B2B Leadgeneratie

Leads voor het oprapen. 96% van de B2B-klanten heeft behoefte aan content waarin intellectuele leiders hun kennis delen, ook binnen jouw vakgebied. Geeft jouw website je bezoekers al waar zij naar op zoek zijn, creëer je leads met je website?

Gerben wijst naar scherm Lennert

Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-

  • Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
  • Uitgebreide en concrete analyse
  • Op maat gemaakt door onze specialisten
Wij krijgen een4.9op Google uit136beoordelingen
js_loader

Kansenonderzoek

"*" geeft vereiste velden aan

Kwalitatieve leads

Wil je je salesteam efficiënt inzetten? Een doelgericht salesteam begint bij kwalitatieve leads. Hoe creëer je kwalitatieve leads? Vraag het aan Doublesmart!

Blije klanten

Goede B2B leadgeneratie zorgt voor leads die gebaseerd zijn op de behoefte van de klant. Blije klanten willen we allemaal. Word jij onze blije klant, dan maken wij op onze beurt jouw klanten blij.

Positief imago

Je bedrijf krijgt een positief imago doordat je je marketing afstemt op de wensen van de klant. Je schrikt dus geen potentiële klanten af met schreeuwerige reclame, maar moedigt hen juist aan kennis met je te maken.

Zet jouw bedrijf op de kaart

We weten allemaal hoe irritant het is als we een cold call krijgen van een bedrijf dat ons iets wil verkopen waarvan we de naam niet eens kunnen spellen, laat staan dat we weten wat we ermee moeten.

Door je online lead generation voor B2B slim aan te pakken, ben jij niet het bedrijf dat afschrikt of ergert, maar geef je door persoonlijk contact juist een positief, proactief beeld van je bedrijf. Maar hoe pak je B2B leadgeneratie aan?

Deze klanten gingen je voor

WOW WOW WOW

Vraag een gratis kansenonderzoek aan!

90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen. Vraag nu jouw gratis op maat gemaakte onderzoek aan, ter waarde van € 400,-.

Je doelgroep lokken met content

Door uit te vinden wat je doelgroep bezighoudt, lok je hen allereerst naar je website met goede content. Je doet hiermee aan inbound marketing: door de vragen te beantwoorden die jouw doelgroep stelt, deel je je kennis en bouw je een naam op als expert in jouw vakgebied. Als je websitebezoekers relevante content aanbiedt, zien zij jouw bedrijf als hulpvaardig en betrouwbaar. Maak deze content goed vindbaar door middel van zoekmachine optimalisatie en/of zoekmachine adverteren.

Paola en Sofie kijken elkaar aan

Je bezoekers tracken

Nu je via de zoekmachines gevonden wordt en relevante bezoekers op je website hebt, begint stap 2: data verzamelen. Je trackt de bezoekers op je website: welke pagina’s bezoeken ze, hoe reageren ze op die pagina’s, en hoe reageren ze op CTA’s? Kleine aanpassingen aan je website kunnen een groot effect hebben in het aantal leads dat je genereert.

Remon presenteert aan Lennert

Van bezoekers naar leads

De informatie die je bij stap 2 hebt verzameld, is waardevol voor de volgende stap. We weten nu namelijk precies welke bezoekers waardevolle leads zijn. De bezoekers die een e-book hebben gedownload zijn bijvoorbeeld leads. Natuurlijk ben je zo slim geweest je bezoeker bij het downloaden van het e-book te vragen om zijn e-mailadres.

Leads opvolgen

In de vorige stappen liet je je klanten steeds het initiatief nemen, maar nu ga jij hen benaderen. Je kunt dit bijvoorbeeld doen met e-mail marketing. Dit brengt je bedrijf niet alleen nogmaals onder de aandacht bij leads, maar geeft je tegelijkertijd waardevolle informatie. Jij houdt namelijk precies bij hoeveel van je e-mails je potentiële klant opent en of hij daarin doorklikt naar je website.

Het tracken van de gestuurde e-mails geeft je op een presenteerblaadje welke leads de meeste potentie hebben. Als je salesafdeling die leads vervolgens belt, is dit voor je potentiële klanten een heel ander telefoongesprek dan een cold call. Ze hebben al iets van waarde van je gekregen voordat je ze belde, ze kennen je bedrijf al en hebben een positieve associatie met dat bedrijf.

Dit is wat onze klanten zeggen

De waarde van de relatie zegt ons zo veel meer dan de waarde van de transactie. Dat heeft gezorgd voor lange termijn relaties met opdrachtgevers.

Wij krijgen een4.9op Google uit136beoordelingen
js_loader

‘Super leuke bedrijf om mee samen te werkenZe maken waar wat ze beloven en denken altijd mee ook is ons vindbaarheid enorm verbeterdAltijd tevreden geweest en nog steeds tevreden !👍🏻’

Ehsan Haydar
Ehsan Haydar

‘Wij werken al een tijdje met DoubleSmart en zijn daar tevreden over. We hebben ze ontmoet op de Webwinkel Vakdagen. Hoewel we toen niet direct met ze in zee gingen, hebben we uiteindelijk toch een…’

Maikel Keizer
Maikel Keizer

‘Super blij met onze samenwerking. Ook dit jaar weer een mooie groei laten zien in onze samenwerking én cijfers. We kijken uit naar de volgende zeven jaren!’

Filip Burman
Filip Burman

‘Wij werken nu ruim een jaar samen met Double Smart naar volle tevredenheid. DoubleSmart neemt ons niet alleen werk uit handen maar is ook onze strategische partner. Samen bouwen wij aan een online…’

Renske Witlox
Renske Witlox

‘De training was zeer informatief en praktijkgericht. Het tempo was lekker vlot en de uitleg helder en praktisch. Er was voldoende ruimte voor vragen, oefeningen en om het geleerde direct in de…’

sb interieur
sb interieur
js_loader

Out-Smart

SEO | SEA

Holistische SEO en SEA strategie voor meer leads

33% Afname in kosten per conversie
122% groei in hoeveelheid conversies
42% groei in organisch verkeer

Doublesmart regelt jouw leads

Geen idee waar je moet beginnen met content ontwikkelen, websitebezoekers tracken en leads opvolgen? Wij gelukkig wel, en we worden er zelfs erg gelukkig van. We hebben het dan ook al vaak gedaan en kunnen nu met gepaste trots zeggen dat we een indrukwekkend aantal tevreden klanten hebben.

Word jij onze volgende tevreden klant en zorgen we binnenkort ook voor tevreden klanten voor jou? It’s up to you! Wij kunnen jou niet zomaar bellen (tenzij je een lead bent), dus bel jij ons even? Onze diensten helpen jouw bedrijf aan online succes!

Ontmoet onze B2B-specialisten

Maak ons ’s nachts wakker en we kunnen je precies vertellen hoe de vork in de steel zit. Of hoe jij je koffie drinkt.

Koekje erbij?

Maak een afspraak met onze marketingprofessionals.

Klaar voor de volgende stap? Onder het genot van een bakje koffie en een heerlijke stroopwafel bespreken we samen de strategie, campagne of aanpak die bij jou past.

Sjoerd en Hein bij Koffiezetapparaat
Wow wow wow

Veelgestelde vragen

  • Hoe werkt leadgeneratie?

    Leadgeneratie werkt doordat je mensen binnen jouw doelgroep die je via verschillende online marketing tactieken bereikt, verleidt om hun gegevens met jou te delen. Op dat moment wordt iemand een lead, oftewel iemand die interesse heeft getoond en waar je verder contact mee kunt zoeken.

  • Wat zijn effectieve manieren om leads te genereren?

    Enkele populaire manieren om leads te genereren zijn:

    • Via sociale media (Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, Pinterest);
    • Met SEO (zoekmachineoptimalisatie);
    • Met SEA (zoekmachine-adverteren);
    • Met CRO (conversieoptimalisatie);
    • Via webinars of op evenementen.
  • Wat is het verschil tussen B2C- en B2B-leadgeneratie?

    Zet je de twee uitgeschreven termen naast elkaar, dan kun je het verschil misschien al raden. Waar B2C-leadgeneratie (Business to Consumer leadgeneratie) zich op de consument richt, probeer je bij B2B-leadgeneratie (Business tot Business) juist de zakelijke markt te bereiken.

    Een concreet voorbeeld? B2C-leadgeneratie zou toegepast kunnen worden bij een online webshop, terwijl je bij B2B-leadgeneratie kunt denken aan een onlinemarketingbureau als Doublesmart. Wij richten ons immers op bedrijven, niet op de consument.