Mark achter laptop

SEO

31-01-2024 Auteur: Mark

Klikdata als rankingsignaal: dít moet je weten over Navboost

Het vermoeden was er al langere tijd bij de SEO-expert, maar na de uitgelekte documenten van een rechtszaak met Google is het zeker: klikdata fungeren als belangrijk rankingsignaal voor de organische zoekresultaten in Google. Het is van belang om beter aan te sluiten bij de zoekintentie dan je concurrenten en om voor de beste gebruikerservaring te zorgen. Laat je informeren in dit blog en ontdek alles over deze belangrijke ontwikkeling.

Klikdata als rankingsignaal: dít moet je weten over Navboost Klikdata als rankingsignaal: dít moet je weten over Navboost 2024-02-05
DoubleSmart
DoubleSmart
Kaja boogschieten

Content

08-01-2024 Auteur: Kaja

De kunst van storytelling in marketing: hoe je je doelgroep raakt met verhalen

Waarom blijft het ene verhaal direct hangen? Terwijl je bij het ander verhaal binnen de kortste keren afhaakt? Het geheim zit hem in het toepassen van storytelling. Een goed verhaal heeft emotie, gevoel en relevantie. In deze blog vertel ik, Kaja Botter, contentspecialist, je alles wat je moet weten over storytelling én 5 praktische tips om zelf ook met storytelling aan de slag te gaan!

De kunst van storytelling in marketing: hoe je je doelgroep raakt met verhalen De kunst van storytelling in marketing: hoe je je doelgroep raakt met verhalen 2024-02-01
DoubleSmart
DoubleSmart
Niels achter laptop

Strategie

03-01-2024 Auteur: Niels

De revolutionaire rol van AI in online marketing

Het zal je niet zijn ontgaan: kunstmatige intelligentie (AI) zet de wereld van online marketing op zijn kop. De mogelijkheden zijn oneindig en de impact is enorm. Maar: hoe zet je AI nu zodanig in, dat het daadwerkelijk bijdraagt aan de optimalisatie van je onlinemarketingstrategie? En welke mogelijkheden heb je eigenlijk precies? In dit blog ontdek je 5 manieren om AI effectief in te zetten voor jouw bedrijf.

De revolutionaire rol van AI in online marketing De revolutionaire rol van AI in online marketing 2024-02-01
DoubleSmart
DoubleSmart
overleg tussen sea specialisten

Strategie, SEA

22-12-2023 Auteur: Remon

Waarom verbeterde datatracking cruciaal is voor de winstgevendheid van je online marketingcampagne

Een campagne zonder de juiste tracking is als een schip zonder kapitein. Die zal natuurlijk nooit de eindbestemming bereiken. Maar hoe zorg je er nu voor dat je jouw datatracking volledig optimaliseert? En hoe ga je mee met ontwikkelingen op het vlak van ‘verbeterde datatracking’? De antwoorden ontdek je in dit blog.

Waarom verbeterde datatracking cruciaal is voor de winstgevendheid van je online marketingcampagne Waarom verbeterde datatracking cruciaal is voor de winstgevendheid van je online marketingcampagne 2024-02-01
DoubleSmart
DoubleSmart

CRO, Nieuws

20-12-2023 Auteur: Max

Een weekend in het Conversion Hotel: de meest waardevolle inzichten op een rij 

In het weekend van 17 tot 19 november gingen mijn collega Menno en ik op pad. De bestemming? Texel! Hier vond namelijk het grootste CRO- event van Nederland plaats. Voor ons was het de eerste keer dat wij het Conversion Hotel/Conference Hotel bezochten. Hoe dit was lichten we graag voor je toe met de meest waardevolle inzichten op een rij.

Een weekend in het Conversion Hotel: de meest waardevolle inzichten op een rij  Een weekend in het Conversion Hotel: de meest waardevolle inzichten op een rij  2024-02-01
DoubleSmart
DoubleSmart
Bas en Ilja in vergaderruimte

Strategie

31-10-2023 Auteur: Ilja

Strategisch voordeel behalen tijdens Black Friday

Volop kansen om online successen te boeken op Black Friday! Door doelgerichte Black Friday-campagnes in te richten, breng je je merk onder de aandacht van een steeds breder publiek. Maar: vergeet ook zeker rond Black Friday je bestaande klanten niet! Hoe je dat doet, lichten we graag voor je toe in 6 stappen.

Strategisch voordeel behalen tijdens Black Friday Strategisch voordeel behalen tijdens Black Friday 2024-02-01
DoubleSmart
DoubleSmart
Patrick in Berlijn

SEO

26-10-2023 Auteur: Patrick

SMX Advanced in Berlijn: de 5 grootste SEO-ontwikkelingen

De SEO-wereld is altijd in ontwikkeling en anno 2023 misschien wel meer dan ooit tevoren. AI begint immers een steeds grotere rol te spelen. Als onlinemarketingbureau is het dan ook cruciaal om bovenop deze ontwikkelingen te zitten en daar houden wij ons bij DoubleSmart ook mee bezig. In dit blog lees je de 5 grootste ontwikkelingen benoemd bij SMX Advanced in Berlijn!

SMX Advanced in Berlijn: de 5 grootste SEO-ontwikkelingen SMX Advanced in Berlijn: de 5 grootste SEO-ontwikkelingen 2023-10-27
DoubleSmart
DoubleSmart
Patrick en Erik bij SMX Advanced

SEA

26-10-2023 Auteur: Erik

SMX Advanced in Berlijn: SEA inzichten door Erik

Afgelopen maand zijn mijn collega Patrick en ik naar SMX Advanced geweest in Berlijn. Hier kregen we informatie van diverse sprekers rondom de thema’s SEO en SEA, waarbij Patrick de SEO-sessies heeft bijgewoond en ik de SEA-sessies voor mijn rekening nam. De sprekers – die uit diverse landen kwamen – deelden kennis over uiteenlopende onderwerpen. Denk aan Ad Customizers en de inzet van ChatGPT bij het maken van scripts. Super interessant dus!

SMX Advanced in Berlijn: SEA inzichten door Erik SMX Advanced in Berlijn: SEA inzichten door Erik 2023-10-27
DoubleSmart
DoubleSmart
Bo Bette achter bureau voor blog marketing automation

Content

16-10-2023 Auteur: Bo Bette

Hoe je jouw bedrijf laat groeien met marketing automation

Inspelen op jouw doelgroep met de juiste boodschap op het juiste moment. Marketingboeken smullen ervan. Maar opvallen in een digitale wereld waar marketingboodschappen je om de oren vliegen is geen eenvoudige opgave. Hoe plant jij de juiste zaadjes in het hoofd van jouw (potentiële) klant? Marketing automation is hier een goede manier voor. In deze blog laten we zien hoe marketing automation kan bijdragen aan de groei van jouw bedrijf.

Hoe je jouw bedrijf laat groeien met marketing automation Hoe je jouw bedrijf laat groeien met marketing automation 2024-02-01
DoubleSmart
DoubleSmart

SEO

13-10-2023 Auteur: Hein

BrightonSEO september 2023: de belangrijkste inzichten

Afgelopen september was het weer zo ver: het evenement BrightonSEO. Wij, Kai en Hein, vlogen tezamen met vakgenoten uit alle windstreken af naar ‘London by the sea’ om lezingen van diverse interessante sprekers bij te wonen. Tijdens dit event spijkerden we niet alleen onze kennis van SEO bij, ook verkregen we mooie inzichten die we graag met jullie delen. Sta je te springen om meer te lezen over onze ervaringen bij een van de grootste SEO-events ter wereld? Hieronder lees je alle ins en outs van BrightonSEO 2023! 

BrightonSEO september 2023: de belangrijkste inzichten BrightonSEO september 2023: de belangrijkste inzichten 2023-10-13
DoubleSmart
DoubleSmart
Blog van Manon voor het persbericht

Content

07-08-2023 Auteur: Manon

Hoe jouw persbericht wél wordt opgepakt door de media

Je mond loopt ervan over. Je kunt urenlang over het onderwerp praten. En dat rondgestuurde persbericht is naar jouw mening dan ook superinteressant. Waarom wordt jouw nieuws dan tóch niet opgepakt door de media? En hoe zorg je ervoor dat je geïnvesteerde tijd en moeite de volgende keer wél wordt beloond met

Hoe jouw persbericht wél wordt opgepakt door de media Hoe jouw persbericht wél wordt opgepakt door de media 2024-02-01
DoubleSmart
DoubleSmart

SEO

06-07-2023 Auteur: Patrick

Interaction to Next Paint: Wat is het en hoe kun je dit verbeteren?

De Core Web Vitals van Google gaan er vanaf 2024 iets anders uit zien dan we gewend zijn. De Cumulative Layout Shift (CLS) en Largest Contentful Paint (LCP) blijven net zo belangrijk als dat deze nu al zijn, maar vanaf maart 2024 wordt de First Input Delay (FID) vervangen door de Interaction to Next Paint (INP). Hoe deze wijziging precies vorm krijgt, wat het […]

Interaction to Next Paint: Wat is het en hoe kun je dit verbeteren? Interaction to Next Paint: Wat is het en hoe kun je dit verbeteren? 2024-02-01
DoubleSmart
DoubleSmart