Sales Accepted Leads of SAL zijn Marketing Qualified Leads (MQL) die beoordeeld zijn en doorgestuurd zijn naar het verkoopteam om goedgekeurd te worden. Er zijn verschillende stappen die potentiële klanten doormaken, door gebruik te maken van algemene definities kan een bedrijf overzicht houden op de status van een Lead. Wat is Sales Accepted Leads en waar bevinden deze personen zich in de Sales Funnel?
De Sales Funnel, of in het Nederlands Verkooptrechter, kan een lange weg zijn. Veel potentiële klanten zullen de eindstreep niet halen. Met name wanneer er grote bedragen in het spel zijn willen bedrijven deze nieuwkomers niet uit het oog verliezen. Door iedere fase in de Funnel te voorzien van een label kunnen mogelijke obstakels worden weggenomen. Standaard termen zijn:
Een manier om te bepalen of een persoon tot de groep Sales Accepted Leads behoort is de BANT methode. Dit staat voor Budget, Autoriteit, Noodzaak en Tijdspad. Zo kan een bedrijf bepalen hoeveel tijd en geld in de Lead kan worden gestoken, en welke middelen er nodig zijn binnen de organisatie om van een SAL een geconverteerde klant te maken. De tijd en energie die in deze afweging wordt gestoken kan met name voor kleinere organisaties met beperkte marketing budgetten interessant zijn.
De betekenis van Sales Accepted Leads geeft aan dat er reeds een flinke afstand is afgelegd, nu is het een kwestie van de Lead converteren tot klant. De vragen die in deze fase worden gesteld kunnen dan zijn:
Leads worden niet graag opgejaagd, door ze op het juiste moment een geschikt voorstel aan te bieden ligt de kans op conversie aanzienlijk hoger.