Wij springen proactief in op elke kans die we zien voor jouw bedrijf en laten niet los voordat er resultaat is. Dat wil zeggen: we gaan door totdat je jouw doelen bereikt hebt!
Je wilt meer klanten, maar hoeveel wil je er dan precies? Stel samen met ons concrete doelen op, dan kunnen we gericht aan de slag. Resultaten zijn bij ons altijd meetbaar en duidelijk.
We werken graag met klanten die ook graag met ons werken. Daarom werken we met overeenkomsten die maandelijks opzegbaar zijn. Zo zit je nooit aan ons vast.
Zoekmachine optimalisatie, oftewel search engine optimization (SEO), houdt in dat je bepaalde aanpassingen aan je website maakt waardoor je zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van zoekmachines belandt.
Zoekmachine optimalisatie is essentieel om te doen als je bezoekers op je website wilt. Ga maar na: vrijwel alle websites die je bezoekt, vind je via een zoekopdracht in Google. Er zijn maar weinig websites waarvan je de URL uit je hoofd kent en die je dus gelijk intikt.
Zo werkt het bij je doelgroep ook. Elke dag verwerkt Google maar liefst 3,5 miljard zoekopdrachten. Dat zijn gemiddeld 40.000 zoekopdrachten per seconde! Hoeveel van de zoekers die naar jouw product of dienst zoeken, komen op dit moment bij je concurrent terecht? Kun jij deze zoekers ervan overtuigen klant te worden bij jou?
We doen geen voorstel zonder dat we weten hoe de website nu presteert. Het kansenonderzoek brengt deze prestaties in kaart zodat we een voorstel op maat kunnen maken. Zo leggen we de basis voor een goede samenwerking en een winstgevende SEO campagne.
In één zin: zoekmachine optimalisatie is het zo aanpassen van je website dat je zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van zoekmachines belandt.
SEO staat voor search engine optimization ofwel het optimaliseren van websites voor zoekmachines. Door webpagina’s op diverse vlakken te verbeteren is het mogelijk om een hogere positie in zoekmachines zoals Google en Bing te verwerven.
SEO optimalisatie is een term die ook vaak wordt gebruikt in plaats van zoekmachine optimalisatie. Het betekent exact hetzelfde, maar is eigenlijk dubbelop. De ‘o’ van SEO staat namelijk al voor optimalisatie. Meer uitleg over wat SEO precies is kan je vinden op de pagina wat is SEO?
Met zoekmachine optimalisatie worden de doelen van drie partijen bij elkaar gebracht: de gebruiker (oftewel de consument), het bedrijf (jij dus), en Google zelf.
Het doel van de gebruiker is online iets vinden wat exact voldoet aan wat hij zoekt. Of dat nou het perfecte koffiezetapparaat is of diepgaande informatie over het kuddegedrag van gazelles: de gebruiker wil snel een relevant en compleet antwoord vinden op zijn brandende zoekvraag.
Het doel van het bedrijf is om klanten te trekken die het goed van dienst kan zijn. Een sneakermerk heeft immers niets aan mensen die laarzen willen dragen. Je wilt precies die mensen aanspreken die openstaan voor jouw product of dienst.
Het doel van Google is om de gebruiker precies te serveren wat hij wil. Het gaat er hierbij niet om dat Google de gebruiker iets toont waarvan hij nog niet wíst dat hij het wilde, maar echt alleen hetgeen waar de gebruiker naar zoekt. Als je een heel specifieke dienst aanbiedt, bijvoorbeeld dartpijltjesreparateur, dan kan het zijn dat er nog niemand naar jouw dienst zoekt in Google. Dan kun je beter (ook) aan pushmarketing doen. Daar is bijvoorbeeld Facebook marketing heel geschikt voor.
Als bedrijf moet je jouw wensen (klanten trekken) verenigen met de wens van de consument (precies het juiste antwoord vinden) en de voorwaarden van Google (kwalitatieve informatie aanbieden). Als je de gulden middenweg bewandelt, ben je goed bezig met je zoekmachine optimalisatie.
We hebben het nu wel de hele tijd over ‘de zoekmachine’, maar eigenlijk hebben we daar maar één zoekmachine bij in gedachten: Google, de internetgigant die in Nederland ruim 90% marktaandeel pakt. Met recht de marktleider, dus. Het algoritme van Google loopt doorgaans voor op dat van bijvoorbeeld Bing, Yahoo en DuckDuckGo. Daarom richten we ons met onze SEO-inspanningen vooral op Google en de ontwikkelingen die daar gaande zijn. Als je hoog in Google scoort, ben je in 9 van de 10 gevallen namelijk ook niet te missen in de andere zoekmachines.
Rond de 30% van de Googlegebruikers klikt op het eerste organische (oftewel: niet-betaalde) zoekresultaat. Op het tweede resultaat klikt zo’n 15%, en het derde resultaat moet het doen met een klik van zo’n 10% van de zoekers.
Het is niet voor niets dat bedrijven vechten om de nummer 1-positie in de zoekresultaten van Google. Als je websiteverkeer wilt genereren via Google, zul je deel moeten nemen aan dit gevecht, want je wordt niet vanzelf nummer 1 (of 2, of 3). Wat moet je doen om een kans te maken? Juist: zoekmachine optimalisatie.
Met zoekmachine optimalisatie zorg je ervoor dat je website relevanter en beter vindbaar wordt. Daardoor ga je hoger ranken in Google, en dat heeft weer meer organisch websiteverkeer tot gevolg. Meer websiteverkeer betekent meer klanten. Oftewel: meer omzet voor jouw onderneming!
Zoekmachine optimalisatie kost je geen geld aan Google, in tegenstelling tot adverteren in Google via Google Ads. Stel dat je in de organische zoekresultaten van Google op nummer 1, 2 of 3 staat, dan zorgt dat voor veel bezoekers op je website. Verreweg de meeste zoekmachinegebruikers klikken namelijk op de bovenste drie resultaten. Je hoeft niet per bezoeker te betalen, zoals bij een Google Ads campagne.
Investeren in een hoge positie in de natuurlijke zoekresultaten is dus een duurzame investering: je blijft grote bezoekersaantallen houden met SEO, terwijl je bij zoekmachine adverteren (SEA), bijvoorbeeld met een Ads campagne, bezoekers ziet wegvallen zodra je je advertentiecampagne stopzet.
Klinkt zoekmachine optimalisatie je in de oren als mission impossible?
Logisch. Het is een duursport waar veel tijd en moeite in gaat zitten, terwijl de resultaten soms lang op zich laten wachten. Je loopt waarschijnlijk ook nog eens tegen het probleem aan dat je niet de kennis en middelen hebt om je SEO echt van de grond te laten komen. En als je aandacht eventjes verslapt, haalt je concurrent je weer in. Dat kan best ontmoedigend werken.
Maar wij lusten die hindernissen allemaal rauw. DoubleSmart is als SEO-expert specialistisch in het vak en heeft veel ervaring met SEO optimalisatie. Wij hebben de juiste specialisten in huis voor elke SEO-klus.
Wil je dus zoekmachine optimalisatie uitbesteden en zoek je hiervoor nog een doorgewinterde zoekmachine optimalisatie specialist? Of je nu SEO-diensten voor je mkb of juist voor je landelijk opererende bedrijf met meerdere vestigingen zoekt: wij helpen je graag aan meer klanten. Wil je je SEO uitbesteden, neem dan eens contact met ons op voor een SEO check of vraag direct een gratis SEO kansenonderzoek aan.
De concurrentie in de organische zoekresultaten van zoekmachines is groot. Hoe algemener de zoekterm, hoe meer je zult moeten concurreren met andere aanbieders van een product of dienst.
Verkoop je schoenen? Dan zijn je concurrenten ontelbaar. Bied je je diensten aan als chinchillafluisteraar? Dan heb je te maken met minder concurrentie, en zal het gemakkelijker zijn om hoog in de organische zoekresultaten terecht te komen.
Wij merken dat veel van onze klanten concurrentie vooral als iets negatiefs zien. Dat snappen we best. Het lijkt nu eenmaal soms of de concurrentie je altijd een stap voor is.
Bedenk je echter dat concurrentie ook een positieve kant heeft: als je te maken hebt met veel concurrentie, dan zit je blijkbaar in een markt met een grote vraag. Met andere woorden: er zijn veel mensen op zoek naar wat jij aanbiedt en daar valt dus ook behoorlijk wat te halen.
In de marketing kijken we als zoekmachine optimalisatie bureau graag naar de positieve kant van concurrentie: waar jij zenuwachtig wordt van de geniale verkooptechnieken van je concurrent, vinden wij het juist een sport om hem te overtreffen.
Hoe we je concurrent overtreffen? Met onze ervaring in verschillende markten, onze technische knowhow en ons specialisme op het gebied van SEO. En soms ook gewoon met een koekje van eigen deeg.
Ons geheime recept voor dat koekje? Alle goede ideeën staan op de schouders van bestaande ideeën. Combineer bestaande concepten en je kunt zomaar een geniaal ‘nieuw’ idee hebben.
Bij zoekmachine optimalisatie stellen we ons regelmatig de vraag: wat doet de concurrent goed, waardoor staat hij op positie 1 in de zoekmachineresultaten? En vooral: hoe doen wij dat ook, maar dan beter?
Bij DoubleSmart houden zoekmachine optimalisatie specialisten zich de hele dag door bezig met SEO. Eigenlijk draait het bij onze werkzaamheden om één vraag: hoe zorgen we ervoor dat jij als onze klant je concurrenten steeds een online stap voor blijft?
Hoe we dit aanpakken? We doorlopen continu de volgende 6 stappen:
Waarom beginnen we bij SEO met onderzoek van je doelgroep? Omdat grote zoekmachines zoals Google de zoeker op de eerste plaats zetten. Het doel van Google is om zoekers zo snel en effectief mogelijk te voorzien van antwoorden op hun zoekvragen.
Zoekmachine optimalisatie is dus tweeledig. Je helpt zoekmachines om jouw website beter op waarde te kunnen schatten, maar helpt ook zoekers door hen op je website relevante informatie aan te bieden die aansluit bij hun zoekvraag.
Om een goed beeld te krijgen van de benodigde werkzaamheden, concentreren we ons allereerst op de doelgroep van je website. Hoger in de zoekresultaten komen is één, maar wat heb je daaraan als je website de bezoekers niet aanspreekt? Je bent immers niet op zoek naar meer bezoekers, maar naar meer klanten.
Elk goed zoekmachine optimalisatie bureau zal uitgaan van feiten. We verzamelen alle mogelijke data over jouw website, het gedrag van de bezoekers van je website en het gedrag van zoekmachinegebruikers. Dezelfde data over je concurrent is natuurlijk ook interessant, omdat het veel zegt over waar er nog wat te winnen valt (of juist te verdedigen).
Als we deze waardevolle data hebben verzameld, gaan we aan de slag met het echte werk: de zoekmachine optimalisatie. Hierbij staat steeds één vraag centraal: hoe krijgen we jouw website zo hoog mogelijk in de organische zoekresultaten?
Zoekmachines geven de voorkeur aan websites met een duidelijke structuur waar zowel mensen als bots eenvoudig doorheen kunnen navigeren, waarbij de techniek de inhoud zoveel mogelijk ondersteunt. Een beschrijvende URL geeft de zoekmachine bijvoorbeeld een duidelijk beeld van de inhoud van je website. Een URL die bestaat uit een willekeurige combinatie van letters en tekens doet dat niet.
Om de vindbaarheid van je website en dus je online zichtbaarheid te vergroten, zorgen we er allereerst voor dat de techniek van je website klopt. De techniek vormt een soort bewegwijzering voor zoekmachines, waardoor een zoekmachine beter begrijpt waar je website over gaat en hoe de verschillende pagina’s van je website zich tot elkaar verhouden. Hierdoor zal de zoekmachine de juiste pagina van jouw website eerder tonen bij een relevante zoekvraag.
Content is enorm belangrijk voor SEO. Niet voor niets komt de uitspraak ‘content is king’ steeds maar weer terug bij elk zichzelf respecterend zoekmachine optimalisatie bureau. Met content bedoelen we alles wat informatie overbrengt: video’s, afbeeldingen, infographs, podcasts en vooral: tekst. Webteksten zijn het makkelijkst te begrijpen voor de zoekmachinealgoritmes. Door goede, zoekmachinevriendelijke teksten te schrijven en te plaatsen op je website, kun je een behoorlijke stijging meemaken als het gaat om posities.
Je wilt online echter niet enkel zoekmachines aanspreken, maar ook bezoekers. Daarom vragen we onszelf wel eens af of met SEO tekstschrijven ‘search engine optimization’ of ‘searcher experience optimization’ wordt bedoeld. Het gaat er niet alleen om hoe je met webteksten Google tevreden maakt. Je wilt natuurlijk ook bezoekers aanspreken omdat je teksten interessant en informatief zijn. Onze copywriters zijn hier gespecialiseerd in en weten de perfecte balans te vinden.
Daarnaast is voor goede SEO linkbuilding onmisbaar. In de ogen van zoekmachines wordt jouw website interessanter en waardevoller als er veel andere websites zijn die zogenoemde backlinks naar jouw website plaatsen.
Niet elke backlink is even waardevol. Een link naar jouw site op een website die binnen jouw branche toonaangevend is, is in de ogen van een zoekmachine meer waard dan bijvoorbeeld een link die op een internetforum is geplaatst. En Google waardeert het niet als er gesjoemeld wordt.
Daarom zorgen we er bij DoubleSmart voor dat jouw website een indrukwekkend, relevant en natuurlijk backlinkprofiel opbouwt. We verspillen geen tijd aan low-quality backlinks, maar steken moeite in het verwerven van linkjes waar jouw website echt iets aan heeft.
Als je website dan hoog staat in de zoekresultaten, je klanten je weten te vinden en je het drukker hebt dan ooit, gaan we niet met onze voeten op ons bureau zitten. SEO is een langetermijnspelletje, maar als je stopt met spelen, lig je binnen no time weer achter.
Daarom blijven we je website optimaliseren. En je concurrent in de gaten houden. Die zit natuurlijk ook niet stil en heeft als het goed is ook in de smiezen wat jij aan het doen bent. Het kan best zijn dat ‘ie onverwachts op jouw online succes reageert. Wij houden een oogje in het zeil, geen stress voor jou.
Bij DoubleSmart houden we ons al jarenlang bezig met zoekmachine marketing. We bedienen intussen maandelijks al meer dan 150 klanten, die allemaal erg blij met ons zijn. Hun lovende reviews liegen er immers niet om! Wil jij ook in zee gaan met het SEO-bureau van je dromen? Neem dan vandaag nog contact met ons op!
DoubleSmart is niet alleen een SEO-bureau, maar biedt nog meer diensten aan op het gebied van online marketing. We kunnen ons, als je dat wilt natuurlijk, niet alleen bezighouden met het optimaliseren van jouw website voor de zoekmachines, maar ook als online marketing bureau kijken naar het grotere geheel.
Een website die goed scoort in de gratis zoekresultaten is prachtig. Het kan echter nog mooier. Wil je weten hoe? Met zoekmachine adverteren en conversieoptimalisatie.
Met onze TeamSMART-werkwijze zetten we ons ervoor in dat iedere website het optimale aantal klanten levert. Een combinatie van zoekmachineoptimalisatie, zoekmachine adverteren en conversieoptimalisatie is hiervoor vaak de beste keuze. Met een strategisch uitgedachte marketingmix spreken we de juiste doelgroep aan op het juiste moment, en nemen we ze alle obstakels uit de weg om klant te worden bij jou.
Jouw bedrijf is uniek. We adviseren je daarom graag over welke aanpak het beste werkt om jouw bedrijf en website goed online vindbaar te maken.
Zoekmachine optimalisatie is het zo verbeteren van je website dat je hogere posities in Google bemachtigt. Zoekmachine wordt ook wel SEO (search engine optimization) of SEO optimalisatie genoemd. Door slim te werken kun je met sprongen stijgen in Google. De drie pijlers van SEO zijn techniek, linkbuilding en content. Als je zowel werkt aan een goede techniek van je website, als tijd besteedt aan het opbouwen van een sterk en relevant backlinkprofiel, als je toelegt op het schrijven van goede webteksten, dan ben je een holistische SEO-strategie aan het uitvoeren waarin je op alle fronten je website verbetert.
Het is niet voor niets dat bedrijven als gladiatoren in een arena vechten om de organische (oftewel: niet-betaalde) nummer 1-positie in Google. Dat is namelijk de perfecte plek om meer verkeer naar je website te trekken en dus meer klanten te verwerven, zonder dat je geld hoeft te betalen voor die potentiële klanten. Dat moet je namelijk wel doen bij zoekmachine adverteren. Met zoekmachine optimalisatie kun je dus online groei realiseren zonder dat het je handenvol aan advertentiebudget kost.
Zoekmachine optimalisatie is niet iets wat je er ‘maar even bij doet’. We geven het toe: natuurlijk zijn wij als zoekmachine optimalisatie bureau bevooroordeeld. Maar er hebben al vele klanten bij ons aangeklopt die met hun handen in het haar zaten: ze staken zo ontzettend veel tijd en moeite in hun SEO, maar de resultaten bleven uit. Verspilde energie dus, en ook nog eens aan iets waar ze eigenlijk geen passie voor hebben. Als je zelf met SEO aan de slag gaat, loop je waarschijnlijk tegen hetzelfde probleem aan. Daarom is het slim om, als je er het maximale uit wilt halen, je SEO uit te besteden. Dan kunnen onze SEO-specialisten doen waar zij goed in zijn, zodat jij kunt doen waar jij goed in bent. Al die nieuwe klanten die je gaat krijgen van dienst zijn, bijvoorbeeld.
Bereid je voor op een niet-zo-bevredigend antwoord: dat hangt er vanaf. Van je ambities bijvoorbeeld. En van de huidige staat van je website. Weet je niet waar je wilt beginnen met je SEO? We adviseren je graag over de mogelijkheden van verschillende SEO-diensten die we aanbieden en stellen met plezier een uitgebreid en gepersonaliseerd kostenplaatje voor je op. Wat trouwens ook heel leuk is, is dat de eerste stap naar een verbeterde vindbaarheid bij DoubleSmart helemaal gratis is. Die stap is een kansenonderzoek waarin we inzichten verzamelen over de performance van je website en de punten waarop het nog beter kan. Met de kansenonderzoek in de hand gaan we vervolgens met je om de tafel om gericht te kijken naar wat wij als zoekmachine optimalisatie bureau voor je kunnen betekenen.
We helpen je van a tot z om het maximale uit je SEO inspanningen te halen. Van strategie tot executie: bij DoubleSmart kun je terecht. Afhankelijk van jouw wensen kunnen we je op verschillende niveaus bijstaan. Wil je alleen je linkbuilding uitbesteden, of laat je ons ook gelijk alle teksten op je website optimaliseren? We beginnen natuurlijk met een uitgebreide analyse van je website en pinpointen waar het nog beter kan. En als het vervolgens beter gaat met je website, houden we niet op: als je stopt met zoekmachine optimalisatie, zul je merken dat je website langzaamaan weer wegzakt in het moeras achter de eerste pagina van Google. Wij houden je website tiptop in orde én houden jou voortdurend op de hoogte van wat we doen. Meer weten? Neem eens contact met ons op!