Je wilt een online strategie die werkt, en je wilt ‘m zelf ook snappen. Wij laten je graag zien dat goede marketing geen abacadabra is. Een nuchter team en heldere taal, dat is wat je van ons kunt verwachten.
Wij zijn specialist in SEO, SEA en conversie optimalisatie, en daar profiteer jij van. Omdat we specifieke specialismen hebben, weten we álles van ons werk. Je kunt ons alles vragen, we helpen je met plezier!
Nee, we zijn niet van het type marketing bureaus waar je aan vast zit. Elke maand kun je bij ons je contract opzeggen, welk contract je ook hebt. Geen addertjes onder het gras, geen kleine lettertjes.
Een online marketing strategie is een soort recept waarin wordt uitgelegd wat de perfecte mix is van verschillende ingrediënten. Bij een online marketing strategie zijn de ingrediënten in kwestie verschillende marketing diensten, zoals SEO, SEA en CRO. Zoals het recept voor de állerbeste appeltaart voor iedereen verschilt, zo ziet de állerbeste online strategie er ook voor elk bedrijf anders uit.
Op deze pagina stellen we je de verschillende ingrediënten voor die in een online strategie verwerkt worden, oftewel: we laten je kort kennismaken met onze online marketing diensten.
Voordat je begint met online marketing, is het belangrijk een strategie uit te stippelen. Allereerst kijk je naar je bedrijf en je doelgroep: hoe zien die eruit, en hoe en waar kun je je doelgroep het best bereiken?
Uit de antwoorden op deze vragen leid je af wat de kansen voor jouw bedrijf zijn. De concrete doelen die je hierop baseert, geven je houvast in het opstellen van een online marketing strategie.
Je kunt het doel zien als een bestemming die je op een plattegrond hebt aangekruist. Om je doel te bereiken, moet je een route uitstippelen. Deze route die je uitstippelt, is je strategie. Je strategie bepaalt dus hoe jij je doelen gaat bereiken en wijst je steeds de juiste weg in de richting van je uiteindelijke doel.
Online marketing staat of valt met content. Content is wat bezoekers naar je website trekt: doordat jij informatie geeft, komen zoekers op jouw website terecht om antwoord te vinden.
Relevante content is cruciaal voor inbound marketing. Met inbound marketing laat je jouw doelgroep de eerste stap zetten: jij stapt niet op hen af, maar laat hen op jou afkomen. Dit doe je met content.
Het werkt zo: jij hebt veel kennis en expertise in huis over jouw branche. Je weet als geen ander hoe jouw branche werkt, hoe je product of dienst het best tot zijn recht komt en wat de eventuele valkuilen of moeilijkheden zijn waarmee gebruikers kampen.
Jouw kennis is goud waard. Door deze kennis op een duidelijke, op je doelgroep afgestemde manier op je website te plaatsen, bied jij je bezoekers concrete hulp in de vorm van een antwoord op hun vragen. Je websitebezoekers gaan jouw website zien als autoriteit binnen jouw branche, doordat ze bij jou content vinden die aansluit bij hun vragen en problemen. Hierdoor bouw je langzaam maar zeker een relatie op met je doelgroep.
Een bezoeker die op jouw website precies het antwoord vindt dat hij zoekt en daarnaast ziet dat hij nog meer interessante en waardevolle informatie kan vinden om zijn koopkeuze op te baseren, zal eerder bij jou bestellen dan bij je concurrent.
Inbound marketing kan niet zonder SEO of zoekmachine optimalisatie. Met zoekmachine optimalisatie zorg je ervoor dat de content op jouw website zo goed mogelijk gevonden wordt door zoekers.
De missie van Google is om zoekers een zo snel en duidelijk mogelijk antwoord op hun zoekvraag te geven. Google is daarom altijd op zoek naar de allerbeste content om zoekers het antwoord te geven waarnaar zij op zoek zijn.
Ben jij degene die met jouw content precies die antwoorden weet te geven? Dan help je Google hiermee en levert dit je een hogere positie in de zoekresultaten op.
Hieruit blijkt: relevante content is van grote waarde, omdat je hiermee zowel (be)zoekers als zoekmachines tevreden houdt.
Linkbuilding is een onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Zoekmachines hechten niet alleen waarde aan goede, relevante content op je website, maar kijken ook naar de autoriteit van de pagina’s op je website. Autoriteit krijg je doordat andere websites naar jouw website linken.
Als je aan linkbuilding doet, benader je actief partijen om naar jouw website te linken en zo steeds meer autoriteit op te bouwen.
Linkbuilding is dan ook een onmisbaar onderdeel in een adequate online marketing strategie.
Relevante links geven autoriteit
Met links die jouw website krijgt van andere websites die een hoge autoriteit hebben, bouw je de autoriteit van jouw website op. Als je bijvoorbeeld aannemer bent, is een link naar jouw website op de website van een gerenommeerd, onafhankelijk keurmerk in de bouw dus van grote toegevoegde waarde. Een link naar jouw website vanaf de website van je buurvrouw die hobbyartikelen verkoopt, is veel minder relevant, en dus minder waardevol.
Met SEA of zoekmachine adverteren ga je nog een stap verder: je plaatst advertenties, bijvoorbeeld via Google Ads, en haalt hiermee bezoekers naar je website. Slimme, doordachte advertenties die aansluiten bij de zoekwoorden die de zoeker ingeeft, spreken de zoeker aan en trekken hem naar je website. Een geslaagde SEA-campagne helpt je niet alleen aan bezoekers, maar ook aan conversie op je website.
Een online marketing strategie omvat meer dan content creatie, SEO, SEA en linkbuilding. Het uiteindelijke doel van je online marketing strategie, meer online conversie genereren, is voor een groot gedeelte afhankelijk van het functioneren van je eigen website.
Door data te verzamelen over het gedrag van je websitebezoekers, breng je eventuele pijnpunten van je website in beeld. Deze data zorgen ervoor dat je doelgericht en effectief verbeteringen kunt aanbrengen op je website. Vaak is conversie optimalisatie een kwestie van kleine aanpassingen om jouw site gebruiksvriendelijker te maken.
Je wilt een duidelijke online marketing strategie ontwikkelen, maar waar begin je? Welke onderdelen moeten er sowieso aan bod komen, en hoe implementeer je je strategie?
DoubleSmart is er om jou te helpen bij het opstellen en uitvoeren van jouw online marketing strategie.
Allereerst nemen we samen met jou je bedrijf en branche onder de loep en stellen we concrete doelen op. Elke doelstelling bij DoubleSmart maken we aan de hand van het SMART-model. Dit houdt in dat de doelen die we samen met jou opstellen, altijd Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdsgebonden zijn.
Met onze TeamSMART-methode bieden we ook voor jouw bedrijf een passende online marketing strategie. Binnen deze methode heb je keuze uit drie combinaties van onze diensten: Smart, DoubleSmart en TripleSmart. Afhankelijk van jouw wensen, gestelde doelen, bedrijf en branche kijken we graag samen met jou welke van deze drie mogelijkheden het best aansluit bij jouw bedrijf.
Je kunt bij ons terecht voor alle onderdelen van je online marketing strategie: de strategie zelf, de content creatie binnen je inbound marketing strategie, zoekmachine optimalisatie, linkbuilding en conversie optimalisatie.
Ontdek waar jouw online marketing kansen liggen! We nemen samen met jou je bedrijf onder de loep en geven je een haarscherp beeld van jouw mogelijkheden. Dream big, bel DoubleSmart!
Ontzettend blij met de samenwerking met DoubleSmart. Ze hebben superveel kennis en denken pro-actief mee. Hoewel SEO een langetermijnspel is, heb ik zelfs in korte tijd al gezien hoe groot de waarde is die DoubleSmart levert. Superblij met de resultaten die we nu al boeken!
Tony Bergsma – Vanuit Ubisoft zijn we erg tevreden met de samenwerking. Op alle facetten scoort het bedrijf erg hoog. Resultaat, service, communicatie etc.
Het eerste online marketing bureau dat echt z’n woorden nakomt. Marktconforme prijzen en persoonlijke begeleiding. Ook uitstekende kennis van zaken en denken echt mee met de klant. Geen onnodige kosten. Aanrader!
Erg fijn bedrijf om mee samen te werken, vooral wat betreft omgang en communicatie! Voor onze rijschool heeft Doublesmart destijds de SEO van onze website gedaan. We hebben na enkele jaren nog steeds profijt van de werkzaamheden die gedaan zijn door Doublesmart!