DoubleSmart bij SMX München

Nieuws

12-04-2024 Auteur: Sjoerd

SMX München 2024

18 & 19 maart 2024 vond SMX München plaats! Dit is Europa’s grootste Search Marketing Conference, zowel voor SEO, SEA en Social advertising. Collega’s Mark, Sjoerd, Steven en Jelle zijn afgereisd naar München om dit event bij te wonen. De meest waardevolle inzichten delen ze in dit blog!

SMX München 2024 SMX München 2024 2024-04-16
DoubleSmart
DoubleSmart
Remco vertelt over verschuiving ecommerce

Strategie

02-04-2024 Auteur: Remco

Cut out the middle man of vertrouwen op je netwerk aan wederverkopers?

Ben je actief in een markt die traditioneel gezien opereert met tussenhandelaren? Dan is de kans groot dat je manier van werken de laatste decennia flink op z’n kop is gezet. In het verleden verkocht je producten via beurzen en catalogi aan dealers. Tegenwoordig lever je als groothandel of producent steeds vaker direct aan de eindgebruiker. Een kansrijke ontwikkeling die tegelijkertijd heel wat vragen oproept. Want hoe pak je dit precies aan? Waar liggen jouw kansen en risico’s, welke afzetmodellen zijn er en welke daarvan past het best bij jouw bedrijf?

Cut out the middle man of vertrouwen op je netwerk aan wederverkopers? Cut out the middle man of vertrouwen op je netwerk aan wederverkopers? 2024-04-02
DoubleSmart
DoubleSmart
Blog server side tagging van Erik

Data

20-03-2024 Auteur: Erik

Server-side tagging: zo waarborg je data zonder third-party cookies

Winstgevendheid meten in campagnes en sturen op kwalitatieve conversies: als marketeer ben je altijd op zoek naar de beste manieren om data te verzamelen en hierop keuzes te maken. Dit wordt echter steeds lastiger door het wegvallen van third-party cookies. Toch is er een oplossing dankzij de introductie van server-side tagging. In dit blog vertel ik: Erik, Head of Data en Efficiency, je wat server side-tagging precies is én waarom het noodzakelijk is dit toe te passen.

Server-side tagging: zo waarborg je data zonder third-party cookies Server-side tagging: zo waarborg je data zonder third-party cookies 2024-04-04
DoubleSmart
DoubleSmart
Newcom onderzoek met team social

Social

28-02-2024 Auteur: Bart

Onderzoek naar socialmediagebruik: de trends van 2024

Al vanaf 2016 is er een groei te zien in het aantal Nederlanders dat actief is op social media. En ook in 2024 blijft dit aantal stijgen. Waar het aantal socialmediagebruikers in 2023 nog lag op 14,1 miljoen, stijgt dat in 2024 naar 14,3 miljoen. Dit én meer, blijkt uit het onderzoek van Newcom naar socialmediagebruik in Nederland.

Onderzoek naar socialmediagebruik: de trends van 2024 Onderzoek naar socialmediagebruik: de trends van 2024 2024-02-29
DoubleSmart
DoubleSmart
Mark achter laptop

SEO

31-01-2024 Auteur: Mark

Klikdata als rankingsignaal: dít moet je weten over Navboost

Het vermoeden was er al langere tijd bij de SEO-expert, maar na de uitgelekte documenten van een rechtszaak met Google is het zeker: klikdata fungeren als belangrijk rankingsignaal voor de organische zoekresultaten in Google. Het is van belang om beter aan te sluiten bij de zoekintentie dan je concurrenten en om voor de beste gebruikerservaring te zorgen. Laat je informeren in dit blog en ontdek alles over deze belangrijke ontwikkeling.

Klikdata als rankingsignaal: dít moet je weten over Navboost Klikdata als rankingsignaal: dít moet je weten over Navboost 2024-02-05
DoubleSmart
DoubleSmart
Kaja boogschieten

Content

08-01-2024 Auteur: Kaja

De kunst van storytelling in marketing: hoe je je doelgroep raakt met verhalen

Waarom blijft het ene verhaal direct hangen? Terwijl je bij het ander verhaal binnen de kortste keren afhaakt? Het geheim zit hem in het toepassen van storytelling. Een goed verhaal heeft emotie, gevoel en relevantie. In deze blog vertel ik, Kaja Botter, contentspecialist, je alles wat je moet weten over storytelling én 5 praktische tips om zelf ook met storytelling aan de slag te gaan!

De kunst van storytelling in marketing: hoe je je doelgroep raakt met verhalen De kunst van storytelling in marketing: hoe je je doelgroep raakt met verhalen 2024-02-01
DoubleSmart
DoubleSmart
Niels achter laptop

Strategie

03-01-2024 Auteur: Niels

De revolutionaire rol van AI in online marketing

Het zal je niet zijn ontgaan: kunstmatige intelligentie (AI) zet de wereld van online marketing op zijn kop. De mogelijkheden zijn oneindig en de impact is enorm. Maar: hoe zet je AI nu zodanig in, dat het daadwerkelijk bijdraagt aan de optimalisatie van je onlinemarketingstrategie? En welke mogelijkheden heb je eigenlijk precies? In dit blog ontdek je 5 manieren om AI effectief in te zetten voor jouw bedrijf.

De revolutionaire rol van AI in online marketing De revolutionaire rol van AI in online marketing 2024-02-01
DoubleSmart
DoubleSmart
overleg tussen sea specialisten

Strategie, SEA

22-12-2023 Auteur: Remon

Waarom verbeterde datatracking cruciaal is voor de winstgevendheid van je online marketingcampagne

Een campagne zonder de juiste tracking is als een schip zonder kapitein. Die zal natuurlijk nooit de eindbestemming bereiken. Maar hoe zorg je er nu voor dat je jouw datatracking volledig optimaliseert? En hoe ga je mee met ontwikkelingen op het vlak van ‘verbeterde datatracking’? De antwoorden ontdek je in dit blog.

Waarom verbeterde datatracking cruciaal is voor de winstgevendheid van je online marketingcampagne Waarom verbeterde datatracking cruciaal is voor de winstgevendheid van je online marketingcampagne 2024-02-01
DoubleSmart
DoubleSmart

CRO, Nieuws

20-12-2023 Auteur: Max

Een weekend in het Conversion Hotel: de meest waardevolle inzichten op een rij 

In het weekend van 17 tot 19 november gingen mijn collega Menno en ik op pad. De bestemming? Texel! Hier vond namelijk het grootste CRO- event van Nederland plaats. Voor ons was het de eerste keer dat wij het Conversion Hotel/Conference Hotel bezochten. Hoe dit was lichten we graag voor je toe met de meest waardevolle inzichten op een rij.

Een weekend in het Conversion Hotel: de meest waardevolle inzichten op een rij  Een weekend in het Conversion Hotel: de meest waardevolle inzichten op een rij  2024-02-01
DoubleSmart
DoubleSmart
Bas en Ilja in vergaderruimte

Strategie

31-10-2023 Auteur: Ilja

Strategisch voordeel behalen tijdens Black Friday

Volop kansen om online successen te boeken op Black Friday! Door doelgerichte Black Friday-campagnes in te richten, breng je je merk onder de aandacht van een steeds breder publiek. Maar: vergeet ook zeker rond Black Friday je bestaande klanten niet! Hoe je dat doet, lichten we graag voor je toe in 6 stappen.

Strategisch voordeel behalen tijdens Black Friday Strategisch voordeel behalen tijdens Black Friday 2024-02-01
DoubleSmart
DoubleSmart
Patrick in Berlijn

SEO

26-10-2023 Auteur: Patrick

SMX Advanced in Berlijn: de 5 grootste SEO-ontwikkelingen

De SEO-wereld is altijd in ontwikkeling en anno 2023 misschien wel meer dan ooit tevoren. AI begint immers een steeds grotere rol te spelen. Als onlinemarketingbureau is het dan ook cruciaal om bovenop deze ontwikkelingen te zitten en daar houden wij ons bij DoubleSmart ook mee bezig. In dit blog lees je de 5 grootste ontwikkelingen benoemd bij SMX Advanced in Berlijn!

SMX Advanced in Berlijn: de 5 grootste SEO-ontwikkelingen SMX Advanced in Berlijn: de 5 grootste SEO-ontwikkelingen 2023-10-27
DoubleSmart
DoubleSmart
Patrick en Erik bij SMX Advanced

SEA

26-10-2023 Auteur: Erik

SMX Advanced in Berlijn: SEA inzichten door Erik

Afgelopen maand zijn mijn collega Patrick en ik naar SMX Advanced geweest in Berlijn. Hier kregen we informatie van diverse sprekers rondom de thema’s SEO en SEA, waarbij Patrick de SEO-sessies heeft bijgewoond en ik de SEA-sessies voor mijn rekening nam. De sprekers – die uit diverse landen kwamen – deelden kennis over uiteenlopende onderwerpen. Denk aan Ad Customizers en de inzet van ChatGPT bij het maken van scripts. Super interessant dus!

SMX Advanced in Berlijn: SEA inzichten door Erik SMX Advanced in Berlijn: SEA inzichten door Erik 2023-10-27
DoubleSmart
DoubleSmart