Met social media marketing kun jij de eerste stap zetten in plaats van je doelgroep. Spreek potentiële klanten aan op Facebook, Instagram en LinkedIn en overtuig ze van jouw product.
Wie wil jij bereiken met je product of dienst? Stel zelf heel exact je doelgroep samen op basis van locatie, demografische eigenschappen en interesses. Adverteer doelgericht!
Bij social media bureau DoubleSmart doen we niet aan vage beloften of onduidelijke cijfertjes. Samen met jou stellen we meetbare doelstellingen op en je hebt 24/7 inzicht in de voortgang.
Gemiddeld spenderen we zo’n 2,5 uur per dag op social media. Op weekbasis komt dat erop neer dat we bijna een halve werkweek (!) op social media te vinden zijn.
Vooral van de jongere generaties zit een groot deel op social media. Van mensen die geboren zijn tussen 1965 en 1980 gebruikt zo’n 78% minimaal eens per maand social media. Van de millennials, geboren tussen 1981 en 1996, is dit zelfs ruim 90%.
Combineer dat grote bereik met het feit dat je op social media goed kunt targeten, oftewel: je doelgroep zeer specifiek kunt afkaderen, en je snapt ons enthousiasme over social media als advertising platform.
Wij zien social media als één grote speeltuin: iedereen vermaakt zich er, de vrijheid is er groot en je kunt alles wat je maar wilt delen met wie je maar wilt. Dat biedt enorme mogelijkheden. Daarnaast kun je social media, juist doordat het zo’n persoonlijke insteek heeft, goed gebruiken om je merk of je bedrijf te profileren.
Social media marketing is het adverteren op social media kanalen. Het wordt daarom ook wel social media advertising genoemd. Met deze advertenties kun je potentiële klanten bereiken die (nog) niet actief op zoek zijn naar jouw product of dienst. Het is dus een vorm van pushmarketing, in tegenstelling tot bijvoorbeeld zoekmachine marketing, waarbij je beperkt wordt door de zoekvraag van de consument. Social media is hét kanaal om je doelgroep te laten weten dat je bestaat!
Je adverteert dus op social media, zoals Facebook, Instagram en LinkedIn. Dat doe je natuurlijk niet in het wilde weg, maar je gaat strategisch te werk: je zet verschillende campagnes op die elk gericht zijn op een duidelijk omkaderde doelgroep. Je kunt je doelgroep bijvoorbeeld selecteren op basis van locatie, demografische eigenschappen en interesses (of een combinatie daarvan).
Daarnaast is social media marketing bij uitstek geschikt voor retargeting (oftewel remarketing). Dat houdt in dat je een potentiële klant, die al interesse in jouw bedrijf heeft getoond, net dat extra zetje geeft om tot conversie over te gaan. Heeft iemand in de afgelopen 14 dagen op jouw website een box met 24 zachtblauwe kerstballen bekeken en in zijn winkelmandje gelegd, maar niet gekocht? Breng de 24 zachtblauwe kerstballen weer bij hem onder de aandacht terwijl hij op Facebook zit.
Social media marketing is leuk om te doen, interessant om te analyseren en winstgevend als je een tijdje bezig bent, kunnen we je uit ervaring vertellen. Het is echter wel een redelijk onzekere factor als je het voor het eerst doet. Waar begin je? Begin je met LinkedIn Adverteren, Facebook adverteren of een ander platform? Hoe kun je voorspellen of een campagne aanslaat? Hoe zorg je dat je niks over het hoofd ziet? Hoe werkt het nu precies met klikprijzen en wat is een slimme strategie?
Je social media marketing uitbesteden is de perfecte manier om wel de lusten, maar niet de lasten van deze slimme vorm van marketing te ondervinden. Een social media specialist heeft al vele campagnes voor uiteenlopende bedrijven en doelgroepen gedraaid en weet precies waar de valkuilen en de kansen zitten. Jij hebt een zorg minder en kunt je richten op waar jij goed in bent. Al die nieuwe klanten die binnenkomen via de social campagnes van dienst zijn, bijvoorbeeld.
Door je social media marketing uit te besteden aan een social media marketing bureau, kies je voor het beste van twee werelden:
Ben je op zoek naar een goed social media marketing bureau dat kaas gegeten heeft van social media? Zoek niet verder, want DoubleSmart is het antwoord. We timmeren al heel wat jaren aan de weg als online marketing bureau. Als je een social media specialist zoekt die ook voor jou aan de weg kan timmeren, dan staan we voor je klaar.
Goede vraag! Wij ontzorgen je op het gebied van social media advertenties. Dat houdt concreet in dat onze specialisten:
Social media marketing werkt vooral goed in combinatie met andere online kanalen, zoals SEO en SEA. Alle data die we uit deze verschillende kanalen halen, leggen we onder de loep en combineren we tot een perfect uitgekiende online marketing strategie die bij jouw bedrijf en jouw markt past. Of je nu ondergoed verkoopt of software aanbiedt: onze specialisten weten wat ze doen.
Echt goede marketing is gebaseerd op data. Daarom maken we altijd een heldere social media marketing strategie voordat we je producten of diensten gaan aanprijzen op social media. Zonder social media strategie ben je namelijk nergens: je schiet pijlen af zonder dat je weet waar de bullseye zit. Op die manier wordt het érg lastig om te bepalen wanneer je inspanningen hun vruchten afwerpen.
Dit is hoe we te werk gaan als jij je social media marketing aan DoubleSmart uitbesteedt:
Social media marketing is het adverteren op social media kanalen, zoals Facebook en LinkedIn. Hiermee kun je potentiële klanten bereiken die (nog) niet actief naar jouw product of dienst op zoek zijn. Social media marketing is dus een vorm van pushmarketing. Het ideale kanaal om de wereld te laten weten dat jij bestaat.
We zitten ontzettend veel op social media: gemiddeld zo’n 2,5 uur per dag! En bijna iedereen is er wel te vinden: jouw ideale klant dus ook. Met social media breng je jouw producten of diensten onder de aandacht bij consumenten die nog niet eens wisten dat ze er interesse in hadden. Of je zet in op retargeting: je herinnert mensen die jouw website hebben bezocht aan de producten die ze hebben bekeken. Met andere woorden: met social media marketing kun je iedereen bereiken die je maar wilt, en geef je ze precies waar ze behoefte aan hebben.
Een social media marketing bureau zoals DoubleSmart (aangenaam!) ontzorgt jou van a tot z als het op je social advertising aankomt. We stellen samen met jou een strategie op (inclusief meetbare doelstellingen), beheren het advertentiebudget, zetten campagnes op, analyseren de resultaten en optimaliseren de advertenties waar nodig. Onze specialisten zorgen ervoor dat jouw social media campagnes meetbaar meer opbrengen dan dat ze kosten. In het kort: wij doen waar wij goed in zijn, zodat jij kunt doen waar jij goed in bent.
Veel bedrijven denken dat ze social media marketing oftewel adverteren op social kanalen, er ‘wel even bij kunnen doen’. Als je het wel prima vindt om wat aan te modderen, niet wakker ligt van een negatieve ROI en het geen probleem vindt dat je minder tijd over hebt voor je eigen passie: dan kun je prima zelf aan de slag met social media marketing. Maar heb je online groeiambitie, zie je de ROI liever door het dak gaan en bedien je liever je klanten dan de knoppen van je social tools? Dan is het slim om je social media marketing uit te besteden. Aan DoubleSmart, bijvoorbeeld, een social media marketing bureau met jarenlange ervaring en flink wat kennis in huis.
Dat kunnen we niet zomaar zeggen. De kosten van social media marketing zijn namelijk van heel veel factoren afhankelijk, zoals je branche waarin je je bevindt, de huidige staat van je campagnes en de specifieke tactieken die we moeten inzetten om maximale impact te behalen met jouw social media advertenties. Als je een gratis kansenonderzoek bij ons aanvraagt, brengen wij helemaal kosteloos (ja, echt) de kansen en mogelijkheden van social media marketing voor jouw bedrijf in kaart én doen we je een concreet samenwerkingsvoorstel, inclusief kostenplaatje. Horen we snel van je?