Zoekmachine adverteren uitbesteden

Zoekmachine adverteren uitbesteden aan een eerlijke en professionele partij? En een strategisch partner aan je zijde hebben die jouw bedrijf laat groeien middels alle facetten van online marketing? Doublesmart is officieel uitgeroepen tot Google Premier Partner; dé garantie dat jouw SEA-campagne bij ons in goede handen is.

Remco legt uit aan Stijn

Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-

  • Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
  • Uitgebreide en concrete analyse
  • Op maat gemaakt door onze specialisten
Wij krijgen een 4.9 op Google uit 129 beoordelingen
js_loader

Kansenonderzoek SEA

Eerlijk en transparant

Bij DoubleSmart weet je altijd precies waar je aan toe bent. Je ontvangt iedere maand een uitgebreide rapportage van de uitgevoerde werkzaamheden en behaalde resultaten én je hebt 24/7 toegang tot jouw eigen resultaten-dashboard.

Google Premier Partner

Met DoubleSmart weet je zeker dat je een professionele partij te pakken hebt die zorgvuldig en efficiënt omgaat met jouw marketingbudget. Wij zijn namelijk officieel uitgeroepen tot Google Premier Partner; de benaming die Google aan SEA-bureaus geeft die hebben bewezen SEA-campagnes op hoog niveau te kunnen begeleiden.

Overkoepelende strategie

Ook de rest van jouw onlinemarketingactiviteiten uitbesteden? Om zo zichtbaar en relevant te zijn in iedere fase van de customer journey? Bij DoubleSmart vind je SEO-, SEA-, social ads-, CRO- én contentexperts onder één dak. Iedere specialist draagt zijn/haar steentje bij om jouw campagne maximaal te laten presteren.

Zoekmachine adverteren uitbesteden: haal het maximale uit je budget

De term ‘zoekmachine-adverteren’ – het adverteren in zoekmachines zoals Google of Bing – is jou als marketingmanager of ondernemer waarschijnlijk niet vreemd. Jij weet dat je hiermee extra zichtbaar wordt bij jouw doelgroep. En dat je zo extra websitebezoekers, conversies en omzet genereert. Maar jouw zoekmachine-advertenties zélf oppakken, dat leidt helaas nog niet helemaal tot het gewenste resultaat.

Misschien heb je net niet genoeg kennis om jouw advertentie goed zichtbaar te laten worden in de zoekresultaten. Of misschien lukt dat je wel, maar is het rendement dat jij uit je campagne haalt nog maar minimaal. Hoe dan ook, is zoekmachine adverteren uitbesteden dé manier om wél het maximale uit je advertentiebudget te halen.

Een SEA-specialist weet precies hoe je het algoritme van Google of Bing in je voordeel laat werken, hoe jij profiteert van een zo hoog mogelijke POAS en hoe je je CPA zo laag mogelijk houdt. Met andere woorden: met een SEA-expert heb je dé ingrediënten in handen om jouw bedrijf fors te laten groeien. Een slimme zet om zoekmachine-adverteren uit te besteden dus.

Deze klanten gingen je voor

WOW WOW WOW

Vraag een gratis kansenonderzoek aan!

90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen. Vraag nu jouw gratis op maat gemaakte onderzoek aan, ter waarde van €400,-.

Zoekmachine adverteren: uitbesteden of zelf doen?

Uitbesteden:

Je haalt maximaal rendement uit jouw campagnes.

Je hebt de zekerheid dat jouw advertenties daadwerkelijk goed zichtbaar zijn in de zoekresultaten.

Je houdt tijd over om je bezig te houden met de taken waar jij écht goed in bent.

Zelf doen:

Je loopt het risico dat jouw geïnvesteerde tijd en budget niks tot nauwelijks iets oplevert.

Je hebt de kans dat jouw advertenties niet tot nauwelijks zichtbaar zijn in de zoekmachine.

Je bent veel tijd kwijt aan je verdiepen in zoekmachine-adverteren, waardoor jouw eigen werkzaamheden – waarvoor het bedrijf jou juist zo hard nodig heeft – op een lager pitje komen te staan.

Waarom zoekmachine adverteren uitbesteden aan Doublesmart?

Professioneel

Je hebt de zekerheid dat er op professionele wijze met je budget wordt omgegaan. Doublesmart is officieel uitgeroepen tot Google Premier Partner. Deze benaming geeft Google aan een SEA-bureau dat voortdurend heeft laten zien SEA-campagnes op hoog niveau te kunnen begeleiden en zich daarbij altijd houdt aan de richtlijnen van Google.

Ervaren strategen

Je krijgt er direct een strategisch partner bij. Doublesmart houdt zich niet alleen bezig met uitvoerend werk. Ook op strategisch vlak denken we met je mee en je krijgt vlijmscherp advies. Je kunt ons zien als jouw strategisch partner die jou net zo graag ziet groeien als jijzelf.

Alle kanalen samen

Je krijgt een overkoepelende strategie voor je gehele online marketing. Wil je écht maximaal groeien? En zichtbaar en relevant zijn in iedere fase van de klantreis? Dan doe je er goed aan ook in andere onlinemarketingkanalen te investeren. Omdat je bij ons SEA-, SEO-, social ads-, CRO- én contentspecialisten vindt, heb je de kans ál jouw online activiteiten naadloos op elkaar af te laten stemmen (dit noemen we TeamSMART). Zo profiteer je van het beste resultaat, terwijl er tegelijkertijd superefficiënt wordt omgegaan met je budget.

Dit is wat onze klanten zeggen

De waarde van de relatie zegt ons zo veel meer dan de waarde van de transactie. Dat heeft gezorgd voor lange termijn relaties met opdrachtgevers.

Wij krijgen een 4.9 op Google uit 129 beoordelingen
js_loader

‘Afgelopen maanden hebben we een AI-trainingen-reeks gevolgd bij DoubleSmart. En wat was het geweldige ervaring! De training is opgebouwd uit vier dagdelen: ChatGPT prompten, een eigen digitale…’

Marianne Noiman
Marianne Noiman

‘Wij werken al een tijdje met DoubleSmart en zijn daar tevreden over. We hebben ze ontmoet op de Webwinkel Vakdagen. Hoewel we toen niet direct met ze in zee gingen, hebben we uiteindelijk toch een…’

Maikel Keizer
Maikel Keizer

‘De “AI training voor marketeers” is echt een aanrader voor wie verder wil met gebruik van AI!Deze training bij DoubleSmart in Gouda heb ik al zeer prettig ervaren en niet in het minst om de kennis en…’

mol4media
mol4media

‘Meedenkend en ontzorgend in de online marketing. Zichtbaar resultaat en er wordt op een fijne manier gecommuniceerd.’

Carwash Uden B.V.
Carwash Uden B.V.

‘Wij werken nu sind een half jaar met Doublesmart samen. Onze ervaring is erg positief. Door de onbekendheid van het type product wat wij op www.purenano.nl verkopen, is het lastig om dit te…’

Rafael Schijff
Rafael Schijff
js_loader

Hoe werkt zoekmachine-adverteren precies?

Zoekmachine-advertenties zijn advertenties die je bovenaan in de zoekresultaten ziet als je een zoekopdracht in de zoekmachine (zoals Google of Bing) hebt ingevoerd. Welke advertenties hier worden vertoond, dat hangt af van de zoekwoorden die jij hebt gekozen.

Vindt Google of Bing dat jouw zoekwoord, advertentie en landingspagina goed is afgestemd op de ingevoerde zoekopdracht, dan wordt jouw advertentie vertoond. Maar is jouw advertentie, gekozen zoekwoord en landingspagina niet relevant genoeg voor de zoekopdracht, dan kan het dus zomaar zo zijn dat deze niet in beeld komt bij jouw doelgroep.

Omdat de zoekmachine jou de mogelijkheid geeft om zelf je advertenties te schrijven en te bepalen bij welke zoekwoorden welke advertenties vertoond worden, is zoekmachine-adverteren dus erg doelgericht. Enkel zoekers die zoeken op termen gerelateerd aan jouw product of dienst zullen jouw advertentie te zien krijgen.

Bovendien fijn: je kunt zien welke zoekopdrachten (zoektermen) iemand heeft ingevoerd om jouw advertentie te zien. Zijn de ingetypte zoekwoorden echt niet relevant voor jouw bedrijf, dienst of product? Dan kun je deze zoekwoorden uitsluiten en voorkomen dat je er nog een keer op wordt vertoond.

Remarketing met zoekmachine adverteren: dit is waarom dat effectief is

Zoekmachine adverteren is de perfecte manier om potentiële klanten te bereiken die al eerder je website hebben bezocht, maar toen geen conversie hebben opgeleverd. Dit noemen we een remarketing-campagne; iets wat wij bij DoubleSmart veel uitvoeren voor onze klanten. Door middel van remarketing richt je je specifiek op zoekopdrachten van deze groep die verband houden met jouw aanbod.

Remarketing-campagnes zijn erg effectief. Eerdere bezoekers hebben, door hun bezoek aan je website, immers al duidelijk interesse getoond in jouw aanbod. Dat maakt dat deze bezoekersgroep een waardevolle bron van conversies is.

Bij mensen die je website al eerder hebben bezocht en vervolgens een remarketingadvertentie van jouw website zien, is de kans 3 keer groter dat ze op de advertentie klikken dan bij mensen die je advertentie zien en nog niet eerder in aanraking zijn gekomen met je bedrijf. Naast het vertonen van je advertenties binnen de zoekmachines, kun ook remarketing advertenties tonen bij video’s (bijvoorbeeld in YouTube) of met banners op websites die hiervoor zijn aangemeld. Zo laat je jouw remarketing uitingen over verschillende kanalen zien.

Adverteren via Ads: ROI van 200%

Zoekmachine adverteren is de ideale manier om snel meer potentiële klanten naar je website te trekken. Volgens Google is de return on investment (ROI) van zoekmachine adverteren zelfs 200%, wat inhoudt dat je gemiddeld 2 euro verdient met elke euro die je investeert in een Google Ads campagne.

Aan een SEA-campagne hoef je, zeker in vergelijking met zoekmachine optimalisatie, minder lang te wachten voordat je er de vruchten van plukt. Een goed doordachte campagne die jouw ideale doelgroep aanspreekt, kan gelijk na het online plaatsen al kliks naar je website opleveren. En zoals je weet: zijn mensen vervolgens op je website, dan kan dat zomaar leiden tot het afnemen van een product of het aanvragen van een offerte voor jouw dienst.

Harvey en Remon in vergaderruimte

Wat kost zoekmachine adverteren?

Adverteer je via Bing Ads of Google Ads, dan betaal je vaak alleen op het moment dat een zoeker daadwerkelijk op je advertentie klikt en op je website terechtkomt. We noemen dit systeem het PPC-systeem, waarin PPC staat voor pay per click. Hoe hoog het bedrag is dat je per klik op jouw advertentie betaalt, dat hangt af van factoren zoals de kwaliteitsscore van je advertentie (de relevantie ten opzichte van de zoekterm) en de hoeveelheid concurrentie op de zoekterm.

Het mooie van zoekmachine adverteren is dat je de kosten zelf in de hand hebt. Je biedt op het plaatsen van advertenties bij bepaalde zoekwoorden en kunt dus bieden tot een bovengrens die je zelf bepaalt. Je betaalt vervolgens per klik op je advertentie en kunt een maximumbedrag instellen dat je hierin wilt investeren. Overschrijd je dit budget, dan wordt je advertentie niet meer weergegeven, waardoor de kosten niet verder kunnen oplopen en je altijd binnen je van tevoren vastgestelde budget blijft.

Goed om te weten is dat adverteren in de zoekmachine niet altijd volgens het PPC-principe gaat. Je kunt namelijk ook adverteren middels videomateriaal en banners. Die werken over het algemeen met een biedstrategie die is gericht op zichtbaarheid in plaats van op kosten per klik.

Dynamiet Nederland

SEO | SEA

Onwrikbare positie als marktleider

30% daling in kosten per conversie
29% meer verkeer via SEO
7% stijging in aantal leads in een jaar

Mercari

SEO | SEA | Socialmedia

Kosten drastisch verlaagd met een groei in resultaat

+73% meer aanvragen in 2023 vergeleken met 2022
+64% groei in conversies vanuit Google Ads
+50% groei in organisch verkeer

In 5 stappen naar meetbaar meer klanten met Doublesmart

Jouw zoekmachine-advertenties uitbesteden aan Doublesmart? Je doorloopt onderstaande 5 stappen, voordat jouw campagne live gaat.

Wat kost zoekmachine adverteren uitbesteden aan Doublesmart?

Wat je betaalt om het beheren van jouw zoekmachine-advertertenties uit handen te geven aan DoubleSmart, dat hangt van diverse factoren. Denk aan het type advertentie dat je in de zoekmachine wil plaatsen, de kosten hiervan, jouw ingestelde maximumbudget en de hoeveelheid uren dat je ons inschakelt per maand.

Toch alvast een idee krijgen van de kosten? Vraag direct een gratis en vrijblijvend kansenonderzoek aan! In een kansenonderzoek onderzoeken wij wat jouw huidige prestaties zijn en waar jouw kansen liggen, die we vervolgens telefonisch aan je toelichten!

Ontmoet onze SEA-professionals

Maak ons ’s nachts wakker en we kunnen je precies vertellen hoe de vork in de steel zit. Of hoe jij je koffie drinkt.

Koekje erbij?

Maak een afspraak met onze marketingprofessionals.

Klaar voor de volgende stap? Onder het genot van een bakje koffie en een heerlijke stroopwafel bespreken we samen de strategie, campagne of aanpak die bij jou past.

Stijn en Danielle op de bank
Wow wow wow

Veelgestelde vragen

  • Hoe werkt zoekmachine adverteren en welke platforms worden gebruikt?

    Zoekmachine adverteren, ook bekend als search engine advertising (SEA), maakt gebruik van advertenties die bovenaan de zoekresultatenpagina worden weergegeven. Platforms zoals Bing Ads en Google Ads worden gebruikt om advertentiecampagnes te maken en te plaatsen.

  • Wat zijn de voordelen van zoekmachine adverteren?

    Zoekmachine adverteren heeft veel impact: goede campagnes kunnen je bedrijf vooruithelpen en je op korte termijn winst opleveren. De meest in het oog springende voordelen van zoekmachine adverteren zijn:

    • Grote kans op conversie. Bij bezoekers die via een advertentie op je website terechtkomen, is de kans 50% groter dat ze conversie opleveren dan bij bezoekers die je website vinden via de organische zoekresultaten.
    • Resultaat op de korte termijn. Met SEA trek je snel veel relevante bezoekers naar je website. De organische zoekresultaten leveren vooral veel kliks op als je hoog in de zoekresultaten staat, wat veel tijd en inspanning kost. Een goede advertentie is een stuk sneller geplaatst en levert dus op de korte termijn al resultaat op.
    • Gericht adverteren. De zoeker die op je advertenties klikt, is relevant en heeft al interesse getoond in je aanbod door op een zoekterm te zoeken die overeenkomt met jouw aanbod. Als je je goed in je doelgroep hebt verdiept en hier je advertenties op afstemt, kun je er dus zeker van zijn dat je relevante bezoekers op jouw website ontvangt. De kans dat ze overgaan tot het aanvragen van een offerte of het kopen van een product wordt daardoor een stuk hoger.
  • Hoe houd je je Google-advertentiekosten zo laag mogelijk?

    Om zo veel mogelijk rendement te halen uit jouw Google-advertenties, is het onder andere belangrijk om aandacht te besteden aan:

    • Juiste afbakening van de doelgroep. Je hebt er baat bij je doelgroep goed af te bakenen, zodat je alleen adverteert bij zoekers van wie het interessegebied aansluit bij jouw aanbod.
    • Duidelijke, eenduidige advertenties. Met het misleiden van zoekers schiet je niets op: je betaalt voor elke klik en wilt dus dat het conversiepercentage van je advertentiecampagne zo hoog mogelijk ligt. Misleidende advertenties brengen daarnaast het gevaar met zich mee dat de zoekmachine je advertenties als niet relevant ziet, wat negatieve consequenties kan hebben op je kwaliteitsscore. Met een lagere kwaliteitsscore betaal je namelijk hogere prijzen voor je advertenties en is het moeilijker om bovenaan te komen met je advertentie. Is jouw kwaliteitsscore echt heel slecht, dan wordt de advertentie mogelijk helemaal niet meer vertoond.
  • Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

    Bij SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie, draait het erom je website zo aan te passen dat deze goed scoort in de organische zoekmachineresultaten. De organische resultaten zijn de natuurlijke resultaten, dus de resultaten waar Google niet voor betaald krijgt. Deze resultaten verschijnen onder de betaalde resultaten. Hoe hoger je website belandt in de organische zoekresultaten, hoe meer zoekers erop klikken.

    SEA staat voor search engine advertising, oftewel zoekmachine adverteren. Met SEA plaats je advertenties boven de organische zoekmachineresultaten en binnen verschillende kanalen van de zoekmachine waarin je adverteert. Adverteer je op Google, dan maak je hiervoor gebruik van Google Ads, het advertentieplatform van Google. De advertenties die je maakt, kunnen dan dus ook getoond worden aan zoekers die kanalen van Google gebruiken.