Incompany-training AI copywriting
Leer hoe jij AI inzet om betere teksten te schrijven in minder tijd
- Nooit meer een writersblock
- Teksten die écht opvallen
- Beïnvloed het brein van jouw lezers
*Let op: deze training wordt tot nu toe alleen aangeboden als incompany-training; samen met
collega’s, bij jullie op kantoor.
Ontvang een vrijblijvende offerte
"*" geeft vereiste velden aan
Over de training AI en copywriting
Het is een veelgehoord misverstand sinds AI geïntegreerd is op de werkvloer; tools zoals ChatGPT en Gemini zouden het werk van de copywriter gaan vervangen. Jij weet echter wel beter. Want écht goede copy, daar kan AI niet tegenop.
In de training AI en copywriting leer je dan ook niet hoe je je teksten volledig laat schrijven door AI. Maar wél hoe je jouw werk als contentschrijver makkelijker maakt.
Je ontdekt hoe je lezersvragen achterhaalt. Hoe je op nieuwe inspiratie komt als je een writersblock hebt. En hoe jij AI effectief gebruikt bij het voorbereiden, schrijven en redigeren van unieke content.
Zo fungeert AI niet als vervanging van je werk, maar juist als verrijking. Je creëert jouw persoonlijke schrijfassistent, waarmee je nóg beter wordt in je vak.
Na deze 1-daagse training…
Kun je slimme prompts maken om nieuwe of bestaande teksten te optimaliseren
Zodat je teksten schrijft waarmee je écht impact maakt
Weet je welk AI-model je het best kunt inzetten voor welke fase van het schrijfproces
Én wanneer je AI beter niet kunt gebruiken
Heb je inzicht in hoe een GPT jouw werk als schrijver eenvoudiger maakt
Zodat je sneller schrijft en tijd bespaart
Inhoud training: volgens pijlers Schrijven voor het Brein
De inhoud van de cursus AI en copywriting is gebaseerd op de pijlers van Schrijven voor het Brein. Deze methode – bedacht door Martin van Kranenburg en Wim van der Mark – is een van de meest effectieve manieren om conversiegericht te schrijven. Trainer Paola Hoogervorst is gecertificeerd voor Schrijven voor het Brein en zij weet hier dus álles van.
En oh ja, leuk extraatje: bij deelname aan deze training krijg je het 2e boek van Martin van Kranenburg en Wim van der Mark (ChatGPT als tweede brein) cadeau! Dit boek stond op de tweede positie van de meest verkochte boeken op Managementboek.nl in 2025. Wil je hebben!
Dit is wat onze klanten zeggen
Praktische informatie: de kosten, datum en wat je nodig hebt
- Deze training wordt in eerste instantie alleen aangeboden als incompany-training. Oftewel: je volgt de training samen met collega’s, bij jullie op kantoor.
- De datum van de training is daarom te bepalen naar wens; op een moment dat het jullie uitkomt.
- De trainingskosten zijn afhankelijk van jullie specifieke wensen en het aantal deelnemers.*
- Ervaring met het schrijven van teksten (blogs, socialmediaberichten, persberichten, e-mails) is benodigd. Óf je moet in ieder geval de ambitie hebben om dit te leren.
- Jullie hebben een laptop en een ChatGPT Plus-account nodig.
Over de trainer: Paola Hoogervorst
Met al heel wat AI-trainingen en -webinars op haar naam, weet trainer Paola Hoogervorst als geen ander hoe ze haar deelnemers enthousiasmeert en boeit.
Paola is altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in AI. Brengt haar kennis over vol passie. En ze weet haar deelnemers keer op keer te verbazen over wat er allemaal mogelijk is. Met Paola als je trainer weet je zeker: je doet tal van waardevolle inzichten op, die jou écht verder brengen in je werk!
Aanmelden of vragen?
Kun je niet wachten om betere copy te schrijven en tijd te besparen in je werk? Vraag direct een vrijblijvende offerte aan óf neem, voor meer informatie, contact op met Paola.

Veelgestelde vragen
-
Hoe ziet het programma van deze 1-daagse training eruit?
De training ChatGPT-copywriting is opgesplitst in een ochtendprogramma en middagprogramma. En in de pauze genieten jij en je collega’s van een heerlijk verzorgde lunch.
Het programma ziet er als volgt uit:
Ochtend:
De ochtend staat in het teken van AI inzetten voor het “snappen” van de lezer en het “schrijven” van het eerste concept van een tekst.- Leer prompten met de SMART-methode
- Leer hoe je AI de tone of voice laat bepalen
- Kruip in de huid van de lezer: persona’s maken & lezersvragen achterhalen
- Zet AI in om te brainstormen over pakkende titels en koppen
- Schrijf een blog met behulp van AI
Middag:
Na een heerlijke lunch, focus je je in de middag op het gedeelte “schrappen”. Het verbeteren van jouw tekst.
- Zet AI in als jouw persoonlijke eindredacteur
- Maak je tekst SEO-proof
- Maak je tekst conversiegericht
- Werk met de GPT’s (AI-agents van Schrijven voor het Brein)
-
Voor wie is deze training bedoeld?
Deze training is waardevol voor iedereen die zich bezighoudt met het schrijven van teksten voor zijn of haar werk. En die sneller en slimmer wil werken met een digitale assistent die er 24/7 voor je is.
Bijvoorbeeld contentspecialisten, copywriters, communicatiemedewerkers, marketeers en redacteurs zijn populair als publiek.
Of je in de B2C-markt actief bent of in B2B, maakt niks uit. En wat voor type teksten je precies schrijft ook niet. Enige ervaring met AI is handig, maar niet vereist.
Wel goed om te weten: tot nu toe wordt deze training alleen aangeboden als incompany-training. Dat wil zeggen dat je hem samen met collega’s volgt, bij jullie op kantoor.
-
Welke pijlers van Schrijven voor het Brein komen aan bod in de training?
Trainer Paola Hoogervorst is gecertificeerd voor Schrijven voor het Brein. En de inhoud van de training wordt hier dan ook op afgestemd. Dit is immers dé methode om overtuigende teksten te schrijven, waarmee je precies de juiste snaar raakt bij je doelgroep.
Pijlers van Schrijven voor het Brein die onder andere aan bod komen in de training:- Schrijven is het beantwoorden van lezersvragen
- Snappen – schrijven – schrappen
- Eindredactie met de “minus-methode”
- KHW- en KHK-methode: minder woorden, meer impact
- Cialdini-beïnvloedingstechnieken