericht bereiken. Op het juiste moment en met een boodschap die écht aanslaat. Een ijzersterke en resultaatgerichte strategie staat dus aan de basis.

Je kunt ervoor kiezen enkel organische (gratis) Instagram-posts in die strategie op te nemen. Maar veel gebruikelijker (en effectiever!) onder bedrijven is om te adverteren op dit socialmediakanaal. Je betaalt dan een bepaald bedrag aan Instagram, waarna je advertentie gericht in het oog van je doelgroep verschijnt.

Hoe Instagram weet wie jij wil bereiken? Dat stel je in. Jij vertelt Instagram precies aan welke kenmerken je targetgroep voldoet.

Dit zijn onze klanten

WOW WOW WOW

Vraag een gratis kansenonderzoek aan!

90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen. Vraag nu jouw gratis op maat gemaakte onderzoek aan, ter waarde van € 400,-.

Welke opties voor advertenties zijn er?

Instagram is al lang niet meer wat het geweest is. Waar je jaren geleden alleen foto’s kon delen op je profiel, is deze app inmiddels heel wat functies rijker. En zo hebben ook de marketingopties een flinke vlucht genomen. Je kunt adverteren via:

Het reguliere Instagram-overzicht

Hiermee wordt de reguliere tijdlijn op Instagram bedoeld. Adverteer je hierop, dan komt je doelgroep jouw bericht tegen tijdens het scrollen. Er komt dan ‘gesponsord’ boven je post te staan.

Instagram Stories

Adverteer je op Instagram Stories, dan krijgt je targetgroep je foto of video te zien tussen twee reguliere stories in. Ook hier wordt door middel van het woord ‘gesponsord’ duidelijk gemaakt dat het om een advertentie gaat. Vanuit de advertentie link je eenvoudig door naar je website.

Instagram Shopping

Instagram Shopping is eigenlijk geen manier van adverteren, maar een functie die specifiek voor webshop-eigenaren gemaakt is. Met deze functie tag je producten in je post, waarna een gebruiker in een paar klikken bij het betreffende product in je webshop is. De link naar je webshop in de beschrijving van je bericht plaatsen hoeft dan dus niet meer.

Instagram Reels

Heb je de Instagram-app open en klik je onderin op het logo met de play-button, dan krijg je reels te zien. Dit zijn videoberichten maximaal 30 seconden. Ook hierop kun je adverteren. Je advertentie wordt dan weergegeven tussen de reguliere reels en ook hier weer is een advertentie herkenbaar aan het woord ‘gesponsord’.

Instagram Explore

De Explore-feed – waar je komt als je op het vergrootglas klikt op Instagram – is dé plek waar mensen inspiratie willen opdoen. De content die hierop wordt getoond is exact afgestemd op de interesses en het profiel van die specifieke gebruiker. Hierop adverteren is daarom een goede manier om mensen te bereiken die jouw bedrijf of merk nog niet kennen.

Onze werkwijze: dit maakt ons uniek

Het aanbod aan partijen aan wie je jouw social media marketing kunt uitbesteden is groot. En je bent dan ook vast benieuwd: wat maakt DoubleSmart nu uniek? Oftewel: hoe gaan wij precies te werk? Als leidraad voor alles wat we doen gebruiken we de bottom-up approach. Wil je daarnaast écht optimaal resultaat behalen online, dan kun je gebruikmaken van ons unieke TeamSMART-model.

Hein en Sjoerd aan het werk
01

De bottom-up approach: omgekeerde customer journey

Waar de meeste traditionele onlinemarketingbureaus zich aanvankelijk richten op de see- en think-fase van de klantreis en dan pas op do en care, doen wij dat (meestal) andersom. Mensen in de care- en do-fase converteren namelijk sneller dan mensen in de think- en see-fase. En bestaande vraag afvangen, is goedkoper dan nieuwe vraag creëren.

Vaak is de eerste stap bij ons dan ook het opzetten van een remarketing-campagne. Hiermee target je op mensen die jouw website bezochten, maar niet tot conversie zijn overgegaan. Door opnieuw zichtbaar de worden bij die (do-)groep, trek je ze eenvoudig en relatief goedkoop alsnog over de streep.

Wat de bottom-up approach concreet als gevolg heeft voor jou? Dat het budget dat jij investeert in Instagram marketing bij ons superefficiënt wordt besteed. Achter iedere euro die over de toonbank rolt schuilt een weloverwogen beslissing en de focus ligt altijd op maximaal resultaat.

Hein drinkt koffie met Bart en Sjoerd
02

TeamSMART: holistische aanpak en strategische begeleiding

Instagram marketing alleen is niet genoeg om zichtbaar en relevant te zijn in iedere fase van de klantreis. Wil je je doelgroep echt effectief bereiken en overtuigen, dan doe je er goed aan meerdere onlinemarketingkanalen in te zetten. Én, nog belangrijker: om de activiteiten die je hierop uitvoert naadloos op elkaar af te stemmen.

Precies dát regelen wij voor je als je kiest voor ons TeamSMART-model. Je krijgt een overkoepelende strategie voor jouw online marketing en gaat periodiek met ons om de tafel om te bespreken of je nog op de juiste koers zit. Door scherp te blijven op je doelen en je online marketing als één geheel te zien, weet je zeker dat je stuurt op maximale effectiviteit.

Dit zeggen onze klanten

De waarde van de relatie zegt ons zo veel meer dan de waarde van de transactie. Dat heeft gezorgd voor lange termijn relaties met opdrachtgevers.

Wij krijgen een 4.9 op Google uit 129 beoordelingen
js_loader

‘Afgelopen maanden hebben we een AI-trainingen-reeks gevolgd bij DoubleSmart. En wat was het geweldige ervaring! De training is opgebouwd uit vier dagdelen: ChatGPT prompten, een eigen digitale…’

Marianne Noiman
Marianne Noiman

‘Wij werken al een tijdje met DoubleSmart en zijn daar tevreden over. We hebben ze ontmoet op de Webwinkel Vakdagen. Hoewel we toen niet direct met ze in zee gingen, hebben we uiteindelijk toch een…’

Maikel Keizer
Maikel Keizer

‘De “AI training voor marketeers” is echt een aanrader voor wie verder wil met gebruik van AI!Deze training bij DoubleSmart in Gouda heb ik al zeer prettig ervaren en niet in het minst om de kennis en…’

mol4media
mol4media

‘Meedenkend en ontzorgend in de online marketing. Zichtbaar resultaat en er wordt op een fijne manier gecommuniceerd.’

Carwash Uden B.V.
Carwash Uden B.V.

‘Wij werken nu sind een half jaar met Doublesmart samen. Onze ervaring is erg positief. Door de onbekendheid van het type product wat wij op www.purenano.nl verkopen, is het lastig om dit te…’

Rafael Schijff
Rafael Schijff
js_loader

Dit is waarom onze klanten Instagram ads uitbesteden

Instagram marketing uitbesteden of zelf doen? Als marketingmanager of ondernemer snap jij misschien best hoe je dit socialmediaplatform inzet om je doelgroep te bereiken. Waarom zou je dan geld betalen aan een bureau en Instagram ads uitbesteden? Onze klanten doen dat in ieder geval omdat:

  • Het je zo meer oplevert dan dat het je kost. Dankzij de brede kennis van onze experts en hun strategische kijk op online marketing, weet je zeker dat je je budget efficiënt besteedt.
  • Je ook advies krijgt op strategisch niveau. Wat wil je nu écht bereiken met je bedrijf? En wat is daarvoor nodig? Aan ons heb je een partner die met je meedenkt op strategisch niveau.
  • Je zo tijd en energie overhoudt. Terwijl wij onze expertise erop loslaten, kun jij richten op andere zaken waarmee je je bedrijf laat groeien.

Waarom kiezen voor Doublesmart als onlinemarketingbureau?

Onze afwijkende – maar bewezen effectieve – werkwijze

Zoals eerder benoemd zijn wij lekker eigenwijs en benaderen we de customer journey andersom; met de bottom-up approach. Je budget wordt hierdoor écht efficiënt besteed.

Het strategische advies dat je krijgt

Onze dienstverlening gaat verder dan wat instellingen goed zetten op Instagram. Je kunt ons zien als een ware partner die met je meedenkt op strategisch niveau. Je krijgt een holistische benadering voor al jouw online marketing.

De optie om op ieder moment op te zeggen

Je hoeft geen contract te tekenen en al helemaal geen een met kleine lettertjes. Bevalt onze samenwerking je niet, dan ben je een maand later gewoon weer weg. Van je tijd uitzitten met een zuur gezicht is namelijk nog nooit iemand beter geworden.

Fender

Socialmedia

Constante stroom aan sollicitanten

503 Sollicitaties via Facebook
3.000 Bezoekers per maand
€10,24 Kosten per sollicitatie

Mercari

SEO | SEA | Socialmedia

Kosten drastisch verlaagd met een groei in resultaat

+73% meer aanvragen in 2023 vergeleken met 2022
+64% groei in conversies vanuit Google Ads
+50% groei in organisch verkeer

Instagram advertenties uitbesteden: dít regelen wij voor je

Instagram adverteren uitbesteden aan Doublesmart? Taken die wij concreet van jou uit handen nemen zijn:

  • Het opstellen wat een ijzersterke Instagramstrategie, passend bij jouw doelstelling en doelgroep;
  • Het inrichten van jouw advertentieaccount;
  • Het beheren van jouw advertentiebudget, zodanig dat je er de meeste winst uithaalt;
  • Het opzetten en optimaliseren van campagnes;
  • Het analyseren van de resultaten en deze maandelijks aan jou rapporteren;
  • Het actief zoeken naar kansen om je bedrijf nóg meer te laten groeien.

Effectief zichtbaar worden bij jouw doelgroep en je omzet laten groeien? Neem vrijblijvend contact met ons op of vraag een gratis kansenonderzoek aan!

Ontmoet onze Instagram marketing specialisten

Maak ons ’s nachts wakker en we kunnen je precies vertellen hoe de vork in de steel zit. Of hoe jij je koffie drinkt.

Koekje erbij?

Maak een afspraak met onze marketingprofessionals.

Klaar voor de volgende stap? Onder het genot van een bakje koffie en een heerlijke stroopwafel bespreken we samen de strategie, campagne of aanpak die bij jou past.

Remco en Bart in overleg
Wow wow wow

Veelgestelde vragen

  • Waarom zou je Instagram marketing uitbesteden?

    Instagram marketing uitbesteden aan een bureau dat daarin gespecialiseerd is geeft je de zekerheid dat het je meer oplevert dan dat het je kost.

    Met zelf zomaar wat aanmodderen loop je het risico dat je je investering niet voldoende terugverdient. Een specialist weet daarentegen precies wat er nodig is om jouw campagnes te laten scoren en rendabel te laten zijn. Daarnaast is het natuurlijk superfijn dat jij als ondernemer of marketingmanager zo tijd en energie overhoudt voor andere dingen.

  • Wat kost Instagram marketing?

    Wat je betaalt voor een advertentie op Instagram, dat verschilt per type advertentie. De kosten worden namelijk bepaald op basis van de doelgroep die je wil bereiken en de hoeveelheid concurrentie die je hebt.

    Voor je beeldvorming: de kosten van een Instagramadvertentie liggen ongeveer tussen de € 1,26 en € 6,30 per duizend weergaven. Óf tussen de € 0,10 en € 2,00 per klik.

    Goed om te weten is dat – als je het goed doet – je je investering in Instagram marketing makkelijk kunt terugverdienen.

  • Waarom zou je adverteren op Instagram?

    Doe je het goed, dan kun je met Instagram ads heel wat extra conversies en omzet genereren. Niet alleen kun je heel specifiek targeten op jouw doelgroep en weet je zo zeker dat de mensen die jouw advertentie te zien krijgen je product of dienst vaak relevant vinden. Ook is Instagram superpopulair en heb je hierop dus een groot bereik.

    Verder een voordeel: Instagram is dé manier om je naamsbekendheid te vergroten. In tegenstelling tot bij bijvoorbeeld SEO of SEA – waar je moet wachten tot mensen naar jóúw product/dienst op zoek gaan – zet jij nu de eerste stap. Je maakt iemand uit je doelgroep bewust van een behoefte die hij of zij misschien wel heeft (maar waar hij/zij nog niet eerder bij stil had gestaan).

  • Wat kost Instagram adverteren uitbesteden?

    Wat je precies betaalt om Instagram adverteren uit te besteden aan een specialist, dat verschilt uiteraard van bureau tot bureau. Daarnaast hangt het tarief af van hoeveel uur per maand je zo’n specialist voor jou aan de slag laat gaan.

    Om alvast enig idee te krijgen van wat het zou kosten als je je Instagram marketing aan DoubleSmart uitbesteedt, kun je een gratis kansenonderzoek aanvragen ter waarde van 400 euro. Bij zo’n onderzoek achterhalen we waar jouw groeikansen liggen op het vlak van online marketing en welke investering er nodig is om je omzet te maximaliseren