DoubleSmart belt met een klant

SEO

februari 16, 2021 Auteur: Sjoerd

Google Mijn Bedrijf handleiding: in 4 stappen een verbeterde lokale vindbaarheid

Wat is Google Mijn Bedrijf?Vanavond wil je uit eten, maar je hebt nog geen idee bij welk restaurant. Je pakt Google er dus maar bij en zoekt naar een restaurant in de buurt, bijvoorbeeld met de zoekopdracht [restaurant Gouda]. Google Maps geeft je snel een lijstje resultaten terug waarvan je ook direct het adres […]

Google Mijn Bedrijf handleiding: in 4 stappen een verbeterde lokale vindbaarheid Google Mijn Bedrijf handleiding: in 4 stappen een verbeterde lokale vindbaarheid 2021-02-16
DoubleSmart
DoubleSmart Sjoerd
specialist kijkt op horloge

SEA

februari 2, 2021 Auteur: Brett

Waarom het een maand duurt om een Google Ads campagne op te zetten

We krijgen regelmatig de vraag waarom we ongeveer één maand reserveren voor het opzetten van een nieuwe Google Ads campagne. Kunnen we niet gewoon op de aan-knop klikken en morgen al zichtbaar zijn in de zoekmachine? Hoewel SEA bij uitstek geschikt is om snel zichtbare resultaten te boeken, is het niet mogelijk om zó snel […]

Waarom het een maand duurt om een Google Ads campagne op te zetten Waarom het een maand duurt om een Google Ads campagne op te zetten 2021-02-02
DoubleSmart
DoubleSmart Brett
Google Analytics landkaart op computerscherm

Data

januari 26, 2021 Auteur: Mels

7 tips waarmee je alles uit Google Tag Manager haalt

Zowel voor nieuwe als voor bestaande websites is meetbaarheid één van de belangrijkste onderdelen. Want een prachtig design is leuk, maar je wilt natuurlijk wel weten hoeveel dat je dan oplevert. Google Analytics is de meest gebruikte tool om inzicht te krijgen in het gebruik van je website. Maar bij een basisimplementatie van Google Analytics […]

7 tips waarmee je alles uit Google Tag Manager haalt 7 tips waarmee je alles uit Google Tag Manager haalt 2021-01-26
DoubleSmart
DoubleSmart Mels

Nieuws

december 29, 2020 Auteur: Emma

Dé online marketing trends voor 2021

De ‘r’ zit al een poosje in de maand en dat betekent (behalve donkere dagen) dat je overal dé online marketing trends voorbij ziet komen die je gelezen móét hebben. Wij hebben natuurlijk ook een mening over ontwikkelingen in onlinemarketingland. Hoewel we afgelopen jaar aan den lijve hebben mogen ondervinden dat niet alles te voorspellen […]

Dé online marketing trends voor 2021 Dé online marketing trends voor 2021 2021-01-28
DoubleSmart
DoubleSmart Emma

SEO

december 18, 2020 Auteur: Emma

In 5 stappen naar vindbare content

Content schrijf je voor de gebruiker, niet voor de zoekmachine. Logisch, toch? De gebruiker is immers de lezer die je zo graag wilt bereiken. Maar het belang van de zoekmachine moet je niet onderschatten: via dat kanaal kan je doelgroep die mooie content van je vinden. Goed content schrijven betekent dus niet alleen dat je […]

In 5 stappen naar vindbare content In 5 stappen naar vindbare content 2021-01-28
DoubleSmart
DoubleSmart Emma

Social

december 4, 2020 Auteur: Emma

Social media tijdens de feestdagen

December is de beruchte horrormaand voor pakketdiensten, maar een feest voor webwinkels. Black Friday, Sinterklaas en Kerstmis liggen dicht bij elkaar en zijn allemaal gelegenheden om eens lekker online te shoppen. Topdrukte dus! De consument is meer dan ooit online aanwezig, dus dat is dé plek waar ze jouw merk kunnen ontmoeten. Het grote voordeel […]

Social media tijdens de feestdagen Social media tijdens de feestdagen 2021-01-12
DoubleSmart
DoubleSmart Emma

Data

november 24, 2020 Auteur: Mels

Google Analytics 4: The new kid on the block

Ineens was hij daar in je Google Analytics beheermenu. De verleidelijke knop ‘Upgraden naar GA4’. Ook bij het aanmaken van een nieuwe property was Google Analytics 4 plotseling de standaard keuze. De mogelijkheid tot het gebruiken van een oude vertrouwde Universal Analytics property heeft Google goed verstopt in de geavanceerde opties. Google Analytics 4 dus, […]

Google Analytics 4: The new kid on the block Google Analytics 4: The new kid on the block 2021-01-19
DoubleSmart
DoubleSmart Mels

Strategie

november 5, 2020 Auteur: Gerben

Omnichannel marketing: wat is het en waarom is het onmisbaar?

Je hebt helemaal niks aan een doelgroepanalyse en customer journey mapping als je ze vervolgens op de plank laat verstoffen. Een doordachte omnichannel marketingstrategie is hier de oplossing voor! Oké, wellicht gaan we vanuit ons enthousiasme iets te snel in op de inhoud. En vakjargon zal ook niet bijdragen aan de leesbaarheid. We schakelen even […]

Omnichannel marketing: wat is het en waarom is het onmisbaar? Omnichannel marketing: wat is het en waarom is het onmisbaar? 2021-01-12
DoubleSmart
DoubleSmart Gerben
shoppen met google

Nieuws, SEA

oktober 27, 2020 Auteur: Rick

Gratis in Google Shopping? Sinds kort mogelijk

Google Shopping: dé manier om je producten te tonen in Google. In de huidige coronatijd, waarin we voornamelijk vanuit huis winkelen, is het misschien wel belangrijker dan ooit om als retailer Google Shopping te gebruiken.

Gratis in Google Shopping? Sinds kort mogelijk Gratis in Google Shopping? Sinds kort mogelijk 2021-02-27
DoubleSmart
DoubleSmart Rick
gek van analytics

Data

oktober 9, 2020 Auteur: Mels

MeasureSummit 2020: Onze belangrijkste takeaways

Van 22 september tot en met 25 september zaten wij op de eerste rang bij MeasureSummit. MeasureSummit omschrijft zichzelf als het eerste virtuele evenement dat zich richt op het gebruik van metingen, data en Analytics voor bedrijfsgroei.

MeasureSummit 2020: Onze belangrijkste takeaways MeasureSummit 2020: Onze belangrijkste takeaways 2021-01-11
DoubleSmart
DoubleSmart Mels

SEO

juli 3, 2020 Auteur: Mark

Google EAT 101: wat is E-A-T en hoe houd je er rekening mee op je website?

E-A-T: misschien heb je er weleens van gehoord, of misschien zegt het je helemaal niks. In beide gevallen is deze blog interessant voor je als je graag meer verkeer via Google wilt trekken: we leggen je uit wat E-A-T is en geven we je praktische, E-A-T-waardige tips

Google EAT 101: wat is E-A-T en hoe houd je er rekening mee op je website? Google EAT 101: wat is E-A-T en hoe houd je er rekening mee op je website? 2021-02-26
DoubleSmart
DoubleSmart Mark
SEO voor youtube organisch ranken met video

SEO

juni 17, 2020 Auteur: Gerben

Organisch ranken in YouTube: dit is hoe SEO voor YouTube werkt

Het is dit jaar 15 jaar geleden dat de eerste video op YouTube werd geplaatst. De dochteronderneming van Google is in de afgelopen jaren zo sterk gegroeid dat het de op een na grootste zoekmachine ter wereld is. Bing, Baidu en Yahoo kunnen gezamenlijk nog niet opboksen tegen het aantal bezoekers dat YouTube maandelijks heeft. […]

Organisch ranken in YouTube: dit is hoe SEO voor YouTube werkt Organisch ranken in YouTube: dit is hoe SEO voor YouTube werkt 2020-11-16
DoubleSmart
DoubleSmart Gerben