Met een holistische (online) strategie benut je jouw groeikansen optimaal. Je krijgt inzicht in de potentie van je website én je ontdekt hoe verschillende kanalen elkaar perfect kunnen aanvullen en versterken.
Doordat onze unieke bottom-up approach aan de basis staat van jouw online strategie, ligt de focus altijd op winst. We laten jouw organisatie snel, maar doordacht beter presteren.
Onze energie steken we graag in klanten die dromen van maximaal rendement op hun campagnes. En die onze samenwerking als een feestje zien. Klikt het niet, dan zit je nergens aan vast.
Hét ultieme recept voor een goede online strategie bestaat eigenlijk niet. Want hoewel de ingrediënten – SEO, SEA, social media marketing en CRO – altijd hetzelfde zijn, verschilt het van organisatie tot bedrijf wat het beste werkt. En hoe je de ingrediënten dus het best kunt gebruiken.
Waar liggen jouw absolute groeikansen? Welke trends en ontwikkelingen spelen in jouw branche? En hoe gedraagt jouw doelgroep zich? Al dit soort factoren bepalen hoe jouw online strategie er concreet moet uitzien om het allerbeste resultaat te bereiken. Schakel je ons in voor jouw online strategie, dan zoeken onze specialisten tot op de bodem uit wat de beste aanpak is in jouw situatie.
Bij DoubleSmart krijg je dus specialistische hulp bij het opstellen van een ijzersterke online marketingstrategie. Maar daar houdt het niet bij op. Je kunt ons zien als een strategische partner die met je meedenkt en die je helpt met het verwezenlijken van jouw ambities. Periodiek gaan we met elkaar om de tafel om je doelen, wegwijzers en to do’s helder te krijgen en aan te scherpen. Zo zorg je ervoor dat je scherp blijft en niet uit het oog verliest wat je wil bereiken.
Laat je jouw online strategie opstellen door DoubleSmart, dan doen we er alles aan een maximale winstmarge te realiseren. Wij gaan met jouw euro’s om alsof het onze eigen euro’s zijn en we zorgen ervoor dat iedere geïnvesteerde euro je meer oplevert dan dat het je kost.
Onze aanpak? De bottom-up approach. Oftewel: de omgekeerde versie van het See, Think, Do, Care-model. Dit gebruiken we als framework om in kaart te brengen hoe de klantreis en het beslissingstraject voor de aankoop/afname van het product of de dienst zich vormgeeft.
Door de customer journey andersom te bekijken, focus je je met je marketinginspanning voornamelijk op de groep mensen die het snelst converteert (care en do). En waar dus het meeste winst te behalen valt. Ontdek meer over onze bottom-up approach.
Aan de basis van jouw online strategie staan jouw ambities, je waardepropositie, de markt, je doelgroep en de klantreis. In welke volgorde wij te werk gaan en wat hier verder precies bij komt kijken? We splitsen onze werkwijze op in 6 stappen.
Voordat jouw online kanalen worden ingericht, willen we er zeker van zijn dat al je data kloppend is en uitvoerig is getest. Is je data voor 100 procent te vertrouwen? Dan laten we onze prognoses en berekeningen hierop los.
Vervolgens is het tijd om inzicht in de doelgroep en de markt te krijgen. Door de klantreis van jouw doelgroep uitgebreid in kaart te brengen met de bottom-up approach, weet je zeker dat je gericht stuurt op bezoekers die passen bij jouw organisatie en product of dienst.
Samen met ons bepaal je meetbare doelen. Waar liggen jouw ambities en hoe kun je die verwezenlijken? Jouw doelen zijn kanaaloverstijgend en verdienen het om vanuit alle facetten van (online) marketing te worden belicht.
Voordat jouw online strategie echt vorm krijgt, is nog één ding van belang: de huidige situatie in beeld krijgen. Oftewel: achterhalen waar je nu staat ten opzichte van je doelstelling. We doen een uitgebreide nulmeting die we duidelijk vastleggen op papier.
Bij stap 5 wordt jouw online strategie eindelijk écht concreet. We maken een plan van aanpak waarbij we al jouw onlinemarketingkanalen zó inzetten, dat je zichtbaar en relevant bent voor je doelgroep in iedere fase van de customer journey. Hierbij kijken we bijvoorbeeld naar het moment waarop we de diverse kanalen inzetten, maar ook naar de inhoud; welke boodschap communiceer je waar?
Staat je strategie als een huis en zijn je campagnes live? Dan is het voor ons tijd om constant te evalueren, optimaliseren en bij te sturen. Maandelijks testen we de resultaten en rapporteren we deze om ervoor te zorgen dat we scherp bovenop je doelen blijven zitten. Hiernaast nodigen we je driemaandelijks, halfjaarlijks of jaarlijks uit om met ons om de tafel te gaan voor een strategisch overleg. Hierin gaan we na of je nog op de juiste koers zit en je stelt nieuwe doelen vast.
Als marketingmanager of ondernemer heb je wellicht wel kaas gegeten van het opstellen van een online marketingstrategie. Maar een strategie maken die jouw bedrijf écht fors laat groeien, dat is vaak moeilijker dan gedacht. Want hoe zorg je ervoor dat je stuurt op winst in plaats van op omzet? Waarmee genereer je een hoog conversiepercentage? En hoe kun je zo’n strategie vervolgens het best implementeren?
Schakel je de specialisten van DoubleSmart in, dan weet je zeker dat jouw online strategie winstgevend is. Dankzij onze rijke kennis van het vak en holistische aanpak wisten we al vele klanten te bekronen tot online koploper.
Het opstellen en uitvoeren van een overkoepelende, online strategie noemen we ook wel het TeamSMART-model. Dit model brengt jou op gestructureerde en bewezen effectieve wijze naar de top.
Voornamelijk uniek aan de werkwijze van TeamSMART is onze OKR-methode. Wat dat inhoudt? Kortgezegd dat je je ambities naar meetbare processen vertaalt en dat je die op regelmatige basis toetst.
Aan ons heb je daarbij een strategische partner. Wij helpen jou je langetermijndoelen, wegwijzers en to do’s helder te krijgen en we bespreken periodiek of je nog op de juiste koers zit. Door alles concreet, meetbaar en inzichtelijk te maken, weet je zeker dat je je doelen niet uit het oog verliest en dat je altijd scherp blijft.
Goede content is een essentieel onderdeel van jouw online marketingstrategie. Want of je nu graag een vlijmscherpe banner voor je social media-campagne maakt, de meest wervende advertentietekst voor Google Ads wil schrijven of dat je graag een steengoede landingspagina creëert die bezoekers overhaalt om te converteren: op álle kanalen komt content terug.
Ook bij zoekmachineoptimalisatie speelt kwalitatieve content een grote rol. Geeft jouw webpagina namelijk geen antwoord op datgene waarnaar Googlegebruikers op zoek zijn, dan slingert Google je zonder genade omlaag in de ranking.
De reden? Simpelweg omdat Google zijn gebruikers zo snel mogelijk van het beste zoekresultaat wil voorzien. Relevante content is dus van grote waarde; het houdt zowel (be)zoekers als de zoekmachine tevreden.
Het fijne aan een overkoepelende, holistische online strategie is: ieder kanaal komt optimaal tot zijn recht. Waar je met het ene kanaal bijvoorbeeld voornamelijk mensen in de see-fase aanspreekt, is het andere juist geschikt om in te zetten in de do-, think- of care-fase. Door SEO, SEA, social ads en CRO ieder op de meest effectieve wijze in te zetten, ben je zichtbaar en relevant in iedere fase van de klantreis.
Ter voorbeeld: SEO en SEA zet je in om mensen naar je website te leiden via Google. Maar om ook je naamsbekendheid te vergroten, kun je display-campagnes opzetten. En doe je daarbij ook aan social media marketing, dan kun je jouw doelgroep gericht opzoeken, aanspreken en verleiden, in plaats van dat je wacht tot zij naar jou zoeken. Kortom: de verschillende kanalen versterken elkaar. En door ze naadloos op elkaar af te stemmen bereik je meer dan als je ze afhankelijk van elkaar inzet.
Een online marketingstrategie omvat meer dan contentcreatie, SEO, SEA en social media marketing. Het uiteindelijke doel van je online strategie is immers om meer online conversie te genereren. En dus niet om zo veel mogelijk verkeer naar je website te leiden. Of het je lukt je conversieratio te verhogen, dat is grotendeels afhankelijk van het functioneren van je eigen website.
Met conversieoptimalisatie (CRO) zorgen we ervoor dat jouw website voldoet aan dé technieken en trucjes om te sturen op conversie. We verzamelen data over het gedrag van je websitebezoekers en brengen eventuele pijnpunten van je website in beeld. Met deze data kun je doelgericht en effectief verbeteringen aanbrengen. Vaak is conversieoptimalisatie een kwestie van kleine aanpassingen doen, om jouw site gebruiksvriendelijker en conversiegerichter te maken.
Helaas: voor het opstellen van een ijzersterke online strategie bestaat er niet één toverformule die altijd werkt. Elke strategie is maatwerk. En wat voor jouw bedrijf werkt, kan voor andere bedrijven juist voor dalende resultaten zorgen. Bij het maken van een online strategie is het van belang in ieder geval te kijken naar:
Een online strategie bevat informatie over waar je als bedrijf naartoe wilt (je doelstelling) en hoe je je online marketingkanalen inzet om daar te komen. Het geeft informatie over de koers die je vaart, de acties die je uitvoert en welke middelen je hiervoor gebruikt.
Wil je als bedrijf online groeien en extra online conversies en omzet genereren, dan is het hebben van een sterke online marketingstrategie van grote waarde. Een online strategie laat je profiteren van voordelen als: