Niet gewoon schrijven om het schrijven. Maar content creëren met een doel. Met kwalitatief goede content ben jij goed zichtbaar in Google én verleid je je doelgroep tot actie over te gaan. Je target bereiken en overtuigen met exact de juiste woorden en beelden dus: dat is de kunst.
Van e-mailmarketing tot waardevolle blogs. En van een toffe video op social media tot een whitepaper voor het genereren van nieuwe leads. Met goede content marketing ben je altijd zichtbaar en relevant voor jouw doelgroep. In welke fase van de klantreis iemand zich ook bevindt.
SEO, SEA, social ads: overal komt content terug. Maar content is niet alles waar online marketing uit bestaat. Bij DoubleSmart heb je de kans een team aan vakspecialisten te laten samenstellen; ieder met hun eigen expertise. Op die manier stem je al jouw online activiteiten naadloos op elkaar af en profiteer je van het allerbeste resultaat.
Pijnlijk maar waar: het maken van content is een ondergewaardeerd vak. Want: ‘zo’n tekst schrijf je toch wel even’? Of ‘die kun je toch gewoon laten maken door ChatGPT’? Die misvatting zou voor eens en altijd de wereld uitgeholpen moeten worden. Want ja, iedereen kan content creëren. Maar het creëren van kwalitatief goede content – die écht bijdraagt aan het behalen van jouw bedrijfsdoelstellingen – is wel degelijk een vak apart. Kies je voor content marketing uitbesteden aan DoubleSmart, dan investeer je in:
✔ Een betere vindbaarheid online en meer websitebezoekers
✔ Teksten en beelden die exact inspelen op de pijnpunten en behoeften van jouw doelgroep
✔ Extra conversies, omzet en tevreden klanten
Teksten voor op je website die bijdragen aan een hogere plek in de organische zoekresultaten van Google? Ons SEO-team onderzoekt welke relevante zoektermen jouw doelgroep vaak intypt op Google, zij maken een ijzersterke strategie die optimaal inspeelt op hun behoeften en de contentspecialist creëert vervolgens de benodigde content. SEO copywriting geeft maximaal gehoor aan wat Googles algoritme graag ziet: zoekwoorden staan op de juiste plek en de inhoud is relevant voor jouw websitebezoeker.
Een pakkende over ons-pagina waarmee je verbinding creëert met jouw doelgroep, een praktische keuzehulppagina om jouw websitebezoeker in de juiste informatiebehoefte te voorzien of een heldere homepaginatekst waarmee je de nieuwsgierigheid triggert: kwalitatieve webteksten maken jouw bedrijf sterker. Een contentspecialist verrijkt jouw website met pakkende, goed leesbare teksten.
Tekst en beeld versterken elkaar. En zonder goede foto’s, video’s en illustraties ben je nergens. Of je nu graag een toffe bedrijfsvideo laat schieten, een illustratievideo wil laten maken, een fotoshoot wil organiseren bij jou op kantoor of complexe informatie graag in een heldere infographic verwerkt: bij DoubleSmart maak je jouw ideeën visueel.
Iemand die tijdens het bestelproces is blijven hangen in het winkelmandje automatisch een reminder mailen voor het afronden van de aankoop? Of jouw klantenbestand iedere maand op de hoogte brengen van de nieuwste acties? Met e-mailmarketing heb je de kans jouw klanten direct te benaderen. Het meest effectieve middel van de onlinemarketingmix! Laat jouw e-mailmarketingstrategie opzetten én uitvoeren door een contentspecialist en profiteer direct van extra conversies.
Om jouw kansen op het vlak van e-mailmarketing optimaal te benutten, heb je e-mailadressen nodig van jouw (potentiële) klanten. Deze verzamel je via je website. Maar ook een goede manier hiervoor is het aanbieden van een whitepaper; een online document met relevante kennis over een bepaald onderwerp (die je downloadt in ruil voor je e-mailadres). Laat het schrijf- of eindredactiewerk doen door een contentspecialist en realiseer een ijzersterk, bruikbaar document.
Adverteren op social media en Google? En jouw advertentieteksten zo insteken, dat je zo veel mogelijk clicks genereert? Een contentspecialist gebruikt díe woorden en zinnen, waarmee je maximaal stuurt op gedragsbeïnvloeding. Terwijl jouw SEA- en social ads-specialist dus de juiste campagne-instellingen voor elkaar boksen, buigt de contentspecialist zich over het tekstuele gedeelte.
Hoe een specialist in content marketing jou precies aan meer conversies en omzet helpt? En wat content marketing uitbesteden jou dus precies oplevert? Samengevat is een contentspecialist in staat om:
Een contentspecialist kruipt volledig in de huid van jouw doelgroep en gebruikt exact de juiste woorden en beelden om hen te intrigeren. In welke fase van de klantreis bevindt jouw doelgroep zich? Welke pijnpunten hebben zij? En naar welke informatie is iemand nu echt op zoek?
Niet alleen voelt jouw doelgroep zich zo direct aangesproken en leidt dit daarom tot extra conversies. Ook laat dit jou – als het gaat om een tekst op je website – hoger scoren in de zoekresultaten van Google. Google is er namelijk op gebrand zijn gebruikers de beste resultaten te tonen. En voldoet jouw content exact aan de verwachtingen die jouw websitebezoekers hebben, dan levert dat je om die reden een hogere plek in de ranking op.
Specifieke woorden, zinnen of beelden gebruiken, om zo het gedrag van jouw target te beïnvloeden? Ja echt: dit is een vaardigheid die een contentspecialist beheerst. Kies je voor content marketing uitbesteden, dan wordt jouw doelgroep psychologisch verleid om tot actie over te gaan. Of dit nu het doen van een aankoop is, het aanvragen van een offerte of het downloaden van een whitepaper.
Jouw organisatie of merk is uniek en dat moet duidelijk zijn in al jouw uitingen. Een contentspecialist heeft de kwaliteit om jouw tone of voice (schrijfstijl), huisstijl en USP’s (unique selling points) overal zó te laten doorklinken, dat iemand jouw organisatie er direct in herkent. Niet alleen draagt dit bij aan een professionele uitstraling. Ook blijf je met een herkenbare profilering eerder hangen in het hoofd van jouw doelgroep.
Een vaste werkwijze voor het creëren van content hebben we niet. Iedere situatie is namelijk uniek en elke contentcreatie behoeft een eigen aanpak. Vatten we de stappen uit het contentcreatieproces echter op een grove manier samen, dan ziet dat eruit als:
Content marketing kan bijna niet zonder zoekmachine optimalisatie. De organische (oftewel: niet-betaalde) resultaten in Google zijn namelijk hét ideale kanaal om je content aan de man te brengen en gelezen te laten worden. Je kunt nog zulke prachtige content creëren, maar als niemand die content consumeert, heb je er nog niets aan.
DoubleSmart is een online marketing bureau waar meerdere disciplines onder één dak worden samengebracht. Het grote voordeel daarvan? Intensieve samenwerking! Met ons TeamSMART-model bieden we je holistische online marketing aan. Geloof ons: als onze specialisten samenwerken en onderling kennis en data uitwisselen, komt dat je marketing ten goede. Spreek je doelgroep op het juiste moment aan met de juiste content waar ze precies op dat moment in de customer journey behoefte aan hebben, en je merkt het vanzelf: je websitebezoekers worden trouwe klanten.
Jouw content marketing uitbesteden? En er zeker van zijn dat jouw tekst- en beeldmateriaal bijdraagt aan het behalen van jouw doelstellingen? Vraag direct een gratis kansenonderzoek aan en ontdek waar jouw groeikansen liggen!
Kies je ervoor jouw contentmarketing uit te besteden aan een specialistisch bureau, dan weet je zeker dat jouw teksten en beelden daadwerkelijk bijdragen aan het behalen van jouw doelstellingen. Waar je zelf misschien ook gemakkelijk een tekst schrijft of een beeld maakt, doet een contentspecialist dat weloverwogen, volgens bepaalde richtlijnen en met kennis van het vak. Met content marketing uitbesteden profiteer je daardoor van voordelen als:
Wat je precies investeert in het uitbesteden van jouw contentmarketing, dat hangt af van het type content dat je laat maken en om hoeveel teksten en/of beelden het gaat. Vraag een gratis kansenonderzoek aan en ontdek jouw opties!
Wat jouw investering in contentmarketing je oplevert? Je ontvangt iedere maand een rapportage waarin je de gedane werkzaamheden en relevante behaalde resultaten ziet. Bij e-mailmarketing lees je bijvoorbeeld voor hoeveel conversies de mails die maand hebben gezorgd en bij SEO-content krijg je onder meer te zien hoeveel organisch verkeer er via Google op jouw website is geland.
Een content marketing bureau zoals DoubleSmart neemt je zorgen weg over content marketing. We stellen een contentstrategie voor je op (eventueel als onderdeel van een grotere, holistische online marketing strategie) en voeren de praktische contentcreatie voor je uit. We houden de resultaten in de gaten en rapporteren over de voortgang op je doelstellingen. Onze contentspecialisten weten hoe ze kwalitatieve content moeten creëren die jouw ideale doelgroep aanspreekt. Jij weet hoe jouw branche in elkaar steekt. Combineer die twee typen kennis en het resultaat is content marketing waarmee je resultaten boekt. Neem contact met ons op, vertel ons je ambities en wij kijken wat we voor jou kunnen betekenen!