Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-
- Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
- Uitgebreide en concrete analyse
- Op maat gemaakt door onze specialisten
Kansenonderzoek
"*" geeft vereiste velden aan
Meetbaar resultaat
Niet zomaar e-mails sturen zonder doel. Maar keuzes maken op basis van een heldere strategie en meetbare data. Bij Doublesmart heb je 24/7 toegang tot jouw mailaccount en het dasboard waarin je alle resultaten vindt. Zo zie je altijd duidelijk wat jouw investering je oplevert.
Groei op korte én lange termijn
Implementeren, testen, optimaliseren… E-mailmarketing houdt niet op bij het versturen van e-mails. We zoeken continu naar mogelijkheden om jouw openratio, doorklikratio en conversieratio nog beter te maken. Hierdoor profiteer je van resultaat op de korte én lange termijn.
Overkoepelende strategie
Bij Doublesmart vind je niet alleen e-mailmarketingspecialisten. Ook voor SEO, SEA, social ads, CRO en content kun je bij ons terecht. Dit biedt jou de kans een overkoepelende strategie te laten opstellen voor jouw gehele online marketing. Zo haal je het maximale uit je marketingbudget.
E-mail marketing uitbesteden: zo behaal jij resultaat
E-mailmarketing gaat veel verder dan het handmatig versturen van een mailtje naar je klantenbestand. Het draait om het uitdenken van een ijzersterke e-mailmarketing strategie. Om het opbouwen van een relevante mailinglijst. En om het bereiken van je doelgroep met een voor hen relevante boodschap, op precies het juiste moment.
Op die manier zorg je er bijvoorbeeld voor dat:
✔ Je de betrokkenheid van jouw klanten met jouw merk of bedrijf verhoogt
✔ Je – door waarde te bieden en/of autoriteit uit te stralen – jouw imago verbetert
✔ Je top of mind blijft bij jouw doelgroep, waardoor ze sneller voor jou kiezen bij een herhaalaankoop
✔ Je cross- of upsells genereert
✔ Je jouw conversie- en omzetpercentage verhoogt
Deze klanten gingen je voor
E-mailmarketing uitbesteden aan Doublesmart: jouw opties
Kies je voor e-mailmarketing uitbesteden aan Doublesmart? Niet alleen buigen we ons over het uitvoerende werk, ook wordt er met je meegedacht over jouw e-mailmarketing strategie. Dat wil zeggen: je krijgt advies over welke e-mails effectief zijn voor jouw bedrijf en over hoe jij je database (kwalitatief) kunt laten groeien.
Hebben we het over de soorten e-mails die opgenomen kunnen worden in jouw e-mailstrategie, dan onderscheiden wij er grofweg twee: handmatig verstuurde e-mailnieuwsbrieven en automatisch verstuurde mails (marketing automation).
1. Een handmatig verstuurde e-mailnieuwsbrief
Een handmatig verstuurde e-mailnieuwsbrief is de traditionele e-mail zoals je hem kent. Je verstuurt dit type e-mail (bijvoorbeeld) iedere maand naar je klantenbestand, om hen op de hoogte te stellen van relevante informatie over je bedrijf of branche. In dit proces doe je vrijwel alles handmatig; van het schrijven van de e-mail tot aan het inplannen voor verzending.
Een e-mailnieuwsbrief is bijvoorbeeld ideaal voor:
- Het delen van updates over je bedrijf of branche
- Het promoten van pas gelanceerde producten of diensten
- Het delen van aanbiedingen en kortingsacties
2. E-mailmarketing automation: automatische mails
Zoals de naam al zegt, worden automatische mails volledig automatisch verstuurd door jouw e-mailsysteem, nadat iemand een bepaalde actie heeft uitgevoerd op je website. De instellingen worden eenmalig goed gezet, waarna jij er nauwelijks omkijken meer naar hebt (maar wel profiteert van de voordelen!).
Voorbeelden van automatische mails zijn:
- Een herinneringsmail die je verstuurt als iemand tijdens het bestelproces is blijven steken in het winkelmandje (en de bestelling dus niet volledig heeft afgerond)
- Een mail die je verzendt een tijdje nadat iemand een aankoop heeft gedaan, om gerelateerde producten onder de aandacht te brengen
- Mails die je verstuurt nadat iemand een e-book heeft gedownload op je website, om hem/haar warm te maken voor het afnemen van jouw dienst (denk aan kennisdeling of informatie over je bedrijf)
Doublesmart als jouw e-mailmarketing bedrijf: dit is waarom
Totaalpakket voor hele marketing
Om een relevante mailinglijst op te bouwen, heb je in eerste instantie websitebezoekers en naamsbekendheid nodig. En om daadwerkelijk conversies te genereren vanuit je mails, moet ook de landingspagina waarnaar je doorlinkt er strak en conversiegericht bijstaan. Bij DoubleSmart vind je daarom – naast e-mailmarketingspecialisten – ook experts voor SEO, SEA, social ads, content en CRO. Je laat een overkoepelende strategie opstellen voor je gehele online marketing, waarin al jouw onlineactiviteiten naadloos op elkaar worden afgestemd. Iedere specialist draagt zijn/haar steentje bij om ervoor te zorgen dat jij het maximale uit jouw marketingbudget haalt.
Resultaat op korte én lange termijn
Automatische mailfunnels activeren en er vervolgens nooit meer naar omkijken? Dat is niet aan ons besteed. Wij zoeken continu naar kansen om jouw mails te optimaliseren en jouw resultaten nóg beter te maken. We voeren bijvoorbeeld A/B-testen uit om te ontdekken welke onderwerpsregel voor de hoogste openratio zorgt. We verschuiven tekstblokken, afbeeldingen en call to action-buttons om de doorklikratio te verhogen. En we experimenteren met het versturen van de mail op een andere dag en/of een ander tijdstip. Op die manier blijft jouw resultaat continu groeien en profiteer jij van groei op de korte én lange termijn.
Partner van MailBlue
Wij hebben een partnerschap met het mailprogramma MailBlue. Dit betekent dat we altijd beschikken over de meest accurate kennis en dat jouw e-mailmarketingstrategie altijd wordt afgestemd op de laatste ontwikkelingen. Omdat MailBlue bovendien de Nederlandse versie is van ActiveCampaign, kan dit programma met veel websites en webshops gekoppeld worden. Maakt jouw bedrijf momenteel gebruik van het mailprogramma Klaviyo en doe je hier liever geen afstand van? Geen probleem. Ondanks dat we geen partnerschap hebben met Klaviyo, kunnen onze e-mailmarketingspecialisten ook met dit mailprogramma goed uit de voeten!
Dit is wat onze klanten zeggen
De waarde van de relatie zegt ons zo veel meer dan de waarde van de transactie. Dat heeft gezorgd voor lange termijn relaties met opdrachtgevers.
In 5 stappen naar meer resultaat met e-mailmarketing
Besluit je DoubleSmart in te schakelen voor jouw e-mailmarketing? Grofweg doorloop je dan onderstaande 5 stappen.
We brengen in kaart waar jouw kansen liggen, maken een e-mailmarketing strategie die perfect aansluit bij jouw doelen en zorgen ervoor dat alle instellingen in jouw mailprogramma goed staan.
Vervolgens krijg je periodieke begeleiding in de vorm waarin we dat hebben afgesproken (e-mailnieuwsbrief opstellen/verzenden en/of marketing automation-funnels maken/optimaliseren).
E-mailmarketing voor jouw bedrijf: wel of niet effectief?
Ben je enthousiast en wil je jouw e-mailmarketing uitbesteden aan DoubleSmart? Maar twijfel je nog of dit wel effectief is voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op om te sparren óf ontdek waar jouw kansen liggen door een gratis en vrijblijvend kansenonderzoek aan te vragen!
Ons track record
bekijk alle partners en awardsOnze e-mailmarketingspecialisten
Maak ons ’s nachts wakker en we kunnen je precies vertellen hoe de vork in de steel zit. Of hoe jij je koffie drinkt.
Koekje erbij?
Maak een afspraak met onze marketingprofessionals.
Klaar voor de volgende stap? Onder het genot van een bakje koffie en een heerlijke stroopwafel bespreken we samen de strategie, campagne of aanpak die bij jou past.
Veelgestelde vragen
-
Waarom zou je e-mailmarketing uitbesteden?
Natuurlijk kun je ervoor kiezen jouw e-mailmarketing zelf op te pakken. Maar de ervaring leert dat je dan lang niet al jouw kansen benut. Doe je het goed, dan is e-mailmarketing het meest effectieve middel van de onlinemarketingmix! Zonde om hier niet alles uit te halen wat erin zit dus.
Door e-mailmarketing uit te besteden profiteer je van:
- Een hoger openratio (het percentage dat je mail opent)
- Een hoger doorklikratio (het percentage dat vanuit je mail doorklikt naar je website)
- Meer conversies en omzet (door een strategie die is uitgedacht door een specialist met kennis van zaken)
- Conversiegerichte mailteksten en pakkende designs, die triggeren tot actie over te gaan
- Besparing van tijd en moeite; jij houdt tijd over om je bezig te houden met de werkzaamheden waar jij écht goed in bent
-
Wat zijn de voordelen van e-mailmarketing?
Investeren in e-mailmarketing is een goede zet. Voordelen van deze vorm van online marketing zijn bijvoorbeeld:
- Dat je de boodschap in je mail en het moment dat je je mail verzendt kunt afstemmen op het uitgevoerde gedrag van je doelgroep. Dit maakt het persoonlijk én effectief.
- Je zelf bepaalt wie jouw mail te zien krijgt en wie niet. En je zo nog doelgerichter te werk kunt gaan.
- Dat je (bij e-mailmarketing automation) eenmalig tijd investeert in het goed zetten van alle instellingen, waarna je er altijd profijt van blijft hebben.
- Dat de resultaten goed meetbaar zijn. Je ziet precies hoeveel mensen jouw mail hebben geopend, hoeveel procent hiervan heeft doorgeklikt naar je website en hoeveel conversies hieruit voort zijn gekomen.
- Het is relatief goedkoop. In tegenstelling tot bij bijvoorbeeld Google Ads, betaal je niet per klik. Zodra de basis goed staat (bij marketing automation), hoef je er geen tot nauwelijks tijd en budget meer in te investeren, terwijl je wel aan de lopende band nieuwe klanten, leads en conversies aantrekt.
-
Hoeveel kost het uitbesteden van e-mailmarketing?
Hoeveel e-mailmarketing uitbesteden je precies kost, dat is afhankelijk van diverse factoren. Denk aan het soort mailaccount dat je aanschaft (lite, plus of professional), de grootte van je mailinglijst en welke e-maildiensten je precies afneemt (e-mailnieuwsbrieven en/of marketing automation).
Ontdekken wat de kosten voor e-mailmarketing zijn in jouw situatie? Vraag een gratis en vrijblijvend kansenonderzoek aan of neem contact met ons op voor meer informatie.
-
Hoe meet je het resultaat van e-mailmarketing?
Om te achterhalen wat jouw investering in e-mailmarketing je precies oplevert, heb je 24/7 toegang tot jouw mailaccount én het dasboard met het overzicht van alle resultaten. Bovendien ontvang je iedere maand een rapportage met een samenvatting van de belangrijkste data.
Data waar je bijvoorbeeld naar kunt kijken om het succes van jouw e-mailmarketingcampagne te meten:
- De openratio. Hoe vaak wordt jouw mail geopend?
- De doorklikratio. Hoe vaak wordt er vanuit jouw mail doorgeklikt naar je website?
- De conversieratio. Hoeveel mensen gaan vervolgens – nadat ze op je website zijn geland – tot conversie over?