Met sterke, relevante content wordt jouw website beter zichtbaar in de zoekresultaten van Google én overtuig je jouw bezoeker vakkundig om tot actie over te gaan. Zo profiteer je van meer websitebezoekers, conversies en omzet.
Voordat we content creëren, gaan we dieper in op waar jij naartoe wilt: we stellen meetbare doelen op. Vervolgens maken we strategische content die jou helpt je doelen te bereiken.
Content creëren voor SEO-doeleinden? Een video maken voor de socials? Of converterende advertentieteksten schrijven? Bij ons vind je content-, SEO-, SEA-, social ads-experts onder één dak. Ieder houdt zich bezig met zijn eigen expertise voor het allerbeste resultaat.
Het wordt niet voor niets steeds maar weer gezegd: content is king! Zonder contentmarketing ben je op het wereldwijde web nergens. Er worden miljoenen woorden per dag aan tekstuele content het web op geslingerd en honderden uren aan video’s per minuut geüpload. Als je niet meedoet aan de contentrace, kun je het op het internet wel vergeten.
Met content vertel je verhalen, word je zichtbaar in de zoekresultaten van Google, trek je de aandacht op social media, bind je je klanten aan je merk en overtuig je hen voor jou te kiezen. Content is de basis van je online presence, en professionele content creatie is dus onmisbaar in je marketingmix.
Content creëren klinkt zo makkelijk. Al helemaal met de mogelijkheden die je tegenwoordig hebt met AI-tools zoals ChatGPT. Waarom zou je jouw content creatie uitbesteden? Heel simpel: omdat het maken van content die écht bijdraagt aan het halen van jouw bedrijfsdoelen wel degelijk een vak apart is. Een vak waarvoor je de benodigde kennis en skills moet hebben.
Content die je laat creëren door een professional draagt bij aan:
Laat je jouw SEO-teksten schrijven door een specialist? Dit draagt bij aan een hogere positie in de zoekresultaten van Google. Een contentmarketeer weet bijvoorbeeld precies op welke plekken in de tekst bepaalde (zoek)woorden moeten komen te staan én hoe je de content optimaal laat inspelen op de daadwerkelijke zoekintentie, pijnpunten en behoeften van jouw doelgroep.
Vooral dat laatste is belangrijk voor Google. Google heeft namelijk als missie haar gebruikers een zo relevant mogelijk antwoord te bieden op hun zoekvraag. En speel jij hier maximaal op in, dan wordt jouw website dus hoger geplaatst in de ranking (met een betere zichtbaarheid en meer websitebezoekers tot gevolg).
Een contentspecialist weet precies hoe je het brein van jouw doelgroep/websitebezoekers beïnvloedt. En hoe je iemand dus triggert tot de gewenste actie/conversie over te gaan. Of dit nu het doen van een aankoop is, of misschien wel het aanvragen van een offerte of het downloaden van een whitepaper.
Waar een copywriter bijvoorbeeld bepaalde woorden en zinnen gebruikt om je lezers te overtuigen, gebruikt een vormgever specifieke kleurcombinaties en visuele elementen om het brein te triggeren. Kortom: goede, conversiegerichte content verhoogt jouw conversieratio én dus omzet.
Content moet opvallen, herkenbaar zijn voor jouw bedrijf en duidelijk maken waar jij voor staat. Een contentspecialist weet jouw tone of voice (schrijfstijl), huisstijl en unique selling points (USP’s) consistent door te voeren in al jouw uitingen. Niet alleen creëer je zo een professionele uitstraling voor jouw bedrijf. Ook zorg je ervoor dat je altijd direct wordt herkend en dat je eerder blijft hangen in het hoofd van jouw doelgroep.
Deze hebben als doel jouw website hoger te laten ranken in de organische zoekresultaten van Google. Waar een SEO-specialist zich buigt over het opstellen van een ijzersterke strategie en de andere pijlers van SEO, zorgt de contentspecialist voor ijzersterke teksten die voldoen aan de richtlijnen van wat Google graag ziet.
Denk aan een pakkende over ons-pagina waarmee je verbinding creëert met je doelgroep, een heldere keuzehulppagina die jouw websitebezoekers precies de informatie biedt waarnaar ze op zoek zijn, een vacaturetekst die de lezer direct enthousiasmeert of een ijzersterke blog waarmee je laat zien hoeveel kennis je in huis hebt.
Denk aan een heldere infographic, een toffe promotievideo, mooie foto’s van jouw producten of pakkende animaties.
Dit kan gaan om het schrijven en vormgeven van een (maandelijkse) e-mailnieuwsbrief. Maar ook om automatische e-mails, die iemand bijvoorbeeld ontvangt nadat hij/zij een aankoop heeft gedaan (marketing automation).
Dit is een online document met kennis over een relevant onderwerp, die iemand downloadt in ruil voor zijn/haar e-mailadres. Effectief voor het uitbreiden van jouw mailinglijst.
DoubleSmart heeft al voor veel verschillende klanten content ontwikkeld. Onze copywriters schrijven ’s morgens over streekproducten en Goudse specialiteiten en gaan ’s middags over op de technische specificaties van domoticasystemen.
Bovendien zijn we als online marketing bureau niet alleen gespecialiseerd in content creatie, maar ook in de rest van online marketing. Door middel van zoekmachine optimalisatie (SEO), zoekmachine adverteren (SEA), en socialmediamarketing zorgen we ervoor dat de gecreëerde content gericht verspreid wordt onder de vastgestelde doelgroep. DoubleSmart kan niet alleen content voor je schrijven, maar kijkt ook graag voor je naar de lange termijn en helpt je op weg met contentmarketing.
Ook zo gemakkelijk meer bezoekers naar je website trekken? Pak even de telefoon en geef ons het startsein!
Heel kort gezegd is content creatie is het maken van communicatie-uitingen. Vaak wordt hiermee het schrijven van webteksten bedoeld, maar alles wat informatie overdraagt valt onder de noemer ‘content’. Video’s, foto’s, infographics, nieuwsbrieven en social media captions: allemaal content. En die moet allemaal gecreëerd worden door iemand: de content creator.
Als je niets te vertellen hebt, waarom zou iemand dan naar je luisteren? Met content deel je je (specialistische) kennis, vertel je verhalen en lok je je doelgroep naar je merk toe. Bovendien draagt goede content bij aan zoekmachineoptimalisatie, conversieverhoging en klantenbinding. Het is niet voor niets een veelgebruikte oneliner: content is king!
Geen tijd om zelf relevante content te schrijven? Of ben je niet zo’n taal- of videovirtuoos? Dan kun je je content creatie uitbesteden aan een professionele contentspecialist. Die maakt met gemak inhoudelijke teksten en beelden over jouw niche en in een passende stijl die jouw doelgroep aanspreekt.
Bovendien weet je door contentmarketing uit te besteden zeker dat jouw content wél bijdraagt aan het behalen van jouw doelen. Een contentexpert weet bijvoorbeeld precies wat er nodig is om hoger te ranken in de zoekresultaten van Google en om jouw websitebezoeker te overtuigen tot conversie/actie over te gaan.
Als ervaren online marketing bureau staan we klaar om je te helpen met je content creatie, in welke branche of niche je je ook bevindt. In samenwerking met jou stellen onze specialisten een contentstrategie op, zetten ze een contentplanning in elkaar én maken ze uiteraard de content. Dit kan allerlei soorten content zijn. Van SEO-teksten tot wervende webteksten. Van promotievideo’s tot infographics en van e-mails tot whitepapers.
Wat content marketing uitbesteden jou precies oplevert, dat is van tevoren natuurlijk moeilijk te zeggen. Dit is bijvoorbeeld volledig afhankelijk van de soort content die je laat creëren, jouw doelstellingen en jouw budget.
Wat we wel kunnen zeggen, is dat onze content tot nu toe al voor vele tevreden klanten heeft gezorgd. SEO-teksten die bijdroegen aan een hogere vindbaarheid in Google bijvoorbeeld en conversiegerichte teksten die ervoor zorgden dat de conversieratio omhoog ging. Meer weten? Neem contact met ons op voor meer informatie.
Hoe effectief jouw content is, dat meet je bijvoorbeeld door te kijken naar zaken als:
Wat je precies betaalt voor content creatie uitbesteden, dat is afhankelijk van zaken als de soort content die je wil laten maken en jouw budget. Meer weten? Neem contact met ons op of vraag een vrijblijvend kansenonderzoek aan.
Het precieze proces rondom het content creatie uitbesteden, dat verschilt van geval tot geval. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen eenmalig content te laten creëren, maar je kunt ook gaan voor een langdurige samenwerking waarbij we een contentstrategie maken voor de lange termijn.
In ieder geval is het van belang dat jij de input levert die nodig is om content te creëren die écht relevant en waardevol is. Denk aan welke tone of voice (schrijfstijl) jullie hanteren, wat jullie doelgroep is, wat jullie USP’s zijn en wat jullie huisstijl is. Weet je dat zelf ook nog niet helemaal? Geen zorgen. Dan denken wij met je mee!