Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-
- Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
- Uitgebreide en concrete analyse
- Op maat gemaakt door onze specialisten
Kansenonderzoek
"*" geeft vereiste velden aan
Vlijmscherpe strategie
Aan nattevingerwerk doen we niet. Bij ons krijg je een strategie die vlijmscherp in elkaar steekt en waarmee jij je omzet keer op keer vergroot.
Meetbaar meer groei
Wat inbound marketing uitbesteden jou oplevert? En hoe we die resultaten precies hebben gerealiseerd? Je hebt 24/7 inzicht in de data.
Vrijblijvend proberen
Bij ons zit je nergens aan vast en je zegt op wanneer je wil. We steken onze energie namelijk graag in klanten die écht blij worden van onze samenwerking
Wat is inbound marketing precies?
Inbound marketing. Een term die je ongetwijfeld al vaker hebt horen vallen. Het uitleggen van inbound marketing kan uitdagend zijn.
Kort samengevat is inbound marketing een vorm van marketing waarbij je je klanten naar jóú laat toekomen in plaats van dat je hen actief benadert.
Heb je een goede inboundmarketingstratetegie, dan word je gevonden door de manier waarop je jouw klanten probeert te helpen. Je beantwoordt hun vragen, geeft informatie waarnaar ze écht op zoek zijn en/of biedt waardevolle hulp bij het maken van de juiste productkeuze.
Deze klanten gingen je voor
Inbound marketing in de praktijk: zó komen klanten naar jou toe
Hoe zo’n inboundmarketingstrategie eruitziet in de praktijk? Bijvoorbeeld een goede manier om van waarde te zijn voor (potentiële) klanten is met relevante blogs, informatieve, inspirerende pagina’s of heldere productspecificaties.
Stel je maar eens voor: jij verkoopt een product. En op je website heb je tal van blogs, informatievepagina’s, video’s, infographics of zelfs podcasts staan waar informatie te vinden is waar jouw doelgroep daadwerkelijk op zoek naar is. Van voor- en nadelen van dit product tot hulp bij het maken van een keuze. En van hoe je dit product gebruikt en installeert tot hoe je hem onderhoudt en de levensduur verlengt. Gaat iemand actief naar die informatie op zoek op Google, dan hij/zij best wel eens op jouw website kunnen belanden.
Hetzelfde geldt voor Google Ads-campagnes die precies aansluiten bij wat jouw doelgroep zoekt. Of social media-advertenties waarmee je jouw doelgroep bereikt omdat je écht relevant bent voor hen.
Kortom: van waarde zijn met relevante content draagt eraan bij dat je doelgroep jouw bedrijf en website uiteindelijk uit zichzelf weet te vinden. Door hen vervolgens te boeien en binden, gaan ze tot actie over en profiteer jij van extra omzet. En dat allemaal zónder dat je hen actief benadert.
Dit zeggen onze klanten
De waarde van de relatie zegt ons zo veel meer dan de waarde van de transactie. Dat heeft gezorgd voor lange termijn relaties met opdrachtgevers .
Wat is het verschil tussen een inbound en outbound strategie?
Wat het verschil is tussen inbound marketing en outbound marketing? Eigenlijk heel eenvoudig: waar je met inbound marketing je klanten naar jóú laat toekomen, is dat met outbound marketing juist niet het geval. De termen push marketing en pull marketing worden ook dikwijls hiervoor gebruikt.
Met outbound marketing zet jij zelf de eerste stap richting je doelgroep. Je belt mensen op, stuurt hen e-mails, confronteert hen met reclame… Alles om de aandacht te trekken van het grote publiek. De marketeer staat hier centraal (hij wil leads genereren, gehoord worden en vooral verkopen), terwijl je bij inbound marketing de (potentiële) klant in het middelpunt zet. Bij inbound marketing stem je je content immers af op hún wensen en vragen. Je zorgt ervoor dat vraag en aanbod op het juiste moment bij elkaar komen.
Manieren om inbound marketing toe te passen
Inbound marketing uitbesteden aan Doublesmart? Concreet gaan wij dan voor jou aan de slag met één of meerdere van onderstaande onlinemarketingvormen:
Voordelen van inbound marketing: waarom dit interessant is
- Je besteedt je budget efficiënt. Je bereikt díé mensen die ook daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. En je steekt dus geen tijd, moeite of geld in iets wat je uiteindelijk toch niks oplevert.
- Je gaat voor een langdurig effect. Heb je eenmaal het vertrouwen gewonnen met waardevolle content, dan blijf je hier ook op de lange termijn van profiteren. Het brengt bijvoorbeeld extra naamsbekendheid, positieve mond-tot-mondreclame of nóg meer organisch verkeer teweeg.
- Je profiteert van een positief imago en meer conversie. Inbound marketing is een sympathieke marketingvorm en dat is positief van invloed op je imago. Vinden klanten je aardig, dan zijn ze eerder geneigd een conversie te doen én om nog eens terug te komen voor een herhaalaankoop.
Toegang tot de beste inbound marketing tools en platformen
Kies je voor inbound marketing uitbesteden aan Doublesmart, dan weet je zeker dat dit in goede handen is. Je budget wordt daadwerkelijk efficiënt besteed. Je krijgt vakkundig strategisch advies én je hebt te maken met échte specialisten in het vak. Bovendien niet onbelangrijk, is dat wij toegang hebben tot de beste inbound marketing tools en platformen.
Welke inbound marketing tools en platformen bijvoorbeeld veel gebruikt worden onder online marketeers:
- Moz
- HubSpot
- Marketo
- Act-On
- Eloqua
- Pardot
- Leadinfo
Jouw omzet effectief vergroten?
Inbound marketing uitbesteden en je omzet vergroten? Vraag direct een gratis (en vrijblijvend!) kansenonderzoek aan óf neem contact met ons op om gewoon eens te sparren. Ontdek zélf hoe inbound marketing jouw bedrijf laat groeien!
Ons track record
bekijk alle partners en awardsOntmoet onze strategen
Maak ons ’s nachts wakker en we kunnen je precies vertellen hoe de vork in de steel zit. Of hoe jij je koffie drinkt.
Koekje erbij?
Maak een afspraak met onze marketingprofessionals.
Klaar voor de volgende stap? Onder het genot van een bakje koffie en een heerlijke stroopwafel bespreken we samen de strategie, campagne of aanpak die bij jou past.
Veelgestelde vragen
-
Wat valt onder inbound marketing?
Inbound marketing omvat álle vormen van marketing waarbij je je (potentiële) klant centraal zet. En waarbij je als marketeer dus níét lukraak adverteert om het grote publiek te bereiken. Bij inbound marketing stem je je content af op de vragen, wensen en behoeften van je doelgroep.
Inbound marketing kun je onder meer toepassen via:
- Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
- Zoekmachine-adverteren (SEA)
- Social media marketing
- Content marketing
-
Wat kost inbound marketing uitbesteden?
Wat inbound marketing uitbesteden precies kost, dat verschilt van partij tot partij. Doe daarom onderzoek naar de prijzen van verschillende inboundmarketingbureaus én, misschien nog wel belangrijker: ontdek wat die investeringen je uiteindelijk zouden opleveren.
Bij soubleamart weet je bijvoorbeeld zeker dat de investering in inbound marketing je meer oplevert dan dat het je kost. Dankzij onze unieke bottom-up approach wordt jouw budget namelijk echt efficiënt besteed. De focus ligt in eerste instantie op méér uit bestaande klanten te halen en vervolgens op het realiseren van een gezonde groei en positief rendement van je marketinginspanningen.
-
Waarom zou je inbound marketing uitbesteden?
Bedrijven die inbound marketing uitbesteden doen dit omdat:
- Je zo zeker weet dat het je meer oplevert dan dat het je kost. Je investering wordt dubbel en dwars terugverdiend. Soms op korte, soms op lange termijn.
- Je zo gaat voor maximaal resultaat. Een specialist weet precies wat er nodig is om jouw groeikansen optimaal te benutten.
- Jij het bedrijf zo op andere vlakken kunt laten groeien. Door inbound marketing uit te besteden kun jij je volledig focussen op de taken waar jíj écht goed in bent.