Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-
90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen

Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
Uitgebreide en concrete analyse
Op maat gemaakt door onze specialisten

Meetbaar meer winst

Jouw doelstelling is glashelder. Online marketing moet je winst vergroten. En om te meten of dat lukt, zijn de resultaten van de campagne altijd in te zien.


Strategisch advies

Wij zien online marketing breder dan het uitvoerende werk. Dat wil zeggen: we laten onze hersens ook graag kraken om jouw strategie te laten staan als een huis.


Nergens aan vast

Onze energie steken we graag in klanten die écht dromen van die toppositie. En die onze samenwerking zien als een feestje. Klikt het niet? Dan zit je nergens aan vast.

Professioneel advies van een SEO-expert

Stijgen naar die absolute toppositie. Dát is wat je wil. En wat daarvoor nodig is, dat weten onze SEO-experts als geen ander. Zij zijn degenen die de fijne kneepjes van het online marketingvak kennen. Om welke branche of sector het ook gaat.

SEO bij DoubleSmart

Voor de ambitieuze marketingmanager of ondernemer

Doe je graag eens mee voor spek en bonen, dan zijn wij niet hét SEO-bureau dat jij zoekt. Je moet een enorme ambitie hebben om te groeien en daar samen aan willen werken. Want hoewel wij alles op alles zetten om jou online koploper te maken, vangen we geen vraagstukken op die blindelings over de schutting worden gegooid.

Wie zijn onze SEO klanten?

Jouw weg naar de top: de tijdlijn

Hoe jouw weg naar de top eruit ziet? Niet eenvoudig. Maar wel simpel: we achterhalen hoe jouw website nu presteert, waar ultieme SEO-kansen liggen én hoe we die gaan benutten. Oftewel: op basis van onderzoek zetten we een SEO-campagne op die jouw marktaandeel flink vergroot. Iedere maand een stukje verder.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-

Wat de werkwijze van DoubleSmart uniek maakt

Zoomen we nog wat verder in op bovenstaande tijdlijn, dan stuit je op onze bijzonderheden. Dat wat ons écht uniek maakt. En waarmee wij al vele klanten wisten te bekronen tot koploper. Besluit je met ons in zee te gaan, dan:

  • Gaan we periodiek met elkaar om de tafel om de resultaten, bedrijfsdoelstellingen en de strategie uitvoerig te bespreken.
  • Maken we gebruik van de bottom-up approach; een omgekeerde – maar bewezen effectieve – aanpak van de beproefde customer journey.
  • Gaan we met jouw euro’s om alsof het onze eigen euro’s zijn.
  • Blijf je dankzij de maandelijks opzegbare overeenkomst alleen als de samenwerking écht goed voelt.

Onze SEO-specialisten werken onder andere voor…

Wat doet een SEO-specialist precies?

Dat een Search Engine Optimization-specialist zich vastpint op jou zo hoog mogelijk plaatsen in de zoekresultaten in Google, dat hoeven we je natuurlijk niet te vertellen. Maar waarnaar je misschien wel benieuwd bent: hoe doet hij/zij dat dan precies? Oftewel: waarmee vult een SEO-specialist zijn of haar dagen?

Goed om te weten hierbij is: SEO is méér dan het in kaart brengen van de algoritmes en wensen van Google. Een échte vakexpert verdiept zich in de (be)zoeker. Wat wil hij/zij te weten komen? En hoe gedraagt hij/zij zich tijdens de zoektocht naar het juiste antwoord?

Concreet houdt een SEO-specialist zich bezig met taken als:

  • Analyseren van zoekgedrag;
  • Aanpassen van websitecontent;
  • Optimaliseren van META-gegevens van pagina’s;
  • Opbouwen van autoriteit van de website door middel van linkplaatsingen;
  • Optimaliseren van de structuur van een website;
  • Analyseren van de websites van concurrenten;
  • Actief zoeken naar mogelijkheden om de website op een SEO-vriendelijke manier uit te bouwen.
Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-

Waarom een SEO-specialist inhuren van DoubleSmart?

Een SEO-specialist analyseert, evalueert én optimaliseert dus websites, om koploper te worden in Google. Hoewel je hier zelf misschien ook het een en ander van weet, brengt een SEO-specialist inhuren je pas écht naar de top. Onze specialisten weten niet alleen alles van zoekwoorden, ook kunnen ze:

  • Efficiënt linkbuilden
  • Zorgen voor de allerbeste websitetechniek
  • Door de ogen van de bezoeker kijken
  • De strategie optimaal afstemmen op de zoekintentie van de bezoeker

Efficiënt linkbuilden en de beste websitetechniek

Waar je als marketingmanager of ondernemer misschien best wat kaas gegeten hebt van online marketing, gaat de expertise van een SEO-specialist nog net een stapje verder. Zij weten alles van het reilen en zeilen. Welke ingewikkelde formules je uit de hoge hoed moet toveren om je websitetechniek tiptop in orde te maken? En hoe je de allerhoogste autoriteit opbouwt? Onze specialisten draaien hun hand er niet voor om.

Bovendien: wij hebben een groot netwerk beschikbaar voor linkbuilding. Dat wil zeggen: we hebben contactgegevens van meer dan 150.000 verschillende websites en pagina’s waarop 30 tot 60% van het backlinkprofiel van jouw concurrent te vinden is. Externe linkjes vergaren wij dus vliegensvlug.

Onze SEO-specialisten kijken door de ogen van de bezoeker

Ook een kunstje dat onze SEO-experts beheersen: de psychologie van de mens doorgronden. Dat wil zeggen: data over het websitegebruik en het menselijk brein in kaart brengen. Die gegevens vormen onderdeel van de SEO-strategie, zodat deze nóg beter aanslaat. Een SEO-specialist stelt zichzelf vragen als:

  • Hoe lezen bezoekers een website?
  • Wat trekt de aandacht en wat juist niet?
  • Hoe beslissen bezoekers of ze overgaan tot een aankoop? En wat hindert ze om dit te doen?

De zoekintentie: vindt een bezoeker wat hij wilt?

Of je jezelf een goede SEO-specialist mag noemen als je de pijlers van SEO onder de knie hebt én weet uit te pluizen hoe het menselijk brein werkt? Nee, nog niet helemaal. Tot slot is ook de zoekintentie bepalend voor een SEO-strategie. Oftewel: waarnaar bezoekers nu écht op zoek zijn en hoe een webpagina daar optimaal gehoor aan kan geven. Sla je de plank mis, dan zou Google je zomaar eens flink naar beneden kunnen slingeren in de zoekresultaten. Aan Googles motto ‘wie zoekt, zal vinden’ is immers niks gelogen.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-

Jouw online marketing uitbesteden aan DoubleSmart

Nét die extra kennis die nodig is om jou de koning te maken van het organisch zoekverkeer. Dat is dus wat DoubleSmart te bieden heeft. En eigenlijk nog wel meer dan dat. Want wist je dat we ook SEA-, social media marketing- en CRO-experts in huis hebben? Specialismes die hand in hand gaan met SEO. En die jou nóg meer bezoekers en conversie opleveren.

De waarden waarnaar wij handelen

Krijg je met ons te maken, dan merk je snel genoeg: wij pakken jouw vraagstuk met beide handen aan. Leveren geen half werk. Zeggen écht waar het op staat. En maken graag een feestje van onze samenwerking. Samengevat handelen wij naar vijf kernwaarden:

  • Met beide benen op de grond
  • Persoonlijk betrokken
  • Eerlijkheid duurt het langst
  • Eigenaarschap
  • We doen het goed of we doen het niet

Wat klanten zeggen

Nico Bijl

03-12-2018
DoubleSmart helpt ons met SEA en SEO campagnes voor Somfy Benelux. Ik ben altijd zeer tevreden over de samenwerking en de resultaten!

Tony Bergsma

14-07-2020

Tony Bergsma – Vanuit Ubisoft zijn we erg tevreden met de samenwerking. Op alle facetten scoort het bedrijf erg hoog. Resultaat, service, communicatie etc.

Dynamiet Nederland

03-04-2019

De gebroeders Zuidbroek hebben een professioneel bedrijf neergezet. DoubleSmart is gewoon een goed bedrijf om mee samen te werken. Als klant wordt je goed op de hoogte gehouden. Onze specialist Erik Dekker voert zijn werk uitstekend uit, is betrokken en heeft een proactieve instelling. Precies wat je als klant wil van een online marketing bureau.

Nóg meer winst genereren?

Klop je bij ons aan met je SEO-vraagstuk, dan zou je zomaar eens ongezouten advies terug kunnen krijgen. Wat we daarmee bedoelen: uit ervaring blijkt dat bedrijven zichzelf tekort doen als ze hun pijlen enkel richten op SEO. Combineer je deze dienst met SEA, CRO of social media marketing, dan werpt dat nog véél meer vruchten af.

Zo laten wij SEO en SEA samenwerken

SEO en SEA zijn als peper en zout. Ze kunnen zonder elkaar, maar de combinatie maakt jouw gerecht – of online marketingcampagne – nét een stuk beter. Pas je beide expertises toe, dan profiteer je van het beste uit twee werelden. Snel resultaat of langdurig resultaat? Je hoeft niet te kiezen.

Besteed je dat totaalpakket aan ons uit, dan weten wij wat ons te doen staat. We steken de koppen bij elkaar, duiken de statistieken in en houden resultaten naast elkaar. We doen álles om jouw SEO- en SEA-campagnes perfect op elkaar te laten aansluiten.  Weten hoe wij Google Ads inzetten? Lees dan verder op de Google Ads pagina.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-

CRO en SEO: hoe het elkaar versterkt

Bovenaan in de zoekmachines staan is natuurlijk een eer. Maar dat is niet waarvoor je het uiteindelijk doet. Je wil je conversie verhogen. Winst genereren. Precies de reden waarom zoekmachineoptimalisatie en CRO (conversieoptimalisatie) een goed team zijn.

Waar SEO het voorzetje geeft, maakt CRO het af. En omdat al onze specialisten nauw samenwerken, weet je zeker: jouw campagne levert maximale conversie op.

De combinatie van SEO en social media marketing

Je wordt gevonden op Google, weet websitebezoekers te genereren én hebt een CRO-specialist in de arm genomen. Of je dan maximaal resultaat hebt behaald? Nee. Je mist die groep mensen die je kunt bereiken en beïnvloeden via social media.

Daarbij: zo’n 95% van de mensen die op je website landt via Google gaat weg zonder het doen van een conversie. Spook je rond in de Instagram- of Facebooktijdlijn van je doelgroep? Dan is de kans groot dat je iemand opnieuw weet te bereiken én over te halen jouw website nog eens te bezoeken. En dat is uiteindelijk wat je wil. Want je begrijpt: meer bezoekers betekent, als je het goed doet, meer conversie.

Onze social media- en SEO-fanaten leggen data uit verschillende kanalen naast elkaar. Bekijken een vraagstuk vanuit verschillende expertises. En zorgen zo voor een perfect uitgekiende strategie.

Het rendement van SEO: meer opbrengsten dan kosten

Doe je het goed, dan levert SEO je meer op dan dat het kost. Wat het rendement van SEO precies is? Dat is geen simpel rekensommetje. Het is namelijk afhankelijk van heel wat factoren, bijvoorbeeld:

  • De branche waarin je actief bent;
  • De huidige staat van je website;
  • De website en SEO-werkzaamheden van je concurrenten;
  • De gewildheid van je product of dienst;
  • De investering die je doet.

Om je toch een idee te geven van wat het je kan opleveren om in SEO te investeren: we hebben klanten die al 5 jaar klant zijn en voor het 5e jaar op rij meer dan 20% groeien in websiteverkeer.

Wil je graag een nog beter beeld van wat SEO voor jouw website kan uitrichten? Laat ons dan een gratis kansenonderzoek voor je doen! In het kansenonderzoek buigt een van onze SEO-specialisten zich over je website, houdt deze tegen het licht en vertelt je hoe jij met jouw website SEO kan inzetten voor zo veel mogelijk rendement.

SEO-training van DoubleSmart

Toch liever zelf aan de slag? Maar mis je net dat stukje extra SEO-kennis om dé koning van het web te worden? Onze SEO-experts vertellen je graag alles over hun expertise. De fijne kneepjes van het vak leren, onder het genot van een Goudse kop koffie. Dát klinkt als muziek in de oren, toch?

Neem contact met ons op voor meer informatie over onze SEO-training.

Meest voorkomende vragen

Wanneer is SEO rendabel?

SEO is rendabel als het je meer oplevert dan het je kost. Dat is natuurlijk makkelijk gezegd dan gerealiseerd, want hoe meet je nu of het je meer oplevert? Het antwoord: neem je beslissingen op basis van data.

Bij DoubleSmart werken we altijd op basis van data. Data is waar we steeds weer naar terugkeren voor elke beslissing die we nemen als SEO-consultant. Als SEO-specialist houden we nauwlettend in de gaten:

  • Hoe je aan je bezoekers komt: op welke zoektermen en op welke pagina’s komen ze binnen?
  • Wat je bezoekers op je website doen: waar zijn ze naar op zoek?
  • Hoe lang je bezoekers op je website blijven en op welk punt ze wegklikken: op welke punten kan je website verbetering of verduidelijking gebruiken?
  • Hoe en wanneer converteren je bezoekers: welke elementen op je website halen je bezoekers over tot conversie, welke vormen een struikelblok of een onnodige afleiding?

Bij die bezoekersstromen en gedragingen van je bezoekers horen natuurlijk cijfers. Zo verzamelen we bijvoorbeeld de volgende cijfers:

  • Het aantal conversies dat je uit verschillende kanalen haalt (organisch, ads, social, …);
  • Wat zo’n conversie je nu gemiddeld kost (bijvoorbeeld aan advertentiekosten);
  • De gemiddelde orderwaarde;
  • De omzet per dag/maand/jaar en de percentuele groei in die omzet, en natuurlijk de winst die daarbij hoort.

Al die data geeft ons informatie over de kansen die er zijn voor je website.

Naast die data leggen we nóg meer data over je markt en je concurrentie. Om je markt grondig te analyseren, gebruiken we verschillende slimme SEO-tools.

Vervolgens pakken we onze kennis van online marketing en ervaring met uiteenlopende branches erbij. Zo kunnen we goed inschatten wat de kosten en opbrengsten zouden zijn van de SEO-werkzaamheden waarbij jouw website baat zou hebben. Op deze manier maken we dat onze SEO-werkzaamheden de investering letterlijk meer dan waard zijn.

SEO is gratis. Of beter gezegd: jouw website zo inrichten dat hij zo hoog mogelijk verschijnt in de zoekmachines, dat kost niks. Waar je uiteraard wel kosten aan kwijt bent, zijn de uren die je aan je SEO-strategie besteedt. En laat je je SEO over aan een specialist, dan steek je daar budget in.

Neem je een goede (senior) SEO-specialist in de arm, dan weet je zeker: het levert je meer op dan dat je ervoor betaalt. Zo’n consultant gaat immers resultaatgericht te werk.

Welke eigenschappen een écht goede SEO-specialist in huis heeft? Hij of zij heeft in ieder geval kennis van vijf zaken:

  • Techniek. Denk aan zaken als een heldere sitestructuur, een hoge laadsnelheid en gestructureerde data.
  • Content. De informatie op de website moet supersterk zijn en de juiste zoekwoorden bevatten. Het uitvoerende werk – het schrijven van SEO-teksten – gebeurt door een copywriter.
  • Autoriteit. Dit heeft betrekking op hoe betrouwbaar Google jouw website vindt. Ook dat speelt een rol bij de ranking in Google.
  • De psychologie van de mens. Een goede specialist verwerkt data over het menselijk brein en het websitegebruik in de strategie.
  • De zoekintentie. Dit houdt in: ervoor zorgen dat de inhoud en vormgeving van een webpagina écht aansluit bij de zoekopdracht.

Of een SEO-specialist écht goed is en jou naar die toppositie weet te begeleiden? Dat weet je natuurlijk pas honderd procent zeker als je besluit met hem of haar in zee te gaan. Wel kun je enkele trucjes toepassen om een zo goed mogelijke keuze te maken:

  • Gebruik je gezonde verstand. Een SEO-specialist die je gouden bergen belooft als ‘binnen 3 maanden sta jij met je website voor de zoekterm ‘laptop kopen’ op positie 1’ probeert je binnen te halen met loze beloften. Gebruik je gezonde verstand: grote partijen als bol.com, Coolblue en MediaMarkt, die al jaren dé go-to zijn voor ontelbare klanten en flink investeren in (online) marketing, haal je echt niet even in.
  • Doe wat je normaal doet als je een keuze moet maken. Of je nu een fietsbel of een SEO-specialist zoekt: je aanpak kun je grotendeels hetzelfde houden. Wat heeft vaak de doorslag als je een goede fietsbel zoekt? Denk aan zaken als:
    • Hoe klinkt de fietsbel? Een fietsbel met een eerlijk belgeluid en zonder rare toeterfratsen, dat is wat je in een bel zoekt. Kijk ook naar hoe een SEO-specialist klinkt: hoe stelt hij zich voor? Wat belooft hij en wat belooft hij eerlijkheidshalve niet?
    • Wat zeggen anderen over de fietsbel? Een belangrijk punt dat vrijwel niemand overslaat als ‘ie iets koopt: reviews lezen. Lees reviews van anderen over je SEO-specialist. Mensen die een review schrijven, hebben geen enkele reden om de waarheid te verdraaien. Zie je veel slechte reviews? Dan weet je hoe laat het is. Ook kun je kijken naar awards, partnerships en accreditaties die een SEO-specialist heeft. Werkt de specialist bijvoorbeeld samen met gerenommeerde partijen of heeft hij een prijs gewonnen? Dan zegt dat iets over zijn (gedegen) werkwijze.

Vaak komen klanten bij ons binnen met de vraag: kun je ons bovenaan in Google krijgen? Een SEO-expert wordt dan ook vaak gezien als iemand die je helpt om te klimmen in de zoekresultaten. Dat is ook zo. Maar uiteindelijk doet hij of zij nog wel meer dan dat.

Dat klimmen in de zoekresultaten is immers niet je uiteindelijke doel. Je kunt daar mooi staan, maar het gaat om wat die positie op de eerste pagina van de zoekresultaten je oplevert. Meer leads of verkochte producten bijvoorbeeld.

Een SEO-specialist helpt je dus niet alleen om te stijgen in de zoekresultaten, maar vooral om je te helpen aan:

  • Een constante stroom aan gratis websitebezoekers;
  • Meer conversies tegen lagere kosten;
  • Kennis van je markt, waardoor je beter kunt inspelen op wat jouw klant wil.

We werken niet met overeenkomsten met een vooraf vastgestelde tijdsduur, maar met maandelijks opzegbare contracten. We zetten in op klanten die bij ons blijven omdat ze tevreden over ons zijn, niet op klanten die met een zuur gezicht hun contract uitzitten. Het enige wat we van je vragen, is het vertrouwen om ons wat tijd te geven om impact te maken voor je. En om een succesvolle campagne in te richten. Dit lukt ons vrijwel altijd binnen een paar maanden.

Die opzegbare contracten hebben nog een duidelijk voordeel: ze zorgen ervoor dat wij niet achterover gaan leunen, maar ons steeds onvermoeibaar inzetten om de targets te halen die we samen met jou hebben gesteld. Er is immers niemand zo dom om bij een online marketing bureau te blijven hangen dat meer kost dan het oplevert.

We zeggen er graag nog even bij dat onze targets geen garanties zijn, maar als we er het verleden er even op naslaan, blijkt wel dat targets halen een terugkerend thema is. Dit komt doordat we in de afgelopen jaren hebben geleerd om goede prognoses te maken: dankzij onze ervaring en kennis kunnen we goed voorspellen hoeveel tijd en geld iets kost en wat de impact is van onze werkzaamheden.

Als je benieuwd bent naar wat we voor jou kunnen betekenen, pak dan gerust even de telefoon en bel een van onze SEO-specialisten.

Ja en nee.

  • Allereerst: nee, wij geven geen garanties. Als we dat wel deden, zouden we namelijk een grote mond hebben.

Het zit zo: wij weten dat onze resultaten niet alleen van ons afhankelijk zijn. Wij kunnen je prachtige resultaten beloven (‘Binnen 3 maanden op positie 1? Tuurlijk, gaan we regelen!’), maar dan zouden we een vertekend beeld hebben van de (online) wereld. Want wie weet sluit jouw concurrent wel op hetzelfde moment als jij een SEO-expert in de armen die hem precies hetzelfde belooft. Of misschien past Google zijn algoritme drastisch aan. Of wellicht ontdekken andere aanbieders massaal jouw markt. Of je concurrent rolt ineens een steengoed product uit waar je niet omheen kunt, en Google ook niet.

Lang verhaal kort: we beloven je alleen gouden bergen als jij je glazen bol (met volledige gebruikersrechten) aan ons uitleent.

  • Maar: ja, wij geven toch wel garanties. Wij garanderen je namelijk dat we voor jou, net als voor al onze andere klanten, eerlijk werk verrichten, gebaseerd op nauwkeurige analyses en glasheldere data. We spelen dus op safe, en dat wierp altijd en werpt nog steeds zijn vruchten af. Dit zie je bijvoorbeeld in onze cases, of in de lovende reviews die we krijgen van klanten.

We krijgen ‘m vaak genoeg: de vraag waarom je eigenlijk zou beginnen aan SEO. We noemen dan graag de volgende punten:

  • Hoog rendement: als je je SEO op orde hebt, kun je hiermee een hoog rendement behalen. En ook belangrijk: een stabiel rendement. Met onze SEO richten wij ons op het feit dat je website voor bezoekers én voor zoekmachines aantrekkelijk is. Doordat iedereen de zoekmachine gebruikt om te vinden wat hij zoekt, vergroot je je bereik aanzienlijk als jouw website hoog in de zoekresultaten verschijnt.
    Wat voorbeelden van de resultaten van een goed uitgedachte SEO-strategie? Hier wat voorbeelden uit onze cases:

    • Voor onze klant Easyplants Kunstplanten staat 90% van de belangrijkste focuszoektermen op de eerste pagina van Google.
    • Voor PPT Solutions behaalden we in één jaar een groei van 72% in organische traffic.
    • Somfy zag in een jaar een groei van 254% op organische vertoningen.

Sowieso is het ons bestaansrecht om meer op te leveren dan we kosten. Laten we eerlijk zijn: we kosten geen 25 euro per uur, dus je wilt wel dat je je geld aan de SEO-specialist niet voor niets uitgeeft. Gelukkig getuigen veel van onze klanten ervan dat we ook écht meer opleveren dan we kosten. Daar horen ook grote klanten bij die heel wat meer afnemen dan 3 uurtjes, zoals Somfy.

  • Verbeterde gebruikerservaring: Je herkent het vast zelf: als je ergens gemakkelijk je weg kunt vinden, goed antwoord krijgt op je vragen en je gehele customer journey soepel verloopt, ben je een tevreden klant die graag nog eens terugkomt. Zo werkt het in winkels, maar ook online: het gaat erom je klanten vanuit de zoekmachine vol concurrentie een hand te reiken die hen meeneemt naar waar ze naartoe willen. Je optimaliseert dus voor de zoekmachine, maar houdt daarbij altijd in je voorhoofd dat je eigenlijk optimaliseert voor de potentiële klant die achter de zoekmachine kruipt, op zoek naar een specifiek product of een bepaalde dienst. Je weet wie die potentiële klant is: bijvoorbeeld een vrouw van tussen de 40 en 55 jaar met een interesse in sport. Bij SEO draait het erom je doelgroep persoonlijk aan te spreken en zo aan je te binden.
  • Investeren in organische groei: In tegenstelling tot bij SEA zet je met SEO in op resultaat waar je langdurig de vruchten (of eigenlijk: de klanten) van plukt. Door nu te optimaliseren voor de zoekmachine, blijft je website goed geoptimaliseerd en bouw je een stevig fundament op voor je website. Het is wel zaak dit fundament te onderhouden omdat je concurrent en de zoekmachines zich verder ontwikkelen, maar een investering in SEO is in ieder geval nog lange tijd zichtbaar en merkbaar in je websitebezoek en conversies.
  • SEO is een investering, geen kostenpost: Doordat je met SEO-werkzaamheden bouwt aan iets blijvends, is SEO een investering in de toekomst van je website en van je bedrijf. De SEO-werkzaamheden die je nu verricht, blijven staan en hebben volgend jaar ook nog waarde. Sterker nog: als Google gaat inzien dat jouw website goed voorziet in een behoefte die zoekers hebben, bouw je daarmee nog meer credits op en solideer je je posities in de zoekmachines.

Technische SEO houdt in dat je je bezighoudt met de technische aspecten van je website die invloed hebben op je SEO. Er zijn namelijk bepaalde technische aspecten van je website, zeg maar wat zaken ‘onder de motorkap’, die Google helpen om chocola te kunnen maken van je website. Een paar zaken die SEO-specialisten uitvoeren als ze zich met technische SEO bezighouden, zijn bijvoorbeeld:

  • Snelheidsoptimalisatie van je website: Google geeft de voorkeur aan websites met een korte laadtijd en zal deze ook eerder hoger laten ranken.
  • Structured data: structured data is eenvoudig gezegd een speciale ‘taal’ die zoekmachines spreken. Je vertelt de zoekmachine met structured data wat hij precies waar kan vinden. Structured data is eigenlijk een soort bewegwijzering voor zoekmachines. Zo vindt een crawler van de zoekmachine snel zijn weg op je site en labelt hij de inhoud van je website correct, wat helpt om correcte antwoorden te geven op zoekvragen van gebruikers.
  • 404-fouten opsporen en rechtzetten: een 404-pagina is voor de crawler van een zoekmachine hetzelfde als een doodlopende weg waar je niet kunt keren. Door deze fouten op te sporen en een omleidingsroute aan te leggen, help je de crawler van de zoekmachine én de gebruiker van de zoekmachine om niet op doodlopende wegen uit te komen.

Als je de techniek van je website goed structureert en op een duidelijke manier aanbiedt aan de zoekmachines, weten die zoekmachines je website goed op waarde te schatten. Het resultaat? De kans dat je een hogere posities in de zoekresultaten scoort neemt toe. Dat leidt tot meer verkeer naar je website, meer conversies en uiteindelijk dus meer omzet.

Wat zoek je als je iets intypt in de Google zoekbalk? Precies: informatie. En aangezien Google zijn gebruikers op hun wenken wil bedienen, is Google altijd op zoek naar informatie, ook over jouw branche, dienst of product.

Informatie kun je op verschillende manieren bieden op je website. Een vorm die op veel websites de boventoon voert, is tekst. Tekst is veelzijdig, relatief gemakkelijk te realiseren en geschikt om uiteenlopende zaken mee uit te leggen of toe te lichten. Tekstpagina’s zijn daarnaast, zeker als ze SEO-proof zijn, goed te indexeren door de crawlers van de zoekmachines.

Dit is waar het belang van copywriting duidelijk blijkt: met goede, inhoudelijke teksten, geschreven door een copywriter die kaas heeft gegeten van SEO, speel je in op de vragen van zoekers. Dit maakt je website aantrekkelijk voor zoekmachines, die altijd geïnteresseerd zijn in goede content die zoekvragen beantwoordt.

Een voorbeeld van het belang van copywriting vind je in de tekst die je nu leest. Deze tekst staat in een FAQ-blok: de koppen bestaan uit vragen met daaronder een antwoord. Die antwoorden zijn tekst die door een copywriter geschreven is, met als doel om zoekvragen te beantwoorden én zo indirect te stijgen in de zoekmachineresultaten.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-

Wat klanten zeggen

Dave Rader

30-09-2019
Als CEO van GYLD heb ik Doublesmart in de hand genomen om onze SEO/SEA te optimaliseren. Doublesmart gaat voor het resultaat. Ze zijn hands-on, concreet en transparant. Als je op zoek bent naar een online marketing bureau die je ondersteunt om je online doelen te realiseren (in plaats van dikke rapporten te schrijven), dan ben je bij Doublesmart aan het juiste adres.

Sanne

19-02-2020

De jongens van DoubleSmart weten waar ze het over hebben. Ze helpen Stimulansz om beter gevonden te worden in Google, door middel van SEA-campagnes en een uitgebreid SEO-traject. Ook beantwoorden ze al onze vragen over online marketing en geven waar nodig advies. Een hele fijne samenwerking!

Tom Rullens

17-08-2020

Zeer goed tevreden! Vanaf begin dit jaar zijn wij overstapt met onze internet marketing naar DoubleSmart. Vanaf het eerste contact viel de professionaliteit van dit team op. De bedoeling was dat wij alleen met Adwords zouden overstappen. Na overleg over onze vorige strategie heeft DoubleSmart voor ons een nieuwe strategie bedacht voor meerdere kanalen. Dit heeft nu tot gevolg dat wij veel beter scoren met zowel SEO, SEA en social media. Door de investering in DoubleSmart besparen wij nu maandelijks advertentiebudget terwijl de resultaten stijgen.

Tony Bergsma

14-07-2020

Tony Bergsma – Vanuit Ubisoft zijn we erg tevreden met de samenwerking. Op alle facetten scoort het bedrijf erg hoog. Resultaat, service, communicatie etc.

Ultrasoonshop

21-10-2018

Waar we in het verleden met andere bedrijven werkten om ons bij dit soort zaken te ondersteunen, werden we bij DoubleSmart/Doubleweb met regelmaat aangenaam verrast dat veel van onze wensen, die vaak net een stapje verder gaan dan een standaardoplossing, uitvoerbaar waren en dat ook nog tegen een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Met name de open houding, wat je in de marketing weinig tegen komt, maakt dat het communiceren erg prettig is, ze denken mee en komen met oplossingen. De service is meer dan uitstekend.

Kiezen voor Doublesmart/Doubleweb is samenwerken 2.0.

Samen groeien?
SEO-specialist SEO-specialist