Google Ads is voor ons méér dan draaien aan de juiste knoppen. Ook verzorgen wij vakkundig strategisch advies. We zijn dé partner die je helpt jouw bedrijfsdoelen te halen.
De focus leggen we op winst, niet op omzet. Want alleen dan groeit je bedrijf maximaal. Onze Ads-specialisten weten jouw budget zo in te zetten, dat het je winst keer op keer vergroot.
Van je tijd uitzitten met een zuur gezicht wordt niemand beter. Bij ons profiteer je daarom van een flexibele overeenkomst. Oftewel: je blijft alleen als de samenwerking echt goed voelt.
Een campagne die superwinstgevend is. En waarbij je iedere geïnvesteerde euro dubbel en dwars terugverdient. Dát krijg je als je je Google Ads aan ons uitbesteedt. Want waar jij als marketingmanager of ondernemer misschien zelf ook wel snapt hoe je advertenties online plaatst, doen wij dat weloverwogen en met een strategisch plan.
Wat dat in de praktijk inhoudt? Bijvoorbeeld dat we tot in de puntjes uitzoeken hoe je jouw POAS (winst op ad-kosten) zo hoog mogelijk krijgt of jouw CPA zo laag mogelijk houdt. Dat we jouw advertenties zodanig afstemmen op de klantreis, dat je altijd superrelevant bent. En dat je – als je ook andere onlinemarketingdiensten bij ons afneemt – profiteert van een overkoepelende, holistische en ijzersterke strategie.
Google Ads uitbesteden kost je geld. En een logische vraag is dan ook: waarom zou je er niet voor kiezen om zélf aan de knoppen te zitten? En om met het geld dat je daardoor overhoudt je advertentiebudget te verhogen? Daar hebben we een heel simpel antwoord op: met een Google Ads-specialist haal je meer winst uit je campagne. Want ook al investeer je budget in zo’n specialist, onderaan de streep pluk je er hoe dan ook de vruchten van.
Een Google Ads-specialist is bijvoorbeeld:
Hoe jouw weg naar de top eruitziet? Grof gezegd doorloop je de onderstaande tijdlijn.
We brengen jouw huidige situatie in kaart. Welke resultaten behaal je nu met Google Ads? Waar liggen gemiste kansen? En wat kun je in potentie bereiken? Een kansenonderzoek laat het je ontdekken.
In een kick-offgesprek vertel jij ons meer over jouw bedrijf en wensen. Jij ontdekt wat wij voor je zouden kunnen betekenen en hoe je extra kwalitatieve leads, conversies en winst kunt binnenhalen.
We doen een zoekwoordenonderzoek, achterhalen hoe jij je advertentiebudget het meest efficiënt kunt inzetten en we maken een plan van aanpak. Zet je ook andere onlinemarketingkanalen in? Dan stemmen we de diverse activiteiten naadloos op elkaar af, zodat je profiteert van een perfect uitgekiende, overkoepelende strategie.
Op basis van de strategie richten we de Google Ads-campagnes in. Met andere woorden: we voorzien Google van exact de juiste bedrijfsdata en plaatsen advertenties online die volledig relevant zijn voor de customer journey-fase waarin jouw doelgroep zich bevindt.
De resultaten van je campagnes worden maandelijks grondig onder de loep genomen. Wat gaat er goed? Wat kan er nóg beter? En waar liggen verbeterkansen? We optimaliseren je advertenties en testen met diverse campagnetypes en teksten om de volgende maand nog beter te kunnen presteren.
Ieder kwartaal, halfjaar of jaar gaan we met elkaar om de tafel om jouw resultaten, bedrijfsdoelstellingen en ambities uitgebreid te bespreken. Welke sprongen heb je bijvoorbeeld gemaakt de afgelopen periode? Waar zie je je bedrijf het liefst over 5 jaar? En welke rol kunnen Google Ads, SEO, social ads en conversieoptimalisatie hierin spelen? Als strategische partner denken we met je mee.
Iedere klant is anders en elk bedrijf heeft dan ook een andere aanpak nodig. Maar het doel van een Google Ads-campagne is altijd hetzelfde: extra klanten en kwalitatieve leads werven voor jouw bedrijf én uiteindelijk je winst vergroten.
Een doel dat wij, als specialisten met een superrijke kennis van het vak, al voor vele klanten wisten te behalen. Ons SEA-team weet bijvoorbeeld alles van:
Google Ads uitbesteden aan DoubleSmart geeft je garantie voor groei. Dat moge nu wel duidelijk zijn. Maar waar je vast benieuwd naar bent: wat maakt DoubleSmart nu écht uniek ten opzichte van andere bureaus? Oftewel: waarom zou je specifiek voor ons kiezen voor jouw Google Ads-beheer? De grootste redenen hiervoor zijn:
Waarom je er als bedrijf goed aan doet te adverteren via Google Ads? In de eerste plaats omdat je hiermee opvalt en écht in beeld komt bij je doelgroep. Want ga maar eens na: alleen al in de zoekmachine kan je doelgroep niet om je heen. Googelt iemand namelijk op de zoekterm waarop jij adverteert, dan komt jouw advertentie boven de organische zoekresultaten te staan. Daar waar hij het allermeest opvalt.
Maakt iemand vervolgens gebruik van een andere website of app van Google – zoals YouTube of Gmail – dan stel je diegene wéér bloot aan jouw advertentie. Via Google Ads adverteer je namelijk op álle kanalen van Google. En dit is dus absoluut dé manier om vaak en opvallend in beeld te komen bij je doelgroep.
Wat bovendien niet onbenoemd mag blijven: Ads is een supergerichte methode van campagne voeren. Niet alleen kies je zelf de zoekwoorden waarop je adverteert, ook target je op een specifieke doelgroep. Van leeftijd tot geslacht, van woonplaats tot hobby’s en van levensfase tot type werk: je bepaalt zélf wie jouw advertentie te zien krijgt.
Zo is het bijvoorbeeld ook mogelijk specifiek te targeten op websiteverlaters. Oftewel: mensen die jouw website al hebben bezocht, maar niet tot conversie zijn overgegaan. Door hen opnieuw bloot te stellen aan jouw advertentie, trek je ze vaak alsnog over de streep.
Klinkt misschien allemaal leuk en aardig, Google Ads uitbesteden aan een professioneel onlinemarketingbureau. Maar je wilt vast weten: welke taken nemen wij dan precies van jou uit handen om jouw winstmarge te verhogen? Een Ads-specialist bij DoubleSmart houdt zich bezig met:
Je Google Ads uitbesteden aan DoubleSmart levert je al heel wat extra websitebezoekers, leads en winst op. Maar droom je écht van maximale bedrijfsgroei, dan is ons TeamSMART-model de ideale investering. Met TeamSMART laat je een overkoepelende strategie opstellen voor al jouw online marketing (Google Ads, SEO, social ads, marketing automation en CRO). Verder kijken dan de marketingkanalen is hetgeen we onze meerwaarde kunnen bewijzen.
Samengevat zorgt TeamSMART voor:
Wil jij extra bezoekers naar je website leiden en jouw winstmarge flink verhogen? Besteed jouw Google Ads óf je gehele online marketing aan ons uit! Wij weten jouw budget superefficiënt in te zetten, voorzien Googles algoritme van exact de juiste informatie om te profiteren van concurrentievoordeel én we maken een doeltreffende campagne die we continu optimaliseren. Samen zorgen we ervoor dat jij dé nummer 1 wordt voor jouw doelgroep!
Google Ads, vroeger Google AdWords genaamd, is hét advertentieplatform van Google. Dit platform maakt het mogelijk om op alle Googlewebsites betaalde advertenties te plaatsen en deze te laten zien aan een selecte groep mensen die je zelf definieert. Doe je het goed, dan kun je met Google Ads je naamsbekendheid laten groeien, extra websitebezoekers genereren en je omzet en winst vergroten.
De naam Google AdWords is sinds juli 2018 vervangen door de naam Google Ads. Op de naam en het logo na, is er niks veranderd aan het platform. Google AdWords en Google Ads zijn dus exact hetzelfde.
De kosten van je Google Ads-campagne zijn afhankelijk van drie elementen: de populariteit van de zoekterm waarop je adverteert, de kwaliteit van je advertenties en van het Google Ads-bureau dat je (eventueel) inschakelt.
Populariteit zoekterm
Een populaire zoekterm met veel concurrentie is duurder per klik dan een zoekterm die niet zo populair is bij adverteerders. Ter illustratie: wil je een advertentie tonen bij een zoekopdracht als ‘schoenen’, dan zijn je Ads-kosten waarschijnlijk hoger dan wanneer je een advertentie plaatst bij de zoekopdracht ‘blauwgespikkelde breedbekkikker’.
Kwaliteit
Google wil gebruikers relevante advertenties tonen en kijkt daarom ook naar de kwaliteit van advertenties. Zijn je advertenties van goede kwaliteit en sluiten ze goed aan bij de zoekwoorden van zoekers, dan vallen je advertentiekosten mogelijk lager uit. In feite beloont Google jou dus als de kwaliteit van je advertentie hoog is.
Google Ads-bureau
Een derde factor die jouw Google Ads-kosten kan beïnvloeden, is het tarief van je onlinemarketingbureau als je Google Ads uitbesteedt. Vraag daarom altijd om een duidelijke offerte, zodat je van tevoren weet waar je aan toe bent.
Wil je je Google Ads uitbesteden en zoek je de perfecte partij hiervoor? Er zijn een aantal punten waarop je kunt letten bij het maken van je keuze.