Download jouw gratis SEO Checklist!
46 checks voor ijzersterke SEO vriendelijke content

Direct gratis in je mailbox
2.400 marketeers en ondernemers gingen je voor
Wekelijks de beste content in je mailbox

Person Markup maakt onderdeel uit van de Schema.org methode van markering zoals deze aan de HTML code van een webpagina kan worden toegevoegd. Het betreft een set aan data-punten die informatie geven over een individueel persoon. Wat is Person Markup en welke kenmerken kunnen er zoal opgenomen worden?

Wat is Person Markup?

De zoekmachines Google, Bing, Yandex en Yahoo! hebben gezamenlijk de Schema.org website opgericht. Het betreft een aantal standaard instructies die webcrawlers informatie geven welke zoekmachines helpt extra gegevens te laten zien aan personen die op zoek zijn naar deze informatie. Omdat het de zichtbaarheid van websites, organisaties en personen kan verhogen behoort het tot de categorie SEO methoden. Person Markup richt zich specifiek op personen. In tegenstelling tot het publiceren van persoonlijke data op sites zoals LinkedIn of op een zakelijke website biedt Schema Markup een standaard die de voornaamste zoekmachines foutloos kunnen uitlezen en verwerken in de zoekresultaten.

Welke informatie kan worden toegevoegd?

De meeste logische plek om Person Markup toe te voegen aan de HTML code van een webpagina is de persoonlijke biografie pagina. Hoewel een zoekalgoritme voor een groot deel deze informatie zelf kan analyseren kan het voordeel bieden om gebruik te maken van persoon markering. De informatie die op deze wijze wordt overgedragen aan de zoekmachine kan zeer divers zijn zoals:

De naam
De geboortedatum
De geboorteplaats
De organisatie waar de persoon bij betrokken is
De wijze waarop contact kan worden gelegd
De scholen die de persoon heeft bezocht
Een relevant merk koppelen dat betrekking heeft op de persoon
De kinderen van het persoon
De collega’s van het persoon

Zelfs kenmerken zoals het gewicht en belastingnummer kunnen in deze data beschikbaar worden gesteld. Uiteraard is het niet verplicht om al deze velden in te vullen. Naast het werk wat hiermee gepaard gaat kan het ook inbreuk maken op de privacy van de persoon in kwestie.

Regelmatig delen we inhoudelijke kennisvideo’s op YouTube.
Volg ons op Instagram voor minder officiële posts.
Blijf op de hoogte via LinkedIn van blogs en zakelijk nieuws.
Volg ons op Facebook.

Al onze begrippen

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z