Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-
- Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
- Uitgebreide en concrete analyse
- Op maat gemaakt door onze specialisten
Kansenonderzoek CRO
Technische superioriteit
Om jouw website goed te laten presteren, moet deze in eerste instantie goed werken op technisch vlak. Uit onderzoek blijkt dat de techniek bij 80% (!) van de websites niet op orde is. Bij Doublesmart staat technische optimalisatie aan de basis van conversieoptimalisatie en dat biedt jou dé kans om concurrentievoordeel te behalen.
Langdurig resultaat
Bij Doublesmart kies je voor een flinke portie eerlijkheid en langdurig resultaat. Als we weten dat een bepaalde strategie niet werkt voor jouw bedrijf, dan hoor je dat. Maar als we andersom juist groeikansen spotten die jouw resultaten nóg beter zouden maken, dan verschijnen we net zo goed op je radar. Focus op continue bedrijfsgroei, noemen we dat.
Meetbaar meer groei
Hoeveel conversies realiseer je nu precies (extra) per maand? Welk effect heeft een bepaalde wijziging op je website? En wat levert dit je onderaan de streep op? Je hebt 24/7 toegang tot het dashboard waarin je alle resultaten ziet én je ontvangt iedere maand een uitgebreide rapportage van de uitgevoerde werkzaamheden. Zo volg je de voortgang van je websiteprestaties op de voet.
Wat is conversie optimalisatie?
Als conversie optimalisatie consultant krijgen we de vraag regelmatig: wat is conversie optimalisatie nu precies? De definitie van conversie optimalisatie is het zo aanpassen en verbeteren van je website dat je bezoekers sneller en vaker in klanten veranderen. Je kent het misschien ook wel als conversion rate optimization oftewel CRO.
Het blijft niet bij theoretisch door de ogen van je bezoekers kijken. Je houdt je bij conversie optimalisatie juist bezig met de praktijk. Je voert bijvoorbeeld A/B-testen uit: door twee varianten van een bepaalde pagina te maken en sommige bezoekers variant A en andere bezoekers variant B te tonen, kun je zien welke variant betere resultaten boekt. Je kunt het gedrag van je bezoekers nog beter op de voet volgen aan de hand van data-analyses in Google Analytics. Op deze manier kun je je website optimaal aanpakken aan de hand van kennis uit de echte praktijk.
Deze klanten gingen je voor
Conversieoptimalisatie uitbesteden aan Doublesmart: dit is waarom
Je kunt conversieoptimalisatie natuurlijk zelf doen. Maar het effect is veel groter als je het uitbesteedt aan een specialist. Een CRO-specialist handelt op basis van specialistische kennis en harde data, in plaats van op vermoeden. En hierdoor weet hij of zij precies wat er nodig is om jouw conversiepercentage zo veel mogelijk te laten groeien.
Kies je voor conversie optimalisatie uitbesteden aan Doublesmart, dan weet je bijvoorbeeld zeker dat:
1. Jouw strategie wordt opgesteld op basis van data
Bij ons geen nattevingerwerk. We hebben toegang tot de beste tools (denk aan Hotjar, Visual Website Optimizer, Google Analytics, Clarity en Convert) en doen een uitgebreid gebruikersonderzoek. We achterhalen wat het aankoopgedrag, de wensen en de behoeften zijn van jouw doelgroep.
Welke pagina’s van je website halen bijvoorbeeld de meeste bezoekers binnen? Wat zijn de belangrijkste uitstapmomenten van een bezoeker? En hoe ziet het doorklikgedrag van je bezoekers eruit? Pijnpunten en behoeftes in het verkoop- of aanvraagproces worden in kaart gebracht en dit dient als basis van jouw CRO-strategie.
2. Het laaghangende fruit direct geplukt wordt
Na het doen van het gebruikersonderzoek, beginnen we altijd met het plukken van het ‘laaghangende fruit’. Oftewel: de verbeterpunten waar gemakkelijk en snel op geoptimaliseerd kan worden, zodat jij direct profiteert van extra conversies en omzet. Denk aan het toevoegen van jouw USP’s op je website of het logischer indelen van bepaalde, belangrijke landingspagina’s. Middels uitgebreide pre-test- en post-test-analyses krijg jij inzicht in wat de aanpassingen hebben opgeleverd aan resultaat.
3. Je profiteert van een continue groei in resultaten
Wij doen er alles aan om jouw conversiepercentage continu te blijven verhogen. Nadat de eerste optimalisaties op je website zijn doorgevoerd, onderzoeken we wat we nog meer kunnen doen.
We gaan bijvoorbeeld aan de slag met A/B-testen, waarbij de ene helft van je bezoekers variant A van een pagina te zien krijgt en de andere helft variant B. Niet alleen weet je zo precies met welke paginaopbouw je de meeste conversies binnenhaalt, ook is deze informatie waardevol om de rest van je website verder te kunnen optimaliseren.
Dit is wat onze klanten zeggen
De waarde van de relatie zegt ons zo veel meer dan de waarde van de transactie. Dat heeft gezorgd voor lange termijn relaties met opdrachtgevers.
Waarom zou je investeren in conversie optimalisatie?
Dat je betere resultaten boekt als je conversieoptimalisatie uitbesteedt dan als je het zelf doet, dat moge duidelijk zijn. Maar misschien twijfel je nog of investeren in conversieoptimalisatie überhaupt de moeite waard is. Waarom zou je dit doen? Heel simpel: omdat je zónder CRO heel wat waardevolle omzetkansen laat liggen. Die je al met (kleine) wijzigingen op je website benut.
Stel: je hebt ijzersterke Google Ads campagnes draaien en door goede SEO scoor je op de organische zoekwoorden steeds in de top 3 organische posities. Daardoor komt er veel relevant verkeer naar je website, maar toch heb je het gevoel dat er meer uit je campagnes te halen valt. Het aantal bezoekers is prima, daar ben je tevreden over. Maar de bezoekers die uiteindelijk tot actie overgaan? Dat zijn er niet genoeg.
Je bezoekers blijven blijkbaar ergens op je website hangen in het conversieproces. Dit kan komen doordat ze bijvoorbeeld de navigatie niet goed snappen, geen vertrouwd gevoel hebben bij je website of het bestelproces langdradig of onduidelijk vinden. Los je dit op, dan genereer je heel wat extra conversies en omzet.
In 5 stappen naar meetbaar meer klanten met CRO
We doen geen voorstel zonder dat we weten hoe de website nu converteert. Het kansenonderzoek brengt deze prestaties in kaart, zodat we een voorstel op maat kunnen maken. Zo leggen we de basis voor een goede samenwerking en meetbare resultaten.
Behaal maximaal rendement met TeamSMART
Om elk bedrijf de perfecte marketingmix te kunnen bieden, hebben we TeamSMART in het leven geroepen. TeamSMART is online marketing made easy. Jij vertelt ons wat je wilt bereiken, en wij adviseren je welke van onze dienstencombinaties daar het best bij past. Zo weet je zeker dat je je marketingbudget rendabel besteedt aan een betrouwbaar online marketing bureau.
Zie jij ook graag meer aanvragen of bestellingen binnenkomen op je website? Vertel ons over de doelstellingen van jouw bedrijf en wij helpen je met de realisatie!
Ons track record
bekijk alle partners en awardsOntmoet onze CRO-specialisten
Maak ons ’s nachts wakker en we kunnen je precies vertellen hoe de vork in de steel zit. Of hoe jij je koffie drinkt.
Koekje erbij?
Maak een afspraak met onze marketingprofessionals.
Klaar voor de volgende stap? Onder het genot van een bakje koffie en een heerlijke stroopwafel bespreken we samen de strategie, campagne of aanpak die bij jou past.
Veelgestelde vragen
-
Wat is conversie optimalisatie of CRO?
Conversie optimalisatie (Engels: conversion rate optimization, oftewel CRO) is het zo aanpassen en verbeteren van je website dat (meer) bezoekers ook daadwerkelijk overgaan tot conversie en dus klant worden. Met conversie optimalisatie schroef je je conversieratio op: je krijgt dus niet per se meer bezoekers, maar je weet een groter deel van die bezoekers aan te zetten tot een aankoop of andere conversie, zoals het inschrijven voor een nieuwsbrief.
-
Waarom zou je aan conversie optimalisatie doen?
Met conversie optimalisatie haal je meer uit je bezoekers. Als je al tegen je plafond aan zit met de kracht van de advertentiecampagnes en de stabiliteit van je organische posities in Google, denk je misschien dat je ook tegen het plafond van je omzet of haalbare resultaten aan zit. Maar niets is minder waar! Met conversie optimalisatie zorg je ervoor dat meer van je bezoekers converteren. Zo haal je het maximale uit je marketinginspanningen.
-
Wat zijn de voordelen van conversie optimalisatie uitbesteden?
Door een CRO-specialist in te schakelen, weet je zeker dat je niet hoeft aan te modderen. In plaats daarvan krijg je sneller inzicht in de pijnpunten op je website én praktische oplossingen voor een verbeterde conversieratio. De specialist doet waar hij goed in is (meer conversies realiseren), zodat jij kunt doen waar jij goed in bent (je eigen werk!).
-
Hoe kan Doublesmart jou helpen met CRO?
Als conversie optimalisatie bureau staan we in de startblokken om je te helpen met al je CRO-vraagstukken. Onze specialisten hebben kennis van zaken en weten precies hoe ze de zwakke punten op jouw website kunnen aanpakken. Bovendien hebben we toegang tot handige, specialistische tools. De kennis die wij in huis hebben, passen we graag toe om jouw website naar een hoger niveau te tillen. Neem contact met ons op om te ontdekken wat we voor je kunnen betekenen!