Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-
90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen

Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
Uitgebreide en concrete analyse
Op maat gemaakt door onze specialisten

SEO-proof en conversieverhogend

Onze copywriters zetten altijd in op ‘eind goed, al goed’: het gaat erom dat je jouw doel bereikt. Zichtbaar worden bij jouw doelgroep, jouw websitebezoekers overtuigen om tot conversie over te gaan… Copy moet een doel dienen: een doel met een € ervoor.


Inspelen op behoeftes

Welke pijnpunten heeft jouw doelgroep? En wat wil iemand nu echt weten? Een copywriter kruipt in de huid van jouw doelgroep en schrijft een tekst waarmee jij écht raak schiet. Intrigerend, overtuigend én onderscheidend.


Overkoepelende strategie

Naast copywriters, vind je bij DoubleSmart SEO-, SEA-, social ads- én CRO-specialisten. Dé ingrediënten om maximaal resultaat te boeken online. Waar de specialisten zich buigen over het strategische en uitvoerende gedeelte van jouw campagne, schrijft de copywriter hier een overtuigende tekst bij.

Wat is copywriting precies?

Copywriting draait om het schrijven van wervende (web)teksten voor commerciële doeleinden. Dit gaat verder dan een tekstje dat je zomaar even schrijft uit de losse pols of dat je uit ChatGPT haalt.

Een copywriter kruipt in de huid van je klanten, is empathisch, speelt in op de daadwerkelijke behoeftes, ondervangt vragen en twijfels en wakkert enthousiasme aan. En dat alles met uiteindelijk één doel: meer websitebezoekers, conversies en omzet genereren.

De copywriters van DoubleSmart zijn bijvoorbeeld gespecialiseerd in het schrijven van SEO-teksten (teksten die bijdragen aan een betere organische vindbaarheid in Google). Maar ook andere wervende webteksten, vacatureteksten, whitepapers en e-mails behoren tot onze expertise.

Copywriting uitbesteden bij DoubleSmart

Copywriting uitbesteden: dit is wat het je oplevert

Iedereen kan een tekst schrijven. Maar een tekst schrijven die écht bijdraagt aan het behalen van jouw doelen, dat is wel even een vak apart. Dat doe je niet zomaar. Onze klanten kiezen ervoor hun teksten te laten schrijven door een ervaren copywriter omdat:

  • Jouw teksten zo wél iets opleveren. Een copywriter weet exact met welke woorden je het brein van je websitebezoeker beïnvloedt én wat er nodig is om hoger te ranken in Google.
  • Jouw copy zo exact inspeelt op de pijnpunten van jouw doelgroep. Dat zorgt voor herkenbaarheid, intrigeert, overtuigt en het vergroot de betrokkenheid.
  • Jij zo tijd overhoudt voor de taken waar jij energie uithaalt. En waar het bedrijf jou het hardst nodig heeft.
Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-

Wat doet een copywriter bij DoubleSmart: de teksten die je laat schrijven

SEO-teksten

Of het nu gaat om SEO-blogs, -categorieteksten of -landingspagina’s: een SEO-tekst heeft als doel jouw organische vindbaarheid in Google te verbeteren. Dit wil zeggen: met een goede SEO-tekst wordt jouw website hoger weergegeven in de zoekresultaten van Google, op zoektermen die relevant zijn voor jouw bedrijf.

Wil je SEO-copywriting uitbesteden, dan heb te maken met een grotere SEO-strategie. En om maximaal resultaat te kunnen boeken, werkt de copywriter hierbij daarom samen met een SEO-specialist. Waar de SEO-expert de strategie uitwerkt en een uitgebreid zoekwoordenonderzoek doet, schrijft de copywriter hier een pakkende tekst bij die gehoor geeft aan wat Googles algoritme graag ziet. De zoekwoorden staan bijvoorbeeld op strategische plekken en de tekst speelt maximaal in op de zoekintentie van de lezer (helpful content).

Een hogere plek in Google en meer websitebezoekers is natuurlijk fantastisch. Maar daarmee ben je er nog niet. Jouw website moet je bezoekers intrigeren, overtuigen en aansporen tot actie. Dan pas bereik je je daadwerkelijke doel: extra conversies en omzet.

Onze copywriters schrijven daarom wervende, prettig leesbare teksten in alle soorten en maten. Van een pakkende over ons-pagina die betrokkenheid genereert tot een uitgebreide blog die jouw lezer volledig in zijn/haar informatiebehoefte voorziet.

Een vacaturetekst die direct aanspreekt en enthousiasmeert? En waarmee je exact de juiste sollicitanten werft? Een copywriter gebruikt exact de juiste woorden en zinnen om het brein van de lezer te beïnvloeden. En waarmee je jouw bedrijf op een aantrekkelijke manier op de kaart zet.

Jouw doelgroep bereiken met e-mails? Zoals automatische mails (die iemand bijvoorbeeld ontvangt na het doen van een aankoop) of een e-mailnieuwsbrief? Een copywriter weet wat er nodig is voor een hoge(re) openratio en doorclickratio. Zo zorg je ervoor dat je niet met hagel schiet, maar dat je daadwerkelijk doelgericht te werk gaat.

E-mailmarketing is niet mogelijk zonder een sterke mailinglijst. Waar je e-mailadressen kunt verzamelen met een ‘inschrijflink’ op je website, is het aanbieden van een whitepaper vaak nog veel effectiever. Dit is een online document met kennis over een bepaald onderwerp, dat iemand downloadt in ruil voor zijn/haar e-mailadres. Een copywriter buigt zich over het schrijf- of eindredactiewerk van het whitepaper, zodat je een document genereert dat ijzersterk is.

DoubleSmart ook inschakelen voor jouw SEA- en/of social ads-campagnes? Om ervoor te zorgen dat je zo veel mogelijk clicks genereert met jouw advertenties, kun je jouw advertentieteksten laten schrijven door een copywriter. Waar de SEA- of social ads-specialist zich bezighoudt met het strategische en uitvoerende deel van de campagne, schrijft de copywriter hier pakkende, conversiegerichte advertentieteksten bij.

Onze copywriters.

Content specialist
Content specialist
Content specialist
Content specialist

De werkwijze van een copywriter: hoe schrijven wij teksten?

Een copywriter schrijft met als doel iets te verkopen. Maar: dat schrijfwerk is slechts de output. Hoe ziet het schrijfproces eruit? In de details verschilt dit natuurlijk van bedrijf tot bedrijf en van tekst tot tekst. Maar over het algemeen gaan onze copywriters als volgt te werk:

1. Jouw wensen en doelen in kaart brengen

Welke teksten laat je graag schrijven door een copywriter? Gaat het om een eenmalig project of wil je iedere maand opnieuw copywriting uitbesteden? En wat wil je hier uiteindelijk precies mee bereiken? Jij vertelt ons uitgebreid wat je wensen en doelen zijn en dit vatten we samen in een ijzersterk plan.

2. Input verzamelen over jouw tone of voice en doelgroep

Jij vertelt ons welke tone of voice (schrijfstijl) je graag terugziet in de teksten, hoe jouw branche eruitziet en wat je doelgroep is. Weet je dit zelf ook nog niet zo goed? Geen zorgen! Dan komen we hier samen achter. Zo nodig, geef je ook de nodige informatie over het onderwerp van de tekst(en).

3. Schrijven van de eerste versie

Tijd om in de pen te klimmen! De copywriter leest zich volledig in in het onderwerp, kruipt in de huid van jouw doelgroep en tovert een pakkende tekst op papier. Staan alle puntjes op de i? Dan wordt de tekst met jou gedeeld.

4. Feedback en optimalisatie

Jij hebt de kans om feedback te geven, die de copywriter verwerkt om de tekst(en) nóg beter te maken.

5. Tekst(en) live plaatsen

Is de copy helemaal naar tevredenheid? Dan kan hij live! Bij doorlopende copywritingprojecten doorloop je dit proces maandelijks opnieuw (vanaf stap 3).

Hoe worden goede SEO-teksten geschreven?

Het schrijven van een SEO-tekst is net even anders dan de rest. Natuurlijk zijn zaken zoals de tone of voice en de doelgroep hierbij ook van belang. Maar bij een SEO-tekst komt er nóg een belangrijk aspect kijken: zoekwoorden. Het maandelijkse proces voor SEO-teksten schrijven ziet er uit als volgt:

  1. De SEO-specialist bepaalt welke tekst er geschreven moet worden om jouw organische vindbaarheid te verbeteren (aansluitend bij de rest van je SEO-strategie).
  2. De SEO-specialist doet een zoekwoordenonderzoek.
  3. De copywriter schrijft de benodigde tekst, waarbij zoekwoorden op de juiste plek worden gezet en er optimaal ingespeeld wordt op wat Googles algoritme graag ziet.
  4. Jij voorziet de tekst van jouw feedback.
  5. De feedback wordt verwerkt, waarna de tekst wordt gepubliceerd.

Wat klanten zeggen

Alfons Boerdijk

19-11-2019
Doublesmart maakt waar wat ze beloven!

Adrienne van den Bos

05-06-2020

Ontzettend blij met de samenwerking met DoubleSmart. Ze hebben superveel kennis en denken pro-actief mee. Hoewel SEO een langetermijnspel is, heb ik zelfs in korte tijd al gezien hoe groot de waarde is die DoubleSmart levert. Superblij met de resultaten die we nu al boeken!

Nico Bijl

03-12-2018

DoubleSmart helpt ons met SEA en SEO campagnes voor Somfy Benelux. Ik ben altijd zeer tevreden over de samenwerking en de resultaten!

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-

Veelgestelde vragen over copywriting uitbesteden

Zijn jullie een copywriting bureau?

Nee, wij zijn geen copywriting bureau, maar een onlinemarketingbureau. Dat betekent: onze copywriters hebben allemaal een marketing-insteek. Ze kijken verder dan hun copy-neus lang is en hebben een team van strategisch sterke online marketeers achter zich staan. Copy wordt dus bijvoorbeeld niet op basis van een zoekwoordje geschreven, maar op basis van een volledig uitgewerkte online strategie en een slimme funnel die inzet op winst.

Voor informatie over onze copywriting tarieven neem je contact met ons op.

Belangrijker is de vraag: wat levert jouw copy op als je ervoor kiest je copywriting uit te besteden aan sterke (SEO) copywriters met een scherp doel voor ogen? Ook daarvan geven we je graag een indicatie. Doe even een belletje of vraag je gratis kansenonderzoek aan!

Je copywriting uitbesteden aan DoubleSmart levert meetbaar meer klanten op. Bij 61% van de bedrijven die investeert in content marketing, is een stijging in het aantal leads te zien. Oftewel: goede content geeft je tractie. Daarnaast kan een website of webshop niet buiten goede, conversiegerichte content als je bijvoorbeeld inzet op marketingkanalen als SEO of SEA.

Kies je voor je copywriting uitbesteden aan DoubleSmart, dan gaan wij voor je aan de slag op basis van meetbare doelen. Zodat je zeker weet dat je copy rendabel is.

Goede, strategisch sterke copy is copy die goed gepland en doordacht is. Dat maakt van content marketing een behoorlijke kluif: je stelt je (winst)doelen vast, je marketingstrategie, op basis daarvan je contentstrategie… Je snapt: zo’n project zet je beter in één keer goed neer, in plaats van dat je steeds losse flarden op poten zet die dan maar half werken.

In het kort: omdat je meetbaar meer klanten wilt binnenhalen met je copy. Degenen die onze resultaten het best kunnen toelichten, zijn onze klanten die eerder kozen voor copywriting uitbesteden aan onze copywriters, bijvoorbeeld Student Verhuis Service of Somfy. Check ook zeker onze referenties!

Kan ja, maar raden we zeker niet aan. Een copywriter heeft de kwaliteit jouw lezer volledig mee te zuigen in een tekst. Om hem/haar te overtuigen en om het brein van diegene te beïnvloeden.

ChatGPT heeft geen emotie en voelt niet mee met jouw doelgroep. De ervaring leert dat ChatGPT-teksten ver afstaan van de lezer en daardoor niet écht effectief zijn voor het behalen van juw doel.

Copywriting uitbesteden Copywriting uitbesteden