18 & 19 maart 2024 vond SMX München plaats! Dit is Europa’s grootste Search Marketing Conference, zowel voor SEO, SEA en Social advertising. Collega’s Mark, Sjoerd, Steven en Jelle zijn afgereisd naar München om dit event bij te wonen. De meest waardevolle inzichten delen ze in dit blog!
Ben je actief in een markt die traditioneel gezien opereert met tussenhandelaren? Dan is de kans groot dat je manier van werken de laatste decennia flink op z’n kop is gezet. In het verleden verkocht je producten via beurzen en catalogi aan dealers. Tegenwoordig lever je als groothandel of producent steeds vaker direct aan de eindgebruiker. Een kansrijke ontwikkeling die tegelijkertijd heel wat vragen oproept. Want hoe pak je dit precies aan? Waar liggen jouw kansen en risico’s, welke afzetmodellen zijn er en welke daarvan past het best bij jouw bedrijf?
Winstgevendheid meten in campagnes en sturen op kwalitatieve conversies: als marketeer ben je altijd op zoek naar de beste manieren om data te verzamelen en hierop keuzes te maken. Dit wordt echter steeds lastiger door het wegvallen van third-party cookies. Toch is er een oplossing dankzij de introductie van server-side tagging. In dit blog vertel ik: Erik, Head of Data en Efficiency, je wat server side-tagging precies is én waarom het noodzakelijk is dit toe te passen.
Al vanaf 2016 is er een groei te zien in het aantal Nederlanders dat actief is op social media. En ook in 2024 blijft dit aantal stijgen. Waar het aantal socialmediagebruikers in 2023 nog lag op 14,1 miljoen, stijgt dat in 2024 naar 14,3 miljoen. Dit én meer, blijkt uit het onderzoek van Newcom naar socialmediagebruik in Nederland.
Het vermoeden was er al langere tijd bij de SEO-expert, maar na de uitgelekte documenten van een rechtszaak met Google is het zeker: klikdata fungeren als belangrijk rankingsignaal voor de organische zoekresultaten in Google. Het is van belang om beter aan te sluiten bij de zoekintentie dan je concurrenten en om voor de beste gebruikerservaring te zorgen. Laat je informeren in dit blog en ontdek alles over deze belangrijke ontwikkeling.
Waarom blijft het ene verhaal direct hangen? Terwijl je bij het ander verhaal binnen de kortste keren afhaakt? Het geheim zit hem in het toepassen van storytelling. Een goed verhaal heeft emotie, gevoel en relevantie. In deze blog vertel ik, Kaja Botter, contentspecialist, je alles wat je moet weten over storytelling én 5 praktische tips om zelf ook met storytelling aan de slag te gaan!
Het zal je niet zijn ontgaan: kunstmatige intelligentie (AI) zet de wereld van online marketing op zijn kop. De mogelijkheden zijn oneindig en de impact is enorm. Maar: hoe zet je AI nu zodanig in, dat het daadwerkelijk bijdraagt aan de optimalisatie van je onlinemarketingstrategie? En welke mogelijkheden heb je eigenlijk precies? In dit blog ontdek je 5 manieren om AI effectief in te zetten voor jouw bedrijf.
Een campagne zonder de juiste tracking is als een schip zonder kapitein. Die zal natuurlijk nooit de eindbestemming bereiken. Maar hoe zorg je er nu voor dat je jouw datatracking volledig optimaliseert? En hoe ga je mee met ontwikkelingen op het vlak van ‘verbeterde datatracking’? De antwoorden ontdek je in dit blog.
In het weekend van 17 tot 19 november gingen mijn collega Menno en ik op pad. De bestemming? Texel! Hier vond namelijk het grootste CRO- event van Nederland plaats. Voor ons was het de eerste keer dat wij het Conversion Hotel/Conference Hotel bezochten. Hoe dit was lichten we graag voor je toe met de meest waardevolle inzichten op een rij.
Volop kansen om online successen te boeken op Black Friday! Door doelgerichte Black Friday-campagnes in te richten, breng je je merk onder de aandacht van een steeds breder publiek. Maar: vergeet ook zeker rond Black Friday je bestaande klanten niet! Hoe je dat doet, lichten we graag voor je toe in 6 stappen.
De SEO-wereld is altijd in ontwikkeling en anno 2023 misschien wel meer dan ooit tevoren. AI begint immers een steeds grotere rol te spelen. Als onlinemarketingbureau is het dan ook cruciaal om bovenop deze ontwikkelingen te zitten en daar houden wij ons bij DoubleSmart ook mee bezig. In dit blog lees je de 5 grootste ontwikkelingen benoemd bij SMX Advanced in Berlijn!
Afgelopen maand zijn mijn collega Patrick en ik naar SMX Advanced geweest in Berlijn. Hier kregen we informatie van diverse sprekers rondom de thema’s SEO en SEA, waarbij Patrick de SEO-sessies heeft bijgewoond en ik de SEA-sessies voor mijn rekening nam. De sprekers – die uit diverse landen kwamen – deelden kennis over uiteenlopende onderwerpen. Denk aan Ad Customizers en de inzet van ChatGPT bij het maken van scripts. Super interessant dus!