Niet zomaar een partij die de instellingen van jouw Pinterest-account goed zet. Maar een volwaardig partner die met je meedenkt op strategisch niveau. Waar liggen jouw (bedrijfsbrede) ambities? En hoe draagt Pinterest hieraan bij? Je krijgt vakkundig advies en een ijzersterke strategie.
Wij gaan altijd voor een maximaal resultaat en dat is te zien. In het dashboard achterhaal je 24/7 hoe jouw campagne presteert én je ontvangt maandelijks een uitgebreide rapportage. Wel zo fijn. Zo zie jij met eigen ogen wat je investering jou iedere maand oplevert!
Hard juichen na een goed gedraaide campagne? Tuurlijk! Maar hierna zetten we direct alle zeilen weer bij om nóg beter te presteren. De focus ligt op een continue groei van jouw bedrijf. Of dat nu deze maand is, over een jaar óf over 5 jaar.
Adverteren op Pinterest doe je om te groeien. Om extra verkopen te genereren. En om er meer uit te halen dan wat je erin stopt aan budget. Maar: wat is daar nu de meest effectieve manier voor?
Waar adverteren op Pinterest op het eerste oog best makkelijk lijkt, zorgt het bij menig ondernemer en marketingmanager uiteindelijk toch voor heel wat frustratie. Écht goed zichtbaar worden bij je doelgroep lijkt maar niet te lukken en onderaan de streep houd je nauwelijks een euro over. Tijd om daar verandering in te brengen! Want eerlijk is eerlijk: doe je het goed, dan levert Pinterest adverteren jou heel wat omzet op.
Niet gek dus dat veel bedrijven hun Pinterest advertenties uitbesteden aan een specialist. Samengevat laat dit jou profiteren van:
Scrol je zelf wel eens door Pinterest? Ongetwijfeld heeft dat je op heel wat nieuwe ideeën gebracht. Pinterest is namelijk hét socialemediaplatform waarop je jouw doelgroep kunt inspireren. En waar je hen zodoende over de streep trekt jouw product aan te schaffen. Geen commercieel geschreeuw dus. Maar je doelgroep overtuigen op een intrigerende manier.
Waar je enerzijds organische (gratis) berichten kunt plaatsen op Pinterest, is het ook mogelijk te adverteren. En dat is precies waar het interessant wordt voor bedrijven. In ruil voor het betalen van een vastgesteld bedrag (per klik of per aantal vertoningen), zorgt Pinterest ervoor dat jouw advertentie in het oog van jouw doelgroep verschijnt.
Hoewel Pinterest adverteren uitbesteden jou flink wat omzet en bedrijfsgroei kan opleveren, is dit niet voor ieder bedrijf rendabel. Vooral bedrijven die interieur- en lifestyleproducten verkopen plukken hier de vruchten van. Denk bijvoorbeeld aan woonartikelen of kleding.
Verkoop jij bijvoorbeeld een heel technisch product of verleen je een dienst? Dan sla je de plank met Pinterest al snel mis. Mensen gebruiken dit platform immers echt om inspiratie op te doen. En ze zitten niet te wachten op ingewikkelde specificaties of statische informatie.
Benieuwd of Pinterest ads uitbesteden kansen biedt voor jouw bedrijf? Vraag een vrijblijvend kansenonderzoek aan en ontdek het direct!
Wil je Pinterest ads inzetten om jouw bereik, naamsbekendheid en omzet te vergroten? En heb je graag de zekerheid dat je maximaal rendement haalt uit je campagne? Kies voor Pinterest adverteren uitbesteden aan DoubleSmart! Al vele bedrijven halen iedere maand extra omzet binnen dankzij onze Pinterest-campagnes. Waar dit door komt? Bij ons krijg je:
Ook de rest van je social ads/online marketing uitbesteden? Om zo zichtbaar en relevant te zijn in iedere fase van de customer journey? Bij DoubleSmart vind je social ads-, SEO-, SEA-, CRO- en contentspecialisten onder één dak! Je hebt dus de optie een overkoepelende strategie te laten opstellen voor al je online marketing en al je activiteiten naadloos op elkaar te laten afstemmen. Wel zo fijn; zo benut je jouw groeikansen maximaal.
Wat zijn jouw ambities? Waar zie je je bedrijf over 5 jaar? En wat is er nodig om dat te bereiken? Bij DoubleSmart krijg je een ijzersterke strategie die rekening houdt met de doelstellingen van jouw bedrijf. Ook checken we regelmatig hoe de zaken ervoor staan: lig je nog op koers of moeten we bijsturen? Kortom: aan ons heb je een strategisch partner die jou van scherp advies voorziet.
De focus ligt bij ons op constante groei voor jouw bedrijf. Een goed presterende campagne is natuurlijk fantastisch. Maar wij zijn ervan overtuigd dat het altijd beter kan. Groeikansen sporen we proactief op en ontwikkelingen in het onlinemarketingvakgebied houden we nauwlettend in de gaten. Alles om jou keer op keer te laten groeien!
Kies je voor Pinterest adverteren uitbesteden aan DoubleSmart? Dan verdiepen wij ons volledig in jouw bedrijf en doelstellingen om te komen tot de beste strategie. Campagnes opzetten doen we weloverwogen en op basis van data. Hoe dat er concreet uitziet? Bijvoorbeeld manieren waarop wij jou aan extra naamsbekendheid en omzet helpen zijn:
Oftewel: je advertentie tonen aan mensen die je website al eens bezochten. Zij toonden al interesse in je product. En door hen hier opnieuw aan bloot te stellen, trek je ze mogelijk alsnog over de streep.
Gebruikers van Pinterest hebben geen haast tijdens het scrollen. Ze nemen uitgebreid de tijd om alle pins te bekijken en om op nieuwe ideeën te komen. Ideaal om dit platform te gebruiken om mensen kennis te laten maken met jouw product of merk dus! Daarom lanceren we – naast remarketing-campagnes – campagnes die zich richten op mensen die zich in de see- of think-fase van de customer journey bevinden.
In eerste instantie sturen we niet zo zeer op zo veel mogelijk omzet binnenhalen met je Pinterest-advertenties. In plaats daarvan proberen we de kosten per klik en de kosten per weergave zo gunstig mogelijk te houden. Pinterest-gebruikers bevinden zich namelijk in de inspiratie- of overwegingsfase en wegen verschillende opties voor een bepaalde aankoop tegen elkaar af. Daarom is het vooral belangrijk om continu zichtbaar te zijn bij je doelgroep en top of mind te blijven. Sturen op harde omzetdata is dan ook niet per se relevant.
Zoekt iemand bijvoorbeeld – een tijdje nadat hij/zij jouw Pinterest-advertentie heeft gezien – op Google naar jouw bedrijf en gaat diegene alsnog tot aankoop over? Dan heeft jouw Pinterest-advertentie zijn werk gedaan, zónder dat je dat specifiek terugziet in de resultaten van je campagne. Door specifiek te sturen op zo laag mogelijke advertentiekosten, profiteer je dus uiteindelijk van maximale rendabiliteit.
Investeren in Pinterest adverteren uitbesteden? En de zekerheid hebben dat jouw budget écht efficiënt wordt besteed? Ga de samenwerking aan met DoubleSmart! Vraag een gratis kansenonderzoek aan om te ontdekken waar jouw groeikansen liggen óf neem contact op om gewoon eens te sparren.
Gemiddeld betaal je op Pinterest per klik op je advertentie 30 cent en per 1.000 vertoningen betaal je gemiddeld tussen de € 3 en € 4,50.De precieze kosten van adverteren op Pinterest? Dat bepaalt Pinterest op basis van factoren als de hoeveelheid concurrentie, je doelgroep, de soort advertentie en het budget van je campagne.
Goed om te weten: in verhouding is adverteren op Pinterest een stuk goedkoper dan adverteren op andere socialemediakanalen, zoals Facebook, Instagram en LinkedIn.
In theorie kun je op Pinterest iedereen bereiken die inspiratie wil opdoen voor het shoppen. In de praktijk blijkt dat de meeste gebruikers tussen de 25 en 55 jaar oud zijn én dat meer dan de helft van de Pinterest-gebruikers vrouw is.
Kort samengevat doorloop je onderstaande 7 stappen om te adverteren op Pinterest:
Je Pinterest advertenties uitbesteden aan een specialist geeft je de zekerheid dat je jouw budget écht efficiënt besteedt. En dat het je uiteindelijk meer oplevert dan dat het je kost. Samengevat profiteer je bij Pinterest adverteren uitbesteden van: