LinkedIn adverteren uitbesteden

Bedrijven in een specifieke branche bereiken? Vacatures onder de aandacht brengen? Of meer kwalitatieve leads en conversies genereren? LinkedIn adverteren uitbesteden is dé manier om jouw zakelijke klanten en sollicitanten te bereiken en je bedrijf te laten groeien.

Steven lacht naar Sofie

Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-

  • Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
  • Uitgebreide en concrete analyse
  • Op maat gemaakt door onze specialisten
Wij krijgen een 4.9 op Google uit 126 beoordelingen
js_loader

Kansenonderzoek Social Media

Meetbaar resultaat

Zomaar budget tegen een campagne aangooien, zonder te weten wat het doet? Daar doen we niet aan. Jouw resultaten worden uitgebreid geanalyseerd en je ontvangt maandelijks een heldere rapportage.

Strategisch advies

Besteed je LinkedIn adverteren aan ons uit, dan krijg je er direct een strategisch partner bij. Wij helpen jou je ambities en doelstellingen te verwezenlijken. Op de korte en op de lange termijn.

Nergens aan vast

Gewoon eens proberen of investeren in LinkedIn adverteren uitbesteden iets voor je is? Bij ons zit je nergens aan vast. Wij steken onze energie namelijk graag in klanten die het écht leuk vinden om met ons te werken en je kunt iedere maand opzeggen.

Wat is LinkedIn adverteren?

Je (zakelijke) doelgroep bereiken via LinkedIn door hen specifiek te targeten. Dát is LinkedIn adverteren. Simpel gezegd betaal jij een bedrag aan LinkedIn, waarna dit platform ervoor zorgt dat jij in het oog verschijnt van de juiste personen. Het uiteindelijke doel? Opvallen bij je (zakelijke) doelgroep om zo uiteindelijk meer naamsbekendheid, websitebezoekers en/of leads te genereren.

Organische LinkedIn en LinkedIn advertising: het verschil

Of LinkedIn adverteren hetzelfde is als LinkedIn marketing? Ja en nee. LinkedIn adverteren is een vorm van LinkedIn marketing. Maar LinkedIn marketing is nog breder dan dat. Ook organische LinkedIn-posts vallen onder deze noemer.

Het verschil tussen LinkedIn adverteren en organische LinkedIn? Waar je voor het plaatsen van organische LinkedIn-posts niet betaalt, doe je dat met LinkedIn advertising wel. Met organische berichten probeer je je doelen te behalen puur door het delen van sterke content. Met advertising daarentegen, zorg je ervoor dat jouw content direct bij de juiste doelgroep terechtkomt.

Dit zijn onze klanten

WOW WOW WOW

Vraag een gratis kansenonderzoek aan!

90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen. Vraag nu jouw gratis op maat gemaakte onderzoek aan, ter waarde van € 400,-.

Daarom kies je voor adverteren op LinkedIn

Adverteren op LinkedIn. Doe je dat goed, dan verdien je je investering dubbel en dwars terug. Dit platform kent namelijk een aantal grote voordelen.

Hoge betrokkenheid en conversieratio

LinkedIn-gebruikers zijn meestal actief op zoek naar nieuwe kennis en inzichten. En de betrokkenheid die gebruikers hebben bij berichten op dit platform is daarom relatief hoog. Dit is anders dan bij bijvoorbeeld Facebook en Instagram, waar veel gebruikers snel en passief door de tijdlijn heen scrollen.

Het gevolg van die hoge betrokkenheid? Een hoge conversieratio. Het percentage gebruikers dat vanuit LinkedIn een website bezoekt én vervolgens lead wordt is bij LinkedIn maar liefst 2,74 procent. Bij Facebook ligt dit percentage met 0,69 procent bijvoorbeeld een stuk lager.

Specifieke doelgroeptargeting

LinkedIn kent een hele specifieke doelgroeptargeting; nog specifieker dan andere socialmediakanalen. Je stelt dus heel nauwkeurig in aan welke eigenschappen jouw doelgroep voldoet en wie jouw advertentie te zien zou moeten krijgen.

Je target bijvoorbeeld op eigenschappen als opleiding, leeftijd, studierichting, functietitel, het aantal jaren werkervaring in een bepaalde branche of een bepaald type bedrijf. Breng je de juiste boodschap over en zijn jouw campagnes goed ingesteld, dan zijn je advertenties waarschijnlijk supereffectief.

Interessant voor B2B én B2C

Hoewel LinkedIn advertising nu vooral wordt ingezet voor B2B-campagnes, worden ook B2C-advertenties steeds populairder op dit platform. Een zakelijke klant is immers niet altijd aan het werk. Verkoop je producten die je helpen te ontspannen na werktijd? Dan kun je hier met LinkedIn advertenties goed op inspelen.

Adverteren zonder landingspagina

Bij adverteren op LinkedIn heb je niet per se een gelikte landingspagina nodig om naartoe te linken. Adverteren met contactformulieren in LinkedIn werkt bijvoorbeeld ook erg goed. Met zo’n LinkedIn-formulier verklein je de stap voor de doelgroep om contact op te nemen of om iets te downloaden. Je hoeft immers niet éérst naar de website te gaan en dat is weer een drempel minder. Daarbij: bij het openen van zo’n formulier worden je contactgegevens al automatisch ingevuld. Je target klikt dus supersnel en eenvoudig op de ‘contact-’ of ‘download’-button.

Zó helpt een LinkedIn-specialist bij jouw bedrijfsgroei

Waar je als marketingmanager of ondernemer misschien ook het een ander weet van LinkedIn marketing, is LinkedIn ads uitbesteden dé manier om echt fors resultaat te boeken. Een LinkedIn-specialist kan alle instellingen van dit platform dromen en hij/zij weet precies hoe je maximaal rendement haalt uit je campagnes. Een social ads-specialist weet bijvoorbeeld alles van:

  • Biedstrategieën
  • Doelgroepsegmentatie
  • LinkedIn Analytics
  • Strategieën
  • LinkedIn-advertentieplaatsingen
  • Publicatieplanningen

Dit zeggen onze klanten

De waarde van de relatie zegt ons zo veel meer dan de waarde van de transactie. Dat heeft gezorgd voor lange termijn relaties met opdrachtgevers.

Wij krijgen een 4.9 op Google uit 126 beoordelingen
js_loader

‘Fijn om samen te werken met marketing Master Tilburg! Goed geholpen op gebied van seo en sea met ons bedrijf’

Marja Van de Weerdt
Marja Van de Weerdt

‘Omdat je in de online GPT-sprintsessie actief aan de slag gaat met het bouwen van eigen GPT’s, maak je ze dus ook. Handig vanaf je eigen werkplek. Voor mij een mooie toegevoegde waarde om in te kunnen…’

content by elise
content by elise

‘De afgelopen 4 dagen heeft Paola ons ondergedompeld in de wereld van AI en het bouwen van GPT’s. Ik geloof dat ik nog nooit zo snel zoveel kennis heb opgedaan als de afgelopen 4 dagen. En het mooie…’

Esther Boer
Esther Boer

‘Ik raad DoubleSmart aan bij bedrijven die op zoek zijn naar een gedreven partner op het gebied van online marketing. Met een betrokken team zet dit bureau zich in voor een optimaal eindresultaat.’

Jasper Kleingeld
Jasper Kleingeld

‘Afgelopen maanden hebben we een AI-trainingen-reeks gevolgd bij DoubleSmart. En wat was het geweldige ervaring! De training is opgebouwd uit vier dagdelen: ChatGPT prompten, een eigen digitale…’

Marianne Noiman
Marianne Noiman
js_loader
WOW WOW WOW

Vraag een gratis kansenonderzoek aan!

90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen. Vraag nu jouw gratis op maat gemaakte onderzoek aan, ter waarde van € 400,-.

Het verschil met andere socialmediakanalen

Wat het voornaamste verschil is tussen adverteren op LinkedIn en adverteren op andere social media marketing platforms?

LinkedIn onderscheidt zich met name doordat je op dit platform heel specifiek kunt targeten; nog veel specifieker dan bij andere socialmediaplatforms. Je bereikt op LinkedIn dus precies de juiste mensen uit jouw (zakelijke) doelgroep. Adverteren op LinkedIn is om deze reden duurder dan adverteren op andere socialmediakanalen, waar je minder doelgericht te werk kunt gaan en meer tijd kwijt bent aan het vinden van de juiste doelgroep.

Junis

SEA | Socialmedia

Binnen drie maanden 36% meer sollicitaties

+59% meer sessies
+84% meer direct verkeer
+36% meer sollicitaties

Fender

Socialmedia

Constante stroom aan sollicitanten

503 Sollicitaties via Facebook
3.000 Bezoekers per maand
€10,24 Kosten per sollicitatie

Doublesmart als jouw LinkedIn advertising-bureau

Jouw LinkedIn-advertenties uitbesteden aan Doublesmart? Dan krijg je er direct een strategische partner bij. We draaien niet alleen aan de juiste knoppen, maar helpen je ook met het behalen van je doelstellingen en denken met je mee op strategisch niveau.

Besteed je bijvoorbeeld ook je Facebook- en Instagram-marketing aan ons uit? Of geef je ook je SEO en/of SEA aan ons uit handen? We maken een overkoepelende strategie die aan alle kanten klopt.

Je gaat periodiek met ons om de tafel om je resultaten, doelen en initiatieven uitgebreid te bespreken. Hierdoor blijven we scherp en verlies je niet uit het oog wat je daadwerkelijk wil bereiken!

Ontmoet onze LinkedIn Ads specialisten

Maak ons ’s nachts wakker en we kunnen je precies vertellen hoe de vork in de steel zit. Of hoe jij je koffie drinkt.

Koekje erbij?

Maak een afspraak met onze marketingprofessionals.

Klaar voor de volgende stap? Onder het genot van een bakje koffie en een heerlijke stroopwafel bespreken we samen de strategie, campagne of aanpak die bij jou past.

Stijn en Danielle op de bank
Wow wow wow

Veelgestelde vragen

  • LinkedIn marketing: welke advertentieopties zijn er?

    Ga je adverteren op LinkedIn, dan kun je kiezen uit verschillende advertentievormen. Bijvoorbeeld:

    • Een advertentie met tekst en één afbeelding
    • Een advertentie met tekst en een carrousel met afbeeldingen
    • Een videoadvertentie
    • Een advertentie met alleen tekst
    • Een advertentie in een privébericht
    • Thought leadership-advertenties, waarbij je adverteert vanuit het profiel van één van je medewerkers
  • Hoe werkt LinkedIn adverteren?

    Om een advertentie te plaatsen op LinkedIn doorloop je meerdere stappen. Samengevat:

    1. Maak je een advertentieaccount aan.
    2. Bepaal je je doelen.
    3. Stel je je doelgroep in.
    4. Stel je je gewenste advertentiebudget in.
    5. Maak je de inhoud van de advertentie en zet je hem live.
  • Hoe wordt het succes van een LinkedIn-campagne gemeten?

    Er zijn verschillende manieren om het succes van jouw LinkedIn-campagne te meten. Zoals:

    • De CTR (click-through rate). Dit percentage vertelt je hoe vaak er op jouw advertentie is geklikt en hoe vaak er is doorgeklikt naar je website.
    • De conversieratio. De conversieratio vertelt je hoeveel conversies (zoals leads, aankopen of offerteaanvragen) er uit jouw campagne zijn gekomen.
    • De CPC (cost-per-click). Dit geeft aan hoeveel je betaalt per klik naar je website of op je advertentie.
    • De CPM (cost per mille). Dit geeft aan hoeveel het kost om 1.000 weergaven te realiseren. Dit is een goede graadmeter om te zien hoeveel concurrentie er is op een bepaalde doelgroep. Als er veel bedrijven advertenties willen tonen aan dezelfde doelgroep, dan zal de CPM stijgen.
    • Het engagementpercentage. Dit zegt iets over de betrokkenheid bij jouw advertentie. Dit bereken je door bijvoorbeeld het aantal likes, comments en shares te vergelijken met het aantal mensen dat jouw advertentie heeft gezien.
  • Welke doelgroepen kun je bereiken met LinkedIn advertenties uitbesteden?

    Waar LinkedIn vooral interessant is voor het bereiken van zakelijke doelgroepen en het bereiken van potentiële medewerkers/sollicitanten, kan adverteren op LinkedIn ook voor B2C-bedrijven interessant zijn. Een zakelijke klant is immers niet altijd aan het werk en hij/zij is ‘ook gewoon’ en consument. De leeftijd van LinkedIn-gebruikers ligt over het algemeen tussen de 20 en 65 jaar.

    De doelgroepen die je kunt kiezen voor LinkedIn zijn talloos, maar juist via LinkedIn is het heel waardevol om specifiek op bepaalde branches of functieprofielen te focussen. Dan weet je immers zeker dat je de juiste persoon bereikt en is het alleen nog maar de taak aan jou om de juiste advertentie te tonen. Eitje, toch?

  • Welke campagnetypes zijn er op LinkedIn?

    Op LinkedIn heb je keuze uit de volgende campagnetypes:

    1. Campagnes voor websiteverkeer. Bedoeld om meer bezoekers naar jouw website te trekken.
    2. Campagnes voor leadgeneratie. Bedoeld om meer (kwalitatieve) leads te genereren.
    3. Campagnes voor merkbekendheid. Bedoeld om je merkbekendheid te vergroten. Denk aan Awareness video’s of advertenties gericht op interactie.
    4. Campagnes voor app-installaties. Bedoeld om het aantal gebruikers van je app te vergroten.
    5. Campagnes voor sollicitanten. Bedoeld om vacatures te promoten.
    6. Campagnes voor berichten. Bedoeld om advertenties te plaatsen in de berichtensectie van de doelgroep.
  • Waarom zou je adverteren op LinkedIn?

    Adverteren op LinkedIn wordt gezien als dé manier om de zakelijke markt te bereiken. De focus ligt hier voornamelijk op het opvallen bij en het verkrijgen van kwalitatieve leads en conversies. Oftewel: op leads en conversies die écht van waarde zijn voor je bedrijf. Doe je het goed, dan kun je met LinkedIn marketing dus heel wat extra inkomsten genereren.

    Verder grote voordelen van adverteren op LinkedIn:

    • Dit platform kent een hoge betrokkenheid en conversieratio. LinkedIn-gebruikers zijn namelijk vaak actief op zoek naar nieuwe inzichten en kennis en zij staan dus open voor jouw content.
    • Je kunt jouw targetgroep heel specifiek afbakenen. Hierdoor word je zichtbaar bij mensen die daadwerkelijk geïnteresseerd zouden kunnen zijn in jouw product, dienst of bedrijf.
    • Waar LinkedIn vooral gebruikt wordt om de zakelijke klant te bereiken, kun je dit platform óók voor B2C-doeleinden gebruiken. En daarmee sla je makkelijk meerdere vliegen in één klap. Iemand is immers nooit alleen maar een zakelijke klant. Hij of zij is ook gewoon een consument.
  • Waarom zou je LinkedIn adverteren uitbesteden?

    Met LinkedIn adverteren uitbesteden aan een bureau dat hierin gespecialiseerd is, haal je waarschijnlijk meer rendement uit jouw campagnes dan als je het zelf zou doen.

    Waar je – als je LinkedIn marketing zelf oppakt – maar moet hopen dat je inspanningen leiden tot genoeg conversies om rendabel te zijn, gaat een LinkedIn advertising-specialist weloverwogen en vakkundig te werk. Hij of zij weet alles van dit platform en snapt precies wat er nodig is om jouw marketing- en bedrijfsdoelen daadwerkelijk te behalen.

  • Hoeveel kost LinkedIn adverteren uitbesteden?

    Wat je precies betaalt voor LinkedIn adverteren uitbesteden, dat is afhankelijk van diverse factoren. Denk bijvoorbeeld aan het advertentiebudget dat jij instelt, het aantal uur dat jij per maand afneemt bij een bureau, hoeveel concurrentie je hebt op de gekozen doelgroep en de advertentietypes die jij inzet voor je campagne. Wel goed om te weten: een LinkedIn campagne heeft een minimaal budget van € 10 per dag.

    Weten aan welk bedrag je ongeveer kunt denken voor jouw campagnes? Neem vrijblijvend contact met ons op!