Through The Line of afgekort tot TTL is een marketing methode waarbij zowel een brede aanpak als een meer doelgerichte aanpak gecombineerd wordt. Het profiel van de organisatie die gebruikt maakt van deze methode moet passen bij zowel ATL als BTL marketing om effectief te zijn. Wat is Through The Line en voor welk type onderneming kan dit een effectief instrument zijn?
Het is onmogelijk om de betekenis van Through The Line uit te leggen zonder ook ATL en BTL te definiëren omdat TTL een combinatie van beiden is.
TTL moet niet verward worden met CSS Line Through, wat eigenlijk staat voor Strike Through ofwel een tekst die doorgestreept wordt. Dit is een decoratief element in de groep waar ook ‘Underline’ en ‘Overline’ deel van uitmaken.
Een pizzaketen heeft franchise ondernemingen door heel Nederland. Het bedrijf heeft een overeenkomst gesloten om als sponsor te fungeren van een populair televisieprogramma. Dit is een landelijke actie waar alle afzonderlijke restaurants in participeren. Daarnaast worden er lokale acties gevoerd op basis van postcode. Wanneer iemand aangeeft in een specifiek gebied te wonen, worden er aanbiedingen getoond op de website die alleen van toepassing zijn op dat specifieke filiaal. Naast de sponsoring van het televisieprogramma (ATB) voeren ze ook acties om hun eigen verzorgingsgebied te benaderen (BTL) waarmee het een Through The Line promotie betreft.