Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-
90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen

Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
Uitgebreide en concrete analyse
Op maat gemaakt door onze specialisten

Meetbaar en eerlijk

Bij DoubleSmart doen we niet aan vage beloften of onduidelijke cijfers. Je hebt 24/7 inzicht in de voortgang en hoort altijd tot in detail waar het op staat.  


Strategisch advies

Jij vraagt om een social media-expert? Dan krijg je er direct een strategisch partner bij. Wij denken met je mee en doen er alles aan je (bedrijfsbrede) doelstellingen te halen. 


Vrijblijvend proberen

Een ingewikkeld contract of kleine lettertjes vind je bij ons niet. Bevalt de samenwerking niet, dan zeg je gewoon weer op. Wanneer je maar wil.

Wat is social media adverteren eigenlijk precies?

Social media adverteren is het plaatsen van advertenties op socialmediakanalen. Je betaalt een bedrag aan Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest of TikTok en in ruil daarvoor verschijn je in het oog van jouw targetgroep. Doordat je precies instelt aan welke kenmerken jouw doelgroep voldoet, bereik je exact de mensen die wel eens geïnteresseerd zouden kunnen zijn in jouw product of dienst.

Of je daarmee de gehele definitie te pakken hebt? Als je het aan ons vraagt niet. Wil je écht resultaat bereiken met social ads, dan is er meer nodig dan het goed zetten van de instellingen.

Zichtbaar zijn op het juiste moment en met een boodschap die aansluit op de behoefte die je target op dát moment heeft. In het hoofd van je doelgroep kruipen, de klantreis tot in detail in kaart brengen en je strategie hier naadloos op afstemmen. Dát is waar social media adverteren volgens ons om draait.

De doelen die je met social media adverteren kunt bereiken:

  • Je conversies en omzet verhogen
  • Je naamsbekendheid verhogen
  • Je merk versterken
  • Je klanttevredenheid vergroten
  • Je merkreputatie verbeteren

Social Advertising bij DoubleSmart

Maximaal rendement met remarketing-campagnes

Adverteren op social media is sowieso erg effectief. Maar kies je daarbij voor social media adverteren uitbesteden aan DoubleSmart, dan wordt er ook nog eens heel efficiënt met je budget omgegaan.

Wij kiezen er namelijk voor de customer journey op zijn kop te benaderen en ons dus eerst te focussen op de care- en do-fase; dáár waar de meeste conversie en omzet zit. Hier heeft de klant al besloten een aankoop te doen (do) of heeft hij/zij reeds iets gekocht (care). En je hebt dan dus relatief weinig budget en middelen nodig om extra omzet te genereren.

Hoe we er concreet voor zorgen dat we in die fases zichtbaar worden? Bijvoorbeeld door te starten met remarketing-campagnes. Oftewel: campagnes waarbij je in het oog verschijnt van mensen die jouw website al eens bezochten, maar niet tot conversie overgingen.

Zij zijn al geïnteresseerd in jouw product of dienst. En door hen opnieuw te benaderen, trek je ze eenvoudig – en met weinig budget – alsnog over de streep.

Wat klanten zeggen

Nico Bijl

03-12-2018
DoubleSmart helpt ons met SEA en SEO campagnes voor Somfy Benelux. Ik ben altijd zeer tevreden over de samenwerking en de resultaten!

Werner Peerboom

13-10-2022

Wij hebben een lange tijd samengewerkt met Steven, en wat een topper is dat! Hij heeft ons erg geholpen met onze online vindbaarheid en het verbeteren van ons bedrijf. Wij raden Steven daarom erg aan! Blijf zo door gaan!

Tom Rullens

17-08-2020

Zeer goed tevreden! Vanaf begin dit jaar zijn wij overstapt met onze internet marketing naar DoubleSmart. Vanaf het eerste contact viel de professionaliteit van dit team op. De bedoeling was dat wij alleen met Adwords zouden overstappen. Na overleg over onze vorige strategie heeft DoubleSmart voor ons een nieuwe strategie bedacht voor meerdere kanalen. Dit heeft nu tot gevolg dat wij veel beter scoren met zowel SEO, SEA en social media. Door de investering in DoubleSmart besparen wij nu maandelijks advertentiebudget terwijl de resultaten stijgen.

Michael Reijers

19-08-2020

Onze salesunit Seminautic werkt nu een half jaar met ondersteuning van Double Smart aan de SEA campagnes. Bij veel productgroepen zijn de conversiekosten met 200% gedaald! Dit najaar gaan we starten met SEO en Social. Doubles Smart werkt met prettige bedrijfskundige methodieken waardoor ook complexere ‘google’ materie overzichtelijk blijft.

3 voordelen van social media advertising

Samengevat laat social media advertising jou profiteren van 3 voordelen:

1. Je genereert eenvoudig extra conversie en omzet

Doordat je specifiek instelt aan welke eigenschappen jouw doelgroep voldoet, bereik je mensen die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. En de kans dat zij uiteindelijk overgaan tot conversie – én dat jij je advertentiekosten dubbel en dwars terugverdient – is dus relatief groot.

2. Je vergroot je naamsbekendheid onder je doelgroep

Doordat je op social media zo specifiek kunt targeten, is hierop adverteren ook een effectieve manier om je naamsbekendheid te vergroten. En om dus mensen aan te trekken die misschien nog niet eens wisten dat ze behoefte hadden aan jouw product of dienst.

3. De kans dat je je doelgroep bereikt is groot

Gemiddeld spendeert een Nederlander zo’n 2,5 uur per dag op social media. En dat gaat zeker niet alleen om jongeren. De kans dat jij je target op één of meerdere socialmediakanalen weet te bereiken is dus groot.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-

Social media adverteren uitbesteden: jouw opties

Social media adverteren uitbesteden aan DoubleSmart? Concreet houdt dat in dat wij voor jou adverteren op één of meerdere van de onderstaande socialmediakanalen:

1. Facebook

Met 10,4 miljoen gebruikers is Facebook het meest populaire socialmediakanaal in Nederland. Grote kans dat jouw doelgroep hierop te vinden is dus. Of je nu een product aanbiedt of een dienst. En of je nu extra conversie genereren hebt als doel of het vergroten van je naamsbekendheid. Facebook adverteren uitbesteden om je doelgroep gericht te bereiken is erg effectief.


2. Instagram

Instagram wordt ook wel een inspiratiekanaal genoemd. En dat is waar het verschil hem in zit met Facebook. Want waar je met Facebook adverteren voornamelijk als doel hebt in de reguliere tijdlijn of in de Stories te verschijnen van je doelgroep, kun je met Instagram ook adverteren in de Explore-feed. Dé plek waar mensen komen om inspiratie op te doen.


3. LinkedIn

LinkedIn is hét socialmediaplatform voor de zakelijke markt. En dit kanaal wordt dan ook voornamelijk ingezet voor het bereiken van B2B-doelgroepen. Waar je op andere socialmediakanalen vaak adverteert met als doel extra conversies te genereren, is LinkedIn adverteren uitbesteden met name effectief voor het werven van sollicitanten en het vergroten van je naamsbekendheid en betrokkenheid.


4. TikTok

Het socialmediakanaal TikTok is erg populair; zowel onder jongeren als onder jongvolwassenen. TikTok heeft een hoge entertainmentwaarde en je kunt op dit platform enkel adverteren met korte video’s. Wil je jouw doelgroep op TikTok dus bereiken en overtuigen, dan dien je een grappig, origineel of intrigerend beeld te creëren.


5. Pinterest

Pinterest is – net als Instagram – een inspiratiekanaal. Mensen gaan hier actief op zoek naar nieuwe ideeën en leuke producten. Bijvoorbeeld voor hun interieur of voor kleding. Adverteren op Pinterest is dan ook voornamelijk effectief als je interieur- of lifestyleproducten verkoopt.

Dit is waarom jij maximaal resultaat behaalt met DoubleSmart

Googel je op ‘social media adverteren uitbesteden’, dan verschijnt er een hele lijst aan zoekresultaten. En je vraagt je dan ook vast af: waarom zou je specifiek kiezen voor DoubleSmart als jouw social media-specialist? Oftewel: wat maakt ons nu écht uniek? 

Samengevat lieten wij al heel wat klanten profiteren van extra conversies en omzet door 3 methoden: de bottom-up approach, strategisch advies en ons TeamSMART-model.   

1. De bottom-up approach: omgekeerde customer journey

Waar de meeste onlinemarketingbureaus de customer journey benaderen op de klassieke manier (see, think, do, care), doen wij dit juist andersom. We richten jouw social campagnes zó in, dat je in eerste instantie target op mensen die de oriëntatiefase en overwegingsfase al voorbij zijn en al in de beslissingsfase zitten. Deze groep gaat namelijk het snelst over tot een conversie. Op die manier heb je dus minimaal advertentiebudget nodig om het gewenste resultaat te bereiken.

2. Strategisch advies: een partner die proactief met je meedenkt

Aan ons heb je meer dan een partij die instellingen goed zet en jouw campagne de lucht in vuurt. Je krijgt ook advies op strategisch niveau. We zoeken proactief naar kansen en doen er alles aan jouw (bedrijfsbrede) doelstellingen te halen. Beslissingen nemen we dan ook nooit uit het blote hoofd, maar altijd weloverwogen en op basis van data.

3. TeamSMART-model: overkoepelende aanpak voor je gehele online marketing

Als onlinemarketingbureau hebben we méér in huis dan kennis van social media adverteren. Ook voor SEO, SEA, CRO, content en e-mailmarketing kun je bij ons terecht. Voor jou erg fijn; je kunt meerdere diensten uit handen geven aan één partij en zo profiteren van het allerbeste resultaat.

Met ons zogenoemde TeamSMART-model maken we een vlijmscherpe totaalstrategie voor jouw gehele online marketing. Alle activiteiten op de verschillende kanalen stemmen we naadloos op elkaar af én je gaat periodiek met ons om de tafel om je doelen op de korte en lange termijn te bespreken. Op die manier blijf je altijd scherp op wat je nu écht wil bereiken.

Wat klanten zeggen

Adrienne van den Bos

05-06-2020
Ontzettend blij met de samenwerking met DoubleSmart. Ze hebben superveel kennis en denken pro-actief mee. Hoewel SEO een langetermijnspel is, heb ik zelfs in korte tijd al gezien hoe groot de waarde is die DoubleSmart levert. Superblij met de resultaten die we nu al boeken!

Nico Bijl

03-12-2018

DoubleSmart helpt ons met SEA en SEO campagnes voor Somfy Benelux. Ik ben altijd zeer tevreden over de samenwerking en de resultaten!

Werner Peerboom

13-10-2022

Wij hebben een lange tijd samengewerkt met Steven, en wat een topper is dat! Hij heeft ons erg geholpen met onze online vindbaarheid en het verbeteren van ons bedrijf. Wij raden Steven daarom erg aan! Blijf zo door gaan!

Tom Rullens

17-08-2020

Zeer goed tevreden! Vanaf begin dit jaar zijn wij overstapt met onze internet marketing naar DoubleSmart. Vanaf het eerste contact viel de professionaliteit van dit team op. De bedoeling was dat wij alleen met Adwords zouden overstappen. Na overleg over onze vorige strategie heeft DoubleSmart voor ons een nieuwe strategie bedacht voor meerdere kanalen. Dit heeft nu tot gevolg dat wij veel beter scoren met zowel SEO, SEA en social media. Door de investering in DoubleSmart besparen wij nu maandelijks advertentiebudget terwijl de resultaten stijgen.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-

Een greep uit onze social klanten

Je winst vergroten in 5 stappen

Jouw social media advertenties uitbesteden aan DoubleSmart? Kort samengevat doorloopt je bedrijf bij ons onderstaande 5 stappen voor het boeken van resultaat: 

1. Kennismaking en doelstellingen. Je vertelt ons meer over je bedrijf en over wat je ambities en doelen zijn.
2. Marktonderzoek en voorbereidingen. We doen uitgebreid onderzoek naar jouw markt en doelgroep.
3. Strategie. We stellen een ijzersterke strategie op die aansluit op jouw doelgroep, markt, doelen en ambities. Oftewel: we brengen uitgebreid in kaart waar je naartoe wilt en welke stappen je moet nemen om daar te komen.
4. Livegang. Staan alle instellingen goed? Dan is het tijd om live te gaan!
5. Analyse en continue optimalisatie. We houden de resultaten van je campagne nauwlettend in de gaten en schaven hem constant bij om nóg beter te presteren. 

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-
Groeien wij samen naar resultaat?

Veelgestelde vragen over social media adverteren

Wat is social media adverteren?

Social media adverteren is het adverteren op social media kanalen, zoals Facebook en LinkedIn. Hiermee kun je potentiële klanten bereiken die (nog) niet actief naar jouw product of dienst op zoek zijn. Social media adverteren is dus een vorm van pushmarketing. Het ideale kanaal om de wereld te laten weten dat jij bestaat.

We zitten ontzettend veel op social media: gemiddeld zo’n 2,5 uur per dag! En bijna iedereen is er wel te vinden: jouw ideale klant dus ook. Met social media breng je jouw producten of diensten onder de aandacht bij consumenten die nog niet eens wisten dat ze er interesse in hadden. Of je zet in op retargeting: je herinnert mensen die jouw website hebben bezocht aan de producten die ze hebben bekeken. Met andere woorden: met social media adverteren kun je iedereen bereiken die je maar wilt, en geef je ze precies waar ze behoefte aan hebben.

Een social ads-bureau zoals DoubleSmart (aangenaam!) ontzorgt jou van a tot z als het op je social advertising aankomt. We stellen samen met jou een strategie op (inclusief meetbare doelstellingen), beheren het advertentiebudget, zetten campagnes op, analyseren de resultaten en optimaliseren de advertenties waar nodig. Onze specialisten zorgen ervoor dat jouw social media campagnes meetbaar meer opbrengen dan dat ze kosten. In het kort: wij doen waar wij goed in zijn, zodat jij kunt doen waar jij goed in bent.

Veel bedrijven denken dat ze social media advertising, oftewel: adverteren op social kanalen, er ‘wel even bij kunnen doen’. Als je het wel prima vindt om wat aan te modderen, niet wakker ligt van een negatieve ROI en het geen probleem vindt dat je minder tijd over hebt voor je eigen passie, dan kun je prima zelf aan de slag met social media adverteren. Maar heb je online groeiambitie, zie je de ROI liever door het dak gaan en bedien je liever je klanten dan de knoppen van je social tools? Dan is het slim om je social media advertenties uit te besteden. Aan DoubleSmart, bijvoorbeeld, een social media marketing bureau met jarenlange ervaring en flink wat kennis in huis.

Wat van social media uitbesteden de prijzen zijn, dat kunnen we niet zomaar zeggen. De kosten van social media adverteren zijn namelijk van heel veel factoren afhankelijk, zoals de branche waarin je je bevindt, de huidige staat van je campagnes en de specifieke tactieken die we moeten inzetten om maximale impact te behalen met jouw social media advertenties. Als je een gratis kansenonderzoek bij ons aanvraagt, brengen wij helemaal kosteloos (ja, echt) de kansen en mogelijkheden van social ads voor jouw bedrijf in kaart én doen we je een concreet samenwerkingsvoorstel, inclusief kostenplaatje. Horen we snel van je?

Social media adverteren uitbesteden Social media adverteren uitbesteden