Jouw doelstelling is glashelder. Online marketing moet je winst vergroten. En om te meten of dat lukt, zijn de resultaten van de campagne altijd in te zien.
Wij zien online marketing breder dan het uitvoerende werk. Dat wil zeggen: we laten onze hersens ook graag kraken om jouw strategie te laten staan als een huis.
Onze energie steken we graag in klanten die écht dromen van die toppositie. En die onze samenwerking zien als een feestje. Klikt het niet? Dan zit je nergens aan vast.
Stijgen naar die absolute toppositie. Dát is wat je wil. En wat daarvoor nodig is, dat weten onze SEO-experts als geen ander. Zij zijn degenen die de fijne kneepjes van het online marketingvak kennen. Om welke branche of sector het ook gaat.
Doe je graag eens mee voor spek en bonen, dan zijn wij niet hét SEO-bureau dat jij zoekt. Je moet een enorme ambitie hebben om te groeien en daar samen aan willen werken. Want hoewel wij alles op alles zetten om jou online koploper te maken, vangen we geen vraagstukken op die blindelings over de schutting worden gegooid.
Hoe jouw weg naar de top eruit ziet? Niet eenvoudig. Maar wel simpel: we achterhalen hoe jouw website nu presteert, waar ultieme SEO-kansen liggen én hoe we die gaan benutten. Oftewel: op basis van onderzoek zetten we een SEO-campagne op die jouw marktaandeel flink vergroot. Iedere maand een stukje verder.
Zoomen we nog wat verder in op bovenstaande tijdlijn, dan stuit je op onze bijzonderheden. Dat wat ons écht uniek maakt. En waarmee wij al vele klanten wisten te bekronen tot koploper. Besluit je met ons in zee te gaan, dan:
Dat een Search Engine Optimization-specialist zich vastpint op jou zo hoog mogelijk plaatsen in de zoekresultaten in Google, dat hoeven we je natuurlijk niet te vertellen. Maar waarnaar je misschien wel benieuwd bent: hoe doet hij/zij dat dan precies? Oftewel: waarmee vult een SEO-specialist zijn of haar dagen?
Goed om te weten hierbij is: SEO is méér dan het in kaart brengen van de algoritmes en wensen van Google. Een échte vakexpert verdiept zich in de (be)zoeker. Wat wil hij/zij te weten komen? En hoe gedraagt hij/zij zich tijdens de zoektocht naar het juiste antwoord?
Concreet houdt een SEO-specialist zich bezig met taken als:
Een SEO-specialist analyseert, evalueert én optimaliseert dus websites, om koploper te worden in Google. Hoewel je hier zelf misschien ook het een en ander van weet, brengt een SEO-specialist inhuren je pas écht naar de top. Onze specialisten weten niet alleen alles van zoekwoorden, ook kunnen ze:
Waar je als marketingmanager of ondernemer misschien best wat kaas gegeten hebt van online marketing, gaat de expertise van een SEO-specialist nog net een stapje verder. Zij weten alles van het reilen en zeilen. Welke ingewikkelde formules je uit de hoge hoed moet toveren om je websitetechniek tiptop in orde te maken? En hoe je de allerhoogste autoriteit opbouwt? Onze specialisten draaien hun hand er niet voor om.
Bovendien: wij hebben een groot netwerk beschikbaar voor linkbuilding. Dat wil zeggen: we hebben contactgegevens van meer dan 150.000 verschillende websites en pagina’s waarop 30 tot 60% van het backlinkprofiel van jouw concurrent te vinden is. Externe linkjes vergaren wij dus vliegensvlug.
Ook een kunstje dat onze SEO-experts beheersen: de psychologie van de mens doorgronden. Dat wil zeggen: data over het websitegebruik en het menselijk brein in kaart brengen. Die gegevens vormen onderdeel van de SEO-strategie, zodat deze nóg beter aanslaat. Een SEO-specialist stelt zichzelf vragen als:
Of je jezelf een goede SEO-specialist mag noemen als je de pijlers van SEO onder de knie hebt én weet uit te pluizen hoe het menselijk brein werkt? Nee, nog niet helemaal. Tot slot is ook de zoekintentie bepalend voor een SEO-strategie. Oftewel: waarnaar bezoekers nu écht op zoek zijn en hoe een webpagina daar optimaal gehoor aan kan geven. Sla je de plank mis, dan zou Google je zomaar eens flink naar beneden kunnen slingeren in de zoekresultaten. Aan Googles motto ‘wie zoekt, zal vinden’ is immers niks gelogen.
Nét die extra kennis die nodig is om jou de koning te maken van het organisch zoekverkeer. Dat is dus wat DoubleSmart te bieden heeft. En eigenlijk nog wel meer dan dat. Want wist je dat we ook SEA-, social media marketing- en CRO-experts in huis hebben? Specialismes die hand in hand gaan met SEO uitbesteden. En die jou nóg meer bezoekers en conversie opleveren.
Krijg je met ons te maken, dan merk je snel genoeg: wij pakken jouw vraagstuk met beide handen aan. Leveren geen half werk. Zeggen écht waar het op staat. En maken graag een feestje van onze samenwerking. Samengevat handelen wij naar vijf kernwaarden:
Klop je bij ons aan met je SEO-vraagstuk, dan zou je zomaar eens ongezouten advies terug kunnen krijgen. Wat we daarmee bedoelen: uit ervaring blijkt dat bedrijven zichzelf tekort doen als ze hun pijlen enkel richten op SEO. Combineer je deze dienst met SEA, CRO of social media marketing, dan werpt dat nog véél meer vruchten af.
SEO en SEA zijn als peper en zout. Ze kunnen zonder elkaar, maar de combinatie maakt jouw gerecht – of online marketingcampagne – nét een stuk beter. Pas je beide expertises toe, dan profiteer je van het beste uit twee werelden. Snel resultaat of langdurig resultaat? Je hoeft niet te kiezen.
Besteed je dat totaalpakket aan ons uit, dan weten wij wat ons te doen staat. We steken de koppen bij elkaar, duiken de statistieken in en houden resultaten naast elkaar. We doen álles om jouw SEO- en SEA-campagnes perfect op elkaar te laten aansluiten. Weten hoe wij Google Ads inzetten? Lees dan verder op de Google Ads pagina.
Bovenaan in de zoekmachines staan is natuurlijk een eer. Maar dat is niet waarvoor je het uiteindelijk doet. Je wil je conversie verhogen. Winst genereren. Precies de reden waarom zoekmachineoptimalisatie en CRO (conversieoptimalisatie) een goed team zijn.
Waar SEO het voorzetje geeft, maakt CRO het af. En omdat al onze specialisten nauw samenwerken, weet je zeker: jouw campagne levert maximale conversie op.
Je wordt gevonden op Google, weet websitebezoekers te genereren én hebt een CRO-specialist in de arm genomen. Of je dan maximaal resultaat hebt behaald? Nee. Je mist die groep mensen die je kunt bereiken en beïnvloeden via social media.
Daarbij: zo’n 95% van de mensen die op je website landt via Google gaat weg zonder het doen van een conversie. Spook je rond in de Instagram- of Facebooktijdlijn van je doelgroep? Dan is de kans groot dat je iemand opnieuw weet te bereiken én over te halen jouw website nog eens te bezoeken. En dat is uiteindelijk wat je wil. Want je begrijpt: meer bezoekers betekent, als je het goed doet, meer conversie.
Onze social media- en SEO-fanaten leggen data uit verschillende kanalen naast elkaar. Bekijken een vraagstuk vanuit verschillende expertises. En zorgen zo voor een perfect uitgekiende strategie.
Doe je het goed, dan levert SEO je meer op dan dat het kost. Wat het rendement van SEO precies is? Dat is geen simpel rekensommetje. Het is namelijk afhankelijk van heel wat factoren, bijvoorbeeld:
Om je toch een idee te geven van wat het je kan opleveren om in SEO te investeren: we hebben klanten die al 5 jaar klant zijn en voor het 5e jaar op rij meer dan 20% groeien in websiteverkeer.
Wil je graag een nog beter beeld van wat SEO voor jouw website kan uitrichten? Laat ons dan een gratis kansenonderzoek voor je doen! In het kansenonderzoek buigt een van onze SEO-specialisten zich over je website, houdt deze tegen het licht en vertelt je hoe jij met jouw website SEO kan inzetten voor zo veel mogelijk rendement.
Vaak komen klanten bij ons binnen met de vraag: kun je ons bovenaan in Google krijgen? Een SEO-expert wordt dan ook vaak gezien als iemand die je helpt om te klimmen in de zoekresultaten. Dat is ook zo. Maar uiteindelijk doet hij of zij nog wel meer dan dat.
Dat klimmen in de zoekresultaten is immers niet je uiteindelijke doel. Je kunt daar mooi staan, maar het gaat om wat die positie op de eerste pagina van de zoekresultaten je oplevert. Meer leads of verkochte producten bijvoorbeeld.
Een SEO-specialist helpt je dus niet alleen om te stijgen in de zoekresultaten, maar vooral om je te helpen aan:
Technische SEO houdt in dat je je bezighoudt met de technische aspecten van je website die invloed hebben op je SEO. Er zijn namelijk bepaalde technische aspecten van je website, zeg maar wat zaken ‘onder de motorkap’, die Google helpen om chocola te kunnen maken van je website. Een paar zaken die SEO-specialisten uitvoeren als ze zich met technische SEO bezighouden, zijn bijvoorbeeld:
Als je de techniek van je website goed structureert en op een duidelijke manier aanbiedt aan de zoekmachines, weten die zoekmachines je website goed op waarde te schatten. Het resultaat? De kans dat je een hogere posities in de zoekresultaten scoort neemt toe. Dat leidt tot meer verkeer naar je website, meer conversies en uiteindelijk dus meer omzet.
Toch liever zelf aan de slag? Maar mis je net dat stukje extra SEO-kennis om dé koning van het web te worden? Onze SEO-experts vertellen je graag alles over hun expertise. De fijne kneepjes van het vak leren, onder het genot van een Goudse kop koffie. Dát klinkt als muziek in de oren, toch?
Neem contact met ons op voor meer informatie over onze SEO-training.
SEO is rendabel als het je meer oplevert dan het je kost. Dat is natuurlijk makkelijk gezegd dan gerealiseerd, want hoe meet je nu of het je meer oplevert? Het antwoord: neem je beslissingen op basis van data.
Bij DoubleSmart werken we altijd op basis van data. Data is waar we steeds weer naar terugkeren voor elke beslissing die we nemen als SEO-consultant. Als SEO-specialist houden we nauwlettend in de gaten:
Bij die bezoekersstromen en gedragingen van je bezoekers horen natuurlijk cijfers. Zo verzamelen we bijvoorbeeld de volgende cijfers:
Al die data geeft ons informatie over de kansen die er zijn voor je website.
Naast die data leggen we nóg meer data over je markt en je concurrentie. Om je markt grondig te analyseren, gebruiken we verschillende slimme SEO-tools.
Vervolgens pakken we onze kennis van online marketing en ervaring met uiteenlopende branches erbij. Zo kunnen we goed inschatten wat de kosten en opbrengsten zouden zijn van de SEO-werkzaamheden waarbij jouw website baat zou hebben. Op deze manier maken we dat onze SEO-werkzaamheden de investering letterlijk meer dan waard zijn.
SEO is gratis. Of beter gezegd: jouw website zo inrichten dat hij zo hoog mogelijk verschijnt in de zoekmachines, dat kost niks. Waar je uiteraard wel kosten aan kwijt bent, zijn de uren die je aan je SEO-strategie besteedt. En laat je je SEO over aan een specialist, dan steek je daar budget in.
Neem je een goede (senior) SEO-specialist in de arm, dan weet je zeker: het levert je meer op dan dat je ervoor betaalt. Zo’n consultant gaat immers resultaatgericht te werk.
Welke eigenschappen een écht goede SEO-specialist in huis heeft? Hij of zij heeft in ieder geval kennis van vijf zaken:
Of een SEO-specialist écht goed is en jou naar die toppositie weet te begeleiden? Dat weet je natuurlijk pas honderd procent zeker als je besluit met hem of haar in zee te gaan. Wel kun je enkele trucjes toepassen om een zo goed mogelijke keuze te maken:
We werken niet met overeenkomsten met een vooraf vastgestelde tijdsduur, maar met maandelijks opzegbare contracten. We zetten in op klanten die bij ons blijven omdat ze tevreden over ons zijn, niet op klanten die met een zuur gezicht hun contract uitzitten. Het enige wat we van je vragen, is het vertrouwen om ons wat tijd te geven om impact te maken voor je. En om een succesvolle campagne in te richten. Dit lukt ons vrijwel altijd binnen een paar maanden.
Die opzegbare contracten hebben nog een duidelijk voordeel: ze zorgen ervoor dat wij niet achterover gaan leunen, maar ons steeds onvermoeibaar inzetten om de targets te halen die we samen met jou hebben gesteld. Er is immers niemand zo dom om bij een online marketing bureau te blijven hangen dat meer kost dan het oplevert.
We zeggen er graag nog even bij dat onze targets geen garanties zijn, maar als we er het verleden er even op naslaan, blijkt wel dat targets halen een terugkerend thema is. Dit komt doordat we in de afgelopen jaren hebben geleerd om goede prognoses te maken: dankzij onze ervaring en kennis kunnen we goed voorspellen hoeveel tijd en geld iets kost en wat de impact is van onze werkzaamheden.
Als je benieuwd bent naar wat we voor jou kunnen betekenen, pak dan gerust even de telefoon en bel een van onze SEO-specialisten.
Ja en nee.
Het zit zo: wij weten dat onze resultaten niet alleen van ons afhankelijk zijn. Wij kunnen je prachtige resultaten beloven (‘Binnen 3 maanden op positie 1? Tuurlijk, gaan we regelen!’), maar dan zouden we een vertekend beeld hebben van de (online) wereld. Want wie weet sluit jouw concurrent wel op hetzelfde moment als jij een SEO-expert in de armen die hem precies hetzelfde belooft. Of misschien past Google zijn algoritme drastisch aan. Of wellicht ontdekken andere aanbieders massaal jouw markt. Of je concurrent rolt ineens een steengoed product uit waar je niet omheen kunt, en Google ook niet.
Lang verhaal kort: we beloven je alleen gouden bergen als jij je glazen bol (met volledige gebruikersrechten) aan ons uitleent.
We krijgen ‘m vaak genoeg: de vraag waarom je eigenlijk zou beginnen aan SEO. We noemen dan graag de volgende punten:
Sowieso is het ons bestaansrecht om meer op te leveren dan we kosten. Laten we eerlijk zijn: we kosten geen 25 euro per uur, dus je wilt wel dat je je geld aan de SEO-specialist niet voor niets uitgeeft. Gelukkig getuigen veel van onze klanten ervan dat we ook écht meer opleveren dan we kosten. Daar horen ook grote klanten bij die heel wat meer afnemen dan 3 uurtjes, zoals Somfy.
Wat zoek je als je iets intypt in de Google zoekbalk? Precies: informatie. En aangezien Google zijn gebruikers op hun wenken wil bedienen, is Google altijd op zoek naar informatie, ook over jouw branche, dienst of product.
Informatie kun je op verschillende manieren bieden op je website. Een vorm die op veel websites de boventoon voert, is tekst. Tekst is veelzijdig, relatief gemakkelijk te realiseren en geschikt om uiteenlopende zaken mee uit te leggen of toe te lichten. Tekstpagina’s zijn daarnaast, zeker als ze SEO-proof zijn, goed te indexeren door de crawlers van de zoekmachines.
Dit is waar het belang van copywriting duidelijk blijkt: met goede, inhoudelijke teksten, geschreven door een copywriter die kaas heeft gegeten van SEO, speel je in op de vragen van zoekers. Dit maakt je website aantrekkelijk voor zoekmachines, die altijd geïnteresseerd zijn in goede content die zoekvragen beantwoordt.
Een voorbeeld van het belang van copywriting vind je in de tekst die je nu leest. Deze tekst staat in een FAQ-blok: de koppen bestaan uit vragen met daaronder een antwoord. Die antwoorden zijn tekst die door een copywriter geschreven is, met als doel om zoekvragen te beantwoorden én zo indirect te stijgen in de zoekmachineresultaten.