Download jouw gratis SEO Checklist!
46 checks voor ijzersterke SEO vriendelijke content

Direct gratis in je mailbox
2.400 marketeers en ondernemers gingen je voor
Wekelijks de beste content in je mailbox

Sales Accepted Leads of SAL zijn Marketing Qualified Leads (MQL) die beoordeeld zijn en doorgestuurd zijn naar het verkoopteam om goedgekeurd te worden. Er zijn verschillende stappen die potentiële klanten doormaken, door gebruik te maken van algemene definities kan een bedrijf overzicht houden op de status van een Lead. Wat is Sales Accepted Leads en waar bevinden deze personen zich in de Sales Funnel?

Wat is Sales Accepted Leads?

De Sales Funnel, of in het Nederlands Verkooptrechter, kan een lange weg zijn. Veel potentiële klanten zullen de eindstreep niet halen. Met name wanneer er grote bedragen in het spel zijn willen bedrijven deze nieuwkomers niet uit het oog verliezen. Door iedere fase in de Funnel te voorzien van een label kunnen mogelijke obstakels worden weggenomen. Standaard termen zijn:

Een manier om te bepalen of een persoon tot de groep Sales Accepted Leads behoort is de BANT methode. Dit staat voor Budget, Autoriteit, Noodzaak en Tijdspad. Zo kan een bedrijf bepalen hoeveel tijd en geld in de Lead kan worden gestoken, en welke middelen er nodig zijn binnen de organisatie om van een SAL een geconverteerde klant te maken. De tijd en energie die in deze afweging wordt gestoken kan met name voor kleinere organisaties met beperkte marketing budgetten interessant zijn.

Op het randje van een aankoop

De betekenis van Sales Accepted Leads geeft aan dat er reeds een flinke afstand is afgelegd, nu is het een kwestie van de Lead converteren tot klant. De vragen die in deze fase worden gesteld kunnen dan zijn:

  1. Beschikt de kandidaat over voldoende financiële middelen?
  2. Kan de kandidaat zelfstandig beslissingen nemen?
  3. Bestaat er een serieuze vraag of behoefte voor het aanbod?
  4. Is dit het juiste moment om een aanbod uit te brengen?

Leads worden niet graag opgejaagd, door ze op het juiste moment een geschikt voorstel aan te bieden ligt de kans op conversie aanzienlijk hoger.

Volg ons online

Regelmatig delen we inhoudelijke kennisvideo’s op YouTube.
Volg ons op Instagram voor minder officiële posts.
Blijf op de hoogte via LinkedIn van blogs en zakelijk nieuws.
Volg ons op Facebook.

Al onze begrippen

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z