Download jouw gratis SEO Checklist!
46 checks voor ijzersterke SEO vriendelijke content

Direct gratis in je mailbox
2.400 marketeers en ondernemers gingen je voor
Wekelijks de beste content in je mailbox

Een Reply in termen van e-mailverkeer is een antwoord op een inkomend bericht. Dit antwoord kan handmatig en per inkomend bericht worden geformuleerd, het is ook mogelijk om standaard berichten geautomatiseerd te verzenden, al dan niet met een follow-up mail op een later tijdstip. Wat is Reply en waarom kun je niet altijd antwoorden op een mail?

Wat is Reply?

Vraag en antwoord, dat is de basis van communicatie. Iemand stelt een vraag of doet een uitspraak, de toehoorder reageert hierop. Bij e-mailverkeer is dit hetzelfde, een antwoord wordt Reply genoemd. Deze berichten worden standaard voorzien van een RE: tag wat de zichtbaarheid verhoogt. Overigens is het niet noodzakelijk om RE: te gebruiken.

No Reply

Niet kunnen antwoorden op een inkomend bericht, dat is het uitgangspunt van een email met No Reply. Dit is een methode die bedrijven vaak gebruiken om niet onnodig veel mails te hoeven verwerken. Toch wordt het gebruik hiervan sterk afgeraden. Naast het feit dat het geen goed signaal afgeeft wanneer een bedrijf slechts eenzijdig wil communiceren, is het ook in strijd met de Europese wetgeving. Wanneer een organisatie contact legt via mail, is het verplicht om de optie te bieden contact op te nemen met de afzender. Een No Reply mailadres maakt dit onmogelijk, of in ieder geval lastiger voor de ontvanger.

Autoresponder

Een Auto Respond bericht wordt automatisch verzonden wanneer er een bericht binnenkomt. Dit kan bijvoorbeeld een bericht zijn van een helpdesk wanneer er een vraag binnenkomt van een klant. In deze mail wordt aangegeven dat het bericht in goede orde is ontvangen, en dat de vraag in behandeling is. Het kan ook een “out of office” bericht zijn om te laten weten wanneer iemand afwezig is. Onder Autoresponders vallen ook ketens van mailings, die volgen op bijvoorbeeld het inschrijven op een nieuwsbrief of de aanschaf van een (digitale) dienst of product. Daarbij kan alleen de eerste reactie als daadwerkelijke Auto Respond mail aangeduid worden, toch wordt de gehele keten aan berichten als zodanig bestempeld.

Volg ons online

Regelmatig delen we inhoudelijke kennisvideo’s op YouTube.
Volg ons op Instagram voor minder officiële posts.
Blijf op de hoogte via LinkedIn van blogs en zakelijk nieuws.
Volg ons op Facebook.

Al onze begrippen

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z