Facebook adverteren uitbesteden

Een Facebook-campagne waarmee je écht resultaat bereikt? Die jouw marktaandeel flink vergroot? En die jou ervandoor laat gaan met (de) winst? Dát regelen wij voor je als je kiest voor Facebook adverteren uitbesteden.

Steven lacht naar Sofie

Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-

  • Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
  • Uitgebreide en concrete analyse
  • Op maat gemaakt door onze specialisten
Wij krijgen een 4.9 op Google uit 130 beoordelingen
js_loader

Kansenonderzoek Social Media

Overkoepelende strategie

Om te profiteren van het beste resultaat, krijg je bij ons een overkoepelende strategie voor al jouw online marketing. Waar je je met het ene kanaal vooral focust op de do-fase van de klantreis, kiezen we met andere kanalen juist zichtbaar in de see- en think-fase.

Meetbaar resultaat

Wat je Facebook advertenties uitbesteden jou precies oplevert? En wat het bereik en de clickratio van je advertentie is? Dat meten wij voor je. En jij kunt die data 24/7 inzien in het dashboard.

Continue groei

Achteroverleunen als jouw Facebook-campagne voor succes heeft gezorgd? Zeker niet! We zoeken continu naar kansen om jouw organisatie blijvend te laten groeien. Of dat nou nu is, over een jaar of over 5 jaar.

Facebook adverteren uitbesteden: voor extra naamsbekendheid en omzet

Jij steekt budget in je Facebook-advertentie en daar wil je iets voor terug. Retezichtbaar worden bij jouw doelgroep. Er tussenuit springen met rake content. Én natuurlijk meer conversie. Onze social ads-experts weten deze klus te klaren. Zij zijn van die personen die bovenop de allerlaatste Facebook marketing-trends zitten. En die alle instellingen van Facebook kunnen drómen. Kortom: met Facebook adverteren uitbesteden haal je maximaal rendement uit je campagnes.

Dit zijn onze klanten

WOW WOW WOW

Vraag een gratis kansenonderzoek aan!

90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen. Vraag nu jouw gratis op maat gemaakte onderzoek aan, ter waarde van € 400,-.

Adverteren op Meta: dé manier om nieuwe doelgroepen te bereiken

Adverteren op Meta is supereffectief. Bijvoorbeeld omdat:

  • Facebook aan kop staat qua aantal gebruikers. Op WhatsApp na is Facebook het socialmediaplatform dat de meeste gebruikers telt. Ook vandaag de dag is jouw doelgroep hier dus nog steeds op te vinden.
  • Dit een goede manier is om je naamsbekendheid te vergroten. Je benadert jouw targetgroep actief en hoeft niet te wachten totdat iemand naar jou op zoek gaat. Ook nieuwe doelgroepen maken zo kennis met jouw bedrijf of merk.
  • Je iemand met remarketing-campagnes overtuigt met weinig budget. Met een remarketing-campagne stel je jouw advertentie bloot aan iemand die jouw website al heeft bezocht, maar niet tot aankoop overging. Een effectieve manier om iemand – met relatief weinig middelen – alsnog te overtuigen.
  • Je zélf kiest wie jouw advertentie te zien krijgt. Je stelt jouw targetgroep erg specifiek in en hierdoor verspil je geen budget aan advertenties die waarschijnlijk toch niks opleveren.

Waarom zou je jouw Facebook ads uitbesteden aan DoubleSmart?

Een overkoepelende strategie

Benut jij jouw online groeikansen graag maximaal? En wil je naast Facebook adverteren uitbesteden óók investeren in andere socialmediakanalen, SEO, SEA, CRO en/of contentmarketing. Bij ons krijg je een overkoepelende strategie voor al jouw online marketing.

Een periodiek contactmoment

Je hebt nu vast in de gaten: we kijken altijd naar het bredere plaatje. Dit is dé reden waarom wij – naast het maandelijkse contactmoment – ieder kwartaal, halfjaar of jaar met jou om de tafel gaan. We staan dan stil bij de resultaten, doelen maar ook jouw ambitie binnen het bedrijf.

Adverteren op basis van customer journey

Kies je voor Facebook adverteren uitbesteden, dan maken we specifieke segmenten van jouw doelgroep in verschillende fases van de customer journey. De content stemmen we af op de fase waarin jouw klant op dat moment actief is.

Flexibel opzeggen en tevreden klanten

Wij maken het klanten zo makkelijk mogelijk om op te zeggen. Niet omdat we snel van je af willen. Maar omdat we onze energie graag steken in klanten die het écht leuk vinden om met ons te werken.

Dit zeggen onze klanten

De waarde van de relatie zegt ons zo veel meer dan de waarde van de transactie. Dat heeft gezorgd voor lange termijn relaties met opdrachtgevers.

Wij krijgen een 4.9 op Google uit 130 beoordelingen
js_loader

‘Ik raad DoubleSmart aan bij bedrijven die op zoek zijn naar een gedreven partner op het gebied van online marketing. Met een betrokken team zet dit bureau zich in voor een optimaal eindresultaat.’

Jasper Kleingeld
Jasper Kleingeld

‘Afgelopen maanden hebben we een AI-trainingen-reeks gevolgd bij DoubleSmart. En wat was het geweldige ervaring! De training is opgebouwd uit vier dagdelen: ChatGPT prompten, een eigen digitale…’

Marianne Noiman
Marianne Noiman

‘Wij werken al een tijdje met DoubleSmart en zijn daar tevreden over. We hebben ze ontmoet op de Webwinkel Vakdagen. Hoewel we toen niet direct met ze in zee gingen, hebben we uiteindelijk toch een…’

Maikel Keizer
Maikel Keizer

‘De “AI training voor marketeers” is echt een aanrader voor wie verder wil met gebruik van AI!Deze training bij DoubleSmart in Gouda heb ik al zeer prettig ervaren en niet in het minst om de kennis en…’

mol4media
mol4media

‘Meedenkend en ontzorgend in de online marketing. Zichtbaar resultaat en er wordt op een fijne manier gecommuniceerd.’

Carwash Uden B.V.
Carwash Uden B.V.
js_loader

Onze werkwijze voor jouw Facebook marketing campagnes

Onze social media marketing-experts klikken niet zomaar lukraak op wat knoppen. In tegendeel juist. Alles wat we doen gebeurt op basis van onderzoek en analyse: 

Steven presenteert aan team social
01

Onderzoek naar je doelgroep

Wil je targeten op personen met bepaalde eigenschappen, dan moet je eerst weten welke kenmerken dat dan zijn. Oftewel: je moet achterhalen wie jouw doelgroep nu écht is. Laat je het Facebook adverteren uitbesteden, dan onderzoeken wij dit tot op de bodem én nemen de uitkomst mee in de strategie.  

02

De uitvoering: bottom-up approach

Zoals we al eerder lieten vallen: de inhoud van een Facebook-advertentie laten we aansluiten op een specifieke fase van de customer journey. Waar we soms de volgorde ‘see – think – do’ aanhouden, doen we het meestal andersom. Iemand éérst bereiken met een ‘do’-campagne, waarna ‘think’ en ‘see’ respectievelijk volgen. De reden? Simpelweg omdat bezoekers die zich in de do-fase bevinden sneller geneigd zijn een bestelling te plaatsen. 

Remco en Bart in overleg
03

Dynamische remarketing campagnes

Je hebt al bestaande bezoekersstromen, maar 95% van die gebruikers converteert niet. Je bent er dan dus nog niet. Verlaat iemand jouw site zonder het doen van conversie? Dan is dat voor ons hét moment om diegene te bereiken met een dynamische remarketing campagne. Oftewel: Facebook-advertenties met specifieke producten of diensten die je toont aan díe mensen die al interesse hadden in je website. Het doel: ze nu wél (of opnieuw) laten zwichten.

Wesley en Niels kijken naar scherm
04

Testen en analyseren

Achteroverleunen zodra jouw Facebook-advertenties in de lucht zijn? Dacht het niet. Er is altijd ruimte voor verbetering. Onze specialisten toetsen en analyseren er dan ook flink op los. Via handige tools duiken in data en het uitvoeren van A/B-testen: álles om jou de maand erna nóg beter te laten presteren.

Facebook marketing uitbesteden: breder dan Facebook

Of jouw Facebook-ads alleen zichtbaar zijn op Facebook? Nee. Ook buiten dit kanaal bereik je je doelgroep. Instagram is namelijk van Facebook. Een Facebook-advertentie toon je daarom eenvoudig en snel óók op Instagram. Op die manier bereik je ook direct de doelgroep die wat jonger is; die niet op Facebook te vinden is, maar wél op Instagram.

Breed Facebook-adverteren via het Audience Network heeft een groot voordeel: de conversieratio ligt 8 keer (!) hoger dan als je enkel via Facebook adverteert. Oftewel: toon je jouw Facebook-advertentie ook op Instagram en in Messenger, dan is de kans dat iemand voor je product of dienst zwicht maar liefst 8 keer groter.

SEO, SEA en social media marketing: hoe het elkaar versterkt

Kies je ervoor social media marketing te combineren met andere onlinemarketingdiensten, dan bereik je nóg meer resultaat. Hoe zichtbaarder je bent, hoe meer conversies het je oplevert. SEO, SEA én social media marketing dus. Bij DoubleSmart hebben we kaas gegeten van alle drie. Onze verschillende experts steken de koppen graag bij elkaar en maken een perfect uitgekiende, overkoepelende strategie, waarin je zichtbaar bent in iedere fase van de customer journey.

Fender

Socialmedia

Constante stroom aan sollicitanten

503 Sollicitaties via Facebook
3.000 Bezoekers per maand
€10,24 Kosten per sollicitatie

Mercari

SEO | SEA | Socialmedia

Kosten drastisch verlaagd met een groei in resultaat

+73% meer aanvragen in 2023 vergeleken met 2022
+64% groei in conversies vanuit Google Ads
+50% groei in organisch verkeer

Easyplants

SEO | SEA | Socialmedia

In 5 jaar uitgegroeid tot online marktleider

90% van de zoektermen staat op de eerste pagina van Google
150% groei in conversieratio dankzij kwalitatief verkeer
1.289% groei in omzet via de kanalen waarbij doublesmart betrokken is

Social versus SEO en SEA: de verschillen

Waarin social media marketing (Facebook, Instagram en LinkedIn), SEO en SEA dan precies van elkaar verschillen? En waarom het loont je bezig te houden met al deze verschillende diensten? Dat is bijvoorbeeld om de volgende 3 redenen:

  • In iedere fase van de customer journey zichtbaar en relevant. Waar je met SEO en SEA zichtbaar wordt bij de mensen die naar jóu op zoek zijn via Google, neem je bij social media marketing het heft in eigen handen. Jij zet de eerste stap en je kunt actief nieuwe doelgroepen aantrekken. Door in alle drie de kanalen te investeren, ben je zichtbaar op verschillende momenten in de customer journey. Dit zorgt voor een nóg hogere conversieratio.
  • Overtuigen met beeld. Met SEO probeer je iemand te overtuigen met tekst, terwijl je social media inzet voor het overbrengen van een pakkende foto of video. Met Google Ads kun je zowel adverteren met tekst, als met beeld.
  • Direct en langdurig resultaat. In tegenstelling tot SEO, worden social media marketing en SEA gevoed door een advertentiebudget. Het voordeel daarvan: je ziet direct resultaat. Zet je het budget echter stop, dan dalen de inkomsten net zo snel. SEO is daarentegen ook op de lange termijn – en zonder advertentiebudget – nog effectief. Zo vullen de verschillende kanalen elkaar goed aan!

Ontmoet onze Facebook marketing specialisten

Maak ons ’s nachts wakker en we kunnen je precies vertellen hoe de vork in de steel zit. Of hoe jij je koffie drinkt.

Koekje erbij?

Maak een afspraak met onze marketingprofessionals.

Klaar voor de volgende stap? Onder het genot van een bakje koffie en een heerlijke stroopwafel bespreken we samen de strategie, campagne of aanpak die bij jou past.

Steven en Danielle overleggen
Wow wow wow

Veelgestelde vragen

  • Wat is Facebook marketing?

    Facebook marketing staat voor adverteren via Facebook. Oftewel: jouw product of dienst via dit socialmediakanaal betaald onder de aandacht brengen. Doordat je door middel van doelgroeptargeting zelf bepaalt bij wie je in de tijdlijn verschijnt, is deze manier van advertising zeer effectief.

    Je stelt de kenmerken van jouw doelgroep in en Facebook zorgt ervoor dat jouw advertentie bij de juiste mensen terechtkomt. Het doel? Jouw audience met aansprekende content verleiden jouw website te bezoeken en een conversie te doen. Tegen relatief weinig kosten.

  • Waarom zou je adverteren op Facebook?

    Met Facebook marketing adverteer je heel doelgericht. Je specificeert jouw doelgroep op uiteenlopende kenmerken. Van leeftijd en woonplaats tot beroepsgroep en interesses: met een paar klikken stel je je ideale doelgroep samen.

    Bovendien: je hoeft niet te wachten tot je doelgroep op zoek gaat naar jouw product of dienst. Jij zet de eerste stap. En dat betekent dat je jouw advertentie ook kunt tonen aan mensen die nog nooit eerder interactie hebben gehad met jouw business. Dé manier om consumenten die nog niet wisten dat ze jouw product graag wilden hebben, tóch te bereiken en te activeren.

  • Wat zijn de voordelen van Facebook marketing uitbesteden?

    Ook al is het voor jou misschien geen algebra, Facebook adverteren uitbesteden aan een expert levert je nóg meer conversie op. Je rendement wordt hoger en je campagnes worden beter. Een social media marketing-expert heeft immers nét dat stukje extra kennis en ervaring die nodig is voor maximaal resultaat.

  • Wat kan doublesmart voor jouw Facebook advertising betekenen?

    Wij helpen bedrijven met het opzetten en optimaliseren van Facebook marketing. We zetten supersterke campagnes op, optimaliseren deze continu én we bepalen samen met jou de strategie. Neem je ook andere online marketingdiensten bij ons af? Dan laten we die naadloos aansluiten bij jouw Facebook marketing-campagne.