Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-
90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen

Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
Uitgebreide en concrete analyse
Op maat gemaakt door onze specialisten

Strategisch advies

Niet zomaar een partij die de instellingen van jouw Pinterest-account goed zet. Maar een volwaardig partner die met je meedenkt op strategisch niveau. Waar liggen jouw (bedrijfsbrede) ambities? En hoe draagt Pinterest hieraan bij? Je krijgt vakkundig advies en een ijzersterke strategie.


Zichtbaar resultaat

Wij gaan altijd voor een maximaal resultaat en dat is te zien. In het dashboard achterhaal je 24/7 hoe jouw campagne presteert én je ontvangt maandelijks een uitgebreide rapportage. Wel zo fijn. Zo zie jij met eigen ogen wat je investering jou iedere maand oplevert!


Continue bedrijfsgroei

Hard juichen na een goed gedraaide campagne? Tuurlijk! Maar hierna zetten we direct alle zeilen weer bij om nóg beter te presteren. De focus ligt op een continue groei van jouw bedrijf. Of dat nu deze maand is, over een jaar óf over 5 jaar.

Pinterest advertenties uitbesteden: voor maximaal rendement

Adverteren op Pinterest doe je om te groeien. Om extra verkopen te genereren. En om er meer uit te halen dan wat je erin stopt aan budget. Maar: wat is daar nu de meest effectieve manier voor?

Waar adverteren op Pinterest op het eerste oog best makkelijk lijkt, zorgt het bij menig ondernemer en marketingmanager uiteindelijk toch voor heel wat frustratie. Écht goed zichtbaar worden bij je doelgroep lijkt maar niet te lukken en onderaan de streep houd je nauwelijks een euro over. Tijd om daar verandering in te brengen! Want eerlijk is eerlijk: doe je het goed, dan levert Pinterest adverteren jou heel wat omzet op.

Niet gek dus dat veel bedrijven hun Pinterest advertenties uitbesteden aan een specialist. Samengevat laat dit jou profiteren van:

  • Het hoogst haalbare rendement
  • Tijdsbesparing en gemak
  • Toegang tot de beste tools en laatste ontwikkelingen

Liever een video? We got you

Wat is Pinterest adverteren precies?

Scrol je zelf wel eens door Pinterest? Ongetwijfeld heeft dat je op heel wat nieuwe ideeën gebracht. Pinterest is namelijk hét socialemediaplatform waarop je jouw doelgroep kunt inspireren. En waar je hen zodoende over de streep trekt jouw product aan te schaffen. Geen commercieel geschreeuw dus. Maar je doelgroep overtuigen op een intrigerende manier.

Waar je enerzijds organische (gratis) berichten kunt plaatsen op Pinterest, is het ook mogelijk te adverteren. En dat is precies waar het interessant wordt voor bedrijven. In ruil voor het betalen van een vastgesteld bedrag (per klik of per aantal vertoningen), zorgt Pinterest ervoor dat jouw advertentie in het oog van jouw doelgroep verschijnt.

Adverteren op Pinterest: de voordelen waarvan je profiteert

  • Laagdrempelig door laag tarief. Adverteren op Pinterest is een stuk goedkoper dan adverteren op Facebook, Instagram of LinkedIn. Erg laagdrempelig om toe te voegen aan jouw marketingmix dus (mits dit interessant is voor jouw branche).
  • Behoud van positief imago. Een Pinterest-advertentie oogt heel natuurlijk en lijkt niet op een advertentie. Je overtuigt je doelgroep met een inspirerende (product)afbeelding en een schreeuwerig imago loop je dan ook niet snel op.
  • Hoge effectiviteit. Iemand die jouw website al eens heeft bezocht nu blootstellen aan jouw Pinterest-advertentie? Of je specifiek richten op mensen die bepaalde interesses hebben? Je toont je advertentie alleen aan jouw targetgroep en de effectiviteit is daardoor hoog.

Pinterest adverteren uitbesteden: interessant voor mijn bedrijf?

Hoewel Pinterest adverteren uitbesteden jou flink wat omzet en bedrijfsgroei kan opleveren, is dit niet voor ieder bedrijf rendabel. Vooral bedrijven die interieur- en lifestyleproducten verkopen plukken hier de vruchten van. Denk bijvoorbeeld aan woonartikelen of kleding.

Verkoop jij bijvoorbeeld een heel technisch product of verleen je een dienst? Dan sla je de plank met Pinterest al snel mis. Mensen gebruiken dit platform immers echt om inspiratie op te doen. En ze zitten niet te wachten op ingewikkelde specificaties of statische informatie.

Benieuwd of Pinterest ads uitbesteden kansen biedt voor jouw bedrijf? Vraag een vrijblijvend kansenonderzoek aan en ontdek het direct!

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-

Pinterest ads uitbesteden aan DoubleSmart: dit maakt ons uniek

Wil je Pinterest ads inzetten om jouw bereik, naamsbekendheid en omzet te vergroten? En heb je graag de zekerheid dat je maximaal rendement haalt uit je campagne? Kies voor Pinterest adverteren uitbesteden aan DoubleSmart! Al vele bedrijven halen iedere maand extra omzet binnen dankzij onze Pinterest-campagnes. Waar dit door komt? Bij ons krijg je:

1. Een overkoepelende aanpak voor al je online marketing

Ook de rest van je social ads/online marketing uitbesteden? Om zo zichtbaar en relevant te zijn in iedere fase van de customer journey? Bij DoubleSmart vind je social ads-, SEO-, SEA-, CRO- en contentspecialisten onder één dak! Je hebt dus de optie een overkoepelende strategie te laten opstellen voor al je online marketing en al je activiteiten naadloos op elkaar te laten afstemmen. Wel zo fijn; zo benut je jouw groeikansen maximaal.

2. Scherp advies op strategisch niveau

Wat zijn jouw ambities? Waar zie je je bedrijf over 5 jaar? En wat is er nodig om dat te bereiken? Bij DoubleSmart krijg je een ijzersterke strategie die rekening houdt met de doelstellingen van jouw bedrijf. Ook checken we regelmatig hoe de zaken ervoor staan: lig je nog op koers of moeten we bijsturen? Kortom: aan ons heb je een strategisch partner die jou van scherp advies voorziet.

3. Continue groei voor je bedrijf

De focus ligt bij ons op constante groei voor jouw bedrijf. Een goed presterende campagne is natuurlijk fantastisch. Maar wij zijn ervan overtuigd dat het altijd beter kan. Groeikansen sporen we proactief op en ontwikkelingen in het onlinemarketingvakgebied houden we nauwlettend in de gaten. Alles om jou keer op keer te laten groeien!

Wat klanten zeggen

Alfons Boerdijk

19-11-2019
Doublesmart maakt waar wat ze beloven!

Hans van der Linden

13-11-2019

Inmiddels hebben we meerdere Adwords, Shopping, Display en Social campagnes ondergebracht bij DoubleSmart. Je bent geen nummer maar een klant die de persoonlijke aandacht krijgt die je verwacht. Er wordt geluisterd naar wensen en maatwerk is geen enkel probleem. Duidelijke communicatie en heldere rapportages. Een absolute aanrader!

Sanne

19-02-2020

De jongens van DoubleSmart weten waar ze het over hebben. Ze helpen Stimulansz om beter gevonden te worden in Google, door middel van SEA-campagnes en een uitgebreid SEO-traject. Ook beantwoorden ze al onze vragen over online marketing en geven waar nodig advies. Een hele fijne samenwerking!

Tony Bergsma

14-07-2020

Tony Bergsma – Vanuit Ubisoft zijn we erg tevreden met de samenwerking. Op alle facetten scoort het bedrijf erg hoog. Resultaat, service, communicatie etc.

Adrienne van den Bos

05-06-2020

Ontzettend blij met de samenwerking met DoubleSmart. Ze hebben superveel kennis en denken pro-actief mee. Hoewel SEO een langetermijnspel is, heb ik zelfs in korte tijd al gezien hoe groot de waarde is die DoubleSmart levert. Superblij met de resultaten die we nu al boeken!

Robert Bryhn

22-06-2023
Zeer goede ervaring van dit zeer professionele team, DoubleSmart heeft ons geholpen bij het bereiken van een best-in-class set-up en uitstekende prestatiemarketingoplossingen om onze zakelijke behoeften te ondersteunen. Ze hebben mijn warme aanbeveling.

Zó levert Pinterest ads jou extra naamsbekendheid en omzet op

Kies je voor Pinterest adverteren uitbesteden aan DoubleSmart? Dan verdiepen wij ons volledig in jouw bedrijf en doelstellingen om te komen tot de beste strategie. Campagnes opzetten doen we weloverwogen en op basis van data. Hoe dat er concreet uitziet? Bijvoorbeeld manieren waarop wij jou aan extra naamsbekendheid en omzet helpen zijn:

1. Remarketing-campagnes lanceren

Oftewel: je advertentie tonen aan mensen die je website al eens bezochten. Zij toonden al interesse in je product. En door hen hier opnieuw aan bloot te stellen, trek je ze mogelijk alsnog over de streep.

2. Targeten op mensen in de see- en think-fase

Gebruikers van Pinterest hebben geen haast tijdens het scrollen. Ze nemen uitgebreid de tijd om alle pins te bekijken en om op nieuwe ideeën te komen. Ideaal om dit platform te gebruiken om mensen kennis te laten maken met jouw product of merk dus! Daarom lanceren we – naast remarketing-campagnes – campagnes die zich richten op mensen die zich in de see- of think-fase van de customer journey bevinden.

3. Sturen op kosten per klik en kosten per weergave

In eerste instantie sturen we niet zo zeer op zo veel mogelijk omzet binnenhalen met je Pinterest-advertenties. In plaats daarvan proberen we de kosten per klik en de kosten per weergave zo gunstig mogelijk te houden. Pinterest-gebruikers bevinden zich namelijk in de inspiratie- of overwegingsfase en wegen verschillende opties voor een bepaalde aankoop tegen elkaar af. Daarom is het vooral belangrijk om continu zichtbaar te zijn bij je doelgroep en top of mind te blijven. Sturen op harde omzetdata is dan ook niet per se relevant.

Zoekt iemand bijvoorbeeld – een tijdje nadat hij/zij jouw Pinterest-advertentie heeft gezien – op Google naar jouw bedrijf en gaat diegene alsnog tot aankoop over? Dan heeft jouw Pinterest-advertentie zijn werk gedaan, zónder dat je dat specifiek terugziet in de resultaten van je campagne. Door specifiek te sturen op zo laag mogelijke advertentiekosten, profiteer je dus uiteindelijk van maximale rendabiliteit.

Extra verkopen genereren met Pinterest ads?

Investeren in Pinterest adverteren uitbesteden? En de zekerheid hebben dat jouw budget écht efficiënt wordt besteed? Ga de samenwerking aan met DoubleSmart! Vraag een gratis kansenonderzoek aan om te ontdekken waar jouw groeikansen liggen óf neem contact op om gewoon eens te sparren.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-

Veelgestelde vragen over Pinterest adverteren en Pinterest uitbesteden

Wat kost een advertentie op Pinterest?

Gemiddeld betaal je op Pinterest per klik op je advertentie 30 cent en per 1.000 vertoningen betaal je gemiddeld tussen de € 3 en € 4,50.De precieze kosten van adverteren op Pinterest? Dat bepaalt Pinterest op basis van factoren als de hoeveelheid concurrentie, je doelgroep, de soort advertentie en het budget van je campagne.

Goed om te weten: in verhouding is adverteren op Pinterest een stuk goedkoper dan adverteren op andere socialemediakanalen, zoals Facebook, Instagram en LinkedIn.

In theorie kun je op Pinterest iedereen bereiken die inspiratie wil opdoen voor het shoppen. In de praktijk blijkt dat de meeste gebruikers tussen de 25 en 55 jaar oud zijn én dat meer dan de helft van de Pinterest-gebruikers vrouw is.

Kort samengevat doorloop je onderstaande 7 stappen om te adverteren op Pinterest:

  1. Maak een zakelijk account aan op Pinterest en klik op ‘advertentie maken’.
  2. Bepaal je campagnedoel in; bijvoorbeeld het aantal weergaven of het aantal conversies.
  3. Stel je campagnebudget in. Hoe wil je dit verdelen?
  4. Kies je advertentiegroep. Wie moet jouw advertentie te zien krijgen?
  5. Maak/upload een goede advertentieafbeelding.
  6. Zet jouw campagne live.
  7. Analyseer de resultaten en optimaliseer.

Lees er meer over op onze Pinterest Hub pagina.

Je Pinterest advertenties uitbesteden aan een specialist geeft je de zekerheid dat je jouw budget écht efficiënt besteedt. En dat het je uiteindelijk meer oplevert dan dat het je kost. Samengevat profiteer je bij Pinterest adverteren uitbesteden van:

  • Het hoogst haalbare rendement
  • Tijdsbesparing
  • De luxe om je te richten op de taken waar jij écht goed in bent
Pinterest adverteren uitbesteden Pinterest adverteren uitbesteden