Inbound Marketing uitbesteden

Je klantenbestand en omzet flink vergroten? En dat zonder roekeloos te adverteren en opdringerig bij je klanten in de nek te hijgen? Kies voor inbound marketing uitbesteden aan Doublesmart en ervaar zelf dat dit kan!

Paola en Sofie kijken elkaar aan

Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-

  • Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
  • Uitgebreide en concrete analyse
  • Op maat gemaakt door onze specialisten
Wij krijgen een 4.9 op Google uit 129 beoordelingen
js_loader

Kansenonderzoek

"*" geeft vereiste velden aan

Vlijmscherpe strategie

Aan nattevingerwerk doen we niet. Bij ons krijg je een strategie die vlijmscherp in elkaar steekt en waarmee jij je omzet keer op keer vergroot.

Meetbaar meer groei

Wat inbound marketing uitbesteden jou oplevert? En hoe we die resultaten precies hebben gerealiseerd? Je hebt 24/7 inzicht in de data.

Vrijblijvend proberen

Bij ons zit je nergens aan vast en je zegt op wanneer je wil. We steken onze energie namelijk graag in klanten die écht blij worden van onze samenwerking

Wat is inbound marketing precies?

Inbound marketing. Een term die je ongetwijfeld al vaker hebt horen vallen. Het uitleggen van inbound marketing kan uitdagend zijn.

Kort samengevat is inbound marketing een vorm van marketing waarbij je je klanten naar jóú laat toekomen in plaats van dat je hen actief benadert.

Heb je een goede inboundmarketingstratetegie, dan word je gevonden door de manier waarop je jouw klanten probeert te helpen. Je beantwoordt hun vragen, geeft informatie waarnaar ze écht op zoek zijn en/of biedt waardevolle hulp bij het maken van de juiste productkeuze.

Deze klanten gingen je voor

WOW WOW WOW

Vraag een gratis kansenonderzoek aan!

90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen. Vraag nu jouw gratis op maat gemaakte onderzoek aan, ter waarde van € 400,-.

Inbound marketing in de praktijk: zó komen klanten naar jou toe

Hoe zo’n inboundmarketingstrategie eruitziet in de praktijk? Bijvoorbeeld een goede manier om van waarde te zijn voor (potentiële) klanten is met relevante blogs, informatieve, inspirerende pagina’s of heldere productspecificaties.

Stel je maar eens voor: jij verkoopt een product. En op je website heb je tal van blogs, informatievepagina’s, video’s, infographics of zelfs podcasts staan waar informatie te vinden is waar jouw doelgroep daadwerkelijk op zoek naar is. Van voor- en nadelen van dit product tot hulp bij het maken van een keuze. En van hoe je dit product gebruikt en installeert tot hoe je hem onderhoudt en de levensduur verlengt. Gaat iemand actief naar die informatie op zoek op Google, dan hij/zij best wel eens op jouw website kunnen belanden.

Hetzelfde geldt voor Google Ads-campagnes die precies aansluiten bij wat jouw doelgroep zoekt. Of social media-advertenties waarmee je jouw doelgroep bereikt omdat je écht relevant bent voor hen.

Kortom: van waarde zijn met relevante content draagt eraan bij dat je doelgroep jouw bedrijf en website uiteindelijk uit zichzelf weet te vinden. Door hen vervolgens te boeien en binden, gaan ze tot actie over en profiteer jij van extra omzet. En dat allemaal zónder dat je hen actief benadert.

Dit is waarvan Doublesmart jou laat profiteren

Heb je besloten dat je je inbound marketing gaat uitbesteden, dan sta je voor het volgende dilemma: aan wie vertrouw je dit toe? Oftewel: ga je voor Doublesmart of toch voor een ander onlinemarketingbureau? Bij Doublesmart weet je in ieder geval zeker dat:

Stijn en Jessica achter bureau
01

Het je meer oplevert dan dat het je kost

Bij Doublesmart hebben we een unieke werkwijze. In plaats van dat we de fases van de customer journey doorlopen op de klassieke manier (see, think, do, care), benaderen we de klantreis op zijn kop. De ervaring leert ons namelijk dat je zo nóg efficiënter met je budget omgaat.

Hoe dat precies zit? In de care- en do-fase van de klantreis zit logischerwijs de meeste conversie en omzet. En omdat mensen die zich hierin bevinden al (bijna) over de streep getrokken zijn een (herhaal) aankoop te doen, kost het relatief weinig inspanning en geld om ze vervolgens helemaal te overtuigen. Richt je je inbound marketing dus op díé specifieke groep mensen, dan laat dat jou profiteren van maximaal rendement!

Paola en Sofie overleggen
02

Er met je wordt meegedacht op strategisch niveau

Onze klanten beschrijven ons als een ware strategisch partner. Wij nemen niet alleen het praktische gedeelte van je inbound marketing uit handen. Ook denken we proactief met je mee op strategisch niveau. Waar liggen bijvoorbeeld jouw (bedrijfsbrede) ambities? En wat is ervoor nodig om die stip op de horizon uiteindelijk te bereiken? Samen met ons stel je een ijzersterke strategie op.

Kies je voor onze TeamSMART-dienst, dan krijg je zelfs een overkoepelende strategie voor ál jouw online marketing uitingen en kanalen. Alle activiteiten op de verschillende kanalen stemmen we naadloos op elkaar af en we gaan periodiek met elkaar om de tafel om uitgebreid te bespreken of we nog op de juiste koers zitten. Op die manier blijven we kort op de bal zitten en verliezen we die stip op de horizon niet uit het oog!

Remco en Bart aan bureau
03

Je investeert in een langetermijnrelatie

Met Doublesmart investeer je in een langdurige relatie en wordt er verder gekeken dan succes op de korte termijn. We stellen een langetermijnstrategie op en werken in korte sprints naar je doel toe. Samen met ons ga je voor continue groei en duurzaam resultaat. Dat we – ondanks dat je onze samenwerking op ieder moment kunt opzeggen – maandelijks voor méér dan 200 bedrijven de online marketing oppakken, bevestigt dit maar weer!

Dit zeggen onze klanten

De waarde van de relatie zegt ons zo veel meer dan de waarde van de transactie. Dat heeft gezorgd voor lange termijn relaties met opdrachtgevers .

Wij krijgen een 4.9 op Google uit 129 beoordelingen
js_loader

‘Afgelopen maanden hebben we een AI-trainingen-reeks gevolgd bij DoubleSmart. En wat was het geweldige ervaring! De training is opgebouwd uit vier dagdelen: ChatGPT prompten, een eigen digitale…’

Marianne Noiman
Marianne Noiman

‘Wij werken al een tijdje met DoubleSmart en zijn daar tevreden over. We hebben ze ontmoet op de Webwinkel Vakdagen. Hoewel we toen niet direct met ze in zee gingen, hebben we uiteindelijk toch een…’

Maikel Keizer
Maikel Keizer

‘De “AI training voor marketeers” is echt een aanrader voor wie verder wil met gebruik van AI!Deze training bij DoubleSmart in Gouda heb ik al zeer prettig ervaren en niet in het minst om de kennis en…’

mol4media
mol4media

‘Meedenkend en ontzorgend in de online marketing. Zichtbaar resultaat en er wordt op een fijne manier gecommuniceerd.’

Carwash Uden B.V.
Carwash Uden B.V.

‘Wij werken nu sind een half jaar met Doublesmart samen. Onze ervaring is erg positief. Door de onbekendheid van het type product wat wij op www.purenano.nl verkopen, is het lastig om dit te…’

Rafael Schijff
Rafael Schijff
js_loader

Wat is het verschil tussen een inbound en outbound strategie?

Wat het verschil is tussen inbound marketing en outbound marketing? Eigenlijk heel eenvoudig: waar je met inbound marketing je klanten naar jóú laat toekomen, is dat met outbound marketing juist niet het geval. De termen push marketing en pull marketing worden ook dikwijls hiervoor gebruikt.

Met outbound marketing zet jij zelf de eerste stap richting je doelgroep. Je belt mensen op, stuurt hen e-mails, confronteert hen met reclame… Alles om de aandacht te trekken van het grote publiek. De marketeer staat hier centraal (hij wil leads genereren, gehoord worden en vooral verkopen), terwijl je bij inbound marketing de (potentiële) klant in het middelpunt zet. Bij inbound marketing stem je je content immers af op hún wensen en vragen. Je zorgt ervoor dat vraag en aanbod op het juiste moment bij elkaar komen.

Manieren om inbound marketing toe te passen

Inbound marketing uitbesteden aan Doublesmart? Concreet gaan wij dan voor jou aan de slag met één of meerdere van onderstaande onlinemarketingvormen:

SEO

Door goed zichtbaar te zijn in Google, zorg je ervoor dat klanten jou vinden als ze zoeken op een zoekterm gerelateerd op jouw product of dienst. Terwijl ze jou als aanbieder wellicht nog niet eens kennen. Je zorgt ervoor dat je antwoord geeft op de vragen die jouw bezoeker heeft. Volstaat je antwoord? Dan is de kans zeer aanwezig dat je succesvolle conversie zal behalen.

SEO uitbesteden

SEA

Hierbij geldt hetzelfde als bij SEO. Waar het bij SEO echter gaat om organische zoekresultaten, draait SEA om adverteren in de zoekmachine, YouTube of op het Google Display Netwerk. Verschillen met SEO is dat je hier vaak bezoekers naar je website wilt leiden die nét iets verder in de salesfunnel zitten. Zodat je enkel betaald voor relevante bezoekers.

SEA uitbesteden

Social media marketing

Dit gaat om zichtbaar zijn op het juiste moment en met een boodschap die juist dan relevant is voor je doelgroep. Je bent op die manier echt van waarde voor hen.

Social media marketing uitbesteden

E-mail marketing

Bezoekers kennen je al doordat ze ooit iets hebben gekocht, gedownload of interactie met jou hebben gehad. E-mail is een ontzettend krachtig middel om extra omzet of leads te scoren. Wel wordt deze vorm van marketing vaker gebruikt in een outbound marketing strategie. Toch kan het je bestaande inbound strategie flink verstevigen.

E-mail marketing uitbesteden

Voordelen van inbound marketing: waarom dit interessant is

  • Je besteedt je budget efficiënt. Je bereikt díé mensen die ook daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. En je steekt dus geen tijd, moeite of geld in iets wat je uiteindelijk toch niks oplevert.
  • Je gaat voor een langdurig effect. Heb je eenmaal het vertrouwen gewonnen met waardevolle content, dan blijf je hier ook op de lange termijn van profiteren. Het brengt bijvoorbeeld extra naamsbekendheid, positieve mond-tot-mondreclame of nóg meer organisch verkeer teweeg.
  • Je profiteert van een positief imago en meer conversie. Inbound marketing is een sympathieke marketingvorm en dat is positief van invloed op je imago. Vinden klanten je aardig, dan zijn ze eerder geneigd een conversie te doen én om nog eens terug te komen voor een herhaalaankoop.

Toegang tot de beste inbound marketing tools en platformen

Kies je voor inbound marketing uitbesteden aan Doublesmart, dan weet je zeker dat dit in goede handen is. Je budget wordt daadwerkelijk efficiënt besteed. Je krijgt vakkundig strategisch advies én je hebt te maken met échte specialisten in het vak. Bovendien niet onbelangrijk, is dat wij toegang hebben tot de beste inbound marketing tools en platformen.

Welke inbound marketing tools en platformen bijvoorbeeld veel gebruikt worden onder online marketeers:

  • Moz
  • HubSpot
  • Marketo
  • Act-On
  • Eloqua
  • Pardot
  • Leadinfo

Somfy

SEO | SEA | CRO

Groei in organisch verkeer door het herstructureren van de websitestructuur

103% groei in omzet via Google Ads
73% groei in organisch verkeer
254% groei in vertoningen via de organische resultaten

Student Verhuis Service

SEO | SEA | CRO | Socialmedia

Een full funnel marketingstrategie met groei binnen alle diensten. Van SEO, tot SEA, Social ads en CRO

75% in de top 3 van Google. 97% van alle zoektermen op de eerste pagina.
22% afname in kosten per conversie binnen Google Ads
14.56% statistische, significante groei van het aantal mensen dat doorklikt richting het offerteformulier

Jouw omzet effectief vergroten?

Inbound marketing uitbesteden en je omzet vergroten? Vraag direct een gratis (en vrijblijvend!) kansenonderzoek aan óf neem contact met ons op om gewoon eens te sparren. Ontdek zélf hoe inbound marketing jouw bedrijf laat groeien!

Ontmoet onze strategen

Maak ons ’s nachts wakker en we kunnen je precies vertellen hoe de vork in de steel zit. Of hoe jij je koffie drinkt.

Koekje erbij?

Maak een afspraak met onze marketingprofessionals.

Klaar voor de volgende stap? Onder het genot van een bakje koffie en een heerlijke stroopwafel bespreken we samen de strategie, campagne of aanpak die bij jou past.

Bart en Hein lachen naar elkaar
Wow wow wow

Veelgestelde vragen

  • Wat valt onder inbound marketing?

    Inbound marketing omvat álle vormen van marketing waarbij je je (potentiële) klant centraal zet. En waarbij je als marketeer dus níét lukraak adverteert om het grote publiek te bereiken. Bij inbound marketing stem je je content af op de vragen, wensen en behoeften van je doelgroep.

    Inbound marketing kun je onder meer toepassen via:

    • Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
    • Zoekmachine-adverteren (SEA)
    • Social media marketing
    • Content marketing
  • Wat kost inbound marketing uitbesteden?

    Wat inbound marketing uitbesteden precies kost, dat verschilt van partij tot partij. Doe daarom onderzoek naar de prijzen van verschillende inboundmarketingbureaus én, misschien nog wel belangrijker: ontdek wat die investeringen je uiteindelijk zouden opleveren.

    Bij soubleamart weet je bijvoorbeeld zeker dat de investering in inbound marketing je meer oplevert dan dat het je kost. Dankzij onze unieke bottom-up approach wordt jouw budget namelijk echt efficiënt besteed. De focus ligt in eerste instantie op méér uit bestaande klanten te halen en vervolgens op het realiseren van een gezonde groei en positief rendement van je marketinginspanningen.

  • Waarom zou je inbound marketing uitbesteden?

    Bedrijven die inbound marketing uitbesteden doen dit omdat:

    • Je zo zeker weet dat het je meer oplevert dan dat het je kost. Je investering wordt dubbel en dwars terugverdiend. Soms op korte, soms op lange termijn.
    • Je zo gaat voor maximaal resultaat. Een specialist weet precies wat er nodig is om jouw groeikansen optimaal te benutten.
    • Jij het bedrijf zo op andere vlakken kunt laten groeien. Door inbound marketing uit te besteden kun jij je volledig focussen op de taken waar jíj écht goed in bent.