Conversie optimalisatie specialist

Krijgt jouw website maandelijks een hoeveelheid bezoekers waar je u tegen zegt, maar valt de omzet die je daaruit haalt tegen? Dan is het hoog tijd om een CRO-specialist in de arm te nemen en te beginnen met conversieoptimalisatie. Haal meer conversies uit hetzelfde aantal bezoekers!

Gerben wijst naar scherm Lennert

Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-

  • Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
  • Uitgebreide en concrete analyse
  • Op maat gemaakt door onze specialisten
Wij krijgen een 4.9 op Google uit 129 beoordelingen
js_loader

Kansenonderzoek CRO

Meetbaar meer conversies

Hoeveel extra conversies haal je binnen dankzij een CRO specialist? En wat levert dat jou aan extra omzet op? Bij Doublesmart heb je 24/7 toegang tot het dasboard waarin je al jouw behaalde resultaten ziet én je ontvangt iedere maand een overzichtelijke rapportage.

Blijvend optimaliseren

Niet achteroverleunen na een geslaagde A/B-test, maar blijven testen en optimaliseren. Kansen zijn er altijd en jouw conversiepercentage kan altijd beter. Of dat nu deze maand is, over een jaar óf over 5 jaar.

Overkoepelende strategie

Wat zijn jouw doelstellingen? En wat is er nodig om daar te komen? Bij ons krijg je een ijzersterke strategie die aansluit bij jouw ambities. Enkel voor CRO óf – als je ook SEO, SEA of social ads aan ons uitbesteedt – voor ál jouw online marketing.

Wat is een conversie optimalisatie specialist?

Onze CRO-specialisten krijgen regelmatig de vraag voorgeschoteld wat CRO precies inhoudt. In het kort is het als volgt: CRO staat voor conversion rate optimization oftewel conversieoptimalisatie. CRO omvat alle aanpassingen en verbeteringen die je uitvoert aan je website met als doel om bezoekers sneller en vaker in klanten te laten veranderen.

Door conversieoptimalisatie uit te voeren verhoog je je conversieratio, oftewel: het percentage geconverteerde klanten ten opzichte van het totale verkeer op je website.

Wat is een conversie dan precies? Dat ligt helemaal aan je eigen definitie. Vaak is een conversie een aankoop van een product. Maar als je geen webshop hebt kan een conversie ook anders omkaderd worden. Bijvoorbeeld een inschrijving voor een nieuwsbrief, een opgevraagde offerte of een aanvraag voor een kennismakingsgesprek.

Wat doet een CRO specialist?

Een CRO-specialist is gespecialiseerd in conversieoptimalisatie. Een CRO expert weet een heleboel van usability, marketing en user experience. En hij/zij doorgrondt met gemak de wensen en behoeften van jouw websitebezoekers. Waar loopt het spaak in het aankoopproces? De CRO-specialist pinpoint dat moment en onderzoekt – bijvoorbeeld middels A/B-testen – hoe de kink in de kabel gladgetrokken kan worden. Op die manier haal je meer rendement uit je marketinginspanningen.

WOW WOW WOW

Vraag een gratis kansenonderzoek aan!

90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen. Vraag nu jouw gratis op maat gemaakte onderzoek aan, ter waarde van € 400,-.

In 5 stappen naar meetbaar meer klanten met CRO

Voordat je een conversie specialist inschakelt, wil jij weten hoe je website nu presteert en waar jouw groeikansen liggen. Daarom laat je eerst een gratis en vrijblijvend kansenonderzoek doen. Hierna ontvang je een voorstel op maat en leggen we – bij jouw akkoord – de basis voor een goede samenwerking en meetbare resultaten.

De werkzaamheden van een CRO-expert

Een conversieoptimalisatie-specialist is breed georiënteerd en heeft dan ook een divers takenpakket. Wat doet een CRO-specialist zoal op een werkdag?

01

Gebruikersonderzoek doen

Een CRO-expert onderzoekt de customer journey van jouw klant en de conversiefunnel waar een websitebezoeker in terechtkomt. Sluiten de informatie en de mogelijkheden van jouw website aan op de behoeften van de consument? Wat zijn die behoeften überhaupt? Op welk punt in het aankoopproces haakt iemand af? Dat wordt allemaal in kaart gebracht. Zonder duidelijk gedefinieerde klantbehoeften tast je in het duister en ben je maar wat aan het aanmodderen (ook als je een CRO’er met jarenlange ervaring bent).

Strategisch inzetten contentmarketing SEO
02

A/B-testen uitvoeren

Naast het doen van gebruikersonderzoek, voert een CRO-expert A/B-testen uit. Hierbij worden twee versies van een pagina parallel aan elkaar online gezet. De vraag is: welke versie harkt meer conversies binnen? De twee versies kunnen op kleine punten van elkaar verschillen: je test bijvoorbeeld de kleur van een button, een afbeeldng of de structuur van de pagina.

Wat is SEA?
03

Analyseren van data

Verder houdt een CRO-specialist zich bezig met het analyseren van de data die worden verzameld in de gebruikte tools. Denk hierbij aan Hotjar, Google Analytics en Visual Website Optimizer of Convert. Op basis van die data – en op basis van de vakkennis die een CRO-specialist heeft – voert hij/zij optimalisaties door op jouw website. Zo doet hij of zij er alles aan om jouw conversiepercentage, en dus jouw omzet, keer op keer te verhogen.

Budget bepalen SEA
04

En, werkt het?

Tot slot is een conversie specialist altijd bezig met in de gaten houden wat de doorgevoerde aanpassingen doen voor je website. Hebben ze het gewenste effect? Worden er inderdaad meer conversies geregistreerd? En is dat toe te schrijven aan de CRO-inspanningen of komt dit bijvoorbeeld doordat je meer verkeer op je website krijgt omdat je ook bezig bent met zoekmachineoptimalisatie?

Dit is wat onze klanten zeggen

De waarde van de relatie zegt ons zo veel meer dan de waarde van de transactie. Dat heeft gezorgd voor lange termijn relaties met opdrachtgevers.

Wij krijgen een 4.9 op Google uit 129 beoordelingen
js_loader

‘Afgelopen maanden hebben we een AI-trainingen-reeks gevolgd bij DoubleSmart. En wat was het geweldige ervaring! De training is opgebouwd uit vier dagdelen: ChatGPT prompten, een eigen digitale…’

Marianne Noiman
Marianne Noiman

‘Wij werken al een tijdje met DoubleSmart en zijn daar tevreden over. We hebben ze ontmoet op de Webwinkel Vakdagen. Hoewel we toen niet direct met ze in zee gingen, hebben we uiteindelijk toch een…’

Maikel Keizer
Maikel Keizer

‘De “AI training voor marketeers” is echt een aanrader voor wie verder wil met gebruik van AI!Deze training bij DoubleSmart in Gouda heb ik al zeer prettig ervaren en niet in het minst om de kennis en…’

mol4media
mol4media

‘Meedenkend en ontzorgend in de online marketing. Zichtbaar resultaat en er wordt op een fijne manier gecommuniceerd.’

Carwash Uden B.V.
Carwash Uden B.V.

‘Wij werken nu sind een half jaar met Doublesmart samen. Onze ervaring is erg positief. Door de onbekendheid van het type product wat wij op www.purenano.nl verkopen, is het lastig om dit te…’

Rafael Schijff
Rafael Schijff
js_loader

Student Verhuis Service

SEO | SEA | CRO | Socialmedia

Een full funnel marketingstrategie met groei binnen alle diensten. Van SEO, tot SEA, Social ads en CRO

75% in de top 3 van Google. 97% van alle zoektermen op de eerste pagina.
22% afname in kosten per conversie binnen Google Ads
14.56% statistische, significante groei van het aantal mensen dat doorklikt richting het offerteformulier

Dynamiet Nederland

SEO | SEA

Onwrikbare positie als marktleider

30% daling in kosten per conversie
29% meer verkeer via SEO
7% stijging in aantal leads in een jaar

Doublesmart staat voor je klaar

Zoek je een ervaren en kundige CRO-specialist die jou helpt meer omzet uit je website te halen? Bij Doublesmart laat je een ijzersterke strategie opstellen (en uitvoeren) die jou keer op keer aan meer conversies helpt.

Wij zijn een conversie optimalisatie bureau in Gouda, dat naast CRO ook gespecialiseerd is in zoekmachine marketing (SEO en SEA), social media marketing en content marketing. Een compleet online marketing bureau dus!

Doordat wij al die disciplines onder één dak hebben, kunnen we jouw online marketing echt naar een hoger niveau tillen. Met onze TeamSMART-aanpak zorgen we ervoor dat jij jouw groeiambities verwezenlijkt.

Heb je ook zin in groeien met je online business, kijk je uit naar méér bestellingen of aanvragen in je inbox en ben je niet bang om samen hard aan de slag te gaan? Neem dan vandaag nog contact met ons op. We spreken je graag!

Remco legt uit aan Stijn

Waarom een conversie specialist inschakelen?

Conversieoptimalisatie is een vak apart. Als je echt meer conversies en omzet uit je website wil halen, is het slim om een conversiespecialist in de arm te nemen. Die heeft namelijk de juiste expertise en ervaring in huis en weet precies met welke woorden en visuele elementen je het brein van je websitebezoeker beïnvloedt. En hoe je hem/haar dus tot actie aanzet.

Bovendien heeft een specialist toegang tot allerlei handige tools én weet hij/zij hoe je deze effectief gebruikt. Om jouw websiteverkeer en omzet nog eens te maximaliseren, werkt een CRO-specialist samen met andere specialisten; collega’s met stuk voor stuk hun eigen expertise binnen het onlinemarketingvakgebied.

Daarbij natuurlijk fijn van een CRO-expert inschakelen: jij kunt gewoon lekker (blijven) doen waar jij goed in bent, zoals je onderneming leiden of je bezighouden met andere marketingactiviteiten. De CRO-specialist doet ondertussen waar hij/zij goed in is: jou aan meetbaar meer conversies en omzet helpen. Zo zorgen jullie samen voor maximale groei voor jouw bedrijf.

Ontmoet onze CRO-specialisten

Maak ons ’s nachts wakker en we kunnen je precies vertellen hoe de vork in de steel zit. Of hoe jij je koffie drinkt.

Koekje erbij?

Maak een afspraak met onze marketingprofessionals.

Klaar voor de volgende stap? Onder het genot van een bakje koffie en een heerlijke stroopwafel bespreken we samen de strategie, campagne of aanpak die bij jou past.

Hein en Sjoerd aan het werk
Wow wow wow

Veelgestelde vragen

  • Wat is een CRO-specialist en wat doet hij?

    Een CRO-specialist houdt zich bezig met conversieoptimalisatie, oftewel: CRO (conversion rate optimization). Dit betreft het doorvoeren van aanpassingen en verbeteringen op een website, met als doel meer websitebezoekers te laten converteren (en dus klant te laten worden). Een CRO-specialist voert websiteanalyses uit, doet gebruikersonderzoek, zet A/B-testen op en trekt conclusies uit verzamelde data.

  • Waarom beginnen met conversieoptimalisatie?

    Heb je wel een mooie stroom bezoekers op je website, maar vallen de omzetcijfers tegen? Dan is conversieoptimalisatie de oplossing die je zoekt. Met CRO breng je in kaart waar consumenten afhaken in het aankoopproces. Je zorgt er vervolgens natuurlijk ook voor dat die blokkades worden weggenomen en dat websitebezoekers vaker besluiten wél tot actie over te gaan. Wil je meer omzet halen uit dezelfde hoeveelheid bezoekers? CRO is het antwoord!

  • Waarom zou je een CRO-specialist inschakelen?

    Om je conversie- en omzetcijfers écht te verhogen, moet je kennis van het vak hebben. Welke kleur button zorgt bijvoorbeeld voor de meeste conversies? Welke woorden triggeren het brein? En met welke visuele elementen op je website gaat iemand eerder tot een aankoop over? Een CRO-specialist heeft er een studie van gemaakt de psychologie achter het menselijk brein te doorgronden. Specialistische kennis die jij waarschijnlijk niet zomaar op zak hebt.

    Bovendien kost het doen van A/B-testen en data-analyses uitvoeren best wat tijd. Tijd die jij waarschijnlijk goed kunt besteden aan werkzaamheden waar jij écht goed in bent. Houd iedereen zich bij zijn leest, dan profiteer jij van het allerbeste resultaat!

  • Voor wie is Doublesmart een geschikt conversie optimalisatie bureau?

    Heb je ambitie om flink te groeien met je online business? Ben je niet bang voor eerlijke adviezen en intensief samenwerken? Neem je verantwoordelijkheid én houd je ons verantwoordelijk? Dan pas je bij Doublesmart! We helpen al 150+ tevreden klanten met hun online marketing. Wil jij daar ook bij horen? Vraag dan nu een gratis kansenonderzoek aan en ontdek jouw opties!

  • Ik heb geen webshop: is CRO dan wel geschikt voor mij?

    CRO is niet alleen waardevol als je een webshop hebt. Ieder type bedrijf en iedere soort website heeft er baat bij te investeren in conversieoptimalisatie. Een conversie duidt namelijk niet alleen op het doen van een aankoop. Een conversie kan bijvoorbeeld ook het aanvragen van een offerte zijn, het opnemen van contact, het downloaden van een whitepaper of het inschrijven voor de nieuwsbrief. Iedere actie die bijdraagt aan het bereiken van jouw bedrijfsdoelen, kun je zien als een conversie.