Aan nattevingerwerk doen we niet. Bij ons krijg je een strategie die vlijmscherp in elkaar steekt en waarmee jij je omzet keer op keer vergroot.
Wat inbound marketing uitbesteden jou oplevert? En hoe we die resultaten precies hebben gerealiseerd? Je hebt 24/7 inzicht in de data.
Bij ons zit je nergens aan vast en je zegt op wanneer je wil. We steken onze energie namelijk graag in klanten die écht blij worden van onze samenwerking
Inbound marketing. Een term die je ongetwijfeld al vaker hebt horen vallen. Het uitleggen van inbound marketing kan uitdagend zijn.
Kort samengevat is inbound marketing een vorm van marketing waarbij je je klanten naar jóú laat toekomen in plaats van dat je hen actief benadert.
Heb je een goede inboundmarketingstratetegie, dan word je gevonden door de manier waarop je jouw klanten probeert te helpen. Je beantwoordt hun vragen, geeft informatie waarnaar ze écht op zoek zijn en/of biedt waardevolle hulp bij het maken van de juiste productkeuze.
Hoe zo’n inboundmarketingstrategie eruitziet in de praktijk? Bijvoorbeeld een goede manier om van waarde te zijn voor (potentiële) klanten is met relevante blogs, informatieve, inspirerende pagina’s of heldere productspecificaties.
Stel je maar eens voor: jij verkoopt een product. En op je website heb je tal van blogs, informatievepagina’s, video’s, infographics of zelfs podcasts staan waar informatie te vinden is waar jouw doelgroep daadwerkelijk op zoek naar is. Van voor- en nadelen van dit product tot hulp bij het maken van een keuze. En van hoe je dit product gebruikt en installeert tot hoe je hem onderhoudt en de levensduur verlengt. Gaat iemand actief naar die informatie op zoek op Google, dan hij/zij best wel eens op jouw website kunnen belanden.
Hetzelfde geldt voor Google Ads-campagnes die precies aansluiten bij wat jouw doelgroep zoekt. Of social media-advertenties waarmee je jouw doelgroep bereikt omdat je écht relevant bent voor hen.
Kortom: van waarde zijn met relevante content draagt eraan bij dat je doelgroep jouw bedrijf en website uiteindelijk uit zichzelf weet te vinden. Door hen vervolgens te boeien en binden, gaan ze tot actie over en profiteer jij van extra omzet. En dat allemaal zónder dat je hen actief benadert.
Heb je besloten dat je je inbound marketing gaat uitbesteden, dan sta je voor het volgende dilemma: aan wie vertrouw je dit toe? Oftewel: ga je voor DoubleSmart of toch voor een ander onlinemarketingbureau? Bij DoubleSmart weet je in ieder geval zeker dat:
Bij DoubleSmart hebben we een unieke werkwijze. In plaats van dat we de fases van de customer journey doorlopen op de klassieke manier (see, think, do, care), benaderen we de klantreis op zijn kop. De ervaring leert ons namelijk dat je zo nóg efficiënter met je budget omgaat.
Hoe dat precies zit? In de care- en do-fase van de klantreis zit logischerwijs de meeste conversie en omzet. En omdat mensen die zich hierin bevinden al (bijna) over de streep getrokken zijn een (herhaal)aankoop te doen, kost het relatief weinig inspanning en geld om ze vervolgens helemaal te overtuigen. Richt je je inbound marketing dus op díé specifieke groep mensen, dan laat dat jou profiteren van maximaal rendement!
Onze klanten beschrijven ons als een ware strategisch partner. Wij nemen niet alleen het praktische gedeelte van je inbound marketing uit handen. Ook denken we proactief met je mee op strategisch niveau. Waar liggen bijvoorbeeld jouw (bedrijfsbrede) ambities? En wat is ervoor nodig om die stip op de horizon uiteindelijk te bereiken? Samen met ons stel je een ijzersterke strategie op.
Kies je voor onze TeamSMART-dienst, dan krijg je zelfs een overkoepelende strategie voor ál jouw online marketing uitingen en kanalen. Alle activiteiten op de verschillende kanalen stemmen we naadloos op elkaar af en we gaan periodiek met elkaar om de tafel om uitgebreid te bespreken of we nog op de juiste koers zitten. Op die manier blijven we kort op de bal zitten en verliezen we die stip op de horizon niet uit het oog!
Met DoubleSmart investeer je in een langdurige relatie en wordt er verder gekeken dan succes op de korte termijn. We stellen een langetermijnstrategie op en werken in korte sprints naar je doel toe. Samen met ons ga je voor continue groei en duurzaam resultaat. Dat we – ondanks dat je onze samenwerking op ieder moment kunt opzeggen – maandelijks voor méér dan 200 bedrijven de online marketing oppakken, bevestigt dit maar weer!
Wat het verschil is tussen inbound marketing en outbound marketing? Eigenlijk heel eenvoudig: waar je met inbound marketing je klanten naar jóú laat toekomen, is dat met outbound marketing juist niet het geval. De termen push marketing en pull marketing worden ook dikwijls hiervoor gebruikt.
Met outbound marketing zet jij zelf de eerste stap richting je doelgroep. Je belt mensen op, stuurt hen e-mails, confronteert hen met reclame… Alles om de aandacht te trekken van het grote publiek. De marketeer staat hier centraal (hij wil leads genereren, gehoord worden en vooral verkopen), terwijl je bij inbound marketing de (potentiële) klant in het middelpunt zet. Bij inbound marketing stem je je content immers af op hún wensen en vragen. Je zorgt ervoor dat vraag en aanbod op het juiste moment bij elkaar komen.
Inbound marketing uitbesteden aan DoubleSmart? Concreet gaan wij dan voor jou aan de slag met één of meerdere van onderstaande onlinemarketingvormen:
Kies je voor inbound marketing uitbesteden aan DoubleSmart, dan weet je zeker dat dit in goede handen is. Je budget wordt daadwerkelijk efficiënt besteed. Je krijgt vakkundig strategisch advies én je hebt te maken met échte specialisten in het vak. Bovendien niet onbelangrijk, is dat wij toegang hebben tot de beste inbound marketing tools en platformen.
Welke inbound marketing tools en platformen bijvoorbeeld veel gebruikt worden onder online marketeers:
Inbound marketing uitbesteden en je omzet vergroten? Vraag direct een gratis (en vrijblijvend!) kansenonderzoek aan óf neem contact met ons op om gewoon eens te sparren. Ontdek zélf hoe inbound marketing jouw bedrijf laat groeien!
Inbound marketing omvat álle vormen van marketing waarbij je je (potentiële) klant centraal zet. En waarbij je als marketeer dus níét lukraak adverteert om het grote publiek te bereiken. Bij inbound marketing stem je je content af op de vragen, wensen en behoeften van je doelgroep.
Inbound marketing kun je onder meer toepassen via:
Wat inbound marketing uitbesteden precies kost, dat verschilt van partij tot partij. Doe daarom onderzoek naar de prijzen van verschillende inboundmarketingbureaus én, misschien nog wel belangrijker: ontdek wat die investeringen je uiteindelijk zouden opleveren.
Bij DoubleSmart weet je bijvoorbeeld zeker dat de investering in inbound marketing je meer oplevert dan dat het je kost. Dankzij onze unieke bottom-up approach wordt jouw budget namelijk echt efficiënt besteed. De focus ligt in eerste instantie op méér uit bestaande klanten te halen en vervolgens op het realiseren van een gezonde groei en positief rendement van je marketinginspanningen.
Bedrijven die inbound marketing uitbesteden doen dit omdat: