Loader

Online strategie

Meerdere diensten, één doel

SEO, SEA, CRO… De keuze is reuze binnen de online marketing diensten. Maar waarom zou je kiezen? De kracht ligt juist in een combinatie van al die diensten. We helpen je graag de perfecte online marketing strategie op te stellen. Wat een perfecte strategie is? Een strategie die specifiek toegespitst is op het behalen van jouw doelen.

 
Online strategie bepalen - DoubleSmart

Begrijpelijke taal

Je wilt een online strategie die werkt, en je wilt ‘m zelf ook snappen. Wij laten je graag zien dat goede marketing geen abacadabra is. Een nuchter team en heldere taal, dat is wat je van ons kunt verwachten.

Vragen zijn welkom

Wij zijn specialist in SEO, SEA en conversie optimalisatie, en daar profiteer jij van. Omdat we specifieke specialismen hebben, weten we álles van ons werk. Je kunt ons alles vragen, we helpen je met plezier!

Flexibele overeenkomsten

Nee, we zijn niet van het type marketing bureaus waar je aan vast zit. Elke maand kun je bij ons je contract opzeggen, welk contract je ook hebt. Geen addertjes onder het gras, geen kleine lettertjes.

Recept voor een goede online strategie

Een online marketing strategie is een soort recept waarin wordt uitgelegd wat de perfecte mix is van verschillende ingrediënten. Bij een online marketing strategie zijn de ingrediënten in kwestie verschillende marketing diensten, zoals SEO, SEA en CRO. Zoals het recept voor de állerbeste appeltaart voor iedereen verschilt, zo ziet de állerbeste online strategie er ook voor elk bedrijf anders uit.

Op deze pagina stellen we je de verschillende ingrediënten voor die in een online strategie verwerkt worden, oftewel: we laten je kort kennismaken met onze online marketing diensten.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

Online marketing strategie: waar begin je?

Voordat je begint met online marketing, is het belangrijk een strategie uit te stippelen. Allereerst kijk je naar je bedrijf en je doelgroep: hoe zien die eruit, en hoe en waar kun je je doelgroep het best bereiken?

Uit de antwoorden op deze vragen leid je af wat de kansen voor jouw bedrijf zijn. De concrete doelen die je hierop baseert, geven je houvast in het opstellen van een online marketing strategie.

Je kunt het doel zien als een bestemming die je op een plattegrond hebt aangekruist. Om je doel te bereiken, moet je een route uitstippelen. Deze route die je uitstippelt, is je strategie. Je strategie bepaalt dus hoe jij je doelen gaat bereiken en wijst je steeds de juiste weg in de richting van je uiteindelijke doel.

Online marketing strategie: waar begin je?

Een content marketing strategie ontwikkelen

Online marketing staat of valt met content. Content is wat bezoekers naar je website trekt: doordat jij informatie geeft, komen zoekers op jouw website terecht om antwoord te vinden.

Relevante content is cruciaal voor inbound marketing. Met inbound marketing laat je jouw doelgroep de eerste stap zetten: jij stapt niet op hen af, maar laat hen op jou afkomen. Dit doe je met content.

Het werkt zo: jij hebt veel kennis en expertise in huis over jouw branche. Je weet als geen ander hoe jouw branche werkt, hoe je product of dienst het best tot zijn recht komt en wat de eventuele valkuilen of moeilijkheden zijn waarmee gebruikers kampen.

Jouw kennis trekt bezoekers

Jouw kennis is goud waard. Door deze kennis op een duidelijke, op je doelgroep afgestemde manier op je website te plaatsen, bied jij je bezoekers concrete hulp in de vorm van een antwoord op hun vragen. Je websitebezoekers gaan jouw website zien als autoriteit binnen jouw branche, doordat ze bij jou content vinden die aansluit bij hun vragen en problemen. Hierdoor bouw je langzaam maar zeker een relatie op met je doelgroep.

Een bezoeker die op jouw website precies het antwoord vindt dat hij zoekt en daarnaast ziet dat hij nog meer interessante en waardevolle informatie kan vinden om zijn koopkeuze op te baseren, zal eerder bij jou bestellen dan bij je concurrent.

Zoekmachine optimalisatie binnen je online marketing strategie

Inbound marketing kan niet zonder SEO of zoekmachine optimalisatie. Met zoekmachine optimalisatie zorg je ervoor dat de content op jouw website zo goed mogelijk gevonden wordt door zoekers.

De missie van Google is om zoekers een zo snel en duidelijk mogelijk antwoord op hun zoekvraag te geven. Google is daarom altijd op zoek naar de allerbeste content om zoekers het antwoord te geven waarnaar zij op zoek zijn.

Dubbel voordeel van relevante content

Ben jij degene die met jouw content precies die antwoorden weet te geven? Dan help je Google hiermee en levert dit je een hogere positie in de zoekresultaten op.

Hieruit blijkt: relevante content is van grote waarde, omdat je hiermee zowel (be)zoekers als zoekmachines tevreden houdt.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

Linkbuilding voor betere vindbaarheid

Linkbuilding is een onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Zoekmachines hechten niet alleen waarde aan goede, relevante content op je website, maar kijken ook naar de autoriteit van de pagina’s op je website. Autoriteit krijg je doordat andere websites naar jouw website linken.

Als je aan linkbuilding doet, benader je actief partijen om naar jouw website te linken en zo steeds meer autoriteit op te bouwen.

Linkbuilding is dan ook een onmisbaar onderdeel in een adequate online marketing strategie.

Relevante links geven autoriteit

Met links die jouw website krijgt van andere websites die een hoge autoriteit hebben, bouw je de autoriteit van jouw website op. Als je bijvoorbeeld aannemer bent, is een link naar jouw website op de website van een gerenommeerd, onafhankelijk keurmerk in de bouw dus van grote toegevoegde waarde. Een link naar jouw website vanaf de website van je buurvrouw die hobbyartikelen verkoopt, is veel minder relevant, en dus minder waardevol.

Zoekmachine marketing: snel en gericht bezoekers aanspreken

Met SEA of zoekmachine adverteren ga je nog een stap verder: je plaatst advertenties, bijvoorbeeld via Google AdWords, en haalt hiermee bezoekers naar je website. Slimme, doordachte advertenties die aansluiten bij de zoekwoorden die de zoeker ingeeft, spreken de zoeker aan en trekken hem naar je website. Een geslaagde SEA-campagne helpt je niet alleen aan bezoekers, maar ook aan conversie op je website.

Je conversie boosten met conversie optimalisatie

Een online marketing strategie omvat meer dan content creatie, SEO, SEA en linkbuilding. Het uiteindelijke doel van je online marketing strategie, meer online conversie genereren, is voor een groot gedeelte afhankelijk van het functioneren van je eigen website.

Door data te verzamelen over het gedrag van je websitebezoekers, breng je eventuele pijnpunten van je website in beeld. Deze data zorgen ervoor dat je doelgericht en effectief verbeteringen kunt aanbrengen op je website. Vaak is conversie optimalisatie een kwestie van kleine aanpassingen om jouw site gebruiksvriendelijker te maken.

Al meer dan 35 jaar is Attractie Verhuurshop een grote speler op het gebied van verhuur van attracties en evenementen. Sinds de samenwerking met DoubleSmart is de omzet via Adwords met significant gestegen en is het conversiepercentage zeer hard gestegen.

Online AdverterenOnline adverteren Zoekmachine AdverterenZoekmachine adverteren

Easyplants is een specialist in de verkoop van realistische kunstplanten van hoge kwaliteit. DoubleSmart heeft een stijging van 350% van het organisch verkeer weten te realiseren. Verder zijn we verantwoordelijk voor de Adwords campagne.

Online AdverterenOnline adverteren Zoekmachine AdverterenZoekmachine adverteren Zoekmachine OptimalisatieZoekmachine optimalisatie

Boomsluiter is al jarenlang dè rijschool van de regio voor rijlessen en beroepsrij-opleidingen. DoubleSmart heeft een prominente positie weten te bereiken in Google op lokale zoekopdrachten door een gedegen SEO en SEA-campagne.

Zoekmachine AdverterenZoekmachine adverteren Zoekmachine OptimalisatieZoekmachine optimalisatie

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

Jouw online strategie uitgestippeld door een expert

Je wilt een duidelijke online marketing strategie ontwikkelen, maar waar begin je? Welke onderdelen moeten er sowieso aan bod komen, en hoe implementeer je je strategie?

DoubleSmart is er om jou te helpen bij het opstellen en uitvoeren van jouw online marketing strategie.

Allereerst nemen we samen met jou je bedrijf en branche onder de loep en stellen we concrete doelen op. Elke doelstelling bij DoubleSmart maken we aan de hand van het SMART-model. Dit houdt in dat de doelen die we samen met jou opstellen, altijd Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdsgebonden zijn.

TeamSMART: online marketing voor iedereen

Met onze TeamSMART-methode bieden we ook voor jouw bedrijf een passende online marketing strategie. Binnen deze methode heb je keuze uit drie combinaties van onze diensten: Smart, DoubleSmart en TripleSmart. Afhankelijk van jouw wensen, gestelde doelen, bedrijf en branche kijken we graag samen met jou welke van deze drie mogelijkheden het best aansluit bij jouw bedrijf.

Je kunt bij ons terecht voor alle onderdelen van je online marketing strategie: de strategie zelf, de content creatie binnen je inbound marketing strategie, zoekmachine optimalisatie, linkbuilding en conversie optimalisatie.

Ontdek waar jouw online marketing kansen liggen! We nemen samen met jou je bedrijf onder de loep en geven je een haarscherp beeld van jouw mogelijkheden. Dream big, bel DoubleSmart!

Remco Zuidbroek

Heeft een hekel aan een bureau vol zooi, maar betrapt zich er steeds op dat hij het minst opgeruimde bureau heeft van het stel. Gelukkig beschikt hij over een flinke portie strategisch inzicht in bedrijfsprocessen, wat hij moeiteloos toepast op zowel zijn bureausituatie als op de online marketingstrategie van klanten.

0182-342062 linkedIn

Rick Zuidbroek

Voelt als inhouse DJ altijd perfect aan wanneer er muziek aan moet, namelijk op de zeldzame tijdstippen waarop hij zelf even geen inspirerende speech houdt. Deze online marketeer pur sang adviseert je enthousiast over de beste strategie voor jouw bedrijf. Naast muziekmanagement valt ook algemeen management binnen zijn takenpakket.

0182-342062 linkedIn
Erik Dekker - SEA/PPC specialist DoubleSmart

Erik Dekker

Eet graag taartjes met Jennifer Lawrence, maar dat is in de praktijk lastig te realiseren. Gelukkig wordt Erik ook blij van M&M’s met pinda’s en van het verzamelen van dvd’s en blu-rays, wat heel wat haalbaarder blijkt te zijn. Deze SEA-specialist haalt zijn energie niet alleen uit M&M’s, maar ook uit het opzetten van Ads campagnes die jouw doelgroep naar je website lokken.

0182-342062 linkedIn

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

DoubleWeb: Onze partner in techniek

Technische verbeteringen aan de website worden uitgevoerd door DoubleWeb, ons zusterbedrijf. Met DoubleWeb heeft u technische specialisten binnen handbereik. Ga naar de website

Close