Zomaar budget tegen een campagne aangooien, zonder te weten wat het doet? Daar doen we niet aan. Jouw resultaten worden uitgebreid geanalyseerd en je ontvangt maandelijks een heldere rapportage.
Besteed je LinkedIn adverteren aan ons uit, dan krijg je er direct een strategisch partner bij. Wij helpen jou je ambities en doelstellingen te verwezenlijken. Op de korte en op de lange termijn.
Gewoon eens proberen of investeren in LinkedIn adverteren uitbesteden iets voor je is? Bij ons zit je nergens aan vast. Wij steken onze energie namelijk graag in klanten die het écht leuk vinden om met ons te werken en je kunt iedere maand opzeggen.
Je (zakelijke) doelgroep bereiken via LinkedIn door hen specifiek te targeten. Dát is LinkedIn adverteren. Simpel gezegd betaal jij een bedrag aan LinkedIn, waarna dit platform ervoor zorgt dat jij in het oog verschijnt van de juiste personen. Het uiteindelijke doel? Opvallen bij je (zakelijke) doelgroep om zo uiteindelijk meer naamsbekendheid, websitebezoekers en/of leads te genereren.
Of LinkedIn adverteren hetzelfde is als LinkedIn marketing? Ja en nee. LinkedIn adverteren is een vorm van LinkedIn marketing. Maar LinkedIn marketing is nog breder dan dat. Ook organische LinkedIn-posts vallen onder deze noemer.
Het verschil tussen LinkedIn adverteren en organische LinkedIn? Waar je voor het plaatsen van organische LinkedIn-posts niet betaalt, doe je dat met LinkedIn advertising wel. Met organische berichten probeer je je doelen te behalen puur door het delen van sterke content. Met advertising daarentegen, zorg je ervoor dat jouw content direct bij de juiste doelgroep terechtkomt.
Wat het voornaamste verschil is tussen adverteren op LinkedIn en adverteren op andere social media marketing platforms?
LinkedIn onderscheidt zich met name doordat je op dit platform heel specifiek kunt targeten; nog veel specifieker dan bij andere socialmediaplatforms. Je bereikt op LinkedIn dus precies de juiste mensen uit jouw (zakelijke) doelgroep. Adverteren op LinkedIn is om deze reden duurder dan adverteren op andere socialmediakanalen, waar je minder doelgericht te werk kunt gaan en meer tijd kwijt bent aan het vinden van de juiste doelgroep.
Adverteren op LinkedIn. Doe je dat goed, dan verdien je je investering dubbel en dwars terug. Dit platform kent namelijk een aantal grote voordelen.
LinkedIn-gebruikers zijn meestal actief op zoek naar nieuwe kennis en inzichten. En de betrokkenheid die gebruikers hebben bij berichten op dit platform is daarom relatief hoog. Dit is anders dan bij bijvoorbeeld Facebook en Instagram, waar veel gebruikers snel en passief door de tijdlijn heen scrollen.
Het gevolg van die hoge betrokkenheid? Een hoge conversieratio. Het percentage gebruikers dat vanuit LinkedIn een website bezoekt én vervolgens lead wordt is bij LinkedIn maar liefst 2,74 procent. Bij Facebook ligt dit percentage met 0,69 procent bijvoorbeeld een stuk lager.
LinkedIn kent een hele specifieke doelgroeptargeting; nog specifieker dan andere socialmediakanalen. Je stelt dus heel nauwkeurig in aan welke eigenschappen jouw doelgroep voldoet en wie jouw advertentie te zien zou moeten krijgen.
Je target bijvoorbeeld op eigenschappen als opleiding, leeftijd, studierichting, functietitel, het aantal jaren werkervaring in een bepaalde branche of een bepaald type bedrijf. Breng je de juiste boodschap over en zijn jouw campagnes goed ingesteld, dan zijn je advertenties waarschijnlijk supereffectief.
Hoewel LinkedIn advertising nu vooral wordt ingezet voor B2B-campagnes, worden ook B2C-advertenties steeds populairder op dit platform. Een zakelijke klant is immers niet altijd aan het werk. Verkoop je producten die je helpen te ontspannen na werktijd? Dan kun je hier met LinkedIn advertenties goed op inspelen.
Bij adverteren op LinkedIn heb je niet per se een gelikte landingspagina nodig om naartoe te linken. Adverteren met contactformulieren in LinkedIn werkt bijvoorbeeld ook erg goed. Met zo’n LinkedIn-formulier verklein je de stap voor de doelgroep om contact op te nemen of om iets te downloaden. Je hoeft immers niet éérst naar de website te gaan en dat is weer een drempel minder. Daarbij: bij het openen van zo’n formulier worden je contactgegevens al automatisch ingevuld. Je target klikt dus supersnel en eenvoudig op de ‘contact-’ of ‘download’-button.
Waar je als marketingmanager of ondernemer misschien ook het een ander weet van LinkedIn marketing, is LinkedIn ads uitbesteden dé manier om echt fors resultaat te boeken. Een LinkedIn-specialist kan alle instellingen van dit platform dromen en hij/zij weet precies hoe je maximaal rendement haalt uit je campagnes. Een social ads-specialist weet bijvoorbeeld alles van:
Jouw LinkedIn-advertenties uitbesteden aan DoubleSmart? Dan krijg je er direct een strategische partner bij. We draaien niet alleen aan de juiste knoppen, maar helpen je ook met het behalen van je doelstellingen en denken met je mee op strategisch niveau.
Besteed je bijvoorbeeld ook je Facebook- en Instagram-marketing aan ons uit? Of geef je ook je SEO en/of SEA aan ons uit handen? We maken een overkoepelende strategie die aan alle kanten klopt.
Je gaat periodiek met ons om de tafel om je resultaten, doelen en initiatieven uitgebreid te bespreken. Hierdoor blijven we scherp en verlies je niet uit het oog wat je daadwerkelijk wil bereiken!
Met LinkedIn adverteren uitbesteden aan een bureau dat hierin gespecialiseerd is, haal je waarschijnlijk meer rendement uit jouw campagnes dan als je het zelf zou doen.
Waar je – als je LinkedIn marketing zelf oppakt – maar moet hopen dat je inspanningen leiden tot genoeg conversies om rendabel te zijn, gaat een LinkedIn advertising-specialist weloverwogen en vakkundig te werk. Hij of zij weet alles van dit platform en snapt precies wat er nodig is om jouw marketing- en bedrijfsdoelen daadwerkelijk te behalen.
Adverteren op LinkedIn wordt gezien als dé manier om de zakelijke markt te bereiken. De focus ligt hier voornamelijk op het opvallen bij en het verkrijgen van kwalitatieve leads en conversies. Oftewel: op leads en conversies die écht van waarde zijn voor je bedrijf. Doe je het goed, dan kun je met LinkedIn marketing dus heel wat extra inkomsten genereren.
Verder grote voordelen van adverteren op LinkedIn:
Om een advertentie te plaatsen op LinkedIn doorloop je meerdere stappen. Samengevat:
Ga je adverteren op LinkedIn, dan kun je kiezen uit verschillende advertentievormen. Bijvoorbeeld:
Op LinkedIn heb je keuze uit de volgende campagnetypes:
Wat je precies betaalt voor LinkedIn adverteren uitbesteden, dat is afhankelijk van diverse factoren. Denk bijvoorbeeld aan het advertentiebudget dat jij instelt, het aantal uur dat jij per maand afneemt bij een bureau, hoeveel concurrentie je hebt op de gekozen doelgroep en de advertentietypes die jij inzet voor je campagne. Wel goed om te weten: een LinkedIn campagne heeft een minimaal budget van € 10 per dag.
Weten aan welk bedrag je ongeveer kunt denken voor jouw campagnes? Neem vrijblijvend contact met ons op!
Waar LinkedIn vooral interessant is voor het bereiken van zakelijke doelgroepen en het bereiken van potentiële medewerkers/sollicitanten, kan adverteren op LinkedIn ook voor B2C-bedrijven interessant zijn. Een zakelijke klant is immers niet altijd aan het werk en hij/zij is ‘ook gewoon’ en consument. De leeftijd van LinkedIn-gebruikers ligt over het algemeen tussen de 20 en 65 jaar.
De doelgroepen die je kunt kiezen voor LinkedIn zijn talloos, maar juist via LinkedIn is het heel waardevol om specifiek op bepaalde branches of functieprofielen te focussen. Dan weet je immers zeker dat je de juiste persoon bereikt en is het alleen nog maar de taak aan jou om de juiste advertentie te tonen. Eitje, toch?
Er zijn verschillende manieren om het succes van jouw LinkedIn-campagne te meten. Zoals: