Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-
90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen

Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
Uitgebreide en concrete analyse
Op maat gemaakt door onze specialisten

Strategisch partner

Niet zomaar een partij die jouw praktische zaken uit handen neemt, maar een volwaardige partner die met je meedenkt op strategisch niveau. Samen zorgen we ervoor dat jij altijd de juiste koers vaart met je bedrijf. 


Duurzame relatie

Een continue stroom aan nieuwe leads. Daar gaan we voor. We zoeken altijd proactief naar kansen om jouw bedrijf blijvend te laten groeien. Nu, over een jaar én over 5 jaar.  


Meetbaar meer omzet

Of deze investering jou daadwerkelijk extra omzet oplevert? Je ziet het zelf! Je hebt 24/7 toegang tot het dashboard met de resultaten en je wordt tot in detail op de hoogte gehouden van wat we doen. 

Dít is waarom B2C-leadgeneratie belangrijk is

Ieder bedrijf dat groot wil worden middels een website heeft B2C-leadgeneratie nodig. Want pijnlijk maar waar: klanten komen meestal niet zomaar naar je toe. Nou ja, misschien een aantal dan. Maar dit zijn er vaak niet genoeg om écht flinke winst te draaien. 

Met B2C-leadgeneratie zorg je er als bedrijf voor dat je doelgroep in aanraking komt met jouw product of dienst. Zodoende doel je erop dat ze geïnteresseerd raken, hun contactgegevens achterlaten én dat ze uiteindelijk tot conversie overgaan. En hoewel dit in eerste instantie best wat tijd en budget kost, pluk je hier uiteindelijk absoluut de vruchten van. Als je het goed doet worden leads immers klanten. En zoals je weet, zorgen klanten voor extra geld in het laatje!  

Hoe werkt leadgeneratie?

Hoe leadgeneratie precies in zijn werk gaat? Het exacte proces verschilt per bedrijf, branche en doelgroep. Grofweg doorloop je echter de volgende stappen om (online) nieuwe leads binnen te halen met je bedrijf: 

  1. Je probeert potentiële klanten te bereiken (bijvoorbeeld via Google of social media) op basis van bepaalde kenmerken. Denk aan demografische gegevens, interesses of opleidingsniveau. 
  2. Vervolgens probeer je hen naar een relevante webpagina te leiden. 
  3. Op die webpagina voorzie je je doelgroep van content die voor hen relevant is én je zorgt ervoor dat hier een element aanwezig is waarmee je contactgegevens binnenhaalt. Denk aan een inschrijfformulier voor de nieuwsbrief, een offerteformulier, een downloadbare whitepaper of het aanmaken van een account. 
  4. Je volgt de binnengehaalde leads op en probeert hen te laten overgaan tot conversie. Dit kun je doen door hen te bellen en van meer informatie te voorzien over je product of dienst. Maar je kunt de vergaarde contactgegevens ook gebruiken om specifieke marketingactiviteiten op af te stemmen. 

Waarom zou je B2C-leadgeneratie uitbesteden?

Jij kent je product of dienst het best. Waarom zou je jouw B2C-leadgeneratie dan uitbesteden aan een partij die (nog) niet in de materie zit? Heel simpel: omdat je rendement op die manier een stuk hoger is.  

Een onlinemarketingbureau weet precies hoe jij je budget efficiënt besteedt en hoe je jouw doelgroep glashard bereikt. Waar je zelf bijvoorbeeld – door wat te proberen – misschien 10 leads in een maand binnenhaalt, weet een onlinemarketingbureau dat aantal met de juiste inspanningen en strategie flink te verhogen. Een investering die je uiteindelijk dubbel en dwars terugverdient dus. 

Bovendien niet onbelangrijk: door je B2C-leadgeneratie uit handen te geven houd jij tijd over om de taken te doen waar jij knettergoed in bent. Gunstig voor jou én voor het bedrijf!  

Ruime ervaring in B2C-leadgeneratie

Wij hebben ruime ervaring in B2C-leadgeneratie, bekijk namelijk onze case van StudentVerhuisService (links) of van Fysio-Effect (rechts). Hierin hebben we honderden topposities weten te verkrijgen en daarmee een schaalbare stroom aan leads weten te krijgen. Bekijk hieronder de twee cases.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-

Extra leads binnenhalen in 5 stappen

Natuurlijk stromen die extra leads niet zomaar van de een op de andere dag binnen. Hier gaat een proces aan vooraf. Een proces dat wij grofweg onderverdelen in 5 stappen: 

1. Adviesgesprek

Heb je een gratis kansenonderzoek bij ons aangevraagd? In een telefonisch adviesgesprek krijg jij vrijblijvend te horen wat ons opvalt aan jouw website en onlinemarketingkanalen én je vertelt ons uitgebreid waar jouw ambities liggen. Hoeveel extra leads wil je bijvoorbeeld genereren op de korte en lange termijn? En welk omzetdoel hangt daaraan vast? 


2. Kansenonderzoek en onlinemarketingplan

We onderzoeken waar jouw kansen liggen voor groei en welke taken er uitgevoerd moeten worden om jouw ambities en doelen te realiseren. Dit alles zetten we natuurlijk uitgebreid op papier in de vorm van een helder onlinemarketingplan. 


3. De strategie

Akkoord met het plan? En ga je in zee met onze samenwerking? Dan is het zaak deze helemaal concreet te maken. In de strategie lees je duidelijk welke specifieke stappen en (deel)taken er in de komende periode ondernomen gaan worden om je doel te bereiken. 

4. Inrichting en implementatie

Tijd voor actie! Is je strategie af, dan staat ons niets meer in de weg deze toe te passen in de praktijk. We richten de campagnes in zoals het hoort en zorgen ervoor dat deze live gaan. 


5. Analyseren, rapporteren en optimaliseren

Hoe presteren de campagnes? Hoeveel leads haal je hiermee binnen? En zitten we op de juiste koers? Iedere maand ontvang je een uitgebreide rapportage van de resultaten én we houden regelmatig contact om bij te sturen waar nodig.  

Dit maakt DoubleSmart uniek

Wat DoubleSmart uniek maakt ten opzichte van andere bureaus? In een notendop is dat: 

1. Onze bewezen effectieve bottom-up approach

De customer journey, ofwel: de online reis die een (potentiële) lead doorloopt, benaderen we op zijn kop. Waar veel klassieke onlinemarketingmodellen de volgorde see, think, do, care hanteren, doen wij dat dus juist andersom. R

De reden? Simpelweg omdat er in de care- en do-fase de meeste omzet zit. Het kost je relatief weinig geld en moeite om mensen in deze (eind)fases aan te sporen tot conversie en op die manier besteed je je budget dus superefficiënt. 

2. Het strategische advies dat je krijgt

De specialisten van DoubleSmart buigen zich niet alleen over het uitvoerende werk van jouw B2C-leadgeneratie. Ook krijg je vakkundig advies op strategisch niveau. Waar liggen jouw bedrijfsbrede ambities bijvoorbeeld op de lange termijn? Waarom wil je nu écht meer leads binnenhalen? En hoe dragen die extra leads uiteindelijk exact bij aan de groei van je bedrijf? Samen zetten we een ijzersterke strategie op papier die tot in de puntjes klopt. 

Dit kan voor één of twee onlinemarketingdiensten zijn. Maar je kunt er ook voor kiezen een overkoepelende strategie te laten opstellen voor ál je online marketing. Ook wel ons TeamSMART-model genoemd. Met TeamSMART worden de activiteiten op al je kanalen naadloos op elkaar afgestemd en dat laat jou profiteren van het allerbeste resultaat. 

3. De langetermijnrelatie waarin je investeert

DoubleSmart kijkt verder dan het resultaat van nu. De opgestelde strategie richt zich op de lange termijn. Wel zo fijn. Zo weet je zeker dat je een continue stroom aan leads blijft binnenhalen. Of dat nu over een jaar is, over 5 jaar of over 10 jaar. 

Wat zeggen klanten

Actief Schuldhulp

03-06-2021
Top bedrijf ze zijn zeer snel en effectief. Resultaten zijn boven verwachting. Hopen op een zeer lange samenwerking.

Adrienne van den Bos

05-06-2020

Ontzettend blij met de samenwerking met DoubleSmart. Ze hebben superveel kennis en denken pro-actief mee. Hoewel SEO een langetermijnspel is, heb ik zelfs in korte tijd al gezien hoe groot de waarde is die DoubleSmart levert. Superblij met de resultaten die we nu al boeken!

Tony Bergsma

14-07-2020

Tony Bergsma – Vanuit Ubisoft zijn we erg tevreden met de samenwerking. Op alle facetten scoort het bedrijf erg hoog. Resultaat, service, communicatie etc.

Ruud van Doorn

14-10-2022

Niets dan lof tot heden over dit bedrijf. Leuke medewerkers die ook nog meedenkers zijn. Maandelijks overleg over de resultaten. …. En het belangrijkste. Het levert een omzetverhoging op. Dus Maatjemeer.nl is al jaren dik tevreden.

Pieter Faasse

14-10-2022

Ik werk al een tijd met Brett van Doublesmart en hij helpt mij goed met de online marketing van mijn fysiotherapie praktijk. Als ik vragen heb, krijg ik snel antwoord en de campagnes worden geregeld bijgewerkt en geoptimaliseerd. Aanrader

Meer leads en omzet binnenhalen?

B2C-leadgeneratie uitbesteden en meer leads en omzet binnenhalen? Vraag direct een gratis (en vrijblijvend!) kansenonderzoek aan en ontdek waar jouw groeikansen liggen. Gewoon eens sparren of ideeën op tafel leggen over B2C-leadgeneratie? Neem gerust contact met ons op. Daar worden we blij van! 

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-
Strategische partner voor jouw B2C-leadgeneratie?

Veelgestelde vragen

1. Wat is B2C-leadgeneratie?

B2C-leadgeneratie, oftewel: Business to Consumer leadgeneratie, verwijst naar het proces waarbij een bedrijf probeert potentiële klanten (leads) te identificeren, aan te trekken en vast te leggen in hun klantenbestand. Het gaat hierbij om consumenten en niet om de zakelijke klant.

Het hoofddoel van B2C-leadgeneratie is dus het opbouwen van een lijst met potentiële klanten die geïnteresseerd zijn in het product of de dienst van het bedrijf. Door die leads vervolgens bloot te stellen aan de juiste marketingmiddelen, kan het bedrijf hen overtuigen te converteren en dus klant te worden.   

Zet je de twee uitgeschreven termen naast elkaar, dan kun je het verschil misschien al raden. Waar B2C-leadgeneratie (Business to Consumer leadgeneratie) zich op de consument richt, probeer je bij B2B-leadgeneratie (Business tot Business) juist de zakelijke markt te bereiken. 

Een concreet voorbeeld? B2C-leadgeneratie zou toegepast kunnen worden bij een online webshop, terwijl je bij B2B-leadgeneratie kunt denken aan een onlinemarketingbureau als DoubleSmart. Wij richten ons immers op bedrijven, niet op de consument. 

Enkele populaire manieren om leads te genereren zijn: 

 

  • Via sociale media (Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, Pinterest); 
  • Met SEO (zoekmachineoptimalisatie); 
  • Met SEA (zoekmachine-adverteren); 
  • Met CRO (conversieoptimalisatie); 
  • Via webinars of op evenementen. 

De vraag wat B2C-leadgeneratie uitbesteden precies kost, die is niet 1, 2, 3 te beantwoorden. Dit hangt immers af van factoren als welke kanalen je hier precies voor wil inzetten en van hoeveel uur per maand je van onze diensten gebruikmaakt. Toch snel een idee krijgen van de kosten? Neem vrijblijvend contact met ons op. We geven je graag meer informatie! 

B2C-leadgeneratie B2C-leadgeneratie