Online strategie

Het perfect combineren van verschillende online marketingdiensten is dé sleutel tot het bereiken van de absolute top. Laat een overkoepelende online strategie opstellen door experts en haal maximaal rendement uit jouw campagnes!

Remco legt uit aan Stijn

Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-

  • Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
  • Uitgebreide en concrete analyse
  • Op maat gemaakt door onze specialisten
Wij krijgen een 4.9 op Google uit 131 beoordelingen
js_loader

Aanvraagformulier

"*" geeft vereiste velden aan

Groeikansen benutten

Met een holistische (online) strategie benut je jouw groeikansen optimaal. Je krijgt inzicht in de potentie van je website én je ontdekt hoe verschillende kanalen elkaar perfect kunnen aanvullen en versterken.

Focus op winst

Doordat onze unieke bottom-up approach aan de basis staat van jouw online strategie, ligt de focus altijd op winst. We laten jouw organisatie snel, maar doordacht beter presteren.

Nergens aan vast

Onze energie steken we graag in klanten die dromen van maximaal rendement op hun campagnes. En die onze samenwerking als een feestje zien. Klikt het niet, dan zit je nergens aan vast.

Het recept voor een goede online strategie

Hét ultieme recept voor een goede online strategie bestaat eigenlijk niet. Want hoewel de ingrediënten – SEO, SEA, content marketing (onder andere e-mail), social media marketing en CRO – altijd hetzelfde zijn, verschilt het van organisatie tot bedrijf wat het beste werkt. En hoe je de ingrediënten dus het best kunt gebruiken. Onze online strategie is daarentegen veel meer kanaaloverstijgend, vooral ook omdat jij als ondernemer, e-commerce manager of online marketeer kijkt naar het bedrijfsresultaat. Wij stellen de milestones en sturen bij of schalen op wanneer dat nodig wordt geacht.

Waar liggen jouw absolute groeikansen? Welke trends en ontwikkelingen spelen in jouw branche? Sluit je propositie aan bij de markte en doelgroepe? En hoe gedraagt jouw doelgroep zich? Al dit soort factoren bepalen hoe jouw online strategie er concreet moet uitzien om het allerbeste resultaat te bereiken. Schakel je ons in voor jouw online strategie, dan zoeken onze specialisten tot op de bodem uit wat de beste aanpak is in jouw situatie.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan!

90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen. Vraag nu jouw gratis op maat gemaakte onderzoek aan, ter waarde van € 400,-.

Jouw ambities verwezenlijken met een strategisch partner

Bij DoubleSmart krijg je dus specialistische hulp bij het opstellen van een ijzersterke online marketingstrategie. Maar daar houdt het niet bij op. Je kunt ons zien als een strategische partner die met je meedenkt en die je helpt met het verwezenlijken van jouw ambities. Periodiek gaan we met elkaar om de tafel om je doelen, wegwijzers en to do’s helder te krijgen en aan te scherpen. Zo zorg je ervoor dat je scherp blijft en niet uit het oog verliest wat je wil bereiken.

Dit zijn onze klanten

Werken met de bottom-up approach

Laat je jouw online strategie opstellen door DoubleSmart, dan doen we er alles aan een maximale winstmarge te realiseren. Wij gaan met jouw euro’s om alsof het onze eigen euro’s zijn en we zorgen ervoor dat iedere geïnvesteerde euro je meer oplevert dan dat het je kost.  

Onze aanpak? De bottom-up approach. Oftewel: de omgekeerde versie van het See, Think, Do, Care-model. Dit gebruiken we als framework om in kaart te brengen hoe de klantreis en het beslissingstraject voor de aankoop/afname van het product of de dienst zich vormgeeft. 

Door de customer journey andersom te bekijken, focus je je met je marketinginspanning voornamelijk op de groep mensen die het snelst converteert (care en do). En waar dus het meeste winst te behalen valt. Ontdek meer over onze bottom-up approach 

6 stappen voor het beste online resultaat

Aan de basis van jouw online strategie staan jouw ambities, je waardepropositie, de markt, je doelgroep en de klantreis. In welke volgorde wij te werk gaan en wat hier verder precies bij komt kijken? We splitsen onze werkwijze op in 6 stappen.

1. Kloppende data als startpunt

Voordat jouw online kanalen worden ingericht, willen we er zeker van zijn dat al je data kloppend is en uitvoerig is getest. Is je data voor 100 procent te vertrouwen? Dan laten we onze prognoses en berekeningen hierop los.

2. De klantreis in kaart brengen

Vervolgens is het tijd om inzicht in de doelgroep en de markt te krijgen. Door de klantreis van jouw doelgroep uitgebreid in kaart te brengen met de bottom-up approach, weet je zeker dat je gericht stuurt op bezoekers die passen bij jouw organisatie en product of dienst.

3. Ambities en doelen bepalen

Samen met ons bepaal je meetbare doelen. Waar liggen jouw ambities en hoe kun je die verwezenlijken? Jouw doelen zijn kanaaloverstijgend en verdienen het om vanuit alle facetten van (online) marketing te worden belicht.

4. Huidige situatie in beeld krijgen

Voordat jouw online strategie echt vorm krijgt, is nog één ding van belang: de huidige situatie in beeld krijgen. Oftewel: achterhalen waar je nu staat ten opzichte van je doelstelling. We doen een uitgebreide nulmeting die we duidelijk vastleggen op papier. 

5. Plan van aanpak

Bij stap 5 wordt jouw online strategie eindelijk écht concreet. We maken een plan van aanpak waarbij we al jouw onlinemarketingkanalen zó inzetten, dat je zichtbaar en relevant bent voor je doelgroep in iedere fase van de customer journey. Hierbij kijken we bijvoorbeeld naar het moment waarop we de diverse kanalen inzetten, maar ook naar de inhoud; welke boodschap communiceer je waar?

6. Evalueren en optimaliseren

Maandelijks testen we de resultaten en rapporteren we deze om ervoor te zorgen dat we scherp bovenop je doelen blijven zitten. Hiernaast nodigen we je driemaandelijks, halfjaarlijks of jaarlijks uit om met ons om de tafel te gaan voor een strategisch overleg. Hierin gaan we na of je nog op de juiste koers zit en je stelt nieuwe doelen vast. 

Jouw online strategie uitgestippeld door een expert

Als marketingmanager of ondernemer heb je wellicht wel kaas gegeten van het opstellen van een online marketingstrategie. Maar een strategie maken die jouw bedrijf écht fors laat groeien, dat is vaak moeilijker dan gedacht. Want hoe zorg je ervoor dat je stuurt op winst in plaats van op omzet? Waarmee genereer je een hoog conversiepercentage? En hoe kun je zo’n strategie vervolgens het best implementeren?

Schakel je de specialisten van DoubleSmart in, dan weet je zeker dat jouw online strategie winstgevend is. Dankzij onze rijke kennis van het vak en holistische aanpak wisten we al vele klanten te bekronen tot online koploper.

Dit zeggen onze klanten

De waarde van de relatie zegt ons zo veel meer dan de waarde van de transactie. Dat heeft gezorgd voor lange termijn relaties met opdrachtgevers .

Wij krijgen een 4.9 op Google uit 131 beoordelingen
js_loader

‘Afgelopen maanden hebben we een AI-trainingen-reeks gevolgd bij DoubleSmart. En wat was het geweldige ervaring! De training is opgebouwd uit vier dagdelen: ChatGPT prompten, een eigen digitale…’

Marianne Noiman
Marianne Noiman

‘Wij werken al een tijdje met DoubleSmart en zijn daar tevreden over. We hebben ze ontmoet op de Webwinkel Vakdagen. Hoewel we toen niet direct met ze in zee gingen, hebben we uiteindelijk toch een…’

Maikel Keizer
Maikel Keizer

‘De “AI training voor marketeers” is echt een aanrader voor wie verder wil met gebruik van AI!Deze training bij DoubleSmart in Gouda heb ik al zeer prettig ervaren en niet in het minst om de kennis en…’

mol4media
mol4media

‘Meedenkend en ontzorgend in de online marketing. Zichtbaar resultaat en er wordt op een fijne manier gecommuniceerd.’

Carwash Uden B.V.
Carwash Uden B.V.

‘Wij werken nu sind een half jaar met Doublesmart samen. Onze ervaring is erg positief. Door de onbekendheid van het type product wat wij op www.purenano.nl verkopen, is het lastig om dit te…’

Rafael Schijff
Rafael Schijff
js_loader

Snel en gericht jouw doelgroep aanspreken

Het fijne aan een overkoepelende, holistische online strategie is: ieder kanaal komt optimaal tot zijn recht. Waar je met het ene kanaal bijvoorbeeld voornamelijk mensen in de see-fase aanspreekt, is het andere juist geschikt om in te zetten in de do-, think- of care-fase. Door SEO, SEA, social ads en CRO ieder op de meest effectieve wijze in te zetten, ben je zichtbaar en relevant in iedere fase van de klantreis. 

Ter voorbeeld: SEO en SEA zet je in om mensen naar je website te leiden via Google. Maar om ook je naamsbekendheid te vergroten, kun je display-campagnes opzetten. En doe je daarbij ook aan social media marketing, dan kun je jouw doelgroep gericht opzoeken, aanspreken en verleiden, in plaats van dat je wacht tot zij naar jou zoeken. Kortom: de verschillende kanalen versterken elkaar. En door ze naadloos op elkaar af te stemmen bereik je meer dan als je ze afhankelijk van elkaar inzet. 

TeamSMART: online marketing voor iedereen

Het opstellen en uitvoeren van een overkoepelende, online strategie noemen we ook wel het TeamSMART-model. Dit model brengt jou op gestructureerde en bewezen effectieve wijze naar de top. Vanuit TeamSMART helpen we jouw organisatie verder. Enerzijds door verschillende kanalen aan te laten sturen door een projectmanager en anderzijds door een online strateeg die je helpt de route uit te stippelen. Het TeamSMART helpt vervolgens de doelen te verwezelijken van strategie en missie tot operationele uitvoering. Of je nu een freelance specialist of interne medewerker hebt die marketing uitvoert, ook deze is onderdeel van dit type samenwerking. Zo leren we van elkaar en halen we het maximale uit de samenwerking.

Wat van belang is bij de werkwijze van TeamSMART is onze OKR-methode. Wat dat inhoudt? Kortgezegd dat je je ambities naar meetbare processen vertaalt en dat je die op regelmatige basis toetst.

Aan ons heb je daarbij een strategische partner. Wij helpen jou je langetermijndoelen, wegwijzers en to do’s helder te krijgen en we bespreken periodiek of je nog op de juiste koers zit. Door alles concreet, meetbaar en inzichtelijk te maken, weet je zeker dat je je doelen niet uit het oog verliest en dat je altijd scherp blijft.

Somfy

SEO | SEA | CRO

Groei in organisch verkeer door het herstructureren van de websitestructuur

103% groei in omzet via Google Ads
73% groei in organisch verkeer
254% groei in vertoningen via de organische resultaten

Ubisoft Entertainment

SEO

SEO techniek en specifieke linkbuilding

94% groei in vertoningen in Google
55% groei in klikken vanuit de organische resultaten

Content marketing binnen jouw online marketingstrategie

Goede content is een essentieel onderdeel van jouw online marketingstrategie. Want of je nu graag een vlijmscherpe banner voor je social media-campagne maakt, de meest wervende advertentietekst voor Google Ads wil schrijven of dat je graag een steengoede landingspagina creëert die bezoekers overhaalt om te converteren: op álle kanalen komt content terug.

Ook bij zoekmachineoptimalisatie speelt kwalitatieve content een grote rol. Geeft jouw webpagina namelijk geen antwoord op datgene waarnaar Googlegebruikers op zoek zijn, dan slingert Google je zonder genade omlaag in de ranking. De reden? Simpelweg omdat Google zijn gebruikers zo snel mogelijk van het beste zoekresultaat wil voorzien. Relevante content is dus van grote waarde; het houdt zowel (be)zoekers als de zoekmachine tevreden.

Zijn je teksten niet voldoende wervend en enthousiasmerend, dan loop je zomaar kans om je conversieratio naar een nulpunt te zien dalen. Kortom: Content is key voor je marketingstrategie en daarom ook altijd een belangrijk onderdeel in de samenwerking.

Je conversie boosten met conversieoptimalisatie

Een online marketingstrategie omvat meer dan contentcreatie, SEO, SEA en social media marketing. Het uiteindelijke doel van je online strategie is immers om meer online conversie te genereren. En dus niet om zo veel mogelijk verkeer naar je website te leiden. Of het je lukt je conversieratio te verhogen, dat is grotendeels afhankelijk van het functioneren van je eigen website.

Met conversieoptimalisatie (CRO) zorgen we ervoor dat jouw website voldoet aan dé technieken en trucjes om te sturen op conversie. We verzamelen data over het gedrag van je websitebezoekers en brengen eventuele pijnpunten van je website in beeld. Met deze data kun je doelgericht en effectief verbeteringen aanbrengen. Vaak is conversieoptimalisatie een kwestie van kleine aanpassingen doen, om jouw site gebruiksvriendelijker en conversiegerichter te maken.

Ontmoet onze strategen

Maak ons ’s nachts wakker en we kunnen je precies vertellen hoe de vork in de steel zit. Of hoe jij je koffie drinkt.

Koekje erbij?

Maak een afspraak met onze marketingprofessionals.

Klaar voor de volgende stap? Onder het genot van een bakje koffie en een heerlijke stroopwafel bespreken we samen de strategie, campagne of aanpak die bij jou past.

Wow wow wow

Veelgestelde vragen

  • Hoe maak je een online strategie?

    Helaas: voor het opstellen van een ijzersterke online strategie bestaat er niet één toverformule die altijd werkt. Elke strategie is maatwerk. En wat voor jouw bedrijf werkt, kan voor andere bedrijven wellicht voor minder goede resultaten zorgen. Bij het maken van een online strategie is het van belang in ieder geval te kijken naar:

    • De huidige situatie. Wil je ergens naartoe, dan moet je eerst helder hebben waar je vandaan komt.
    • De doelgroep. Op wie stem jij je strategie af en hoe ziet de customer journey van jouw doelgroep eruit?
    • Ambities en doelen. Een strategie opstellen zonder te weten wat het eindpunt is, is onbegonnen werk. Je moet concreet en helder hebben wat je op korte én op lange termijn wil bereiken.
    • De inzet van kanalen. Welke boodschap communiceer je waar en op welk moment? Dit laat je afhangen van de klantreis van je doelgroep en je doelstelling.
    • Of je de juiste propositie voor ogen hebt. Die past bij jouw organisatie en je doelgroep.
  • Wat is een online strategie?

    Een online strategie bevat informatie over waar je als bedrijf naartoe wilt (je doelstelling) en hoe je je online marketingkanalen inzet om daar te komen. Het geeft informatie over de koers die je vaart, de acties die je uitvoert en welke middelen je hiervoor gebruikt. Een effectieve online marketingstrategie houdt rekening met de unieke kenmerken van het digitale landschap en maakt gebruik van tools en technieken om zichtbaarheid, bereik en betrokkenheid te maximaliseren.

  • Wat zijn de voordelen van een online marketingstrategie?

    Wil je als bedrijf online groeien en extra online conversies en omzet genereren, dan is het hebben van een sterke online marketingstrategie van grote waarde. Een online strategie laat je profiteren van voordelen als:

    • Zichtbaar en relevant in iedere fase van de klantreis. Stem je de activiteiten op je verschillende online marketingkanalen naadloos op elkaar én op de rest van je strategie af, dan ben je zichtbaar en relevant in iedere fase van de klantreis. En dat zorgt voor optimaal resultaat.
    • Het geeft sturing en houvast. Bij iedere te nemen beslissing en bij elk uit te voeren taak kun je terugvallen op je online strategie. Dít vertelt je wat je het best kunt doen om jouw doel te bereiken.
    • Het houdt je scherp. Heb je jouw strategie uitgewerkt op papier, dan verlies je jouw doelstelling nooit uit het oog. Door constant te evalueren en optimaliseren, blijf je scherp en zit je altijd dicht bovenop dát wat je wil bereiken.