Marketing moet meetbaar meer opleveren dan het kost. SEO is een proces van langere termijn, maar de doelstelling moet helder zijn, zodat een geïnvesteerde Euro meer oplevert dan hij kost.
Wij werken aan het succes van jouw campagne. Daarom heb je altijd inzicht in de resultaten en is de campagne jouw eigendom.
We werken graag met klanten die ook graag met ons werken. Daarom werken we met samenwerkingen die van maand-tot-maand opzegbaar zijn.
Niet vindbaar zijn in Google: de schrik van elke ondernemer. 93% van alle online ervaringen begint namelijk in de zoekmachine. Ben je onvindbaar in de zoekmachineresultaten? Dan laat je dus 93% van je potentiële klanten links liggen.
Geen goed idee, hoor ik je zeggen. Klopt. Want het is simpel: hoe hoger je staat in de zoekresultaten, hoe meer potentiële klanten je op je website krijgt. Gelukkig zijn er SEO-specialisten die jou helpen je positie in de zoekmachines te verbeteren.
Wij zijn een SEO-specialist die staat te popelen om voor je aan de slag te gaan. Er is weinig zo mooi als een lijst met groene cijfertjes en pijltjes naar boven, die aangeeft dat alle pagina’s van je website gestegen zijn in de zoekresultaten. Daar gaan we voor!
We doen geen voorstel zonder dat we weten hoe de website nu presteert. Het kansenonderzoek brengt deze prestaties in kaart zodat we een voorstel op maat kunnen maken. Zo leggen we de basis voor een goede samenwerking en een winstgevende SEO campagne.
In het Nederlands is, in plaats van SEO, zoekmachine optimalisatie een veelgehoorde term. Zoekmachine optimalisatie en SEO (search engine optimization) betekenen hetzelfde.
Goed uitgevoerde SEO zorgt voor gratis verkeer naar je website. Hierin verschilt SEO van SEA: voor SEA betaal je. Je zet dan via Google AdWords een campagne op en adverteert op die manier op verschillende kanalen van Google. Per klik op jouw advertentie kost dit je een bepaald bedrag.
Door met SEO optimalisatie van je website uit te voeren, scoor je zo hoog mogelijk in de gratis zoekresultaten, ook wel de organische zoekresultaten genoemd. Ongeveer 70 à 80% van de zoekers in de zoekmachine klikt namelijk niet op de advertenties, maar slaat die doelbewust over. In de organische zoekresultaten klikt zo’n 30% van de zoekers op het eerste, 15% op het tweede en ongeveer 10% op het derde resultaat.
Wie dus gratis bezoekers op zijn website wil, doet er dus goed aan te investeren in SEO. Dit kan door je SEO zelf op te pakken, maar je kunt er ook voor kiezen een SEO-expert in te schakelen.
SEO klinkt helemaal niet moeilijk.
Je doet een zoekwoordenonderzoek met een van de vele SEO tools, kijkt welke zoekwoorden er populair zijn en past die zoekwoorden zo vaak mogelijk toe op je website. Het is nu slechts een kwestie van tijd voordat jouw website op de nummer 1-positie in Google staat. Toch?
Met alleen SEO content writing aan de hand van zoekwoorden ben je er nog niet. SEO omvat veel meer. Een SEO-expert of SEO-bureau doet meer dan een copywriter en heeft kennis en data van:
Een SEO-specialist verdiept zich in de (be)zoeker: wat wil een zoeker te weten komen met een bepaalde zoekopdracht? Als die zoeker op een zoekresultaat klikt en een websitebezoeker wordt, hoe gedraagt hij zich dan in zijn zoektocht naar het juiste antwoord op zijn zoekvraag?
Er komt dus psychologische kennis kijken bij SEO. Een SEO-expert verdiept zich niet enkel in ‘droge kost’ als zoekwoorden, maar ook in data over websitegebruik en in het menselijk brein. Hij stelt zichzelf vragen als:
Het doel van zoekmachines als Google is om zoekers zo snel en adequaat mogelijk een antwoord te geven op welke zoekvraag dan ook. Google past hiervoor steeds zijn algoritmes aan om zoekers zo goed mogelijk van een antwoord te kunnen voorzien.
De zoeker speelt de hoofdrol voor Google. ‘Wie zoekt, zal vinden’: het motto van Google in 4 woorden.
Het is daarom zaak dat een SEO-specialist hetzelfde kijkt naar websites als Google dat doet. Hiervoor heeft hij verschillende SEO tools tot zijn beschikking, die hem helpen het gedrag van de klant te ontleden.
Om de wensen van de zoeker centraal te kunnen stellen, zijn volgens Google een aantal zaken van groot belang voor elke website.
Ten eerste moet de techniek van je website op orde zijn. Google hecht bijvoorbeeld waarde aan zaken als een snelle laadtijd, indexeerbaarheid, een duidelijke paginatitel en beschrijvende meta description.
In de tweede plaats is de content van je website een belangrijke factor in hoe Google je website op waarde schat. Duidelijke, goed leesbare content die antwoorden geeft is in de ogen van lezers en dus ook van Google van grote waarde.
Een derde punt van waarde is de autoriteit van een website. Autoriteit bouw je op door middel van linkbuilding. Een sterk backlinkprofiel van relevante, externe websites die naar jouw website verwijzen is één van de pijlers van een goede vindbaarheid in zoekmachines.
Bij DoubleSmart hebben we hier wel kaas van gegeten: voor alle drie de SEO-onderdelen hebben we de juiste SEO-specialist in huis. Deze experts werken nauw samen om je website over de hele breedte te optimaliseren voor de zoekmachines.
Een SEO-bureau is er om jou te helpen bovenaan in Google te komen. ‘Bovenaan komen’ is echter niet het uiteindelijke doel. Het daadwerkelijke doel van zoekmachine optimalisatie en van de SEO-expert is om meer klanten te trekken via Google.
Het trekken van meer bezoekers is slechts een stap op weg naar dit doel: zonder bezoekers geen klanten.
Zelfs als je website een enorme SEO-boost krijgt en daardoor vele malen meer bezoekers krijgt dan eerst, levert dit je niks op als die bezoekers niet voor conversie zorgen. Je wilt dat mensen niet alleen kijken, maar ook kopen.
Conversie optimalisatie en SEO vormen een goed team.
Stel: je hebt je SEO helemaal op orde. Hierdoor krijg je via de zoekmachines veel bezoekers op je website. Al die bezoekers zorgen alleen niet voor meer conversie. En nu?
Het antwoord is eenvoudig: conversie optimalisatie.
De term zegt het al: het doel van conversie optimalisatie is om te zorgen dat jouw website niet alleen bezoekers trekt, maar ook tot conversie leidt. Conversie doet zich voor op het moment dat een websitebezoeker contact met je opneemt voor meer informatie, een afspraak met je maakt of een aankoop doet.
Om de conversie op jouw website te optimaliseren, kijk je eerst mee over de schouder van je websitebezoekers.
Via welke weg komen bezoekers je website binnen en op welke pagina komen ze binnen? Als ze via de zoekmachine binnenkomen, welke zoekwoorden hebben hen dan naar jouw website geleid? Hoe klikken ze vervolgens door, of klikken ze gelijk weer weg? Weten ze de weg op je website te vinden, volgen de bezoekers de weg die jij hen wilt laten volgen, oftewel: worden ze klant?
Als je data hebt verzameld over het gedrag van je bezoekers, richt je je aandacht op je website: hoe kan die zo aangepast worden dat hij optimaal aansluit bij de wensen van je bezoekers? Bezoekers hebben bepaalde verwachtingen als ze op een zoekresultaat klikken.
Het is daarom van groot belang dat de verwachting die je met je website in de zoekresultaten wekt, ook aansluit bij je daadwerkelijke pagina. Als dit namelijk niet het geval is, zullen veel bezoekers wegklikken. Veelvuldig wegklikken kan je website doen dalen op de zoekresultatenpagina van zoekmachines. De zoekmachine kan hieruit de conclusie trekken dat de website blijkbaar minder relevant is. En wat wil Google? De zoeker zo goed en zo snel mogelijk antwoord geven op hun zoekvraag. Blijkt uit de data dat je website geen waarde toevoegt? Dan kan dit effecten hebben op de positie in Google.
SEO en SEA kunnen goed samengaan. Zoekmachine adverteren doen we bij DoubleSmart met Google AdWords. Met dit advertentieplatform is het mogelijk op alle kanalen van Google te adverteren. Met SEA boek je snel resultaat, maar dit resultaat valt ook snel weer weg op het moment dat je je campagne stopzet.
SEO is een langduriger proces met een langdurig resultaat: je moet jezelf bewijzen door goede content te hebben die bezoekers echt verder helpt.
Aan goede content ligt een weloverwogen SEO content marketing strategie ten grondslag. Google beloont je voor relevante content door je website hoger in de zoekresultatenlijst te tonen, omdat hij met jouw goede content zoekers aan een antwoord op hun vraag helpt.
Uit bovenstaande uitleg blijkt wel: SEO is een veelomvattend proces dat uit meer stappen bestaat dan enkel SEO-schrijven.
Voor een gratis kansenonderzoek voor SEO en SEA kun je bij ons terecht! Je SEO uitbesteden wordt zo een goed onderbouwde keuze. Met onze gratis SEO analyse van jouw website in je hand weet je precies wat wij als SEO-bureau voor je kunnen betekenen.
Wil je graag even weten wie je voor je hebt? Kijk even foto’s op onze over ons-pagina, of verdiep je in onze diensten.
Toch graag zelf aan de slag? Volg een SEO training bij DoubleSmart! Onze SEO-specialist is in zijn element als hij je over zijn expertise mag vertellen.
Wil je alles weten over SEO copywriting of SEO linkbuilding, of wil je graag dat de specialist SEO in jip-en-janneketaal aan je uitlegt?
Je bent van harte welkom, de koffie staat klaar! Neem contact met ons op voor meer informatie over onze SEO training.
We krijgen ‘m vaak genoeg: de vraag waarom je eigenlijk zou beginnen aan SEO. We noemen dan graag de volgende punten:
Sowieso is het ons bestaansrecht om meer op te leveren dan we kosten. Laten we eerlijk zijn: we kosten geen 25 euro per uur, dus je wilt wel dat je je geld aan de SEO-specialist niet voor niets uitgeeft. Gelukkig getuigen veel van onze klanten ervan dat we ook écht meer opleveren dan we kosten. Daar horen ook grote klanten bij die heel wat meer afnemen dan 3 uurtjes, zoals Somfy.
Een SEO-specialist is iemand die is gespecialiseerd in het raakvlak tussen hoe Google werkt en hoe mensen zich in de zoekmachine gedragen. Hij heeft er zijn werk van gemaakt om precies zo naar je website te kijken als de zoekmachine dat doet. Hij weet hoe de zoekmachine het graag ziet en is, in oneerbiedige bewoordingen, doorlopend aan websites aan het sleutelen om te zorgen dat ze steeds aan de laatste wensen van de zoekmachines voldoen.
Het gaat echter in essentie niet om wat een zoekmachine als Google zoekt in een website, maar draait uiteindelijk om wat de zoeker zoekt in een website. Het expertisegebied van een SEO-specialist is dan ook niet puur en alleen de algoritmes en wensen van de zoekmachine, maar ook, of juist, de gewoontes en hebbelijkheden van de gebruikers van die zoekmachine.
In de praktijk vult de werkdag van een SEO-specialist zich bijvoorbeeld met:
Een goede SEO-specialist kies je zo:
Vaak komen klanten bij ons binnen met de vraag: kun je ons bovenaan in Google krijgen? Een SEO-consultant wordt dan ook vaak gezien als iemand die je helpt om te klimmen in de zoekresultaten.
Dat is ook zo. Dat klimmen in de zoekresultaten is echter niet je uiteindelijke doel. Je kunt daar mooi staan, maar het gaat om wat die positie op de eerste pagina van de zoekresultaten je oplevert.
Een SEO-consultant helpt je dus niet alleen om te stijgen in de zoekresultaten, maar vooral om je te helpen aan:
Het rendement van SEO is geen simpel rekensommetje. Het is namelijk afhankelijk van heel wat factoren, bijvoorbeeld:
Om je toch een idee te geven van wat het je kan opleveren om in SEO te investeren: we hebben klanten die al 5 jaar klant zijn en voor het 5e jaar op rij meer dan 20% groeien in websiteverkeer.
Wil je graag een nog beter beeld van wat SEO voor jouw website kan uitrichten? Laat ons dan een gratis kansenonderzoek voor je doen! In het kansenonderzoek buigt een van onze SEO-specialisten zich over je website, houdt deze tegen het licht en vertelt je hoe jij met jouw website SEO kan inzetten voor zo veel mogelijk rendement.
SEO is rendabel als het je meer oplevert dan het je kost. Dat is natuurlijk makkelijk gezegd dan gerealiseerd, want hoe meet je nu of het je meer oplevert? Het antwoord: neem je beslissingen op basis van data.
Bij DoubleSmart werken we altijd op basis van data. Data is waar we steeds weer naar terugkeren voor elke beslissing die we nemen als SEO-specialist. Als SEO-specialist houden we nauwlettend in de gaten:
Bij die bezoekersstromen en gedragingen van je bezoekers horen natuurlijk cijfers. Zo verzamelen we bijvoorbeeld de volgende cijfers:
Al die data geeft ons informatie over de kansen die er zijn voor je website.
Naast die data leggen we nóg meer data over je markt en je concurrentie. Om je markt grondig te analyseren, gebruiken we verschillende slimme SEO-tools.
Vervolgens pakken we onze kennis van online marketing en ervaring met uiteenlopende branches erbij. Zo kunnen we goed inschatten wat de kosten en opbrengsten zouden zijn van de SEO-werkzaamheden waarbij jouw website baat zou hebben. Op deze manier maken we dat onze SEO-werkzaamheden de investering letterlijk meer dan waard zijn.
Technische SEO houdt in dat je je bezig gaat houden met de technische aspecten van je website die invloed hebben op je SEO. Er zijn namelijk bepaalde technische aspecten van je website, zeg maar wat zaken ‘onder de motorkap’, die Google helpen om chocola te kunnen maken van je website. Een paar zaken die SEO-specialisten uitvoeren als ze zich met technische SEO bezighouden, zijn bijvoorbeeld:
Als je de techniek van je website goed structureert en op een duidelijke manier aanbiedt aan de zoekmachines, weten die zoekmachines je website goed op waarde te schatten. Het resultaat? Je maakt meer kans op hogere posities in de zoekresultaten. Dat leidt tot meer verkeer naar je website, meer conversies en uiteindelijk dus meer omzet.
Wat zoek je als je iets intypt in de Google zoekbalk? Precies: informatie. En aangezien Google zijn gebruikers op hun wenken wil bedienen, is Google altijd op zoek naar informatie, ook over jouw branche, dienst of product.
Informatie kun je op verschillende manieren bieden op je website. Een vorm die op veel websites de boventoon voert, is tekst. Tekst is veelzijdig, relatief gemakkelijk te realiseren en geschikt om uiteenlopende zaken mee uit te leggen of toe te lichten. Tekstpagina’s zijn daarnaast, zeker als ze SEO-proof zijn, goed te indexeren door de crawlers van de zoekmachines.
Dit is waar het belang van copywriting duidelijk blijkt: met goede, inhoudelijke teksten, geschreven door een copywriter die kaas heeft gegeten van SEO, speel je in op de vragen van zoekers. Dit maakt je website aantrekkelijk voor zoekmachines, die altijd geïnteresseerd zijn in goede content die zoekvragen beantwoordt.
Een voorbeeld van het belang van copywriting vind je in de tekst die je nu leest. Deze tekst staat in een FAQ-blok: de koppen bestaan uit vragen met daaronder een antwoord. Die antwoorden zijn tekst die door een copywriter geschreven is, met als doel om zoekvragen te beantwoorden én zo indirect te stijgen in de zoekmachineresultaten.
Ja en nee.
Het zit zo: wij weten dat onze resultaten niet alleen van ons afhankelijk zijn. Wij kunnen je prachtige resultaten beloven (‘Binnen 3 maanden op positie 1? Tuurlijk, gaan we regelen!’), maar dan zouden we een vertekend beeld hebben van de (online) wereld. Want wie weet sluit jouw concurrent wel op hetzelfde moment als jij een SEO-expert in de armen die hem precies hetzelfde belooft. Of misschien past Google zijn algoritme drastisch aan. Of wellicht ontdekken andere aanbieders massaal jouw markt. Of je concurrent rolt ineens een steengoed product uit waar je niet omheen kunt, en Google ook niet.
Lang verhaal kort: we beloven je alleen gouden bergen als jij je glazen bol (met volledige gebruikersrechten) aan ons uitleent.
We werken niet met overeenkomsten met een vooraf vastgestelde tijdsduur, maar met maandelijks opzegbare contracten. We zetten in op klanten die bij ons blijven omdat ze tevreden over ons zijn, niet op klanten die met een zuur gezicht hun contract uitzitten. Het enige wat we van je vragen, is het vertrouwen om ons wat tijd te geven om impact te maken voor je. Dit lukt ons vrijwel altijd binnen een paar maanden.
Die opzegbare contracten hebben nog een duidelijk voordeel: ze zorgen ervoor dat wij niet achterover gaan leunen, maar ons steeds onvermoeibaar inzetten om de targets te halen die we samen met jou hebben gesteld. Er is immers niemand zo dom om bij een online marketing bureau te blijven hangen dat meer kost dan het oplevert.
We zeggen er graag nog even bij dat onze targets geen garanties zijn, maar als we er het verleden er even op naslaan, blijkt wel dat targets halen een terugkerend thema is. Dit komt doordat we in de afgelopen jaren hebben geleerd om goede prognoses te maken: dankzij onze ervaring en kennis kunnen we goed voorspellen hoeveel tijd en geld iets kost en wat de impact is van onze werkzaamheden.
Als je benieuwd bent naar wat we voor jou kunnen betekenen, pak dan gerust even de telefoon en bel een van onze SEO-specialisten.
De jongens van DoubleSmart weten waar ze het over hebben. Ze helpen Stimulansz om beter gevonden te worden in Google, door middel van SEA-campagnes en een uitgebreid SEO-traject. Ook beantwoorden ze al onze vragen over online marketing en geven waar nodig advies. Een hele fijne samenwerking!
Zeer goed tevreden! Vanaf begin dit jaar zijn wij overstapt met onze internet marketing naar DoubleSmart. Vanaf het eerste contact viel de professionaliteit van dit team op. De bedoeling was dat wij alleen met Adwords zouden overstappen. Na overleg over onze vorige strategie heeft DoubleSmart voor ons een nieuwe strategie bedacht voor meerdere kanalen. Dit heeft nu tot gevolg dat wij veel beter scoren met zowel SEO, SEA en social media. Door de investering in DoubleSmart besparen wij nu maandelijks advertentiebudget terwijl de resultaten stijgen.
Tony Bergsma – Vanuit Ubisoft zijn we erg tevreden met de samenwerking. Op alle facetten scoort het bedrijf erg hoog. Resultaat, service, communicatie etc.
Waar we in het verleden met andere bedrijven werkten om ons bij dit soort zaken te ondersteunen, werden we bij DoubleSmart/Doubleweb met regelmaat aangenaam verrast dat veel van onze wensen, die vaak net een stapje verder gaan dan een standaardoplossing, uitvoerbaar waren en dat ook nog tegen een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Met name de open houding, wat je in de marketing weinig tegen komt, maakt dat het communiceren erg prettig is, ze denken mee en komen met oplossingen. De service is meer dan uitstekend.
Kiezen voor Doublesmart/Doubleweb is samenwerken 2.0.