Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-
90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen

Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
Uitgebreide en concrete analyse
Op maat gemaakt door onze specialisten

Meetbaar resultaat

Zomaar budget tegen een campagne aangooien, zonder te weten wat het doet? Daar doen we niet aan. Jouw resultaten worden uitgebreid geanalyseerd en je ontvangt maandelijks een heldere rapportage.  


Strategisch advies

Besteed je LinkedIn adverteren aan ons uit, dan krijg je er direct een strategisch partner bij. Wij helpen jou je ambities en doelstellingen te verwezenlijken. Op de korte en op de lange termijn.


Nergens aan vast

Gewoon eens proberen of investeren in LinkedIn adverteren uitbesteden iets voor je is? Bij ons zit je nergens aan vast. Wij steken onze energie namelijk graag in klanten die het écht leuk vinden om met ons te werken en je kunt iedere maand opzeggen.

Wat is LinkedIn adverteren? Onze specialist Steven legt het uit

Je (zakelijke) doelgroep bereiken via LinkedIn door hen specifiek te targeten. Dát is LinkedIn adverteren. Simpel gezegd betaal jij een bedrag aan LinkedIn, waarna dit platform ervoor zorgt dat jij in het oog verschijnt van de juiste personen. Het uiteindelijke doel? Opvallen bij je (zakelijke) doelgroep om zo uiteindelijk meer naamsbekendheid, websitebezoekers en/of leads te genereren.

Organische LinkedIn en LinkedIn advertising: het verschil

Of LinkedIn adverteren hetzelfde is als LinkedIn marketing? Ja en nee. LinkedIn adverteren is een vorm van LinkedIn marketing. Maar LinkedIn marketing is nog breder dan dat. Ook organische LinkedIn-posts vallen onder deze noemer.

Het verschil tussen LinkedIn adverteren en organische LinkedIn? Waar je voor het plaatsen van organische LinkedIn-posts niet betaalt, doe je dat met LinkedIn advertising wel. Met organische berichten probeer je je doelen te behalen puur door het delen van sterke content. Met advertising daarentegen, zorg je ervoor dat jouw content direct bij de juiste doelgroep terechtkomt.

Het verschil met andere socialmediakanalen

Wat het voornaamste verschil is tussen adverteren op LinkedIn en adverteren op andere social media marketing platforms?

LinkedIn onderscheidt zich met name doordat je op dit platform heel specifiek kunt targeten; nog veel specifieker dan bij andere socialmediaplatforms. Je bereikt op LinkedIn dus precies de juiste mensen uit jouw (zakelijke) doelgroep. Adverteren op LinkedIn is om deze reden duurder dan adverteren op andere socialmediakanalen, waar je minder doelgericht te werk kunt gaan en meer tijd kwijt bent aan het vinden van de juiste doelgroep.

Daarom kies je voor adverteren op LinkedIn

Adverteren op LinkedIn. Doe je dat goed, dan verdien je je investering dubbel en dwars terug. Dit platform kent namelijk een aantal grote voordelen.

1. Hoge betrokkenheid en conversieratio

LinkedIn-gebruikers zijn meestal actief op zoek naar nieuwe kennis en inzichten. En de betrokkenheid die gebruikers hebben bij berichten op dit platform is daarom relatief hoog. Dit is anders dan bij bijvoorbeeld Facebook en Instagram, waar veel gebruikers snel en passief door de tijdlijn heen scrollen.

Het gevolg van die hoge betrokkenheid? Een hoge conversieratio. Het percentage gebruikers dat vanuit LinkedIn een website bezoekt én vervolgens lead wordt is bij LinkedIn maar liefst 2,74 procent. Bij Facebook ligt dit percentage met 0,69 procent bijvoorbeeld een stuk lager.

2. Specifieke doelgroeptargeting

LinkedIn kent een hele specifieke doelgroeptargeting; nog specifieker dan andere socialmediakanalen. Je stelt dus heel nauwkeurig in aan welke eigenschappen jouw doelgroep voldoet en wie jouw advertentie te zien zou moeten krijgen.

Je target bijvoorbeeld op eigenschappen als opleiding, leeftijd, studierichting, functietitel, het aantal jaren werkervaring in een bepaalde branche of een bepaald type bedrijf. Breng je de juiste boodschap over en zijn jouw campagnes goed ingesteld, dan zijn je advertenties waarschijnlijk supereffectief.

3. Interessant voor B2B én B2C

Hoewel LinkedIn advertising nu vooral wordt ingezet voor B2B-campagnes, worden ook B2C-advertenties steeds populairder op dit platform. Een zakelijke klant is immers niet altijd aan het werk. Verkoop je producten die je helpen te ontspannen na werktijd? Dan kun je hier met LinkedIn advertenties goed op inspelen.

4. Adverteren zonder landingspagina

Bij adverteren op LinkedIn heb je niet per se een gelikte landingspagina nodig om naartoe te linken. Adverteren met contactformulieren in LinkedIn werkt bijvoorbeeld ook erg goed. Met zo’n LinkedIn-formulier verklein je de stap voor de doelgroep om contact op te nemen of om iets te downloaden. Je hoeft immers niet éérst naar de website te gaan en dat is weer een drempel minder. Daarbij: bij het openen van zo’n formulier worden je contactgegevens al automatisch ingevuld. Je target klikt dus supersnel en eenvoudig op de ‘contact-’ of ‘download’-button.

Deze klanten gingen je voor

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-

Zó helpt een LinkedIn-specialist bij jouw bedrijfsgroei

Waar je als marketingmanager of ondernemer misschien ook het een ander weet van LinkedIn marketing, is LinkedIn ads uitbesteden dé manier om echt fors resultaat te boeken. Een LinkedIn-specialist kan alle instellingen van dit platform dromen en hij/zij weet precies hoe je maximaal rendement haalt uit je campagnes. Een social ads-specialist weet bijvoorbeeld alles van:

Biedstrategieën


Doelgroepsegmentatie


LinkedIn Analytics


Strategieën


LinkedIn-advertentieplaatsingen


Publicatieplanningen

Onze LinkedIn-specialisten.

Social ads-specialist
Teamlead Social Ads
Social ads-specialist
Social ads-specialist

Wat klanten zeggen

Alfons Boerdijk

19-11-2019
Doublesmart maakt waar wat ze beloven!

Hans van der Linden

13-11-2019

Inmiddels hebben we meerdere Adwords, Shopping, Display en Social campagnes ondergebracht bij DoubleSmart. Je bent geen nummer maar een klant die de persoonlijke aandacht krijgt die je verwacht. Er wordt geluisterd naar wensen en maatwerk is geen enkel probleem. Duidelijke communicatie en heldere rapportages. Een absolute aanrader!

Sanne

19-02-2020

De jongens van DoubleSmart weten waar ze het over hebben. Ze helpen Stimulansz om beter gevonden te worden in Google, door middel van SEA-campagnes en een uitgebreid SEO-traject. Ook beantwoorden ze al onze vragen over online marketing en geven waar nodig advies. Een hele fijne samenwerking!

Tony Bergsma

14-07-2020

Tony Bergsma – Vanuit Ubisoft zijn we erg tevreden met de samenwerking. Op alle facetten scoort het bedrijf erg hoog. Resultaat, service, communicatie etc.

Adrienne van den Bos

05-06-2020

Ontzettend blij met de samenwerking met DoubleSmart. Ze hebben superveel kennis en denken pro-actief mee. Hoewel SEO een langetermijnspel is, heb ik zelfs in korte tijd al gezien hoe groot de waarde is die DoubleSmart levert. Superblij met de resultaten die we nu al boeken!

Robert Bryhn

22-06-2023
Zeer goede ervaring van dit zeer professionele team, DoubleSmart heeft ons geholpen bij het bereiken van een best-in-class set-up en uitstekende prestatiemarketingoplossingen om onze zakelijke behoeften te ondersteunen. Ze hebben mijn warme aanbeveling.

DoubleSmart als jouw LinkedIn advertising-bureau

Jouw LinkedIn-advertenties uitbesteden aan DoubleSmart? Dan krijg je er direct een strategische partner bij. We draaien niet alleen aan de juiste knoppen, maar helpen je ook met het behalen van je doelstellingen en denken met je mee op strategisch niveau.

Besteed je bijvoorbeeld ook je Facebook- en Instagram-marketing aan ons uit? Of geef je ook je SEO en/of SEA aan ons uit handen? We maken een overkoepelende strategie die aan alle kanten klopt.

Je gaat periodiek met ons om de tafel om je resultaten, doelen en initiatieven uitgebreid te bespreken. Hierdoor blijven we scherp en verlies je niet uit het oog wat je daadwerkelijk wil bereiken!

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-

Veelgestelde vragen over LinkedIn advertenties uitbesteden

Waarom zou je LinkedIn adverteren uitbesteden?

Met LinkedIn adverteren uitbesteden aan een bureau dat hierin gespecialiseerd is, haal je waarschijnlijk meer rendement uit jouw campagnes dan als je het zelf zou doen.

Waar je – als je LinkedIn marketing zelf oppakt – maar moet hopen dat je inspanningen leiden tot genoeg conversies om rendabel te zijn, gaat een LinkedIn advertising-specialist weloverwogen en vakkundig te werk. Hij of zij weet alles van dit platform en snapt precies wat er nodig is om jouw marketing- en bedrijfsdoelen daadwerkelijk te behalen.

Adverteren op LinkedIn wordt gezien als dé manier om de zakelijke markt te bereiken. De focus ligt hier voornamelijk op het opvallen bij en het verkrijgen van kwalitatieve leads en conversies. Oftewel: op leads en conversies die écht van waarde zijn voor je bedrijf. Doe je het goed, dan kun je met LinkedIn marketing dus heel wat extra inkomsten genereren.

Verder grote voordelen van adverteren op LinkedIn:

  • Dit platform kent een hoge betrokkenheid en conversieratio. LinkedIn-gebruikers zijn namelijk vaak actief op zoek naar nieuwe inzichten en kennis en zij staan dus open voor jouw content.
  • Je kunt jouw targetgroep heel specifiek afbakenen. Hierdoor word je zichtbaar bij mensen die daadwerkelijk geïnteresseerd zouden kunnen zijn in jouw product, dienst of bedrijf.
  • Waar LinkedIn vooral gebruikt wordt om de zakelijke klant te bereiken, kun je dit platform óók voor B2C-doeleinden gebruiken. En daarmee sla je makkelijk meerdere vliegen in één klap. Iemand is immers nooit alleen maar een zakelijke klant. Hij of zij is ook gewoon een consument.

Om een advertentie te plaatsen op LinkedIn doorloop je meerdere stappen. Samengevat:

  1. Maak je een advertentieaccount aan.
  2. Bepaal je je doelen.
  3. Stel je je doelgroep in.
  4. Stel je je gewenste advertentiebudget in.
  5. Maak je de inhoud van de advertentie en zet je hem live.

Ga je adverteren op LinkedIn, dan kun je kiezen uit verschillende advertentievormen. Bijvoorbeeld:

  • Een advertentie met tekst en één afbeelding
  • Een advertentie met tekst en een carrousel met afbeeldingen
  • Een videoadvertentie
  • Een advertentie met alleen tekst
  • Een advertentie in een privébericht
  • Thought leadership-advertenties, waarbij je adverteert vanuit het profiel van één van je medewerkers

Op LinkedIn heb je keuze uit de volgende campagnetypes:

  1. Campagnes voor websiteverkeer. Bedoeld om meer bezoekers naar jouw website te trekken.
  2. Campagnes voor leadgeneratie. Bedoeld om meer (kwalitatieve) leads te genereren.
  3. Campagnes voor merkbekendheid. Bedoeld om je merkbekendheid te vergroten. Denk aan Awareness video’s of advertenties gericht op interactie.
  4. Campagnes voor app-installaties. Bedoeld om het aantal gebruikers van je app te vergroten.
  5. Campagnes voor sollicitanten. Bedoeld om vacatures te promoten.
  6. Campagnes voor berichten. Bedoeld om advertenties te plaatsen in de berichtensectie van de doelgroep.

Wat je precies betaalt voor LinkedIn adverteren uitbesteden, dat is afhankelijk van diverse factoren. Denk bijvoorbeeld aan het advertentiebudget dat jij instelt, het aantal uur dat jij per maand afneemt bij een bureau, hoeveel concurrentie je hebt op de gekozen doelgroep en de advertentietypes die jij inzet voor je campagne. Wel goed om te weten: een LinkedIn campagne heeft een minimaal budget van € 10 per dag.

Weten aan welk bedrag je ongeveer kunt denken voor jouw campagnes? Neem vrijblijvend contact met ons op!

Waar LinkedIn vooral interessant is voor het bereiken van zakelijke doelgroepen en het bereiken van potentiële medewerkers/sollicitanten, kan adverteren op LinkedIn ook voor B2C-bedrijven interessant zijn. Een zakelijke klant is immers niet altijd aan het werk en hij/zij is ‘ook gewoon’ en consument. De leeftijd van LinkedIn-gebruikers ligt over het algemeen tussen de 20 en 65 jaar.

De doelgroepen die je kunt kiezen voor LinkedIn zijn talloos, maar juist via LinkedIn is het heel waardevol om specifiek op bepaalde branches of functieprofielen te focussen. Dan weet je immers zeker dat je de juiste persoon bereikt en is het alleen nog maar de taak aan jou om de juiste advertentie te tonen. Eitje, toch?

Er zijn verschillende manieren om het succes van jouw LinkedIn-campagne te meten. Zoals:

  • De CTR (click-through rate). Dit percentage vertelt je hoe vaak er op jouw advertentie is geklikt en hoe vaak er is doorgeklikt naar je website.
  • De conversieratio. De conversieratio vertelt je hoeveel conversies (zoals leads, aankopen of offerteaanvragen) er uit jouw campagne zijn gekomen.
  • De CPC (cost-per-click). Dit geeft aan hoeveel je betaalt per klik naar je website of op je advertentie.
  • De CPM (cost per mille). Dit geeft aan hoeveel het kost om 1.000 weergaven te realiseren. Dit is een goede graadmeter om te zien hoeveel concurrentie er is op een bepaalde doelgroep. Als er veel bedrijven advertenties willen tonen aan dezelfde doelgroep, dan zal de CPM stijgen.
  • Het engagementpercentage. Dit zegt iets over de betrokkenheid bij jouw advertentie. Dit bereken je door bijvoorbeeld het aantal likes, comments en shares te vergelijken met het aantal mensen dat jouw advertentie heeft gezien.
LinkedIn adverteren uitbesteden LinkedIn adverteren uitbesteden