Google Ads uitbesteden

Google Ads uitbesteden aan specialisten in het vak? En hen een campagne laten lanceren waarmee je – in elke fase van de klantreis – superrelevant bent voor je doelgroep? Dat is dé manier om in korte tijd fors wat extra websitebezoekers, leads en winst te genereren!

Gerben wijst naar scherm Lennert

Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-

  • Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
  • Uitgebreide en concrete analyse
  • Op maat gemaakt door onze specialisten
Wij krijgen een 4.9 op Google uit 129 beoordelingen
js_loader

Kansenonderzoek SEA

Strategisch advies

Google Ads is voor ons méér dan draaien aan de juiste knoppen. Ook verzorgen wij vakkundig strategisch advies. We zijn dé partner die je helpt jouw bedrijfsdoelen te halen.

Focus op winst

De focus leggen we op winst, niet op omzet. Want alleen dan groeit je bedrijf maximaal. Onze Ads-specialisten weten jouw budget zo in te zetten, dat het je winst keer op keer vergroot.

Flexibele overeenkomsten

Van je tijd uitzitten met een zuur gezicht wordt niemand beter. Bij ons profiteer je daarom van een flexibele overeenkomst. Oftewel: je blijft alleen als de samenwerking echt goed voelt.

Google Ads uitbesteden aan Doublesmart?

Een campagne die superwinstgevend is. En waarbij je iedere geïnvesteerde euro dubbel en dwars terugverdient. Dát krijg je als je je Google Ads aan ons uitbesteedt. Want waar jij als marketingmanager of ondernemer misschien zelf ook wel snapt hoe je advertenties online plaatst, doen wij dat weloverwogen en met een strategisch plan.

Wat dat in de praktijk inhoudt? Bijvoorbeeld dat we tot in de puntjes uitzoeken hoe je jouw POAS (winst op ad-kosten) zo hoog mogelijk krijgt of jouw CPA zo laag mogelijk houdt. Dat we jouw advertenties zodanig afstemmen op de klantreis, dat je altijd superrelevant bent. En dat je – als je ook andere onlinemarketingdiensten bij ons afneemt – profiteert van een overkoepelende, holistische en ijzersterke strategie.

Dit zijn onze Google Ads-klanten

WOW WOW WOW

Vraag een gratis kansenonderzoek aan!

90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen. Vraag nu jouw gratis op maat gemaakte onderzoek aan, ter waarde van € 400,-.

Behaal maximaal resultaat met jouw Google Ads-campagnes

Google Ads uitbesteden kost je geld. En een logische vraag is dan ook: waarom zou je er niet voor kiezen om zélf aan de knoppen te zitten? En om met het geld dat je daardoor overhoudt je advertentiebudget te verhogen? Daar hebben we een heel simpel antwoord op: met een Google Ads-specialist haal je meer winst uit je campagne. Want ook al investeer je budget in zo’n specialist, onderaan de streep pluk je er hoe dan ook de vruchten van.

Een Google Ads-specialist is bijvoorbeeld:

  • Is continu bezig met jouw Google Ads-campagnes;
  • Kijkt ook naar kansen en mogelijkheden op andere kanalen, om nog meer rendement te kunnen halen uit jouw campagnes;
  • Is op de hoogte van ontwikkelingen in de markt;
  • Denkt met jou mee op strategisch niveau, waardoor je er direct een strategisch sparringpartner bij hebt.

Klanten werven via Google Ads

Iedere klant is anders en elk bedrijf heeft dan ook een andere aanpak nodig. Maar het doel van een Google Ads-campagne is altijd hetzelfde: extra klanten en kwalitatieve leads werven voor jouw bedrijf én uiteindelijk je winst vergroten.

Een doel dat wij, als specialisten met een superrijke kennis van het vak, al voor vele klanten wisten te behalen. Ons SEA-team weet bijvoorbeeld alles van:

  • Het zoekgedrag van verschillende soorten doelgroepen;
  • De customer journey en hoe je hier effectief op kunt inspelen met advertenties;
  • Googles algoritme en hoe je die – door de meest accurate en relevante data te verstrekken – in jouw voordeel laat werken;
  • Nieuwe functies in Google Ads;
  • De laatste ontwikkelingen in online marketing;
  • Conversieoptimalisatie. Oftewel: hoe je ook op je website stuurt op conversie.
Remon en Lennert in overleg

Dit zeggen onze klanten

De waarde van de relatie zegt ons zo veel meer dan de waarde van de transactie. Dat heeft gezorgd voor lange termijn relaties met opdrachtgevers.

Wij krijgen een 4.9 op Google uit 129 beoordelingen
js_loader

‘Afgelopen maanden hebben we een AI-trainingen-reeks gevolgd bij DoubleSmart. En wat was het geweldige ervaring! De training is opgebouwd uit vier dagdelen: ChatGPT prompten, een eigen digitale…’

Marianne Noiman
Marianne Noiman

‘Wij werken al een tijdje met DoubleSmart en zijn daar tevreden over. We hebben ze ontmoet op de Webwinkel Vakdagen. Hoewel we toen niet direct met ze in zee gingen, hebben we uiteindelijk toch een…’

Maikel Keizer
Maikel Keizer

‘De “AI training voor marketeers” is echt een aanrader voor wie verder wil met gebruik van AI!Deze training bij DoubleSmart in Gouda heb ik al zeer prettig ervaren en niet in het minst om de kennis en…’

mol4media
mol4media

‘Meedenkend en ontzorgend in de online marketing. Zichtbaar resultaat en er wordt op een fijne manier gecommuniceerd.’

Carwash Uden B.V.
Carwash Uden B.V.

‘Wij werken nu sind een half jaar met Doublesmart samen. Onze ervaring is erg positief. Door de onbekendheid van het type product wat wij op www.purenano.nl verkopen, is het lastig om dit te…’

Rafael Schijff
Rafael Schijff
js_loader

Jouw Google Ads in beheer bij professionele SEA-specialisten

Google Ads uitbesteden aan Doublesmart geeft je garantie voor groei. Dat moge nu wel duidelijk zijn. Maar waar je vast benieuwd naar bent: wat maakt Doublesmart nu écht uniek ten opzichte van andere bureaus? Oftewel: waarom zou je specifiek voor ons kiezen voor jouw Google Ads-beheer? De grootste redenen hiervoor zijn:

  • Je profiteert van een holistische aanpak. Dat wil zeggen: zet je ook SEO, social ads en/of conversieoptimalisatie in, dan stemmen we alle activiteiten naadloos op elkaar af en zorgen we voor een ijzersterke, overkoepelende strategie.
  • Je krijgt er direct een strategische partner bij. Naast dat we vlijmscherpe campagnes lanceren, denken we ook op strategisch vlak met je mee. We helpen je graag je ambities en bedrijfsdoelen te verwezenlijken.
  • De focus ligt bij ons op winst, in plaats van op omzet. Waar veel bedrijven alles op alles zetten om – bijvoorbeeld door te adverteren op hoog geprijsde producten – zo veel mogelijk inkomsten te genereren, richten wij ons juist op een maximale brutomarge. In de praktijk kan dit betekenen dat we adverteren op jouw laag geprijsde producten, die in eerste instantie weinig lijken op te leveren, maar waarmee je jouw winst uiteindelijk maximaliseert.
  • Je hebt een absoluut concurrentievoordeel. Onze Ads-specialisten weten exact welke data Googles algoritme nodig heeft om jouw advertenties te tonen aan jouw doelgroep én om je concurrentie voor te blijven. Denk aan omzetgegevens, margegevens, retourdata, scoringsgegevens van een offerte en de variabele kosten per product.
  • Je bent relevant in de gehele klantreis. Door diverse onlinemarketingkanalen naadloos op elkaar af te stemmen, maken we jou relevant in de gehele klantreis. Met andere woorden: je stelt je doelgroep altijd exact bloot aan de boodschap die op dát specifieke moment van belang is. Onze Ads-specialisten weten bijvoorbeeld – dankzij hun brede kennis van conversieoptimalisatie – ook op jouw website te sturen op conversies.

Stappen voor het uitbesteden van jouw Ads-campagnes

Hoe jouw weg naar de top eruitziet? Grof gezegd doorloop je de onderstaande tijdlijn.

1. Kansenonderzoek

We brengen jouw huidige situatie in kaart. Welke resultaten behaal je nu met Google Ads? Waar liggen gemiste kansen? En wat kun je in potentie bereiken? Een kansenonderzoek laat het je ontdekken.

2. Kick-off

In een kick-offgesprek vertel jij ons meer over jouw bedrijf en wensen. Jij ontdekt wat wij voor je zouden kunnen betekenen en hoe je extra kwalitatieve leads, conversies en winst kunt binnenhalen.

3. Strategische fase

We doen een zoekwoordenonderzoek, achterhalen hoe jij je advertentiebudget het meest efficiënt kunt inzetten en we maken een plan van aanpak. Zet je ook andere onlinemarketingkanalen in? Dan stemmen we de diverse activiteiten naadloos op elkaar af, zodat je profiteert van een perfect uitgekiende, overkoepelende strategie.

4. Inrichten campagnes

Op basis van de strategie richten we de Google Ads-campagnes in. Met andere woorden: we voorzien Google van exact de juiste bedrijfsdata en plaatsen advertenties online die volledig relevant zijn voor de customer journey-fase waarin jouw doelgroep zich bevindt.

5. Optimaliseren en opschalen

De resultaten van je campagnes worden maandelijks grondig onder de loep genomen. Wat gaat er goed? Wat kan er nóg beter? En waar liggen verbeterkansen? We optimaliseren je advertenties en testen met diverse campagnetypes en teksten om de volgende maand nog beter te kunnen presteren.

6. Strategische bedrijfsanalyse

Ieder kwartaal, halfjaar of jaar gaan we met elkaar om de tafel om jouw resultaten, bedrijfsdoelstellingen en ambities uitgebreid te bespreken. Welke sprongen heb je bijvoorbeeld gemaakt de afgelopen periode? Waar zie je je bedrijf het liefst over 5 jaar? En welke rol kunnen Google Ads, SEO, social ads en conversieoptimalisatie hierin spelen? Als strategische partner denken we met je mee.

WOW WOW WOW

Vraag een gratis kansenonderzoek aan!

90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen. Vraag nu jouw gratis op maat gemaakte onderzoek aan, ter waarde van € 400,-.

Waarom Google Ads-campagnes opzetten?

Waarom je er als bedrijf goed aan doet te adverteren via Google Ads? In de eerste plaats omdat je hiermee opvalt en écht in beeld komt bij je doelgroep. Want ga maar eens na: alleen al in de zoekmachine kan je doelgroep niet om je heen. Googelt iemand namelijk op de zoekterm waarop jij adverteert, dan komt jouw advertentie boven de organische zoekresultaten te staan. Daar waar hij het allermeest opvalt.

Maakt iemand vervolgens gebruik van een andere website of app van Google – zoals YouTube of Gmail – dan stel je diegene wéér bloot aan jouw advertentie. Via Google Ads adverteer je namelijk op álle kanalen van Google. En dit is dus absoluut dé manier om vaak en opvallend in beeld te komen bij je doelgroep.

Wat bovendien niet onbenoemd mag blijven: Ads is een supergerichte methode van campagne voeren. Niet alleen kies je zelf de zoekwoorden waarop je adverteert, ook target je op een specifieke doelgroep. Van leeftijd tot geslacht, van woonplaats tot hobby’s en van levensfase tot type werk: je bepaalt zélf wie jouw advertentie te zien krijgt.

Zo is het bijvoorbeeld ook mogelijk specifiek te targeten op websiteverlaters. Oftewel: mensen die jouw website al hebben bezocht, maar niet tot conversie zijn overgegaan. Door hen opnieuw bloot te stellen aan jouw advertentie, trek je ze vaak alsnog over de streep.

Werkzaamheden van een Google Ads-specialist

Klinkt misschien allemaal leuk en aardig, Google Ads uitbesteden aan een professioneel onlinemarketingbureau. Maar je wilt vast weten: welke taken nemen wij dan precies van jou uit handen om jouw winstmarge te verhogen? Een Ads-specialist bij Doublesmart houdt zich bezig met:

  • De markt waarin jouw bedrijf zich bevindt grondig onderzoeken op zoekwoordgebruik en de manier waarop Googlegebruikers omgaan met de zoekresultaten.
  • Achterhalen op welke manier jij je budget het meest efficiënt kunt besteden, zodat je advertenties zo rendabel mogelijk zijn.
  • De kwaliteit van je advertenties bewaken. Want hoe hoger de kwaliteit, hoe lager de kosten per klik.
  • Google voorzien van de meest accurate en relevante data, zodat het algoritme in jouw voordeel werkt. Denk aan omzet-, retour-, marge- en offertescoringsgegevens.
  • Ads-campagnes lanceren, waarbij rekening gehouden wordt met wat er in welke fase van de klantreis nodig is om je doelgroep tot conversie te laten overgaan.
  • Die campagnes testen, de resultaten analyseren en de advertenties continu optimaliseren.
  • Advies geven over en aanbevelingen doen voor het conversiegericht maken van jouw website (CRO).
  • De samenwerking opzoeken met andere onlinemarketingkanalen en een vlijmscherpe totaalstrategie opstellen;
  • Jou – middels rapportages – maandelijks op de hoogte brengen van de behaalde resultaten.
    Periodiek met jou om de tafel gaan om je ambities, resultaten en bedrijfsdoelen uitgebreid te bespreken.

Somfy

SEO | SEA | CRO

Groei in organisch verkeer door het herstructureren van de websitestructuur

103% groei in omzet via Google Ads
73% groei in organisch verkeer
254% groei in vertoningen via de organische resultaten

Yamaha

SEO | SEA | Socialmedia

Zichtbaarheid in de hele customer journey van de doelgroep dankzij SEA en het gebruik van social media

91% Meer opbrengsten via alle kanalen
35% Groei in organisch verkeer
84% Stijging in brandname zoekvolume

TeamSMART: een overkoepelende strategie voor maximaal resultaat

Je Google Ads uitbesteden aan Doublesmart levert je al heel wat extra websitebezoekers, leads en winst op. Maar droom je écht van maximale bedrijfsgroei, dan is ons TeamSMART-model de ideale investering. Met TeamSMART laat je een overkoepelende strategie opstellen voor al jouw online marketing (Google Ads, SEO, social ads, marketing automation en CRO). Verder kijken dan de marketingkanalen is hetgeen we onze meerwaarde kunnen bewijzen.

Samengevat zorgt TeamSMART voor:

  • Zichtbaarheid in de gehele klantreis. Waar het ene kanaal bijvoorbeeld perfect is om je do-klanten te bereiken, bereik je met het andere kanaal juist klanten in de see-, think- of care-fase.
  • Relevantie in de gehele klantreis. De activiteiten op de verschillende kanalen worden naadloos op elkaar afgestemd. Hierdoor ben je in iedere fase van de klantreis relevant.
  • Het behalen van je doelen en ambities. Je gaat periodiek met ons om de tafel om je strategie, resultaten en ambities uitgebreid te bespreken. Zit je nog op de juiste weg of is er bijsturing nodig? Door altijd scherp te blijven op je bedrijfsdoelen, verliezen we die niet uit het oog.

Ontmoet onze Google Ads-specialisten

Maak ons ’s nachts wakker en we kunnen je precies vertellen hoe de vork in de steel zit. Of hoe jij je koffie drinkt.

Koekje erbij?

Maak een afspraak met onze marketingprofessionals.

Klaar voor de volgende stap? Onder het genot van een bakje koffie en een heerlijke stroopwafel bespreken we samen de strategie, campagne of aanpak die bij jou past.

Martin achter bureau
Wow wow wow

Veelgestelde vragen

  • Wat kost Google Ads?

    Wat Google Ads precies kost, dat is afhankelijk van meerdere factoren. Bijvoorbeeld van hoeveel budget jij in je advertenties wilt steken en van wat je betaalt per klik/websitebezoeker.

    Google Ads werkt met een zogenoemd pay-per-clicksysteem. Oftewel: je betaalt pas geld aan Google als iemand op jouw advertentie klikt. En hoeveel je betaalt per klik, dat verschilt per advertentie.

    Adverteer je bijvoorbeeld op een populaire zoekterm met veel concurrentie, dan kost het je meer geld als iemand op je advertentie klikt dan wanneer je adverteert op een zoekterm met weinig concurrentie. Daarbij betaal je vaak ook minder per klik als de kwaliteit van je advertentie hoger is en/of als de advertentie perfect aansluit bij de behoefte van de doelgroep.

  • Wat is Google Ads (voorheen Google Adwords)?

    Google Ads, vroeger Google AdWords genaamd, is hét advertentieplatform van Google. Dit platform maakt het mogelijk om op alle Googlewebsites betaalde advertenties te plaatsen en deze te laten zien aan een selecte groep mensen die je zelf definieert. Doe je het goed, dan kun je met Google Ads je naamsbekendheid laten groeien, extra websitebezoekers genereren en je omzet en winst vergroten.

    De naam Google AdWords is sinds juli 2018 vervangen door de naam Google Ads. Op de naam en het logo na, is er niks veranderd aan het platform. Google AdWords en Google Ads zijn dus exact hetzelfde.

  • Waar moet ik op letten als ik een Ads-specialist zoek?

    Wil je je Google Ads uitbesteden en zoek je de perfecte partij hiervoor? Er zijn een aantal punten waarop je kunt letten bij het maken van je keuze.

    • De term zegt het al: een specialist heeft een specialisme. Er zijn genoeg bedrijven die Ads-beheer ‘erbij doen’. Maar zeg nu zelf: als je een mooi boeket bloemen wilt hebben, ga je toch ook liever naar de bloemist dan naar de supermarkt? Een specialist herken je aan het feit dat hij ‘bij zijn leest blijft’: hij heeft een specialisme en zal zich hierop altijd blijven focussen.
    • Wie kan je een betrouwbaarder beeld geven van de diensten van een bedrijf dan de klanten van dat bedrijf? Lees reviews over de bedrijven waarmee je misschien in zee zou willen. Een hoge rating en een enthousiaste klantervaring over een bedrijf zijn afkomstig van een tevreden klant. Een klant heeft er geen baat bij dit bedrijf mooier weer te geven dan het in werkelijkheid is. Het bedrijf zelf kan mooie verhalen vertellen, maar de reviews vertellen je de werkelijkheid. Maak daar dus handig gebruik van.
    • Kijk of een bedrijf dat Ads-beheer aanbiedt certificeringen, partnerships of nominaties heeft. Dit zijn, evenals de reviews, factoren waar een bedrijf geen tot weinig invloed op kan uitoefenen, omdat het initiatief hierin van onafhankelijke derden moet komen. Een bedrijf kan enkel zijn best doen om bijvoorbeeld genomineerd te worden voor een award of om een certificaat te ontvangen, maar moet daarvoor aan extern vastgestelde voorwaarden voldoen.