Wil je je salesteam efficiënt inzetten? Een doelgericht salesteam begint bij kwalitatieve leads. Hoe creëer je kwalitatieve leads? Vraag het aan DoubleSmart!
Goede B2B leadgeneratie zorgt voor leads die gebaseerd zijn op de behoefte van de klant. Blije klanten willen we allemaal. Word jij onze blije klant, dan maken wij op onze beurt jouw klanten blij.
Je bedrijf krijgt een positief imago doordat je je marketing afstemt op de wensen van de klant. Je schrikt dus geen potentiële klanten af met schreeuwerige reclame, maar moedigt hen juist aan kennis met je te maken.
We weten allemaal hoe irritant het is als we een cold call krijgen van een bedrijf dat ons iets wil verkopen waarvan we de naam niet eens kunnen spellen, laat staan dat we weten wat we ermee moeten.
Door je online lead generation voor B2B slim aan te pakken, ben jij niet het bedrijf dat afschrikt of ergert, maar geef je door persoonlijk contact juist een positief, proactief beeld van je bedrijf.
Maar hoe pak je B2B leadgeneratie aan?
Door uit te vinden wat je doelgroep bezighoudt, lok je hen allereerst naar je website met goede content. Je doet hiermee aan inbound marketing: door de vragen te beantwoorden die jouw doelgroep stelt, deel je je kennis en bouw je een naam op als expert in jouw vakgebied. Als je websitebezoekers relevante content aanbiedt, zien zij jouw bedrijf als hulpvaardig en betrouwbaar. Maak deze content goed vindbaar door middel van zoekmachine optimalisatie en/of zoekmachine adverteren.
Nu je via de zoekmachines gevonden wordt en relevante bezoekers op je website hebt, begint stap 2: data verzamelen. Je trackt de bezoekers op je website: welke pagina’s bezoeken ze, hoe reageren ze op die pagina’s, en hoe reageren ze op CTA’s? Kleine aanpassingen aan je website kunnen een groot effect hebben in het aantal leads dat je genereert.
De informatie die je bij stap 2 hebt verzameld, is waardevol voor de volgende stap. We weten nu namelijk precies welke bezoekers waardevolle leads zijn. De bezoekers die een e-book hebben gedownload zijn bijvoorbeeld leads. Natuurlijk ben je zo slim geweest je bezoeker bij het downloaden van het e-book te vragen om zijn e-mailadres.
In de vorige stappen liet je je klanten steeds het initiatief nemen, maar nu ga jij hen benaderen. Je kunt dit bijvoorbeeld doen met e-mail marketing. Dit brengt je bedrijf niet alleen nogmaals onder de aandacht bij leads, maar geeft je tegelijkertijd waardevolle informatie. Jij houdt namelijk precies bij hoeveel van je e-mails je potentiële klant opent en of hij daarin doorklikt naar je website.
Het tracken van de gestuurde e-mails geeft je op een presenteerblaadje welke leads de meeste potentie hebben. Als je salesafdeling die leads vervolgens belt, is dit voor je potentiële klanten een heel ander telefoongesprek dan een cold call. Ze hebben al iets van waarde van je gekregen voordat je ze belde, ze kennen je bedrijf al en hebben een positieve associatie met dat bedrijf.
Geen idee waar je moet beginnen met content ontwikkelen, websitebezoekers tracken en leads opvolgen? Wij gelukkig wel, en we worden er zelfs erg gelukkig van. We hebben het dan ook al vaak gedaan en kunnen nu met gepaste trots zeggen dat we een indrukwekkend aantal tevreden klanten hebben.
Word jij onze volgende tevreden klant en zorgen we binnenkort ook voor tevreden klanten voor jou? It’s up to you! Wij kunnen jou niet zomaar bellen (tenzij je een lead bent), dus bel jij ons even? Onze diensten helpen jouw bedrijf aan online succes!