Download jouw gratis SEO Checklist!
46 checks voor ijzersterke SEO vriendelijke content

Direct gratis in je mailbox
2.400 marketeers en ondernemers gingen je voor
Wekelijks de beste content in je mailbox

Met “snackable content” wordt informatie bedoeld die snel en eenvoudig verwerkt kan worden door een persoon. Er is geen grote tijdsinvestering nodig, de informatie wordt op een eenvoudige wijze aangeboden. Dit soort content kan een opstapje zijn naar meer diepgaande informatie, het wordt vaak gebruikt op social media waar gebruikers snel tot de kern van de boodschap willen komen. Wat is snackable content en in welke vormen wordt deze informatie aangeboden?

Definitie snackable content

Er is zoveel informatie beschikbaar op het internet dat je geen tijd hebt om je overal in te verdiepen. Net zoals je op school met een samenvatting van een onderwerp een overzicht kreeg van de volledige informatie, kun je met snackable content snel de basis van een onderwerp begrijpen. Bij internet marketing wordt hier vaak gebruik van gemaakt om de aandacht van de consument te trekken.

Voorbeelden van snackable content

  • Citaten: Een sterke quote van een invloedrijk persoon kan de aandacht trekken en tevens de lezer inspireren. Helaas blijken veel citaten vaak niet van de persoon in kwestie te zijn. Maar zo diep zal de consument vaak niet graven.
  • Explainer animaties: Eenvoudige animatiefilmpjes van pakweg een minuut kunnen een ingewikkeld onderwerp in korte tijd verduidelijken. Dit wordt vaak gebruikt bij marketing maar ook bij service en ondersteuning door dienstverleners.
  • Infographics: Dit zijn afbeeldingen met afbeeldingen en tekst die onderverdeeld zijn in bijvoorbeeld cijfers of statistieken die in relatie staan tot elkaar.
  • Lijstjes met tips: Veel blogs maken gebruik van het “X tips om X” format met korte, genummerde alinea’s.
  • Videoclips: Video is een invloedrijke vorm van snackable content waarbij YouTube als distributieplatform een belangrijke rol speelt.

Met snackable content kan informatie snel overgedragen worden, het wordt gebruikt om een merk sterker te maken, meer traffic te genereren, producten en diensten te verkopen en de relatie met de beoogde doelgroep te verbeteren.

Volg ons online

Regelmatig delen we inhoudelijke kennisvideo’s op YouTube.
Volg ons op Instagram voor minder officiële posts.
Blijf op de hoogte via LinkedIn van blogs en zakelijk nieuws.
Volg ons op Facebook.

Al onze begrippen

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z