Een trainee begeleiden die zich meer dan 9.000 kilometer verderop bevindt: waarom ook niet? Toen DoubleSmart werd benaderd door NCBS, een organisatie die zich inzet tegen jeugdwerkloosheid in Oeganda, zag onze SEO-specialist Mark kans om iets te betekenen voor de medemens. Hij werd in contact gebracht met de Oegandese Pele en hielp hem bij het maken van een website voor zijn opleiding. Mark vertelt hierover in dit blog.
Een stijlgids, ook wel stijlboek of brand style guide genoemd, is een document met redactionele richtlijnen voor het creëren van consistente en herkenbare content voor een merk of organisatie. Hierin staan bijvoorbeeld elementen beschreven als jouw tone of voice, schrijfstijl, doelgroep en USP’s.
Schrijven van effectieve ChatGPT prompts vereist inzicht en precisie. En vooral uren oefenen! Heb je die tijd niet? Pas dan deze prompttips toe.
Gronding vooronderzoek is cruciaal voor het schrijven van effectieve content. We moeten ons verdiepen in vragen, behoeften en belemmeringen van onze lezers. Dit vooronderzoek neemt vaak veel tijd in beslag. Wat als je 70% van deze tijd kunt besparen? Bij DoubleSmart hebben we een specifieke methode ontwikkeld die dit mogelijk maakt. Hoe? Dat lees je hier.
De wereldwijde introductie van Google’s Search Generative Experience (SGE) zorgt voor een belangrijke verandering in hoe we informatie op het internet vinden. Door AI te integreren in de zoekmachine, wordt de zoekervaring efficiënter en relevanter.
18 & 19 maart 2024 vond SMX München plaats! Dit is Europa’s grootste Search Marketing Conference, zowel voor SEO, SEA en Social advertising. Collega’s Mark, Sjoerd, Steven en Jelle zijn afgereisd naar München om dit event bij te wonen. De meest waardevolle inzichten delen ze in dit blog!
Zoekwoorden of zoektermen zijn woorden die gebruikt worden in een zoekmachine om een zoekopdracht uit te voeren.
Als je aan de slag gaat met het optimaliseren van je website, is het belangrijk om te weten wat populaire zoektermen zijn in jouw branche. De uitdrukking ‘zoekwoord’ kan de verkeerde indruk wekken […]
Ben je actief in een markt die traditioneel gezien opereert met tussenhandelaren? Dan is de kans groot dat je manier van werken de laatste decennia flink op z’n kop is gezet. In het verleden verkocht je producten via beurzen en catalogi aan dealers.
Winstgevendheid meten in campagnes en sturen op kwalitatieve conversies: als marketeer ben je altijd op zoek naar de beste manieren om data te verzamelen en hierop keuzes te maken. Dit wordt echter steeds lastiger door het wegvallen van third-party cookies. Toch is er een oplossing dankzij de introductie van server-side tagging. In dit blog vertel ik: Erik, Head of Data en Efficiency, je wat server side-tagging precies is én waarom het noodzakelijk is dit toe te passen.
Al vanaf 2016 is er een groei te zien in het aantal Nederlanders dat actief is op social media. En ook in 2024 blijft dit aantal stijgen. Waar het aantal socialmediagebruikers in 2023 nog lag op 14,1 miljoen, stijgt dat in 2024 naar 14,3 miljoen. Dit én meer, blijkt uit het onderzoek van Newcom naar socialmediagebruik in Nederland.
Het vermoeden was er al langere tijd bij de SEO-expert, maar na de uitgelekte documenten van een rechtszaak met Google is het zeker: klikdata fungeren als belangrijk rankingsignaal voor de organische zoekresultaten in Google. Het is van belang om beter aan te sluiten bij de zoekintentie dan je concurrenten en om voor de beste gebruikerservaring te zorgen. Laat je informeren in dit blog en ontdek alles over deze belangrijke ontwikkeling.
Waarom blijft het ene verhaal direct hangen? Terwijl je bij het ander verhaal binnen de kortste keren afhaakt? Het geheim zit hem in het toepassen van storytelling. Een goed verhaal heeft emotie, gevoel en relevantie. In deze blog vertel ik, Kaja Botter, contentspecialist, je alles wat je moet weten over storytelling én 5 praktische tips om zelf ook met storytelling aan de slag te gaan!