Om te profiteren van het beste resultaat, krijg je bij ons een overkoepelende strategie voor al jouw online marketing. Waar je je met het ene kanaal vooral focust op de do-fase van de klantreis, kiezen we met andere kanalen juist zichtbaar in de see- en think-fase.
Wat je Facebook advertenties uitbesteden jou precies oplevert? En wat het bereik en de clickratio van je advertentie is? Dat meten wij voor je. En jij kunt die data 24/7 inzien in het dashboard.
Achteroverleunen als jouw Facebook-campagne voor succes heeft gezorgd? Zeker niet! We zoeken continu naar kansen om jouw organisatie blijvend te laten groeien. Of dat nou nu is, over een jaar of over 5 jaar.
Jij steekt budget in je Facebook-advertentie en daar wil je iets voor terug. Retezichtbaar worden bij jouw doelgroep. Er tussenuit springen met rake content. Én natuurlijk meer conversie. Onze social ads-experts weten deze klus te klaren. Zij zijn van die personen die bovenop de allerlaatste Facebook marketing-trends zitten. En die alle instellingen van Facebook kunnen drómen. Kortom: met Facebook adverteren uitbesteden haal je maximaal rendement uit je campagnes.
Adverteren op Meta is supereffectief. Bijvoorbeeld omdat:
Er ligt waarschijnlijk een prangende vraag op je tong: wat maakt ons nu écht uniek ten opzichte van andere marketingbureaus? Oftewel: waarom zou je jouw Facebook ads uitbesteden aan DoubleSmart? Nou, dat zit zo:
Benut jij jouw online groeikansen graag maximaal? En wil je naast Facebook adverteren uitbesteden óók investeren in andere socialmediakanalen, SEO, SEA, CRO en/of contentmarketing. Bij ons krijg je een overkoepelende strategie voor al jouw online marketing. Alle activiteiten worden naadloos op elkaar afgestemd en we gaan te werk volgens onze eigen, bewezen bottom-up-approach.
De bottom-up-approach? Dat is de customer journey, maar dan omgekeerd. Door éérst de mensen te bereiken die zich al in de do- en care-fase van de klantreis bevinden, besteed je je budget supereffectief. Hier zit namelijk de meeste omzet, terwijl het je de minste middelen kost om iemand te laten converteren.
Je hebt nu vast in de gaten: we kijken altijd naar het bredere plaatje. Dit is dé reden waarom wij – naast het maandelijkse contactmoment – ieder kwartaal, halfjaar of jaar met jou om de tafel gaan. Wat we daar bespreken? De resultaten, doelstellingen en strategie van je bedrijf. Waar sta je nu bijvoorbeeld? Waar zie je jezelf over vijf jaar? En wat kunnen wij doen om jouw ambitie waar te maken?
Dat je met Facebook marketing specifiek kunt targeten op jouw doelgroep, dat is geen geheim. Maar als social media marketing-specialist doen wij daar nog eens een schepje bovenop. Kies je voor Facebook adverteren uitbesteden, dan maken we specifieke segmenten van jouw doelgroep in verschillende fases van de customer journey.
De content stemmen we af op de fase waarin jouw klant op dat moment actief is. Zo zijn we op de juiste manier zichtbaar, op het juiste moment. Doordat we bovendien precies snappen op welke KPI’s je het best kunt sturen in een bepaalde customer journey-fase, helpen we jouw klanten altijd op een goede manier de funnel door.
Wij maken het klanten zo makkelijk mogelijk om op te zeggen. Niet omdat we snel van je af willen. Maar omdat we onze energie graag steken in klanten die het écht leuk vinden om met ons te werken. Van je contract met een zuur gezicht uitzitten wordt niemand beter.
De woorden van onze klanten liegen er niet om. We verzamelden al meer dan 100 reviews met een gemiddelde score van 5 sterren! Dat feit bewijst: onze klanten zijn over het algemeen erg tevreden.
Onze social media marketing-experts klikken niet zomaar lukraak op wat knoppen. In tegendeel juist. Alles wat we doen gebeurt op basis van onderzoek en analyse:
Wil je targeten op personen met bepaalde eigenschappen, dan moet je eerst weten welke kenmerken dat dan zijn. Oftewel: je moet achterhalen wie jouw doelgroep nu écht is. Laat je het Facebook adverteren uitbesteden, dan onderzoeken wij dit tot op de bodem én nemen de uitkomst mee in de strategie.
Zoals we al eerder lieten vallen: de inhoud van een Facebook-advertentie laten we aansluiten op een specifieke fase van de customer journey. Waar we soms de volgorde ‘see – think – do’ aanhouden, doen we het meestal andersom. Iemand éérst bereiken met een ‘do’-campagne, waarna ‘think’ en ‘see’ respectievelijk volgen. De reden? Simpelweg omdat bezoekers die zich in de do-fase bevinden sneller geneigd zijn een bestelling te plaatsen.
Je hebt al bestaande bezoekersstromen, maar 95% van die gebruikers converteert niet. Je bent er dan dus nog niet. Verlaat iemand jouw site zonder het doen van conversie? Dan is dat voor ons hét moment om diegene te bereiken met een dynamische remarketing campagne. Oftewel: Facebook-advertenties met specifieke producten of diensten die je toont aan díe mensen die al interesse hadden in je website. Het doel: ze nu wél (of opnieuw) laten zwichten.
Achteroverleunen zodra jouw Facebook-advertenties in de lucht zijn? Dacht het niet. Er is altijd ruimte voor verbetering. Onze specialisten toetsen en analyseren er dan ook flink op los. Via handige tools duiken in data en het uitvoeren van A/B-testen: álles om jou de maand erna nóg beter te laten presteren.
Of jouw Facebook-ads alleen zichtbaar zijn op Facebook? Nee. Ook buiten dit kanaal bereik je je doelgroep. Instagram is namelijk van Facebook. Een Facebook-advertentie toon je daarom eenvoudig en snel óók op Instagram. Op die manier bereik je ook direct de doelgroep die wat jonger is; die niet op Facebook te vinden is, maar wél op Instagram.
Breed Facebook-adverteren via het Audience Network heeft een groot voordeel: de conversieratio ligt 8 keer (!) hoger dan als je enkel via Facebook adverteert. Oftewel: toon je jouw Facebook-advertentie ook op Instagram en in Messenger, dan is de kans dat iemand voor je product of dienst zwicht maar liefst 8 keer groter.
Kies je ervoor social media marketing te combineren met andere onlinemarketingdiensten, dan bereik je nóg meer resultaat. Hoe zichtbaarder je bent, hoe meer conversies het je oplevert. SEO, SEA én social media marketing dus. Bij DoubleSmart hebben we kaas gegeten van alle drie. Onze verschillende experts steken de koppen graag bij elkaar en maken een perfect uitgekiende, overkoepelende strategie, waarin je zichtbaar bent in iedere fase van de customer journey.
Waarin social media marketing (Facebook, Instagram en LinkedIn), SEO en SEA dan precies van elkaar verschillen? En waarom het loont je bezig te houden met al deze verschillende diensten? Dat is bijvoorbeeld om de volgende 3 redenen:
Facebook marketing staat voor adverteren via Facebook. Oftewel: jouw product of dienst via dit socialmediakanaal betaald onder de aandacht brengen. Doordat je door middel van doelgroeptargeting zelf bepaalt bij wie je in de tijdlijn verschijnt, is deze manier van advertising zeer effectief.
Je stelt de kenmerken van jouw doelgroep in en Facebook zorgt ervoor dat jouw advertentie bij de juiste mensen terechtkomt. Het doel? Jouw audience met aansprekende content verleiden jouw website te bezoeken en een conversie te doen. Tegen relatief weinig kosten.
Met Facebook marketing adverteer je heel doelgericht. Je specificeert jouw doelgroep op uiteenlopende kenmerken. Van leeftijd en woonplaats tot beroepsgroep en interesses: met een paar klikken stel je je ideale doelgroep samen.
Bovendien: je hoeft niet te wachten tot je doelgroep op zoek gaat naar jouw product of dienst. Jij zet de eerste stap. En dat betekent dat je jouw advertentie ook kunt tonen aan mensen die nog nooit eerder interactie hebben gehad met jouw business. Dé manier om consumenten die nog niet wisten dat ze jouw product graag wilden hebben, tóch te bereiken en te activeren.
Ook al is het voor jou misschien geen algebra, Facebook adverteren uitbesteden aan een expert levert je nóg meer conversie op. Je rendement wordt hoger en je campagnes worden beter. Een social media marketing-expert heeft immers nét dat stukje extra kennis en ervaring die nodig is voor maximaal resultaat.
Wij helpen bedrijven met het opzetten en optimaliseren van Facebook marketing. We zetten supersterke campagnes op, optimaliseren deze continu én we bepalen samen met jou de strategie. Neem je ook andere online marketingdiensten bij ons af? Dan laten we die naadloos aansluiten bij jouw Facebook marketing-campagne.