Als je precies wilt weten waar je aan toe bent, ben je bij ons aan het juiste adres. We zijn transparant in ons handelen en laten onze klanten graag over onze schouder meekijken.
Bij zoekmachine adverteren kun je zelf je ideale publiek definiëren. Zo haal je het beste uit je marketingbudget: je adverteert doelgericht en spreekt enkel potentiële klanten aan.
Bij DoubleSmart geen contracten met een vooraf bepaalde duur. Je kunt je contract bij ons elke maand opzeggen. Waarom? Omdat wij inzetten op oprecht tevreden klanten.
Als je iets googelt, wat is dan het eerste dat je ziet, helemaal bovenaan op de zoekresultatenpagina? Juist: advertenties.
Deze advertenties vallen onder de noemer zoekmachine adverteren, of search engine advertising (SEA). De grote zoekmachines hebben hun eigen platform waarop bedrijven hun advertentiecampagnes kunnen creëren en plaatsen. Adverteer je bij Bing, dan heet dit platform Bing Ads; Google advertenties plaats je via het platform Google AdWords (of, met de nieuwe naam: Google Ads).
We doen geen voorstel zonder dat we weten hoe de website nu presteert. Het kansenonderzoek brengt deze prestaties in kaart zodat we een voorstel op maat kunnen maken. Zo leggen we de basis voor een goede samenwerking en een winstgevende SEA campagne.
Zoekmachine adverteren of search engine advertising (SEA) stelt je in staat de juiste persoon op het juiste moment te bereiken. De advertenties die je vaak bovenaan in de zoekresultaten ziet als je een zoekopdracht in de zoekmachine hebt ingevoerd, zijn afgestemd op de zoektermen die jij hebt gekozen. Zo werkt SEA: je adverteert doelgericht en op specifieke zoektermen in de zoekmachineresultaten en op andere platformen die bijvoorbeeld van Google of Bing zijn, zoals Google Shopping.
De advertenties die je creëert om op de zoekresultatenpagina te verschijnen, zijn aangepast op de zoekopdracht die de zoeker invoert. Je kunt als adverteerder op deze manier precies aangeven op welke zoekwoorden je met je advertentie gevonden wilt worden.
De mogelijkheid om bij specifieke zoekwoorden te adverteren, maakt zoekmachine adverteren dus heel doelgericht. Enkel zoekers die zoeken op termen gerelateerd aan jouw product of dienst zullen jouw advertentie te zien krijgen.
Als je adverteert via Bing Ads of Google Ads, betaal je alleen op het moment dat een zoeker daadwerkelijk op je advertentie klikt en op je website terechtkomt. We noemen dit systeem het PPC-systeem, waarin PPC staat voor pay per click.
Dit systeem biedt jou als ondernemer veel mogelijkheden, mits je goed gebruikmaakt van zoekmachine adverteren en doordachte advertenties plaatst. Het is bijvoorbeeld van groot belang om aandacht te besteden aan:
Zoekmachine adverteren is de ideale manier om snel meer potentiële klanten naar je website te trekken. Volgens Google is de return on investment (ROI) van zoekmachine adverteren zelfs 200%, wat inhoudt dat je gemiddeld 2 euro verdient met elke euro die je investeert in een Google AdWords campagne.
Aan een SEA-campagne hoef je, zeker in vergelijking met zoekmachine optimalisatie, minder lang te wachten voordat je er de vruchten van plukt. Een goed doordachte campagne die jouw ideale doelgroep aanspreekt, kan gelijk na het online plaatsen al kliks naar je website opleveren.
Zoekmachine adverteren heeft veel impact: goede campagnes kunnen je bedrijf vooruithelpen en je op korte termijn winst opleveren. De meest in het oog springende voordelen van zoekmachine adverteren zijn hieronder genoemd.
Zoekmachine adverteren is de perfecte manier om potentiële klanten te bereiken die al eerder je website hebben bezocht, maar toen geen conversie hebben opgeleverd. Door middel van remarketing richt je je specifiek op zoekopdrachten van deze groep die verband houden met jouw aanbod.
Eerdere bezoekers hebben, door hun bezoek aan je website, al duidelijk interesse getoond in jouw aanbod, wat maakt dat deze bezoekersgroep een waardevolle bron van conversies is. Bij mensen die je website al eerder hebben bezocht en vervolgens een remarketingadvertentie van jouw website zien, is de kans 3 keer groter dat ze op de advertentie klikken dan bij mensen die je advertentie zien en nog niet eerder in aanraking zijn gekomen met je bedrijf.
(Re)marketing door middel van zoekmachine adverteren is een effectieve en snelle manier om jouw product bij je doelgroep onder de aandacht te brengen. Om je advertenties optimaal conversie te laten opleveren en zo een zo hoog mogelijke ROI te realiseren, is het zaak je advertenties zo aansprekend mogelijk te maken.
Bij DoubleSmart hebben we een paar specialismen, en SEA is er één van. Doordat we ons zo specifiek richten op maar enkele diensten binnen de online marketing, weten we van deze diensten ook alles. Onze specialisten kennen het adverteerlandschap als hun broekzak en weten dan ook precies hoe ze de beste advertentie opzetten om jouw potentiële klant over de streep te trekken.
Hoe weet je nu zeker dat je een online marketing bureau kiest dat zijn beloften waarmaakt en dat meer oplevert dan het kost?
Om je ervan te verzekeren dat we goed zijn in wat we doen, vertellen we je met gepaste trots dat we Google Premier Partner zijn. Deze benaming geeft Google aan een SEA-bureau dat voortdurend heeft laten zien SEA-campagnes op hoog niveau te kunnen begeleiden en zich daarbij altijd houdt aan de richtlijnen van Google.
Kies je voor DoubleSmart als partner voor je zoekmachine advertenties? Dan kies je dus voor zekerheid, doelgerichtheid en een zorgvuldige, efficiënte omgang met je marketingbudget.
Optimale dienstverlening betekent voor ons dat we goed luisteren naar jouw wensen en die wensen vervolgens combineren met de strategische inzet van onze expertise. De wensen van onze klanten en de kennis die wij, al werkend voor onze klanten, hebben opgedaan van effectieve online marketing, hebben wij doeltreffend gecombineerd in ons TeamSMART-aanbod. TeamSMART is onze werkwijze die je een zorgvuldig uitgekiende selectie van online marketing diensten biedt die perfect op elkaar aansluiten en elkaar versterken. Zo wordt je marketingbudget rendabel besteed aan goed doordachte, toekomstbestendige online marketing.
Ben je benieuwd naar de kansen die TeamSMART jou biedt? We lichten graag al een (aanzienlijk) tipje van de sluier op met ons gratis kansenonderzoek.
We hebben een aantal grote voordelen van zoekmachine adverteren overzichtelijk voor je op een rijtje gezet:
Bij SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie, draait het erom je website zo aan te passen dat deze goed scoort in de organische zoekmachineresultaten. De organische resultaten zijn de natuurlijke resultaten, dus de resultaten waar Google niet voor betaald krijgt. Deze resultaten verschijnen onder de betaalde resultaten. Hoe hoger je website belandt in de organische zoekresultaten, hoe meer zoekers erop klikken.
SEA staat voor search engine advertising, oftewel zoekmachine adverteren. Met SEA plaats je advertenties boven de organische zoekmachineresultaten en binnen verschillende kanalen van de zoekmachine waarin je adverteert. Adverteer je op Google, dan maak je hiervoor gebruik van Google AdWords, het advertentieplatform van Google. De advertenties die je maakt, kunnen dan dus ook getoond worden aan zoekers die kanalen van Google gebruiken.
Zelf advertenties maken in Bing Ads of Google Ads is goed mogelijk en kan het aantal bezoekers en conversies op je website in korte tijd doen toenemen. Je hebt de touwtjes dan zelf in handen en houdt de kosten laag.
Besteed je zoekmachine adverteren uit, dan heb je de beschikking over specialistische kennis die voor jouw campagne wordt ingezet. Een SEA-specialist weet het onderste uit de kan te halen doordat hij goed op de hoogte is van zoek- en klikgedrag van internetgebruikers. Ook heeft hij de expertise in huis om de uitwerking van je campagnes nauwkeurig bij te houden en deze steeds zo te optimaliseren dat jouw ideale bezoeker effectief wordt aangesproken.
Terwijl de SEA-specialist voor jou datgene doet waar hij goed in is, kun jij ondertussen je tijd en aandacht volledig aan je bedrijf schenken en zo ook doen waar jij goed in bent.
Het mooie van zoekmachine adverteren is dat je de kosten zelf in de hand hebt. Je biedt op het plaatsen van advertenties bij bepaalde zoekwoorden en kunt dus bieden tot een bovengrens die je zelf bepaalt. Je betaalt vervolgens per klik op je advertentie en kunt een maximumbedrag instellen dat je hierin wilt investeren. Overschrijd je dit budget, dan wordt je advertentie niet meer weergegeven, waardoor de kosten niet verder kunnen oplopen en je altijd binnen je van tevoren vastgestelde budget blijft.