Niet zomaar e-mails sturen zonder doel. Maar keuzes maken op basis van een heldere strategie en meetbare data. Bij DoubleSmart heb je 24/7 toegang tot jouw mailaccount en het dasboard waarin je alle resultaten vindt. Zo zie je altijd duidelijk wat jouw investering je oplevert.
Implementeren, testen, optimaliseren… E-mailmarketing houdt niet op bij het versturen van e-mails. We zoeken continu naar mogelijkheden om jouw openratio, doorklikratio en conversieratio nog beter te maken. Hierdoor profiteer je van resultaat op de korte én lange termijn.
Bij DoubleSmart vind je niet alleen e-mailmarketingspecialisten. Ook voor SEO, SEA, social ads, CRO en content kun je bij ons terecht. Dit biedt jou de kans een overkoepelende strategie te laten opstellen voor jouw gehele online marketing. Zo haal je het maximale uit je marketingbudget.
E-mailmarketing gaat veel verder dan het handmatig versturen van een mailtje naar je klantenbestand. Het draait om het uitdenken van een ijzersterke e-mailmarketing strategie. Om het opbouwen van een relevante mailinglijst. En om het bereiken van je doelgroep met een voor hen relevante boodschap, op precies het juiste moment.
Op die manier zorg je er bijvoorbeeld voor dat:
✔ Je de betrokkenheid van jouw klanten met jouw merk of bedrijf verhoogt
✔ Je – door waarde te bieden en/of autoriteit uit te stralen – jouw imago verbetert
✔ Je top of mind blijft bij jouw doelgroep, waardoor ze sneller voor jou kiezen bij een herhaalaankoop
✔ Je cross- of upsells genereert
✔ Je jouw conversie- en omzetpercentage verhoogt
Kies je voor e-mailmarketing uitbesteden aan DoubleSmart? Niet alleen buigen we ons over het uitvoerende werk, ook wordt er met je meegedacht over jouw e-mailmarketing strategie. Dat wil zeggen: je krijgt advies over welke e-mails effectief zijn voor jouw bedrijf en over hoe jij je database (kwalitatief) kunt laten groeien.
Hebben we het over de soorten e-mails die opgenomen kunnen worden in jouw e-mailstrategie, dan onderscheiden wij er grofweg twee: handmatig verstuurde e-mailnieuwsbrieven en automatisch verstuurde mails (marketing automation).
Een handmatig verstuurde e-mailnieuwsbrief is de traditionele e-mail zoals je hem kent. Je verstuurt dit type e-mail (bijvoorbeeld) iedere maand naar je klantenbestand, om hen op de hoogte te stellen van relevante informatie over je bedrijf of branche. In dit proces doe je vrijwel alles handmatig; van het schrijven van de e-mail tot aan het inplannen voor verzending.
Een e-mailnieuwsbrief is bijvoorbeeld ideaal voor:
Zoals de naam al zegt, worden automatische mails volledig automatisch verstuurd door jouw e-mailsysteem, nadat iemand een bepaalde actie heeft uitgevoerd op je website. De instellingen worden eenmalig goed gezet, waarna jij er nauwelijks omkijken meer naar hebt (maar wel profiteert van de voordelen!).
Voorbeelden van automatische mails zijn:
Wat DoubleSmart als e-mailmarketing bedrijf uniek maakt? En waarom je jouw e-mailmarketing dus aan ons zou uitbesteden? Samengevat profiteer je bij ons van:
Om een relevante mailinglijst op te bouwen, heb je in eerste instantie websitebezoekers en naamsbekendheid nodig. En om daadwerkelijk conversies te genereren vanuit je mails, moet ook de landingspagina waarnaar je doorlinkt er strak en conversiegericht bijstaan.
Bij DoubleSmart vind je daarom – naast e-mailmarketingspecialisten – ook experts voor SEO, SEA, social ads, content en CRO. Je laat een overkoepelende strategie opstellen voor je gehele online marketing, waarin al jouw onlineactiviteiten naadloos op elkaar worden afgestemd. Iedere specialist draagt zijn/haar steentje bij om ervoor te zorgen dat jij het maximale uit jouw marketingbudget haalt.
Automatische mailfunnels activeren en er vervolgens nooit meer naar omkijken? Dat is niet aan ons besteed. Wij zoeken continu naar kansen om jouw mails te optimaliseren en jouw resultaten nóg beter te maken.
We voeren bijvoorbeeld A/B-testen uit om te ontdekken welke onderwerpsregel voor de hoogste openratio zorgt. We verschuiven tekstblokken, afbeeldingen en call to action-buttons om de doorklikratio te verhogen. En we experimenteren met het versturen van de mail op een andere dag en/of een ander tijdstip. Op die manier blijft jouw resultaat continu groeien en profiteer jij van groei op de korte én lange termijn.
Wij hebben een partnerschap met het mailprogramma MailBlue. Dit betekent dat we altijd beschikken over de meest accurate kennis en dat jouw e-mailmarketingstrategie altijd wordt afgestemd op de laatste ontwikkelingen. Omdat MailBlue bovendien de Nederlandse versie is van ActiveCampaign, kan dit programma met veel websites en webshops gekoppeld worden.
Maakt jouw bedrijf momenteel gebruik van het mailprogramma Klaviyo en doe je hier liever geen afstand van? Geen probleem. Ondanks dat we geen partnerschap hebben met Klaviyo, kunnen onze e-mailmarketingspecialisten ook met dit mailprogramma goed uit de voeten!
Besluit je DoubleSmart in te schakelen voor jouw e-mailmarketing? Grofweg doorloop je dan onderstaande 5 stappen.
We brengen in kaart waar jouw kansen liggen, maken een e-mailmarketing strategie die perfect aansluit bij jouw doelen en zorgen ervoor dat alle instellingen in jouw mailprogramma goed staan.
Vervolgens krijg je periodieke begeleiding in de vorm waarin we dat hebben afgesproken (e-mailnieuwsbrief opstellen/verzenden en/of marketing automation-funnels maken/optimaliseren).
Ben je enthousiast en wil je jouw e-mailmarketing uitbesteden aan DoubleSmart? Maar twijfel je nog of dit wel effectief is voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op om te sparren óf ontdek waar jouw kansen liggen door een gratis en vrijblijvend kansenonderzoek aan te vragen!
Natuurlijk kun je ervoor kiezen jouw e-mailmarketing zelf op te pakken. Maar de ervaring leert dat je dan lang niet al jouw kansen benut. Doe je het goed, dan is e-mailmarketing het meest effectieve middel van de onlinemarketingmix! Zonde om hier niet alles uit te halen wat erin zit dus.
Door e-mailmarketing uit te besteden profiteer je van:
Investeren in e-mailmarketing is een goede zet. Voordelen van deze vorm van online marketing zijn bijvoorbeeld:
Hoeveel e-mailmarketing uitbesteden je precies kost, dat is afhankelijk van diverse factoren. Denk aan het soort mailaccount dat je aanschaft (lite, plus of professional), de grootte van je mailinglijst en welke e-maildiensten je precies afneemt (e-mailnieuwsbrieven en/of marketing automation).
Ontdekken wat de kosten voor e-mailmarketing zijn in jouw situatie? Vraag een gratis en vrijblijvend kansenonderzoek aan of neem contact met ons op voor meer informatie.
Om te achterhalen wat jouw investering in e-mailmarketing je precies oplevert, heb je 24/7 toegang tot jouw mailaccount én het dasboard met het overzicht van alle resultaten. Bovendien ontvang je iedere maand een rapportage met een samenvatting van de belangrijkste data.
Data waar je bijvoorbeeld naar kunt kijken om het succes van jouw e-mailmarketingcampagne te meten: