Copywriting uitbesteden

Jouw website hoger laten ranken in de zoekresultaten van Google om jouw doelgroep te bereiken? En je websitebezoeker vakkundig verleiden om tot conversie (actie) over te gaan? Dat doe je alleen met écht goede copy. Kies voor copywriting uitbesteden en profiteer van extra websitebezoekers, conversies en omzet!

Sofie en Marijn in vergaderruimte

Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-

  • Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
  • Uitgebreide en concrete analyse
  • Op maat gemaakt door onze specialisten
Wij krijgen een 4.9 op Google uit 130 beoordelingen
js_loader

Kansenonderzoek SEO

SEO-proof en conversieverhogend

Onze copywriters zetten altijd in op ‘eind goed, al goed’: het gaat erom dat je jouw doel bereikt. Zichtbaar worden bij jouw doelgroep, jouw websitebezoekers overtuigen om tot conversie over te gaan… Copy moet een doel dienen: een doel met een € ervoor.

Inspelen op behoeftes

Welke pijnpunten heeft jouw doelgroep? En wat wil iemand nu echt weten? Een copywriter kruipt in de huid van jouw doelgroep en schrijft een tekst waarmee jij écht raak schiet. Intrigerend, overtuigend én onderscheidend.

Overkoepelende strategie

Naast copywriters, vind je bij Doublesmart SEO-, SEA-, social ads- én CRO-specialisten. Dé ingrediënten om maximaal resultaat te boeken online. Waar de specialisten zich buigen over het strategische en uitvoerende gedeelte van jouw campagne, schrijft de copywriter hier een overtuigende tekst bij.

Wat is copywriting precies?

Copywriting draait om het schrijven van wervende (web)teksten voor commerciële doeleinden. Dit gaat verder dan een tekstje dat je zomaar even schrijft uit de losse pols of dat je uit ChatGPT haalt.

Een copywriter kruipt in de huid van je klanten, is empathisch, speelt in op de daadwerkelijke behoeftes, ondervangt vragen en twijfels en wakkert enthousiasme aan. En dat alles met uiteindelijk één doel: meer websitebezoekers, conversies en omzet genereren.

De copywriters van Doublesmart zijn bijvoorbeeld gespecialiseerd in het schrijven van SEO-teksten (teksten die bijdragen aan een betere organische vindbaarheid in Google). Maar ook andere wervende webteksten, vacatureteksten, whitepapers en e-mails behoren tot onze expertise.

Deze klanten gingen je voor

WOW WOW WOW

Vraag een gratis kansenonderzoek aan!

90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen. Vraag nu jouw gratis op maat gemaakte onderzoek aan, ter waarde van € 400,-.

Copywriting uitbesteden: dit is wat het je oplevert

Iedereen kan een tekst schrijven. Maar een tekst schrijven die écht bijdraagt aan het behalen van jouw doelen, dat is wel even een vak apart. Dat doe je niet zomaar. Onze klanten kiezen ervoor hun teksten te laten schrijven door een ervaren copywriter omdat:

  • Jouw teksten zo wél iets opleveren. Een copywriter weet exact met welke woorden je het brein van je websitebezoeker beïnvloedt én wat er nodig is om hoger te ranken in Google.
  • Jouw copy zo exact inspeelt op de pijnpunten van jouw doelgroep. Dat zorgt voor herkenbaarheid, intrigeert, overtuigt en het vergroot de betrokkenheid.
  • Jij zo tijd overhoudt voor de taken waar jij energie uithaalt. En waar het bedrijf jou het hardst nodig heeft.

De werkwijze van een copywriter: hoe schrijven wij teksten?

Een copywriter schrijft met als doel iets te verkopen. Maar: dat schrijfwerk is slechts de output. Hoe ziet het schrijfproces eruit? In de details verschilt dit natuurlijk van bedrijf tot bedrijf en van tekst tot tekst. Maar over het algemeen gaan onze copywriters als volgt te werk:

Sofie en Marijn kijken elkaar aan
01

Jouw wensen en doelen in kaart brengen

Welke teksten laat je graag schrijven door een copywriter? Gaat het om een eenmalig project of wil je iedere maand opnieuw copywriting uitbesteden? En wat wil je hier uiteindelijk precies mee bereiken? Jij vertelt ons uitgebreid wat je wensen en doelen zijn en dit vatten we samen in een ijzersterk plan.

Paola juicht
02

Input verzamelen over jouw tone of voice en doelgroep

Jij vertelt ons welke tone of voice (schrijfstijl) je graag terugziet in de teksten, hoe jouw branche eruitziet en wat je doelgroep is. Weet je dit zelf ook nog niet zo goed? Geen zorgen! Dan komen we hier samen achter. Zo nodig, geef je ook de nodige informatie over het onderwerp van de tekst(en).

Paola en Sofie overleggen
03

Schrijven van de eerste versie

Tijd om in de pen te klimmen! De copywriter leest zich volledig in in het onderwerp, kruipt in de huid van jouw doelgroep en tovert een pakkende tekst op papier. Staan alle puntjes op de i? Dan wordt de tekst met jou gedeeld.

Paola met Sofie en Marijn in vergaderruimte
04

Feedback en optimalisatie

Jij hebt de kans om feedback te geven, die de copywriter verwerkt om de tekst(en) nóg beter te maken.

Paola en Sofie kijken elkaar aan
05

Tekst(en) live plaatsen

Is de copy helemaal naar tevredenheid? Dan kan hij live! Bij doorlopende copywritingprojecten doorloop je dit proces maandelijks opnieuw (vanaf stap 3).

Dit is wat onze klanten zeggen

De waarde van de relatie zegt ons zo veel meer dan de waarde van de transactie. Dat heeft gezorgd voor lange termijn relaties met opdrachtgevers.

Wij krijgen een 4.9 op Google uit 130 beoordelingen
js_loader

‘Ik raad DoubleSmart aan bij bedrijven die op zoek zijn naar een gedreven partner op het gebied van online marketing. Met een betrokken team zet dit bureau zich in voor een optimaal eindresultaat.’

Jasper Kleingeld
Jasper Kleingeld

‘Afgelopen maanden hebben we een AI-trainingen-reeks gevolgd bij DoubleSmart. En wat was het geweldige ervaring! De training is opgebouwd uit vier dagdelen: ChatGPT prompten, een eigen digitale…’

Marianne Noiman
Marianne Noiman

‘Wij werken al een tijdje met DoubleSmart en zijn daar tevreden over. We hebben ze ontmoet op de Webwinkel Vakdagen. Hoewel we toen niet direct met ze in zee gingen, hebben we uiteindelijk toch een…’

Maikel Keizer
Maikel Keizer

‘De “AI training voor marketeers” is echt een aanrader voor wie verder wil met gebruik van AI!Deze training bij DoubleSmart in Gouda heb ik al zeer prettig ervaren en niet in het minst om de kennis en…’

mol4media
mol4media

‘Meedenkend en ontzorgend in de online marketing. Zichtbaar resultaat en er wordt op een fijne manier gecommuniceerd.’

Carwash Uden B.V.
Carwash Uden B.V.
js_loader
WOW WOW WOW

Vraag een gratis kansenonderzoek aan!

90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen. Vraag nu jouw gratis op maat gemaakte onderzoek aan, ter waarde van € 400,-.

Wat doet een copywriter bij Doublesmart: de teksten die je laat schrijven

SEO-teksten

Of het nu gaat om SEO-blogs, -categorieteksten of -landingspagina’s: een SEO-tekst heeft als doel jouw organische vindbaarheid in Google te verbeteren. Dit wil zeggen: met een goede SEO-tekst wordt jouw website hoger weergegeven in de zoekresultaten van Google, op zoektermen die relevant zijn voor jouw bedrijf.

Wil je SEO-copywriting uitbesteden, dan heb te maken met een grotere SEO-strategie. En om maximaal resultaat te kunnen boeken, werkt de copywriter hierbij daarom samen met een SEO-specialist. Waar de SEO-expert de strategie uitwerkt en een uitgebreid zoekwoordenonderzoek doet, schrijft de copywriter hier een pakkende tekst bij die gehoor geeft aan wat Googles algoritme graag ziet. De zoekwoorden staan bijvoorbeeld op strategische plekken en de tekst speelt maximaal in op de zoekintentie van de lezer (helpful content).

Wervende webteksten (niet-SEO)

Een hogere plek in Google en meer websitebezoekers is natuurlijk fantastisch. Maar daarmee ben je er nog niet. Jouw website moet je bezoekers intrigeren, overtuigen en aansporen tot actie. Dan pas bereik je je daadwerkelijke doel: extra conversies en omzet.

Onze copywriters schrijven daarom wervende, prettig leesbare teksten in alle soorten en maten. Van een pakkende over ons-pagina die betrokkenheid genereert tot een uitgebreide blog die jouw lezer volledig in zijn/haar informatiebehoefte voorziet.

Vacatureteksten

Een vacaturetekst die direct aanspreekt en enthousiasmeert? En waarmee je exact de juiste sollicitanten werft? Een copywriter gebruikt exact de juiste woorden en zinnen om het brein van de lezer te beïnvloeden. En waarmee je jouw bedrijf op een aantrekkelijke manier op de kaart zet.

E-mailteksten

Jouw doelgroep bereiken met e-mails? Zoals automatische mails (die iemand bijvoorbeeld ontvangt na het doen van een aankoop) of een e-mailnieuwsbrief? Een copywriter weet wat er nodig is voor een hoge(re) openratio en doorclickratio. Zo zorg je ervoor dat je niet met hagel schiet, maar dat je daadwerkelijk doelgericht te werk gaat.

Whitepapers

E-mailmarketing is niet mogelijk zonder een sterke mailinglijst. Waar je e-mailadressen kunt verzamelen met een ‘inschrijflink’ op je website, is het aanbieden van een whitepaper vaak nog veel effectiever. Dit is een online document met kennis over een bepaald onderwerp, dat iemand downloadt in ruil voor zijn/haar e-mailadres. Een copywriter buigt zich over het schrijf- of eindredactiewerk van het whitepaper, zodat je een document genereert dat ijzersterk is.

Advertentieteksten (SEA en social ads)

Doublesmart ook inschakelen voor jouw SEA– en/of social ads-campagnes? Om ervoor te zorgen dat je zo veel mogelijk clicks genereert met jouw advertenties, kun je jouw advertentieteksten laten schrijven door een copywriter. Waar de SEA- of social ads-specialist zich bezighoudt met het strategische en uitvoerende deel van de campagne, schrijft de copywriter hier pakkende, conversiegerichte advertentieteksten bij.

MyMitella

SEO | SEA

Jaar-op-jaar recordomzetten verbroken

176% groei in organisch verkeer in het eerste half jaar
1100% ROAS
175% groei in omzet vanuit organisch verkeer

Student Verhuis Service

SEO | SEA | CRO | Socialmedia

Een full funnel marketingstrategie met groei binnen alle diensten. Van SEO, tot SEA, Social ads en CRO

75% in de top 3 van Google. 97% van alle zoektermen op de eerste pagina.
22% afname in kosten per conversie binnen Google Ads
14.56% statistische, significante groei van het aantal mensen dat doorklikt richting het offerteformulier

Hoe worden goede SEO-teksten geschreven?

Het schrijven van een SEO-tekst is net even anders dan de rest. Natuurlijk zijn zaken zoals de tone of voice en de doelgroep hierbij ook van belang. Maar bij een SEO-tekst komt er nóg een belangrijk aspect kijken: zoekwoorden. Het maandelijkse proces voor SEO-teksten schrijven ziet er uit als volgt:

  1. De SEO-specialist bepaalt welke tekst er geschreven moet worden om jouw organische vindbaarheid te verbeteren (aansluitend bij de rest van je SEO-strategie).
  2. De SEO-specialist doet een zoekwoordenonderzoek.
  3. De copywriter schrijft de benodigde tekst, waarbij zoekwoorden op de juiste plek worden gezet en er optimaal ingespeeld wordt op wat Googles algoritme graag ziet.
  4. Jij voorziet de tekst van jouw feedback.
  5. De feedback wordt verwerkt, waarna de tekst wordt gepubliceerd.

Ontmoet onze copywriters

Maak ons ’s nachts wakker en we kunnen je precies vertellen hoe de vork in de steel zit. Of hoe jij je koffie drinkt.

Koekje erbij?

Maak een afspraak met onze marketingprofessionals.

Klaar voor de volgende stap? Onder het genot van een bakje koffie en een heerlijke stroopwafel bespreken we samen de strategie, campagne of aanpak die bij jou past.

Paola en Sofie overleggen
Wow wow wow

Veelgestelde vragen

  • Zijn jullie een copywriting bureau?

    Nee, wij zijn geen copywriting bureau, maar een onlinemarketingbureau. Dat betekent: onze copywriters hebben allemaal een marketing-insteek. Ze kijken verder dan hun copy-neus lang is en hebben een team van strategisch sterke online marketeers achter zich staan. Copy wordt dus bijvoorbeeld niet op basis van een zoekwoordje geschreven, maar op basis van een volledig uitgewerkte online strategie en een slimme funnel die inzet op winst.

  • Wat is het tarief van jullie copywriters?

    Voor informatie over onze copywriting tarieven neem je contact met ons op.

    Belangrijker is de vraag: wat levert jouw copy op als je ervoor kiest je copywriting uit te besteden aan sterke (SEO) copywriters met een scherp doel voor ogen? Ook daarvan geven we je graag een indicatie. Doe even een belletje of vraag je gratis kansenonderzoek aan!

  • Wat levert copywriting uitbesteden op?

    Je copywriting uitbesteden aan Doublesmart levert meetbaar meer klanten op. Bij 61% van de bedrijven die investeert in content marketing, is een stijging in het aantal leads te zien. Oftewel: goede content geeft je tractie. Daarnaast kan een website of webshop niet buiten goede, conversiegerichte content als je bijvoorbeeld inzet op marketingkanalen als SEO of SEA.

    Kies je voor je copywriting uitbesteden aan DoubleSmart, dan gaan wij voor je aan de slag op basis van meetbare doelen. Zodat je zeker weet dat je copy rendabel is.

  • Waarom zou ik copywriting uitbesteden?

    Goede, strategisch sterke copy is copy die goed gepland en doordacht is. Dat maakt van content marketing een behoorlijke kluif: je stelt je (winst)doelen vast, je marketingstrategie, op basis daarvan je contentstrategie… Je snapt: zo’n project zet je beter in één keer goed neer, in plaats van dat je steeds losse flarden op poten zet die dan maar half werken.

  • Waarom zou ik copywriting uitbesteden aan de copywriters van Doublesmart?

    In het kort: omdat je meetbaar meer klanten wilt binnenhalen met je copy. Degenen die onze resultaten het best kunnen toelichten, zijn onze klanten die eerder kozen voor copywriting uitbesteden aan onze copywriters, bijvoorbeeld Student Verhuis Service of Somfy. Check ook zeker onze referenties!

  • Kan ik mijn teksten ook laten schrijven door ChatGPT?

    Kan ja, maar raden we zeker niet aan. Een copywriter heeft de kwaliteit jouw lezer volledig mee te zuigen in een tekst. Om hem/haar te overtuigen en om het brein van diegene te beïnvloeden.

    ChatGPT heeft geen emotie en voelt niet mee met jouw doelgroep. De ervaring leert dat ChatGPT-teksten ver afstaan van de lezer en daardoor niet écht effectief zijn voor het behalen van juw doel.