Bij DoubleSmart is SEO uitbesteden meer dan een beslissing, het is een weg naar tastbaar en meetbaar succes voor jouw online prestaties.
Wij gaan voor een samenwerking met een gouden randje. Zo een waar iedereen blij van wordt. En waar je alleen hoeft te blijven als je dat dolgraag wil. Je zit daarom nergens aan vast.
SEO is voor ons meer dan op de juiste knoppen klikken. We denken ook graag mee over jouw strategie. Samen zorgen we ervoor dat die ijzersterk is.
SEO uitbesteden is eigenlijk hetzelfde als je auto naar de garage brengen. Je doet het omdat je een betrouwbaar resultaat wilt en zelf niet goed weet hoe je dat moet aanpakken. Jij kiest een auto die je mooi vindt en die praktisch is. Maar welk slangetje onder de motorkap moet komen en op welke manier, dát laat je graag aan de expert over.
Bij SEO werkt dit net zo. SEO uitbesteden doe je omdat jij niet genoeg kennis hebt om dit professioneel op te pakken. Onze SEO-experts hebben dat wél. Wij kicken erop om alles ‘onder de motorkap’ van je website optimaal te laten werken. En het leuke is: dat lukt ons behoorlijk goed. Die toppositie bereiken in de zoekmachines, dat flikken we keer op keer.
Onderaan de pagina ontdek je maar liefst 10 ijzersterke argumenten om jouw SEO-uitdaging aan ons over te laten. Maar laten we eerst eens stilstaan bij waarom jij met volle overtuiging jouw SEO aan onze specialisten kunt toevertrouwen.
Wat zich precies afspeelt tussen ons eerste contactmoment en het behalen van die toppositie in Google? In een notendop zijn dat de onderstaande vijf stappen. We onderzoeken hoe je website nu presteert, achterhalen waar je kansen liggen én brengen in kaart hoe we die optimaal kunnen benutten.
Ben je marketingmanager of ondernemer, dan weet je misschien best hoe de SEO-vork in de steel zit. Maar zelf een plek in de top 3 bemachtigen, dát lukt helaas niet altijd. Google steekt ingewikkelder in elkaar dan je denkt. Het is niet voor niks dat onze SEO-experts er iedere dag opnieuw een studie van maken om Googles geheim te doorgronden. Wij houden onze kennis – bijvoorbeeld van algoritme-updates en verschillende branches en bedrijven – dagelijks up-to-date. En die kennis, die gebruiken we iedere dag weer om onze klanten de allerbeste service te kunnen verlenen.
Heb jij (net) niet genoeg kennis om online koploper te worden? Als ervaren SEO-specialist hebben wij dat (uiteraard) wel. Zoekmachinemarketing zit diepgeworteld in onze kennis en we grijpen iedere uitdaging graag aan. Al meer dan 150 bedrijven besteedden hun SEO aan ons uit. Mét succes. Wil jij je SEO uitbesteden aan een eerlijke partij die nét dat stapje extra zet voor jouw website? Welcome to the family.
Maar goed. Dit soort mooie woorden heb je vast vaker gehoord. Laten we snel overgaan tot de hamvraag: wat maakt DoubleSmart nu uniek ten opzichte van andere bureaus? Oftewel: waarom zou je je SEO aan óns uitbesteden? We trekken je graag over de streep met onderstaande 5 redenen.
Voor ons is er geen grens bij uitvoerend werk. We zien onszelf meer als een strategische partner. Daarom gaan we – naast ons maandelijkse contactmoment – eens per kwartaal, halfjaar of jaar met elkaar om de tafel om jouw strategie, resultaten en bedrijfsdoelstellingen uitvoerig te bespreken. Waar sta je nu? Welke ambities heb je? En hoe kan online marketing hierin een rol spelen? We doen er álles aan jouw dromen te verwezenlijken.
De beproefde customer journey-methode, maar dan omgekeerd. Dát gebruiken wij bij onze SEO-campagnes. Niet omdat we graag tegen de meute ingaan, maar omdat deze aanpak bewezen effectief blijkt. Care, do, think, see dus.
Wij doen niets met hoge hoeden en witte konijnen, maar zijn juist heel open over onze werkzaamheden. De resultaten van je campagne kun je op ieder moment inzien en over onze schouder mag je altijd meekijken. Daarbij: je krijgt regelmatig cijfers van ons in je mailbox. Die vertellen je precies wat de campagne je kost én oplevert.
Onze energie steken we graag in klanten die écht dromen van meer websitebezoekers en conversies. En die het supertof vinden om de handen ineen te slaan. Een overeenkomst bij DoubleSmart is daarom flexibel. Klikt het niet, dan staat niets je in de weg om op te zeggen. Bespaart jou een zuur gezicht en ons kostbare tijd.
Wij zijn blij met onze klanten en zij zijn blij met ons. Je begrijpt: die meer dan 100 reviews met een gemiddelde score van 5 sterren verdienden we niet zonder reden.
DoubleSmart bedient al meer dan 150 klanten, naar volle tevredenheid. Wat al die bedrijven met elkaar gemeen hebben? Een enorme drive om online te groeien. Onze klanten zijn klaar voor die groei, willen erin investeren en zijn zelf ook niet bang om hard aan de slag te gaan. Bovendien houden ze van eerlijke adviezen en transparante marketing. Herken jij jezelf daarin? Dan zijn we een match.
SEO heeft een duidelijk doel: hoger in de zoekmachines komen. Weet je met zoekmachineoptimalisatie een wit voetje te halen bij Google, dan verdien je een mooie plek in de top 3. En dat wil je. Want dát is de plaats waar je zichtbaar bent.
Ben je er dan? Nee, nog niet. Hoog scoren in Google zegt namelijk lang niet alles. Je doel bereik je pas echt als die Googlegebruiker ook daadwerkelijk een conversie doet op je website. Google is slechts een middel dat je klant gebruikt om jou te vinden.
Met andere woorden: het échte doel van SEO is dus niet om hoger in Google te komen, maar om je in beeld te brengen bij jouw ideale klant.
Je zoekmachine optimalisatie uitbesteden: dat klinkt alsof je je website bij ons over de schutting gooit en wij er dan, aan de andere kant van die schutting, flink aan gaan knutselen. Of dat klopt? Ja en nee.
Je begrijpt vast: SEO is meer dan een snel geschreven tekst met 74 keer het belangrijkste keyword erin gepropt. Het gaat erom dat je alle onderdelen van een website zó optimaliseert, dat Google, en nog belangrijker de websitebezoeker, de waarde ervan inziet. Goede SEO vergt bijvoorbeeld kennis van:
Die kennis vergaar je niet van de een op de andere dag. Want ook al is SEO niet per se hogere wiskunde voor jou, als je de absolute top wil bereiken moet je zelfs de ingewikkeldste sommen kunnen oplossen. We splitsen SEO op in drie pijlers.
Aan de basis staat een goede websitetechniek. Heb je die niet op orde, dan kun je jouw plek in de top 3 eigenlijk wel vergeten. Met lange laadtijden, doodlopende linkjes of een onlogische structuur werk je Google – én je websitebezoekers – immers aardig op de zenuwen.
De SEO-specialisten van DoubleSmart snappen precies hoe zo’n goede techniek in elkaar steekt. Niet alleen boksen ze de allerhoogste websitesnelheid voor elkaar. Ook weten ze alles van Core Web Vitals: de elementen waarmee Google de gebruikerservaring op webpagina’s meet.
Een website zonder goede content is als een hark zonder steel: je hebt er weinig aan. Wil je het organische zoekverkeer de baas worden, dan is het dus zaak tijd en aandacht te besteden aan content die écht raakt.
Met onze SEO- en contentspecialisten zit dat wel goed. Pakkende teksten met de juiste zoekwoorden schudden we moeiteloos uit de mouw. En we laten deze ook nog eens voldoen aan de eisen van de allerlaatste Google-updates. We zorgen er bijvoorbeeld voor dat de content (tekst en/of video) daadwerkelijk toegevoegde waarde heeft (helpfull content). Én dat het gehoor geeft aan de werkelijke zoekintentie en het gebruikersgedrag van een bezoeker. Kortom: we creëren content die aan alle kanten klopt.
Heb je je techniek en content tiptop in orde, dan ben je al een heel eind op weg. Maar de nummer 1-positie in Google, die haal je pas als óók je autoriteit er bijstaat zoals het hoort. Oftewel: als Google jou betrouwbaar genoeg vindt om je bovenaan in de ranking te plaatsen.
Autoriteit bouw je op door het verzamelen van backlinks: verwijzingen op andere websites naar jouw pagina. Je kunt je pijlen richten op de kwantiteit en/of op de kwaliteit. DoubleSmart kiest altijd voor de methode die het beste aansluit bij jouw bedrijf. Meestal leggen we de focus op kwaliteit. Feit is namelijk: bij Google scoor je veel meer punten met een goed inhoudelijk artikel op een toonaangevende website in jouw branche, dan een link op bijvoorbeeld een internetforum.
Dankzij een groot netwerk aan relaties – die meer dan 150.000 websites en pagina’s beheren – weten we altijd vliegensvlug de juiste backlinks te realiseren voor jouw website. Besteed je je SEO aan ons uit, dan weet je dus zeker: jouw website krijgt een indrukwekkend en relevant backlinkprofiel.
Zet je SEO in, dan kies je voor:
Ook dan ben je bij DoubleSmart aan het juiste adres! Niet alleen lopen er heel wat SEO-marketeers rond in ons kantoorpand. Ook SEA-, social media marketing- en conversieoptimalisatie-experts vind je onder ons dak. Goed nieuws voor jou. Neem je namelijk meerdere diensten af, dan levert dat je nóg meer websitebezoekers, conversie en winst op.
Doordat al onze specialisten intensief met elkaar samenwerken, profiteer je van een holistische onlinestrategie. We duiken de statistieken in, steken de koppen bij elkaar en stemmen de campagnes van de verschillende onlinemarketingkanalen naadloos op elkaar af.
Op die manier zorgen we ervoor dat je maximaal resultaat bereikt én dat je zichtbaar bent in elke fase van de customer journey. Waar je je met SEO bijvoorbeeld richt op mensen die naar jou op zoek zijn, neem je met social media ads zélf het heft in handen. Kortom: de verschillende onlinemarketingkanalen versterken elkaar. En pas écht voor winst ga je als je overál zichtbaar bent.
Wil je serieus aan de slag gaan met SEO? Dat juichen wij alleen maar toe. Maar als doorgewinterde SEO-experts waarschuwen we je wel graag voor de beren op de weg. Het kan namelijk zomaar gebeuren dat je, als je nét niet genoeg SEO-kennis hebt, heel veel tijd, moeite en geld in SEO stopt zonder dat je de top 3 in Google haalt. Wil je dat voorkomen? Dan is het slim om je SEO te laten doen. Aan DoubleSmart bijvoorbeeld.
Als je kies voor SEO uitbesteden, dan rest de vraag: geef jij alles uit handen of wil je enkel een deel van je SEO laten doen? Kies je voor een SEO bureau of een SEO freelancer? De mogelijkheden zijn wat dat betreft legio. We kunnen je onder andere helpen met:
De vraag wat SEO uitbesteden precies kost, dat is niet zo 1, 2, 3 te beantwoorden. Dit is namelijk afhankelijk van nogal wat factoren. Welke SEO-werkzaamheden wil je precies aan ons overlaten? Is er ooit al iets aan SEO gedaan of beginnen we bij 0? En welk marketingbudget heb jij te besteden als bedrijf? We geven je graag – telefonisch, online of in real life – een uitgebreid overzicht van de kosten die je kunt verwachten.
Een leuke meevaller: de eerste stap naar goede SEO is bij ons gratis. Ons gratis kansenonderzoek biedt je inzicht in de speerpunten van SEO en in hoe jouw website hierop scoort. Dat is handig, want zo weet je direct waar er nog werk aan de winkel is en wat al goed gaat.
Bij DoubleSmart is SEO uitbesteden meer dan alleen het verwerven van mooie posities. We zorgen ervoor dat we meetbare resultaten behalen, zodat het succes van jouw online prestaties duidelijk zichtbaar is.
Onze samenwerking heeft een gouden randje, waar iedereen blij van wordt. Je zit niet vast aan langlopende verplichtingen en kunt de samenwerking aanpassen aan jouw behoeften.
We zijn meer dan SEO-uitvoerders; we denken graag mee over jouw strategie en helpen je een ijzersterke online aanwezigheid op te bouwen.
Net zoals je je auto naar de garage brengt voor professioneel onderhoud, besteed je SEO uit aan experts omdat ze de juiste kennis en ervaring hebben om jouw online prestaties te optimaliseren.
Google is complex, en onze SEO-experts weten als geen ander de richtlijnen van Google, zoals algoritme-updates en trends binnen verschillende branches.
Met meer dan 150 succesvolle klanten die hun SEO aan ons hebben uitbesteed, hebben we bewezen resultaten te leveren. Wil jij ook slagen? Onze experts staat voor je klaar!
We beschouwen onszelf niet alleen als uitvoerders, maar als strategische partners. We zitten regelmatig met jou samen om strategie, resultaten en bedrijfsdoelen te bespreken.
We hanteren de bewezen bottom-up aanpak in onze SEO-campagnes, waarbij we de customer journey omkeren om effectieve resultaten te behalen.
We zijn transparant over onze werkzaamheden en resultaten. Je kunt altijd inzicht krijgen in de voortgang van je campagne en we delen regelmatig cijfers over kosten en opbrengsten.
Bij DoubleSmart hebben we niet alleen een specialistisch SEO-team, maar ook experts die met je kunnen meedenken op het gebied van Social media marketing, SEA (Search Engine Advertising) en CRO (Conversion Rate Optimization). Dit betekent dat we een holistische aanpak kunnen bieden voor al je online marketingbehoeften, waardoor je optimaal kunt profiteren van de verschillende kanalen. We zijn jouw one-stop-shop voor online succes.
SEO is de afkorting van search engine optimization, oftewel zoekmachineoptimalisatie. Als je aan SEO doet, voer je bepaalde aanpassingen door op je website, die ervoor moeten zorgen dat je beter scoort in Google met relevante zoekopdrachten. Het doel daarvan: meer websitebezoekers en dus meer klanten voor je bedrijf. Naast de on-page elementen verbeteren (de content, interne linkstructuur en de techniek van de site) kun je ook aan de slag gaan met het realiseren van relevante backlinks (off-page SEO) verwijzingen van andere sites naar jouw website.
SEO werkt op basis van veel verschillende factoren die op een bepaalde manier meespelen in de positie van jouw pagina en zoekwoorden. Op sommige zaken kun je direct invloed uitoefenen. De impact van jouw wijzigingen op het algoritme zullen niet van de één op de andere dag effect sorteren. Daarom is SEO meer iets voor op de langere termijn.
Daarbij adviseren we altijd bij het fundament te beginnen: namelijk de techniek van jouw website. Deze is van essentieel belang en wordt ook van steeds grotere invloed. Vervolgens werk je aan de best mogelijke content en zorg je dat jouw website een autoriteit wordt binnen jouw vakgebied. Onder die verschillende onderdelen zitten meer dan 100 rankingfactoren die allen bijdragen aan jouw positie in de SERP van Google.
SEO is rendabel als het meer oplevert dan dat het kost. Logisch, en makkelijker gezegd dan gedaan. Want hoe meet je dat? Of je SEO-inspanningen meer opleveren dan dat ze kosten?
Het antwoord: wij nemen onze beslissingen áltijd op basis van data en we stellen onszelf meetbare doelen. Op die manier weten wij én weet jij altijd wat we aan het doen zijn, waar jouw investering terechtkomt en wat je resultaten daarvan zijn. Zo maak je de rendabiliteit van SEO dus meetbaar.
Laat je je SEO uitbesteden, dan kun je ervoor kiezen SEO-teksten door ons te laten schrijven. Een goede SEO-tekstschrijver schrijft teksten die uitstekend vindbaar zijn in de zoekmachines. En eigenlijk nog wel meer dan dat. Ze schrijven teksten die eruit springen, die antwoord geven op de zoekintentie die een websitebezoeker daadwerkelijk heeft én die ook nog eens foutloos Nederlands zijn. Kortom: onze copywriters zorgen ervoor dat je serieus resultaat behaalt met een SEO-tekst.
Om je SEO te verbeteren, zul je eerst moeten uitvogelen waar nog ruimte is voor verbetering. De een heeft nog nooit iets aan SEO gedaan, terwijl de ander al een aardige autoriteit heeft opgebouwd. Onze SEO-check laat je in één oogopslag zien hoe jouw website scoort op het gebied van SEO. Helemaal gratis! Binnen een paar dagen ontdek jij waar jouw online groeikansen liggen en hoe je jouw SEO dus kunt verbeteren.