Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-
90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen

Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
Uitgebreide en concrete analyse
Op maat gemaakt door onze specialisten

Strategisch advies

Google Ads is voor ons méér dan draaien aan de juiste knoppen. Ook verzorgen wij vakkundig strategisch advies. We zijn dé partner die je helpt jouw bedrijfsdoelen te halen.


Focus op winst

De focus leggen we op winst, niet op omzet. Want alleen dan groeit je bedrijf maximaal. Onze Ads-specialisten weten jouw budget zo in te zetten, dat het je winst keer op keer vergroot.


Flexibele overeenkomsten

Van je tijd uitzitten met een zuur gezicht wordt niemand beter. Bij ons profiteer je daarom van een flexibele overeenkomst. Oftewel: je blijft alleen als de samenwerking echt goed voelt.

Google Ads uitbesteden aan DoubleSmart?

Een campagne die superwinstgevend is. En waarbij je iedere geïnvesteerde euro dubbel en dwars terugverdient. Dát krijg je als je je Google Ads aan ons uitbesteedt. Want waar jij als marketingmanager of ondernemer misschien zelf ook wel snapt hoe je advertenties online plaatst, doen wij dat weloverwogen en met een strategisch plan.

Wat dat in de praktijk inhoudt? Bijvoorbeeld dat we tot in de puntjes uitzoeken hoe je jouw POAS (winst op ad-kosten) zo hoog mogelijk krijgt of jouw CPA zo laag mogelijk houdt. Dat we jouw advertenties zodanig afstemmen op de klantreis, dat je altijd superrelevant bent. En dat je – als je ook andere onlinemarketingdiensten bij ons afneemt – profiteert van een overkoepelende, holistische en ijzersterke strategie.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-

Wat klanten zeggen

Nico Bijl

03-12-2018
DoubleSmart helpt ons met SEA en SEO campagnes voor Somfy Benelux. Ik ben altijd zeer tevreden over de samenwerking en de resultaten!

Bart Hofman

04-11-2021

Sinds de overstap naar ons nieuwe online marketingbureau zijn we nu twee jaar onderweg met Doublesmart en dat naar volle tevredenheid. Wij zijn blij met hun inbreng en hun professionele manier van werken: een integrale benadering, specialistisch, snel schakelend en bovenal prettig in de omgang.

Door ons vorige bureau hadden we zelf enige kennis van zoekmachine marketing. Maar bij Doublesmart merk je direct dat je geholpen wordt door mensen met nauwgezette kennis van zaken. Zonder ingewikkelde of onlogische verhalen – en overigens zonder belerend te zijn en altijd correct – lieten ze ons de meerwaarde zien van een brede online strategie. Met echt doorvragen, veel aandacht voor zowel ons bedrijf als onze markt en met voldoende tijd nemen, ontstond een degenen plan.

Het vergt motivatie en gedrevenheid om een plan succesvol uit te voeren en tot wasdom te brengen. Daar hebben we vanaf dag één geen moment aan getwijfeld. Niet alleen door een transparante en veelvuldige communicatie – zelfs gedurende de lockdowns was Doublesmart prima bereikbaar – maar ook omdat het enthousiasme breed gedragen wordt. Dat merk je echt. Elke medewerker is een ware ambassadeur; de SEO specialist, de Google Ads specialisten, de expert op het gebied van social media…zonder uitzondering en op elk moment wordt er voor je geknokt.

De grootste kwaliteit van Doublesmart is misschien nog wel de coherente samenwerking tussen de diverse disciplines. Met gebruikmaking van een overzichtelijk dashboard, versterken ze elkaar en anticiperen waar nodig. Het is prettig dat je daar niet aan ‘hoeft te trekken’ en dat je wordt betrokken wanneer dat nodig is. “Out of the box’ denken is normaal en heeft al tot diverse succesvolle verassingen geleid.

Michael Reijers

19-08-2020

Onze salesunit Seminautic werkt nu een half jaar met ondersteuning van Double Smart aan de SEA campagnes. Bij veel productgroepen zijn de conversiekosten met 200% gedaald! Dit najaar gaan we starten met SEO en Social. Doubles Smart werkt met prettige bedrijfskundige methodieken waardoor ook complexere ‘google’ materie overzichtelijk blijft.

Anne Remmert

20-01-2024

Sterke partij op expertise en analyse. Prettig om mee samen te werken: van onboarding tot strategie. Komt afspraken na, levert, sterk in opvolging en denkt mee. Experts in hun vak en resultaat gericht.

Dynamiet Nederland

03-04-2019

De gebroeders Zuidbroek hebben een professioneel bedrijf neergezet. DoubleSmart is gewoon een goed bedrijf om mee samen te werken. Als klant wordt je goed op de hoogte gehouden. Onze specialist Erik Dekker voert zijn werk uitstekend uit, is betrokken en heeft een proactieve instelling. Precies wat je als klant wil van een online marketing bureau.

SEA bij DoubleSmart

Behaal maximaal resultaat met jouw Google Ads-campagnes

Google Ads uitbesteden kost je geld. En een logische vraag is dan ook: waarom zou je er niet voor kiezen om zélf aan de knoppen te zitten? En om met het geld dat je daardoor overhoudt je advertentiebudget te verhogen? Daar hebben we een heel simpel antwoord op: met een Google Ads-specialist haal je meer winst uit je campagne. Want ook al investeer je budget in zo’n specialist, onderaan de streep pluk je er hoe dan ook de vruchten van.

Een Google Ads-specialist is bijvoorbeeld:

  • Is continu bezig met jouw Google Ads-campagnes;
  • Kijkt ook naar kansen en mogelijkheden op andere kanalen, om nog meer rendement te kunnen halen uit jouw campagnes;
  • Is op de hoogte van ontwikkelingen in de markt;
  • Denkt met jou mee op strategisch niveau, waardoor je er direct een strategisch sparringpartner bij hebt.
Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-

Klanten waarvoor we werken

Stappen voor het uitbesteden van jouw Ads-campagnes

Hoe jouw weg naar de top eruitziet? Grof gezegd doorloop je de onderstaande tijdlijn. 

1. Kansenonderzoek

We brengen jouw huidige situatie in kaart. Welke resultaten behaal je nu met Google Ads? Waar liggen gemiste kansen? En wat kun je in potentie bereiken? Een kansenonderzoek laat het je ontdekken.

2. Kick-off

In een kick-offgesprek vertel jij ons meer over jouw bedrijf en wensen. Jij ontdekt wat wij voor je zouden kunnen betekenen en hoe je extra kwalitatieve leads, conversies en winst kunt binnenhalen.

3. Strategische fase

We doen een zoekwoordenonderzoek, achterhalen hoe jij je advertentiebudget het meest efficiënt kunt inzetten en we maken een plan van aanpak. Zet je ook andere onlinemarketingkanalen in? Dan stemmen we de diverse activiteiten naadloos op elkaar af, zodat je profiteert van een perfect uitgekiende, overkoepelende strategie.

4. Inrichten campagnes

Op basis van de strategie richten we de Google Ads-campagnes in. Met andere woorden: we voorzien Google van exact de juiste bedrijfsdata en plaatsen advertenties online die volledig relevant zijn voor de customer journey-fase waarin jouw doelgroep zich bevindt.

5. Monitoren, optimaliseren en opschalen

De resultaten van je campagnes worden maandelijks grondig onder de loep genomen. Wat gaat er goed? Wat kan er nóg beter? En waar liggen verbeterkansen? We optimaliseren je advertenties en testen met diverse campagnetypes en teksten om de volgende maand nog beter te kunnen presteren.

6. Strategische bedrijfsanalyse

Ieder kwartaal, halfjaar of jaar gaan we met elkaar om de tafel om jouw resultaten, bedrijfsdoelstellingen en ambities uitgebreid te bespreken. Welke sprongen heb je bijvoorbeeld gemaakt de afgelopen periode? Waar zie je je bedrijf het liefst over 5 jaar? En welke rol kunnen Google Ads, SEO, social ads en conversieoptimalisatie hierin spelen? Als strategische partner denken we met je mee.

Klanten werven via Google Ads

Iedere klant is anders en elk bedrijf heeft dan ook een andere aanpak nodig. Maar het doel van een Google Ads-campagne is altijd hetzelfde: extra klanten en kwalitatieve leads werven voor jouw bedrijf én uiteindelijk je winst vergroten.

Een doel dat wij, als specialisten met een superrijke kennis van het vak, al voor vele klanten wisten te behalen. Ons SEA-team weet bijvoorbeeld alles van:

  • Het zoekgedrag van verschillende soorten doelgroepen;
  • De customer journey en hoe je hier effectief op kunt inspelen met advertenties;
  • Googles algoritme en hoe je die – door de meest accurate en relevante data te verstrekken – in jouw voordeel laat werken;
  • Nieuwe functies in Google Ads;
  • De laatste ontwikkelingen in online marketing;
  • Conversieoptimalisatie. Oftewel: hoe je ook op je website stuurt op conversie.
Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-

Jouw Google Ads in beheer bij professionele SEA-specialisten

Google Ads uitbesteden aan DoubleSmart geeft je garantie voor groei. Dat moge nu wel duidelijk zijn. Maar waar je vast benieuwd naar bent: wat maakt DoubleSmart nu écht uniek ten opzichte van andere bureaus? Oftewel: waarom zou je specifiek voor ons kiezen voor jouw Google Ads-beheer? De grootste redenen hiervoor zijn:

  • Je profiteert van een holistische aanpak. Dat wil zeggen: zet je ook SEO, social ads en/of conversieoptimalisatie in, dan stemmen we alle activiteiten naadloos op elkaar af en zorgen we voor een ijzersterke, overkoepelende strategie.
  • Je krijgt er direct een strategische partner bij. Naast dat we vlijmscherpe campagnes lanceren, denken we ook op strategisch vlak met je mee. We helpen je graag je ambities en bedrijfsdoelen te verwezenlijken.
  • De focus ligt bij ons op winst, in plaats van op omzet. Waar veel bedrijven alles op alles zetten om – bijvoorbeeld door te adverteren op hoog geprijsde producten – zo veel mogelijk inkomsten te genereren, richten wij ons juist op een maximale brutomarge. In de praktijk kan dit betekenen dat we adverteren op jouw laag geprijsde producten, die in eerste instantie weinig lijken op te leveren, maar waarmee je jouw winst uiteindelijk maximaliseert.
  • Je hebt een absoluut concurrentievoordeel. Onze Ads-specialisten weten exact welke data Googles algoritme nodig heeft om jouw advertenties te tonen aan jouw doelgroep én om je concurrentie voor te blijven. Denk aan omzetgegevens, margegevens, retourdata, scoringsgegevens van een offerte en de variabele kosten per product.
  • Je bent relevant in de gehele klantreis. Door diverse onlinemarketingkanalen naadloos op elkaar af te stemmen, maken we jou relevant in de gehele klantreis. Met andere woorden: je stelt je doelgroep altijd exact bloot aan de boodschap die op dát specifieke moment van belang is. Onze Ads-specialisten weten bijvoorbeeld – dankzij hun brede kennis van conversieoptimalisatie – ook op jouw website te sturen op conversies.

Waarom Google Ads-campagnes opzetten?

Waarom je er als bedrijf goed aan doet te adverteren via Google Ads? In de eerste plaats omdat je hiermee opvalt en écht in beeld komt bij je doelgroep. Want ga maar eens na: alleen al in de zoekmachine kan je doelgroep niet om je heen. Googelt iemand namelijk op de zoekterm waarop jij adverteert, dan komt jouw advertentie boven de organische zoekresultaten te staan. Daar waar hij het allermeest opvalt.

Maakt iemand vervolgens gebruik van een andere website of app van Google – zoals YouTube of Gmail – dan stel je diegene wéér bloot aan jouw advertentie. Via Google Ads adverteer je namelijk op álle kanalen van Google. En dit is dus absoluut dé manier om vaak en opvallend in beeld te komen bij je doelgroep.

Wat bovendien niet onbenoemd mag blijven: Ads is een supergerichte methode van campagne voeren. Niet alleen kies je zelf de zoekwoorden waarop je adverteert, ook target je op een specifieke doelgroep. Van leeftijd tot geslacht, van woonplaats tot hobby’s en van levensfase tot type werk: je bepaalt zélf wie jouw advertentie te zien krijgt.

Zo is het bijvoorbeeld ook mogelijk specifiek te targeten op websiteverlaters. Oftewel: mensen die jouw website al hebben bezocht, maar niet tot conversie zijn overgegaan. Door hen opnieuw bloot te stellen aan jouw advertentie, trek je ze vaak alsnog over de streep.

Werkzaamheden van een Google Ads-specialist

Klinkt misschien allemaal leuk en aardig, Google Ads uitbesteden aan een professioneel onlinemarketingbureau. Maar je wilt vast weten: welke taken nemen wij dan precies van jou uit handen om jouw winstmarge te verhogen? Een Ads-specialist bij DoubleSmart houdt zich bezig met:

  • De markt waarin jouw bedrijf zich bevindt grondig onderzoeken op zoekwoordgebruik en de manier waarop Googlegebruikers omgaan met de zoekresultaten.
  • Achterhalen op welke manier jij je budget het meest efficiënt kunt besteden, zodat je advertenties zo rendabel mogelijk zijn.
  • De kwaliteit van je advertenties bewaken. Want hoe hoger de kwaliteit, hoe lager de kosten per klik.
  • Google voorzien van de meest accurate en relevante data, zodat het algoritme in jouw voordeel werkt. Denk aan omzet-, retour-, marge- en offertescoringsgegevens.
  • Ads-campagnes lanceren, waarbij rekening gehouden wordt met wat er in welke fase van de klantreis nodig is om je doelgroep tot conversie te laten overgaan.
  • Die campagnes testen, de resultaten analyseren en de advertenties continu optimaliseren.
  • Advies geven over en aanbevelingen doen voor het conversiegericht maken van jouw website (CRO).
  • De samenwerking opzoeken met andere onlinemarketingkanalen en een vlijmscherpe totaalstrategie opstellen;
  • Jou – middels rapportages – maandelijks op de hoogte brengen van de behaalde resultaten.
  • Periodiek met jou om de tafel gaan om je ambities, resultaten en bedrijfsdoelen uitgebreid te bespreken.

Onze Google Ads specialisten.

SEA-specialist
Data en Efficiency- en SEA-specialist
SEA- en CRO-specialist
SEA-specialist

TeamSMART: een overkoepelende strategie voor maximaal resultaat

Je Google Ads uitbesteden aan DoubleSmart levert je al heel wat extra websitebezoekers, leads en winst op. Maar droom je écht van maximale bedrijfsgroei, dan is ons TeamSMART-model de ideale investering. Met TeamSMART laat je een overkoepelende strategie opstellen voor al jouw online marketing (Google Ads, SEO, social ads, marketing automation en CRO). Verder kijken dan de marketingkanalen is hetgeen we onze meerwaarde kunnen bewijzen.

Samengevat zorgt TeamSMART voor:

  • Zichtbaarheid in de gehele klantreis. Waar het ene kanaal bijvoorbeeld perfect is om je do-klanten te bereiken, bereik je met het andere kanaal juist klanten in de see-, think- of care-fase.
  • Relevantie in de gehele klantreis. De activiteiten op de verschillende kanalen worden naadloos op elkaar afgestemd. Hierdoor ben je in iedere fase van de klantreis relevant.
  • Het behalen van je doelen en ambities. Je gaat periodiek met ons om de tafel om je strategie, resultaten en ambities uitgebreid te bespreken. Zit je nog op de juiste weg of is er bijsturing nodig? Door altijd scherp te blijven op je bedrijfsdoelen, verliezen we die niet uit het oog.
Kopje koffie doen?

Wil jij extra bezoekers naar je website leiden en jouw winstmarge flink verhogen? Besteed jouw Google Ads óf je gehele online marketing aan ons uit! Wij weten jouw budget superefficiënt in te zetten, voorzien Googles algoritme van exact de juiste informatie om te profiteren van concurrentievoordeel én we maken een doeltreffende campagne die we continu optimaliseren. Samen zorgen we ervoor dat jij dé nummer 1 wordt voor jouw doelgroep!

Veelgestelde vragen

Wat is Google Ads (voorheen Google Adwords)?

Google Ads, vroeger Google AdWords genaamd, is hét advertentieplatform van Google. Dit platform maakt het mogelijk om op alle Googlewebsites betaalde advertenties te plaatsen en deze te laten zien aan een selecte groep mensen die je zelf definieert. Doe je het goed, dan kun je met Google Ads je naamsbekendheid laten groeien, extra websitebezoekers genereren en je omzet en winst vergroten.

De naam Google AdWords is sinds juli 2018 vervangen door de naam Google Ads. Op de naam en het logo na, is er niks veranderd aan het platform. Google AdWords en Google Ads zijn dus exact hetzelfde.

De kosten van je Google Ads-campagne zijn afhankelijk van drie elementen: de populariteit van de zoekterm waarop je adverteert, de kwaliteit van je advertenties en van het Google Ads-bureau dat je (eventueel) inschakelt.

Populariteit zoekterm

Een populaire zoekterm met veel concurrentie is duurder per klik dan een zoekterm die niet zo populair is bij adverteerders. Ter illustratie: wil je een advertentie tonen bij een zoekopdracht als ‘schoenen’, dan zijn je Ads-kosten waarschijnlijk hoger dan wanneer je een advertentie plaatst bij de zoekopdracht ‘blauwgespikkelde breedbekkikker’.

Kwaliteit

Google wil gebruikers relevante advertenties tonen en kijkt daarom ook naar de kwaliteit van advertenties. Zijn je advertenties van goede kwaliteit en sluiten ze goed aan bij de zoekwoorden van zoekers, dan vallen je advertentiekosten mogelijk lager uit. In feite beloont Google jou dus als de kwaliteit van je advertentie hoog is.

Google Ads-bureau

Een derde factor die jouw Google Ads-kosten kan beïnvloeden, is het tarief van je onlinemarketingbureau als je Google Ads uitbesteedt. Vraag daarom altijd om een duidelijke offerte, zodat je van tevoren weet waar je aan toe bent.

Wil je je Google Ads uitbesteden en zoek je de perfecte partij hiervoor? Er zijn een aantal punten waarop je kunt letten bij het maken van je keuze.

  • De term zegt het al: een specialist heeft een specialisme. Er zijn genoeg bedrijven die Ads-beheer ‘erbij doen’. Maar zeg nu zelf: als je een mooi boeket bloemen wilt hebben, ga je toch ook liever naar de bloemist dan naar de supermarkt? Een specialist herken je aan het feit dat hij ‘bij zijn leest blijft’: hij heeft een specialisme en zal zich hierop altijd blijven focussen.
  • Wie kan je een betrouwbaarder beeld geven van de diensten van een bedrijf dan de klanten van dat bedrijf? Lees reviews over de bedrijven waarmee je misschien in zee zou willen. Een hoge rating en een enthousiaste klantervaring over een bedrijf zijn afkomstig van een tevreden klant. Een klant heeft er geen baat bij dit bedrijf mooier weer te geven dan het in werkelijkheid is. Het bedrijf zelf kan mooie verhalen vertellen, maar de reviews vertellen je de werkelijkheid. Maak daar dus handig gebruik van.
  • Kijk of een bedrijf dat Ads-beheer aanbiedt certificeringen, partnerships of nominaties heeft. Dit zijn, evenals de reviews, factoren waar een bedrijf geen tot weinig invloed op kan uitoefenen, omdat het initiatief hierin van onafhankelijke derden moet komen. Een bedrijf kan enkel zijn best doen om bijvoorbeeld genomineerd te worden voor een award of om een certificaat te ontvangen, maar moet daarvoor aan extern vastgestelde voorwaarden voldoen.
Google Ads uitbesteden Google Ads uitbesteden