Loader

SEO-specialist

DoubleSmart: SEO-expert pur sang

55% van de zoekmachinegebruikers klikt op de bovenste 3 organische resultaten. Sta jij daartussen? Of staat je concurrent daar? Of duw jij binnenkort je concurrent uit de top 3?

 
SEO specialist - DoubleSmart

Meetbaar resultaat

Marketing moet meetbaar meer opleveren dan het kost. SEO is een proces van langere termijn, maar de doelstelling moet helder zijn, zodat een geïnvesteerde Euro meer oplevert dan hij kost.

Jouw eigendom

Wij werken aan het succes van jouw campagne. Daarom heb je altijd inzicht in de resultaten en is de campagne jouw eigendom.

Nergens aan vast

We werken graag met klanten die ook graag met ons werken. Daarom werken we met samenwerkingen die van maand-tot-maand opzegbaar zijn.

Waarom SEO?

Niet vindbaar zijn in Google: de schrik van elke ondernemer. 93% van alle online ervaringen begint namelijk in de zoekmachine. Ben je onvindbaar in de zoekmachineresultaten? Dan laat je dus 93% van je potentiële klanten links liggen.

Geen goed idee, hoor ik je zeggen. Klopt. Want het is simpel: hoe hoger je staat in de zoekresultaten, hoe meer potentiële klanten je op je website krijgt. Gelukkig zijn er SEO-specialisten die jou helpen je positie in de zoekmachines te verbeteren.

Wij zijn een SEO-specialist die staat te popelen om voor je aan de slag te gaan. Er is weinig zo mooi als een lijst met groene cijfertjes en pijltjes naar boven, die aangeeft dat alle pagina’s van je website gestegen zijn in de zoekresultaten. Daar gaan we voor!

Bekijk de resultaten, werkwijze en volledige video’s.

Ga naar de cases

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

In 5 stappen naar meetbaar meer klanten met SEO

We doen geen voorstel zonder dat we weten hoe de website nu presteert. Het kansenonderzoek brengt deze prestaties in kaart zodat we een voorstel op maat kunnen maken. Zo leggen we de basis voor een goede samenwerking en een winstgevende SEO campagne.

Procesflow SEO DoubleSmart

SEO: optimalisatie voor de zoekmachine

In het Nederlands is, in plaats van SEO, zoekmachine optimalisatie een veelgehoorde term. Zoekmachine optimalisatie en SEO (search engine optimization) betekenen hetzelfde.

Goed uitgevoerde SEO zorgt voor gratis verkeer naar je website. Hierin verschilt SEO van SEA: voor SEA betaal je. Je zet dan via Google AdWords een campagne op en adverteert op die manier op verschillende kanalen van Google. Per klik op jouw advertentie kost dit je een bepaald bedrag.

Door met SEO optimalisatie van je website uit te voeren, scoor je zo hoog mogelijk in de gratis zoekresultaten, ook wel de organische zoekresultaten genoemd. Ongeveer 70 à 80% van de zoekers in de zoekmachine klikt namelijk niet op de advertenties, maar slaat die doelbewust over. In de organische zoekresultaten klikt zo’n 30% van de zoekers op het eerste, 15% op het tweede en ongeveer 10% op het derde resultaat.

Wie dus gratis bezoekers op zijn website wil, doet er dus goed aan te investeren in SEO. Dit kan door je SEO zelf op te pakken, maar je kunt er ook voor kiezen een SEO-expert in te schakelen.

Wat doet een SEO-specialist?

SEO klinkt helemaal niet moeilijk.

Je doet een zoekwoordenonderzoek met een van de vele SEO tools, kijkt welke zoekwoorden er populair zijn en past die zoekwoorden zo vaak mogelijk toe op je website. Het is nu slechts een kwestie van tijd voordat jouw website op de nummer 1-positie in Google staat. Toch?

Met alleen SEO content writing aan de hand van zoekwoorden ben je er nog niet. SEO omvat veel meer. Een SEO-expert of SEO-bureau doet meer dan een copywriter en heeft kennis en data van:

  • Doelgroep
  • Customer journey
  • Specifieke markt of niche
  • Zoekgedrag
  • Lees- en scangedrag

Een SEO-specialist verdiept zich in de (be)zoeker: wat wil een zoeker te weten komen met een bepaalde zoekopdracht? Als die zoeker op een zoekresultaat klikt en een websitebezoeker wordt, hoe gedraagt hij zich dan in zijn zoektocht naar het juiste antwoord op zijn zoekvraag?

SEO-expert: kijken door de ogen van de bezoeker

Er komt dus psychologische kennis kijken bij SEO. Een SEO-expert verdiept zich niet enkel in ‘droge kost’ als zoekwoorden, maar ook in data over websitegebruik en in het menselijk brein. Hij stelt zichzelf vragen als:

  • Hoe lezen bezoekers een website?
  • Wat trekt de aandacht, wat valt juist niet op?
  • Hoe beslissen bezoekers of ze overgaan tot een aankoop? Wat hindert hen juist?

Het doel van zoekmachines als Google is om zoekers zo snel en adequaat mogelijk een antwoord te geven op welke zoekvraag dan ook. Google past hiervoor steeds zijn algoritmes aan om zoekers zo goed mogelijk van een antwoord te kunnen voorzien.

De zoeker speelt de hoofdrol voor Google. ‘Wie zoekt, zal vinden’: het motto van Google in 4 woorden.

Het is daarom zaak dat een SEO-specialist hetzelfde kijkt naar websites als Google dat doet. Hiervoor heeft hij verschillende SEO tools tot zijn beschikking, die hem helpen het gedrag van de klant te ontleden.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

Ontmoet de SEO-specialisten

Sjoerd van de Giessen sjoerd-van-de-giessen

Sjoerd van de Giessen

Je mag hem midden in de nacht wakker maken voor een biertje met Bram Krikke. Ook als Bram Krikke er niet bij is, gaat een biertje er trouwens best in, bijvoorbeeld op een Europees terrasje. Sjoerd is (naast chef bier) SEO-specialist bij DoubleSmart en verbetert als geen ander de vindbaarheid van je website.

0182-342062 linkedIn
Remco Zuidbroek Remco Zuidbroek

Remco Zuidbroek

Heeft een hekel aan een bureau vol zooi, maar betrapt zich er steeds op dat hij het minst opgeruimde bureau heeft van het stel. Gelukkig beschikt hij over een flinke portie strategisch inzicht in bedrijfsprocessen, wat hij moeiteloos toepast op zowel zijn bureausituatie als op de online marketingstrategie van klanten.

0182-342062 linkedIn
Mark Anker, Medewerker DoubleSmart Mark Anker, medewerker DoubleSmart

Mark Anker

Heeft een enorme schoenencollectie en maakt dus altijd de blits met de állercoolste sneakers. Mark heeft de neiging zijn telefoon regelmatig te laten vallen. Ook op de werkvloer is hij geen fan van neerwaartse bewegingen: als SEO-specialist zet hij alles op alles om jouw website hoog te laten scoren in Google.

0182-342062 linkedIn

De wensen van Google in dienst van de wensen van de zoeker

Om de wensen van de zoeker centraal te kunnen stellen, zijn volgens Google een aantal zaken van groot belang voor elke website.

Ten eerste moet de techniek van je website op orde zijn. Google hecht bijvoorbeeld waarde aan zaken als een snelle laadtijd, indexeerbaarheid, een duidelijke paginatitel en beschrijvende meta description.

In de tweede plaats is de content van je website een belangrijke factor in hoe Google je website op waarde schat. Duidelijke, goed leesbare content die antwoorden geeft is in de ogen van lezers en dus ook van Google van grote waarde.

Een derde punt van waarde is de autoriteit van een website. Autoriteit bouw je op door middel van linkbuilding. Een sterk backlinkprofiel van relevante, externe websites die naar jouw website verwijzen is één van de pijlers van een goede vindbaarheid in zoekmachines.

Bij DoubleSmart hebben we hier wel kaas van gegeten: voor alle drie de SEO-onderdelen hebben we de juiste SEO-specialist in huis. Deze experts werken nauw samen om je website over de hele breedte te optimaliseren voor de zoekmachines.

Kijken, kijken… en kopen

Een SEO-bureau is er om jou te helpen bovenaan in Google te komen. ‘Bovenaan komen’ is echter niet het uiteindelijke doel. Het daadwerkelijke doel van zoekmachine optimalisatie en van de SEO-expert is om meer klanten te trekken via Google.

Het trekken van meer bezoekers is slechts een stap op weg naar dit doel: zonder bezoekers geen klanten.

SEO en conversie optimalisatie

Zelfs als je website een enorme SEO-boost krijgt en daardoor vele malen meer bezoekers krijgt dan eerst, levert dit je niks op als die bezoekers niet voor conversie zorgen. Je wilt dat mensen niet alleen kijken, maar ook kopen.

Conversie optimalisatie en SEO vormen een goed team.

Stel: je hebt je SEO helemaal op orde. Hierdoor krijg je via de zoekmachines veel bezoekers op je website. Al die bezoekers zorgen alleen niet voor meer conversie. En nu?

Het antwoord is eenvoudig: conversie optimalisatie.

Meer conversie, meer omzet

De term zegt het al: het doel van conversie optimalisatie is om te zorgen dat jouw website niet alleen bezoekers trekt, maar ook tot conversie leidt. Conversie doet zich voor op het moment dat een websitebezoeker contact met je opneemt voor meer informatie, een afspraak met je maakt of een aankoop doet.

Om de conversie op jouw website te optimaliseren, kijk je eerst mee over de schouder van je websitebezoekers.

Via welke weg komen bezoekers je website binnen en op welke pagina komen ze binnen? Als ze via de zoekmachine binnenkomen, welke zoekwoorden hebben hen dan naar jouw website geleid? Hoe klikken ze vervolgens door, of klikken ze gelijk weer weg? Weten ze de weg op je website te vinden, volgen de bezoekers de weg die jij hen wilt laten volgen, oftewel: worden ze klant?

Voldoen aan de verwachtingen van de zoeker

Als je data hebt verzameld over het gedrag van je bezoekers, richt je je aandacht op je website: hoe kan die zo aangepast worden dat hij optimaal aansluit bij de wensen van je bezoekers? Bezoekers hebben bepaalde verwachtingen als ze op een zoekresultaat klikken.

Het is daarom van groot belang dat de verwachting die je met je website in de zoekresultaten wekt, ook aansluit bij je daadwerkelijke pagina. Als dit namelijk niet het geval is, zullen veel bezoekers wegklikken. Veelvuldig wegklikken kan je website doen dalen op de zoekresultatenpagina van zoekmachines. De zoekmachine kan hieruit de conclusie trekken dat de website blijkbaar minder relevant is. En wat wil Google? De zoeker zo goed en zo snel mogelijk antwoord geven op hun zoekvraag. Blijkt uit de data dat je website geen waarde toevoegt? Dan kan dit effecten hebben op de positie in Google.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

VR Expert is expert in virtual reality brillen voor op de zakelijke markt. Met klanten als Rituals, Porsche, PwC en Adidas zijn ze een toonaangevende speler als het gaat over virtual reality of augmented reality. Samen met de klant hebben we bepaald welke termen commerciële waarde hebben. De vindbaarheid op deze termen hebben we verbeterd door een combinatie van linkbuilding en SEO werkzaamheden.

Zoekmachine OptimalisatieZoekmachine optimalisatie

Behaalde resultaten:

 

  • 20+% maandelijkse groei
  • 22% afname van de CPA in Google Ads
  • 75% van de zoektermen in de Google top 3

 

Nieuwsgierig naar de methoden achter deze resultaten? Je vindt ze in de case!

Zoekmachine AdverterenZoekmachine adverteren Zoekmachine OptimalisatieZoekmachine optimalisatie

Van ’t Hof is één van de grootste makelaarskantoren met eigen NVM makelaars, taxateurs en hypotheek adviseurs, in regio Gouda. DoubleSmart is verantwoordelijk voor de begeleiding van de Google Adwords campagnes van Van ’t Hof.

Zoekmachine AdverterenZoekmachine adverteren

SEO en SEA

SEO en SEA kunnen goed samengaan. Zoekmachine adverteren doen we bij DoubleSmart met Google AdWords. Met dit advertentieplatform is het mogelijk op alle kanalen van Google te adverteren. Met SEA boek je snel resultaat, maar dit resultaat valt ook snel weer weg op het moment dat je je campagne stopzet.

SEO is een langduriger proces met een langdurig resultaat: je moet jezelf bewijzen door goede content te hebben die bezoekers echt verder helpt.

Aan goede content ligt een weloverwogen SEO content marketing strategie ten grondslag. Google beloont je voor relevante content door je website hoger in de zoekresultatenlijst te tonen, omdat hij met jouw goede content zoekers aan een antwoord op hun vraag helpt.

SEO uitbesteden aan DoubleSmart

Uit bovenstaande uitleg blijkt wel: SEO is een veelomvattend proces dat uit meer stappen bestaat dan enkel SEO-schrijven.

Voor een gratis kansenonderzoek voor SEO en SEA kun je bij ons terecht! Je SEO uitbesteden wordt zo een goed onderbouwde keuze. Met onze gratis SEO-analyse van jouw website in je hand weet je precies wat wij als SEO-bureau voor je kunnen betekenen.

Wil je graag even weten wie je voor je hebt? Kijk even foto’s op onze over ons-pagina, of verdiep je in onze diensten.

SEO training

Toch graag zelf aan de slag? Volg een SEO training bij DoubleSmart! Onze SEO-specialist is in zijn element als hij je over zijn expertise mag vertellen.

Wil je alles weten over SEO copywriting of SEO linkbuilding, of wil je graag dat de specialist SEO in jip-en-janneketaal aan je uitlegt?

Je bent van harte welkom, de koffie staat klaar! Neem contact met ons op voor meer informatie over onze SEO training.

FAQ

Waarom zou je beginnen aan SEO?

We krijgen ‘m vaak genoeg: de vraag waarom je eigenlijk zou beginnen aan SEO. We noemen dan graag de volgende punten:

  • Hoog rendement: als je je SEO op orde hebt, kun je hiermee een hoog rendement behalen, en ook belangrijk: een stabiel rendement. SEO richt zich erop dat je website voor bezoekers én voor zoekmachines aantrekkelijk is. Doordat iedereen de zoekmachine gebruikt om te vinden wat hij zoekt, vergroot je je bereik aanzienlijk als jouw website hoog in de zoekresultaten verschijnt.
    Wat voorbeelden van de resultaten van een goed uitgedachte SEO-strategie? Hier wat voorbeelden uit onze cases:

    • Voor onze klant Easyplants staat 90% van de zoektermen die we bijhouden, op de eerste pagina van Google.
    • Voor PPT Solutions behaalden we in een jaar een groei van 72% in organisch verkeer.
    • Somfy zag in een jaar een groei van 254% op organische vertoningen.

Sowieso is het ons bestaansrecht om meer op te leveren dan we kosten. Laten we eerlijk zijn: we kosten geen 25 euro per uur, dus je wilt wel dat je je geld aan de SEO-specialist niet voor niets uitgeeft. Gelukkig getuigen veel van onze klanten ervan dat we ook écht meer opleveren dan we kosten. Daar horen ook grote klanten bij die heel wat meer afnemen dan 3 uurtjes, zoals Somfy.

  • Verbeterde gebruikerservaring: Je herkent het vast zelf: als je ergens gemakkelijk je weg kunt vinden, goed antwoord krijgt op je vragen en je gehele customer journey soepel verloopt, ben je een tevreden klant die graag nog eens terugkomt. Zo werkt het in winkels, maar ook online: het gaat erom je klanten vanuit de zoekmachine vol concurrentie een hand te reiken die hen meeneemt naar waar ze naartoe willen. Je optimaliseert dus voor de zoekmachine, maar houdt daarbij altijd in je voorhoofd dat je eigenlijk optimaliseert voor de potentiële klant die achter de zoekmachine kruipt, op zoek naar een specifiek product of een bepaalde dienst. Je weet wie die potentiële klant is: bijvoorbeeld een vrouw van tussen de 40 en 55 jaar met een interesse in sport. Bij SEO draait het erom je doelgroep persoonlijk aan te spreken en zo aan je te binden.
  • Investeren in organische groei: In tegenstelling tot bij SEA zet je met SEO in op resultaat waar je langdurig de vruchten (of eigenlijk: de klanten) van plukt. Door nu te optimaliseren voor de zoekmachine, blijft je website goed geoptimaliseerd en bouw je een stevig fundament op voor je website. Het is wel zaak dit fundament te onderhouden omdat je concurrent en de zoekmachines zich verder ontwikkelen, maar een investering in SEO is in ieder geval nog lange tijd zichtbaar en merkbaar in je websitebezoek en conversies.
  • SEO is een investering, geen kostenpost: Doordat je met SEO-werkzaamheden bouwt aan iets blijvends, is SEO een investering in de toekomst van je website en van je bedrijf. De SEO-werkzaamheden die je nu verricht, blijven staan en hebben volgend jaar ook nog waarde. Sterker nog: als Google gaat inzien dat jouw website goed voorziet in een behoefte die zoekers hebben, bouw je daarmee nog meer credits op en solideer je je posities in de zoekmachines.

Wat is een SEO-specialist en wat doet hij?

Een SEO-specialist is iemand die is gespecialiseerd in het raakvlak tussen hoe Google werkt en hoe mensen zich in de zoekmachine gedragen. Hij heeft er zijn werk van gemaakt om precies zo naar je website te kijken als de zoekmachine dat doet. Hij weet hoe de zoekmachine het graag ziet en is, in oneerbiedige bewoordingen, doorlopend aan websites aan het sleutelen om te zorgen dat ze steeds aan de laatste wensen van de zoekmachines voldoen.

Het gaat echter in essentie niet om wat een zoekmachine als Google zoekt in een website, maar draait uiteindelijk om wat de zoeker zoekt in een website. Het expertisegebied van een SEO-specialist is dan ook niet puur en alleen de algoritmes en wensen van de zoekmachine, maar ook, of juist, de gewoontes en hebbelijkheden van de gebruikers van die zoekmachine.

In de praktijk vult de werkdag van een SEO-specialist zich bijvoorbeeld met:

  • Analyseren van zoekgedrag;
  • Aanpassen van websitecontent;
  • Optimaliseren van META-gegevens van pagina’s;
  • Opbouwen van autoriteit van de website door middel van linkplaatsingen;
  • Optimaliseren van de structuur van een website;
  • Analyseren van de website(s) van concurrenten;
  • Actief zoeken naar mogelijkheden om de website op een SEO-vriendelijke manier uit te bouwen;
  • Et cetera.

Hoe herken je een goede SEO-specialist?

Een goede SEO-specialist kies je zo:

  • Gebruik je gezonde verstand. Een SEO-specialist die je gouden bergen belooft als ‘binnen 3 maanden sta jij met je website voor de zoekterm ‘laptop kopen’ op positie 1’ probeert je binnen te halen met loze beloften. Gebruik je gezonde verstand: grote partijen als bol.com, Coolblue en MediaMarkt, die al jaren dé go-to zijn voor ontelbare klanten en flink investeren in (online) marketing, haal je echt niet even in.
  • Doe wat je normaal doet als je een keuze moet maken. Of je nu een fietsbel of een SEO-specialist zoekt: je aanpak kun je grotendeels hetzelfde houden. Wat heeft vaak de doorslag als je een goede fietsbel zoekt? Denk aan zaken als:
    • Hoe klinkt de fietsbel? Een fietsbel met een eerlijk belgeluid en zonder rare toeterfratsen, dat is wat je in een bel zoekt. Kijk ook naar hoe een SEO-specialist klinkt: hoe stelt hij zich voor? Wat belooft hij en wat belooft hij eerlijkheidshalve niet?
    • Wat zeggen anderen over de fietsbel? Een belangrijk punt dat vrijwel niemand overslaat als ‘ie iets koopt: reviews lezen. Lees reviews van anderen over je SEO-specialist. Mensen die een review schrijven, hebben geen enkele reden om de waarheid te verdraaien. Zie je veel slechte reviews? Dan weet je hoe laat het is. Ook kun je kijken naar awards, partnerships en accreditaties die een SEO-specialist heeft. Werkt de specialist bijvoorbeeld samen met gerenommeerde partijen of heeft hij een prijs gewonnen? Dan zegt dat iets over zijn (gedegen) werkwijze.

Welke resultaten behaalt een SEO-consultant?

Vaak komen klanten bij ons binnen met de vraag: kun je ons bovenaan in Google krijgen? Een SEO-consultant wordt dan ook vaak gezien als iemand die je helpt om te klimmen in de zoekresultaten.

Dat is ook zo. Dat klimmen in de zoekresultaten is echter niet je uiteindelijke doel. Je kunt daar mooi staan, maar het gaat om wat die positie op de eerste pagina van de zoekresultaten je oplevert.

Een SEO-consultant helpt je dus niet alleen om te stijgen in de zoekresultaten, maar vooral om je te helpen aan:

  • Een constante stroom aan gratis websitebezoekers;
  • Meer conversies tegen lagere kosten;
  • Kennis van je markt, waardoor je beter kunt inspelen op wat jouw klant wil.

Wat is het rendement van SEO?

Het rendement van SEO is geen simpel rekensommetje. Het is namelijk afhankelijk van heel wat factoren, bijvoorbeeld:

  • De branche waarin je actief bent;
  • De huidige staat van je website;
  • De website en SEO-werkzaamheden van je concurrenten;
  • De gewildheid van je product of dienst;
  • De investering die je doet.

Om je toch een idee te geven van wat het je kan opleveren om in SEO te investeren: we hebben klanten die al 5 jaar klant zijn en voor het 5e jaar op rij meer dan 20% groeien in websiteverkeer.

Wil je graag een nog beter beeld van wat SEO voor jouw website kan uitrichten? Laat ons dan een gratis kansenonderzoek voor je doen! In het kansenonderzoek buigt een van onze SEO-specialisten zich over je website, houdt deze tegen het licht en vertelt je hoe jij met jouw website SEO kan inzetten voor zo veel mogelijk rendement.

Wanneer is SEO rendabel?

SEO is rendabel als het je meer oplevert dan het je kost. Dat is natuurlijk makkelijk gezegd dan gerealiseerd, want hoe meet je nu of het je meer oplevert? Het antwoord: neem je beslissingen op basis van data.

Bij DoubleSmart werken we altijd op basis van data. Data is waar we steeds weer naar terugkeren voor elke beslissing die we nemen als SEO-specialist. Als SEO-specialist houden we nauwlettend in de gaten:

  • Hoe je aan je bezoekers komt: op welke zoektermen en op welke pagina’s komen ze binnen?
  • Wat je bezoekers op je website doen: waar zijn ze naar op zoek?
  • Hoe lang je bezoekers op je website blijven en op welk punt ze wegklikken: op welke punten kan je website verbetering of verduidelijking gebruiken?
  • Hoe en wanneer converteren je bezoekers: welke elementen op je website halen je bezoekers over tot conversie, welke vormen een struikelblok of een onnodige afleiding?

Bij die bezoekersstromen en gedragingen van je bezoekers horen natuurlijk cijfers. Zo verzamelen we bijvoorbeeld de volgende cijfers:

  • Het aantal conversies dat je uit verschillende kanalen haalt (organisch, ads, social, …);
  • Wat zo’n conversie je nu gemiddeld kost (bijvoorbeeld aan advertentiekosten);
  • De gemiddelde orderwaarde;
  • De omzet per dag/maand/jaar en de percentuele groei in die omzet, en natuurlijk de winst die daarbij hoort.

Al die data geeft ons informatie over de kansen die er zijn voor je website.

Naast die data leggen we nóg meer data over je markt en je concurrentie. Om je markt grondig te analyseren, gebruiken we verschillende slimme SEO-tools.

Vervolgens pakken we onze kennis van online marketing en ervaring met uiteenlopende branches erbij. Zo kunnen we goed inschatten wat de kosten en opbrengsten zouden zijn van de SEO-werkzaamheden waarbij jouw website baat zou hebben. Op deze manier maken we dat onze SEO-werkzaamheden de investering letterlijk meer dan waard zijn.

Wat is technische SEO?

Technische SEO houdt in dat je je bezig gaat houden met de technische aspecten van je website die invloed hebben op je SEO. Er zijn namelijk bepaalde technische aspecten van je website, zeg maar wat zaken ‘onder de motorkap’, die Google helpen om chocola te kunnen maken van je website. Een paar zaken die SEO-specialisten uitvoeren als ze zich met technische SEO bezighouden, zijn bijvoorbeeld:

  • Snelheidsoptimalisatie van je website: Google geeft de voorkeur aan websites met een korte laadtijd en zal deze ook eerder hoger laten ranken.
  • Structured data: structured data is eenvoudig gezegd een speciale ‘taal’ die zoekmachines spreken. Je vertelt de zoekmachine met structured data wat hij precies waar kan vinden. Structured data is eigenlijk een soort bewegwijzering voor zoekmachines. Zo vindt een crawler van de zoekmachine snel zijn weg op je site en labelt hij de inhoud van je website correct, wat helpt om correcte antwoorden te geven op zoekvragen van gebruikers.
  • 404-fouten opsporen en rechtzetten: een 404-pagina is voor de crawler van een zoekmachine hetzelfde als een doodlopende weg waar je niet kunt keren. Door deze fouten op te sporen en een omleidingsroute aan te leggen, help je de crawler van de zoekmachine én de gebruiker van de zoekmachine om niet op doodlopende wegen uit te komen.

Als je de techniek van je website goed structureert en op een duidelijke manier aanbiedt aan de zoekmachines, weten die zoekmachines je website goed op waarde te schatten. Het resultaat? Je maakt meer kans op hogere posities in de zoekresultaten. Dat leidt tot meer verkeer naar je website, meer conversies en uiteindelijk dus meer omzet.

Wat is het belang van copywriting voor SEO?

Wat zoek je als je iets intypt in de Google zoekbalk? Precies: informatie. En aangezien Google zijn gebruikers op hun wenken wil bedienen, is Google altijd op zoek naar informatie, ook over jouw branche, dienst of product.

Informatie kun je op verschillende manieren bieden op je website. Een vorm die op veel websites de boventoon voert, is tekst. Tekst is veelzijdig, relatief gemakkelijk te realiseren en geschikt om uiteenlopende zaken mee uit te leggen of toe te lichten. Tekstpagina’s zijn daarnaast, zeker als ze SEO-proof zijn, goed te indexeren door de crawlers van de zoekmachines.

Dit is waar het belang van copywriting duidelijk blijkt: met goede, inhoudelijke teksten, geschreven door een copywriter die kaas heeft gegeten van SEO, speel je in op de vragen van zoekers. Dit maakt je website aantrekkelijk voor zoekmachines, die altijd geïnteresseerd zijn in goede content die zoekvragen beantwoordt.

Een voorbeeld van het belang van copywriting vind je in de tekst die je nu leest. Deze tekst staat in een FAQ-blok: de koppen bestaan uit vragen met daaronder een antwoord. Die antwoorden zijn tekst die door een copywriter geschreven is, met als doel om zoekvragen te beantwoorden én zo indirect te stijgen in de zoekmachineresultaten.

Geven jullie ook garanties?

Ja en nee.

  • Allereerst: nee, wij geven geen garanties. Als we dat wel deden, zouden we namelijk een grote mond hebben.

Het zit zo: wij weten dat onze resultaten niet alleen van ons afhankelijk zijn. Wij kunnen je prachtige resultaten beloven (‘Binnen 3 maanden op positie 1? Tuurlijk, gaan we regelen!’), maar dan zouden we een vertekend beeld hebben van de (online) wereld. Want wie weet sluit jouw concurrent wel op hetzelfde moment als jij een SEO-expert in de armen die hem precies hetzelfde belooft. Of misschien past Google zijn algoritme drastisch aan. Of wellicht ontdekken andere aanbieders massaal jouw markt. Of je concurrent rolt ineens een steengoed product uit waar je niet omheen kunt, en Google ook niet.

Lang verhaal kort: we beloven je alleen gouden bergen als jij je glazen bol (met volledige gebruikersrechten) aan ons uitleent.

  • Maar: ja, wij geven toch wel garanties. Wij garanderen je namelijk dat we voor jou, net als voor al onze andere klanten, eerlijk werk verrichten, gebaseerd op nauwkeurige analyses en glasheldere data. We spelen dus op safe, en dat wierp altijd en werpt nog steeds zijn vruchten af. Dit zie je bijvoorbeeld in onze cases, of in de lovende reviews die we krijgen van klanten.

Werken jullie met overeenkomsten?

We werken niet met overeenkomsten met een vooraf vastgestelde tijdsduur, maar met maandelijks opzegbare contracten. We zetten in op klanten die bij ons blijven omdat ze tevreden over ons zijn, niet op klanten die met een zuur gezicht hun contract uitzitten. Het enige wat we van je vragen, is het vertrouwen om ons wat tijd te geven om impact te maken voor je. Dit lukt ons vrijwel altijd binnen een paar maanden.

Die opzegbare contracten hebben nog een duidelijk voordeel: ze zorgen ervoor dat wij niet achterover gaan leunen, maar ons steeds onvermoeibaar inzetten om de targets te halen die we samen met jou hebben gesteld. Er is immers niemand zo dom om bij een online marketing bureau te blijven hangen dat meer kost dan het oplevert.

We zeggen er graag nog even bij dat onze targets geen garanties zijn, maar als we er het verleden er even op naslaan, blijkt wel dat targets halen een terugkerend thema is. Dit komt doordat we in de afgelopen jaren hebben geleerd om goede prognoses te maken: dankzij onze ervaring en kennis kunnen we goed voorspellen hoeveel tijd en geld iets kost en wat de impact is van onze werkzaamheden.

Als je benieuwd bent naar wat we voor jou kunnen betekenen, pak dan gerust even de telefoon en bel een van onze SEO-specialisten.

Gratis Kansenonderzoek

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

DoubleWeb: Onze partner in techniek

Technische verbeteringen aan de website worden uitgevoerd door DoubleWeb, ons zusterbedrijf. Met DoubleWeb heeft u technische specialisten binnen handbereik. Ga naar de website

Close