Bij DoubleSmart weet je altijd precies waar je aan toe bent. Je ontvangt iedere maand een uitgebreide rapportage van de uitgevoerde werkzaamheden en behaalde resultaten én je hebt 24/7 toegang tot jouw eigen resultaten-dashboard.
Met DoubleSmart weet je zeker dat je een professionele partij te pakken hebt die zorgvuldig en efficiënt omgaat met jouw marketingbudget. Wij zijn namelijk officieel uitgeroepen tot Google Premier Partner; de benaming die Google aan SEA-bureaus geeft die hebben bewezen SEA-campagnes op hoog niveau te kunnen begeleiden.
Ook de rest van jouw onlinemarketingactiviteiten uitbesteden? Om zo zichtbaar en relevant te zijn in iedere fase van de customer journey? Bij DoubleSmart vind je SEO-, SEA-, social ads-, CRO- én contentexperts onder één dak. Iedere specialist draagt zijn/haar steentje bij om jouw campagne maximaal te laten presteren.
De term ‘zoekmachine-adverteren’ – het adverteren in zoekmachines zoals Google of Bing – is jou als marketingmanager of ondernemer waarschijnlijk niet vreemd. Jij weet dat je hiermee extra zichtbaar wordt bij jouw doelgroep. En dat je zo extra websitebezoekers, conversies en omzet genereert. Maar jouw zoekmachine-advertenties zélf oppakken, dat leidt helaas nog niet helemaal tot het gewenste resultaat.
Misschien heb je net niet genoeg kennis om jouw advertentie goed zichtbaar te laten worden in de zoekresultaten. Of misschien lukt dat je wel, maar is het rendement dat jij uit je campagne haalt nog maar minimaal. Hoe dan ook, is zoekmachine adverteren uitbesteden dé manier om wél het maximale uit je advertentiebudget te halen.
Een SEA-specialist weet precies hoe je het algoritme van Google of Bing in je voordeel laat werken, hoe jij profiteert van een zo hoog mogelijke POAS en hoe je je CPA zo laag mogelijk houdt. Met andere woorden: met een SEA-expert heb je dé ingrediënten in handen om jouw bedrijf fors te laten groeien. Een slimme zet om zoekmachine-adverteren uit te besteden dus.
Zoekmachine adverteren uitbesteden aan DoubleSmart: waarom kiezen onze klanten daarvoor? Enkele redenenen hiervoor zijn:
Zoekmachine-advertenties zijn advertenties die je bovenaan in de zoekresultaten ziet als je een zoekopdracht in de zoekmachine (zoals Google of Bing) hebt ingevoerd. Welke advertenties hier worden vertoond, dat hangt af van de zoekwoorden die jij hebt gekozen.
Vindt Google of Bing dat jouw zoekwoord, advertentie en landingspagina goed is afgestemd op de ingevoerde zoekopdracht, dan wordt jouw advertentie vertoond. Maar is jouw advertentie, gekozen zoekwoord en landingspagina niet relevant genoeg voor de zoekopdracht, dan kan het dus zomaar zo zijn dat deze niet in beeld komt bij jouw doelgroep.
Omdat de zoekmachine jou de mogelijkheid geeft om zelf je advertenties te schrijven en te bepalen bij welke zoekwoorden welke advertenties vertoond worden, is zoekmachine-adverteren dus erg doelgericht. Enkel zoekers die zoeken op termen gerelateerd aan jouw product of dienst zullen jouw advertentie te zien krijgen.
Bovendien fijn: je kunt zien welke zoekopdrachten (zoektermen) iemand heeft ingevoerd om jouw advertentie te zien. Zijn de ingetypte zoekwoorden echt niet relevant voor jouw bedrijf, dienst of product? Dan kun je deze zoekwoorden uitsluiten en voorkomen dat je er nog een keer op wordt vertoond.
Zoekmachine adverteren is de ideale manier om snel meer potentiële klanten naar je website te trekken. Volgens Google is de return on investment (ROI) van zoekmachine adverteren zelfs 200%, wat inhoudt dat je gemiddeld 2 euro verdient met elke euro die je investeert in een Google Ads campagne.
Aan een SEA-campagne hoef je, zeker in vergelijking met zoekmachine optimalisatie, minder lang te wachten voordat je er de vruchten van plukt. Een goed doordachte campagne die jouw ideale doelgroep aanspreekt, kan gelijk na het online plaatsen al kliks naar je website opleveren. En zoals je weet: zijn mensen vervolgens op je website, dan kan dat zomaar leiden tot het afnemen van een product of het aanvragen van een offerte voor jouw dienst.
Zoekmachine adverteren is de perfecte manier om potentiële klanten te bereiken die al eerder je website hebben bezocht, maar toen geen conversie hebben opgeleverd. Dit noemen we een remarketing-campagne; iets wat wij bij DoubleSmart veel uitvoeren voor onze klanten. Door middel van remarketing richt je je specifiek op zoekopdrachten van deze groep die verband houden met jouw aanbod.
Remarketing-campagnes zijn erg effectief. Eerdere bezoekers hebben, door hun bezoek aan je website, immers al duidelijk interesse getoond in jouw aanbod. Dat maakt dat deze bezoekersgroep een waardevolle bron van conversies is.
Bij mensen die je website al eerder hebben bezocht en vervolgens een remarketingadvertentie van jouw website zien, is de kans 3 keer groter dat ze op de advertentie klikken dan bij mensen die je advertentie zien en nog niet eerder in aanraking zijn gekomen met je bedrijf. Naast het vertonen van je advertenties binnen de zoekmachines, kun ook remarketing advertenties tonen bij video’s (bijvoorbeeld in YouTube) of met banners op websites die hiervoor zijn aangemeld. Zo laat je jouw remarketing uitingen over verschillende kanalen zien.
Adverteer je via Bing Ads of Google Ads, dan betaal je vaak alleen op het moment dat een zoeker daadwerkelijk op je advertentie klikt en op je website terechtkomt. We noemen dit systeem het PPC-systeem, waarin PPC staat voor pay per click. Hoe hoog het bedrag is dat je per klik op jouw advertentie betaalt, dat hangt af van factoren zoals de kwaliteitsscore van je advertentie (de relevantie ten opzichte van de zoekterm) en de hoeveelheid concurrentie op de zoekterm.
Het mooie van zoekmachine adverteren is dat je de kosten zelf in de hand hebt. Je biedt op het plaatsen van advertenties bij bepaalde zoekwoorden en kunt dus bieden tot een bovengrens die je zelf bepaalt. Je betaalt vervolgens per klik op je advertentie en kunt een maximumbedrag instellen dat je hierin wilt investeren. Overschrijd je dit budget, dan wordt je advertentie niet meer weergegeven, waardoor de kosten niet verder kunnen oplopen en je altijd binnen je van tevoren vastgestelde budget blijft.
Goed om te weten is dat adverteren in de zoekmachine niet altijd volgens het PPC-principe gaat. Je kunt namelijk ook adverteren middels videomateriaal en banners. Die werken over het algemeen met een biedstrategie die is gericht op zichtbaarheid in plaats van op kosten per klik.
Wat je betaalt om het beheren van jouw zoekmachine-advertertenties uit handen te geven aan DoubleSmart, dat hangt van diverse factoren. Denk aan het type advertentie dat je in de zoekmachine wil plaatsen, de kosten hiervan, jouw ingestelde maximumbudget en de hoeveelheid uren dat je ons inschakelt per maand.
Toch alvast een idee krijgen van de kosten? Vraag direct een gratis en vrijblijvend kansenonderzoek aan! In een kansenonderzoek onderzoeken wij wat jouw huidige prestaties zijn en waar jouw kansen liggen, die we vervolgens telefonisch aan je toelichten!
Jouw zoekmachine-advertenties uitbesteden aan DoubleSmart? Je doorloopt onderstaande 5 stappen, voordat jouw campagne live gaat.
Zoekmachine adverteren, ook bekend als search engine advertising (SEA), maakt gebruik van advertenties die bovenaan de zoekresultatenpagina worden weergegeven. Platforms zoals Bing Ads en Google Ads worden gebruikt om advertentiecampagnes te maken en te plaatsen.
Zoekmachine adverteren heeft veel impact: goede campagnes kunnen je bedrijf vooruithelpen en je op korte termijn winst opleveren. De meest in het oog springende voordelen van zoekmachine adverteren zijn:
Om zo veel mogelijk rendement te halen uit jouw Google-advertenties, is het onder andere belangrijk om aandacht te besteden aan:
Bij SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie, draait het erom je website zo aan te passen dat deze goed scoort in de organische zoekmachineresultaten. De organische resultaten zijn de natuurlijke resultaten, dus de resultaten waar Google niet voor betaald krijgt. Deze resultaten verschijnen onder de betaalde resultaten. Hoe hoger je website belandt in de organische zoekresultaten, hoe meer zoekers erop klikken.
SEA staat voor search engine advertising, oftewel zoekmachine adverteren. Met SEA plaats je advertenties boven de organische zoekmachineresultaten en binnen verschillende kanalen van de zoekmachine waarin je adverteert. Adverteer je op Google, dan maak je hiervoor gebruik van Google Ads, het advertentieplatform van Google. De advertenties die je maakt, kunnen dan dus ook getoond worden aan zoekers die kanalen van Google gebruiken.