Meetbare resultaten

We beloven geen gouden bergen, maar zeggen gewoon waar het op staat. Wat iedere geïnvesteerde euro je oplevert? En of Google Ads je winst daadwerkelijk vergroot? Alle belangrijke resultaten zijn 24/7 voor jou toegankelijk in het dashboard.


Jouw euro is onze euro

Op de achtergrond wat aanrommelen en om de feiten heen draaien? Daar zijn wij allergisch voor. Wij voelen ons verantwoordelijk álles uit jouw budget te halen. Een superwinstgevende Google Ads-campagne het web op vuren: daarvoor maken we ons hard.


Een holistische aanpak

Met alleen Google Ads bereik je niet het hoogst haalbare resultaat. Google Ads efficiënt laten samenwerken met andere kanalen is hierbij belangrijk. Bij ons vind je alle specialisten onder één dak en je krijgt een overkoepelende, holistische strategie voor al jouw online marketing.

Op korte termijn resultaat met een Ads-specialist van DoubleSmart

Snel, maar wel duurzaam meer omzet voor jouw bedrijf: dat wil je. Jij wil kwalitatieve leads binnenhalen, conversies verhogen én bovenal: winst maken. Onze Ads-specialisten snappen als geen ander dat winst iets anders is dan omzet en denken op strategisch niveau met je mee.

Zij zijn van die personen die de advertentiewereld van Google op hun duimpje kennen. Die op de hoogte zijn van de allerlaatste ontwikkelingen en die precies weten wat er in welke fase van de klantreis nodig is om bezoekers te overtuigen en verder te helpen.

Kortom: wij laten jouw bedrijf op een gezonde manier groeien met vlijmscherpe advertenties en een significant betere configuratie dan jouw gemiddelde concurrent.

Een betere configuratie? Ja, dat kan dus betekenen dat we het algoritme van Google nog beter in jouw voordeel laten werken. Dit doen we bijvoorbeeld door offline conversiemetingen in te stellen, margegevens te gebruiken om een betere set up te creëren of retourdata terug te schieten om beter inzicht te hebben welke producten daadwerkelijk goed presteren. Alles om de concurrentie net een stapje voor te kunnen zijn.

Wat klanten zeggen

Hans van der Linden

13-11-2019

Inmiddels hebben we meerdere Adwords, Shopping, Display en Social campagnes ondergebracht bij DoubleSmart. Je bent geen nummer maar een klant die de persoonlijke aandacht krijgt die je verwacht. Er wordt geluisterd naar wensen en maatwerk is geen enkel probleem. Duidelijke communicatie en heldere rapportages. Een absolute aanrader!

Frank Boon

29-06-2020

DoubleSmart heeft me perfect geholpen om inzichtelijk te krijgen waar mijn grootste winst zit in online aanwezigheid. Geweldig hoe ze de tijd nemen, overal voor je induiken en met concrete voorstellen komen. Op basis van hun voorstel ben ik druk bezig om mijn Google aanwezigheid flink te verhogen. Goud waard!

Jochem Jacobs

03-08-2023
Stuk voor stuk betrokken medewerkers die daadwerkelijk verantwoordelijkheid nemen voor jouw resultaten. Denken ook graag verder mee dan de verantwoordelijkheid. Daarbij ook nog eens prettig in omgang.

Anne Remmert

20-01-2024

Sterke partij op expertise en analyse. Prettig om mee samen te werken: van onboarding tot strategie. Komt afspraken na, levert, sterk in opvolging en denkt mee. Experts in hun vak en resultaat gericht.

Google Ads bij DoubleSmart

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-

Hoe werkt Google Ads?

Google Ads is een platform waarmee je adverteert op alle kanalen van Google. Je plaatst bijvoorbeeld Google Search-advertenties in de zoekresultaten van Google, Shopping-advertenties in de shopping-resultaten van Google, video-advertenties op platformen zoals YouTube en display-advertenties op websites zoals Nu.nl.

Zoals je ziet: Google Ads heeft een groot bereik. En hiermee adverteren is dus een laagdrempelige manier om goed zichtbaar te zijn bij jouw doelgroep. Ga maar eens na: hoe vaak googel je even iets, check je je Gmail of kijk je een video op YouTube? Zo vaak als jij dat doet, doen jouw potentiële klanten dat ook. En zo veel mogelijkheden heb jij dus om hen te bereiken.

Het leuke is: Google Ads kost je pas geld als iemand op jouw advertentie klikt. Hoeveel? Dat wordt bepaald aan de hand van de concurrentie, het zoekvolume en de kwaliteit van je advertentie.

Dit zogenoemde cost-per-clicksysteem (CPC) is voor jou als marketingmanager of ondernemer superinteressant. Iedere klik brengt je een stuk dichter bij een conversie en de kans dat je de gemaakte kosten dubbel en dwars terugverdient is relatief groot.

Wat doet een Google Ads specialist?

Ben je marketingmanager of ondernemer, dan vliegen de marketingtermen je ongetwijfeld regelmatig om de oren. En helemaal vreemd in deze wereld ben je dan ook niet. Maar zélf succesvolle Google Ads-campagnes draaien, dat is dan wel weer een vak apart. Dát is waar een Google Ads specialist om de hoek komt kijken.

Noem je jezelf een Ads specialist bij DoubleSmart, dan kun je alle functies en instellingen van dit platform dromen. En zelfs nog veel meer dan dat. Ook houden we ons bijvoorbeeld bezig met dataconfiguratie, zodat we Google voorzien van de meest accurate data. En met conversieoptimalisatie, zodat bezoekers beter converteren en we meer rendement behalen uit de bezoekers.

Kortom: wij weten precies wat er nodig is om te gaan voor de absolute winst. Kwalitatieve leads en meer klanten binnenhalen is de dagelijkse gang van zaken. En we weten het advertentiebudget zó in te zetten, dat je zelfs het onderste minuscule druppeltje uit de kan haalt.

De werkzaamheden van onze Google Ads-specialisten

Hoe die mooie woorden zich concreet uiten in de praktijk? Onderstaande taken nemen wij op ons voor al meer dan 150 klanten:

  • Google Ads-algoritmes voorzien van accurate en relevante data;
  • Google Ads-campagnes opzetten (Google Search, display, shopping, video, Performance Max en Demand Gen);
  • Testen, experimenteren en optimaliseren van campagnes;
  • Data-analyses uitvoeren en datatracking;
  • Focus en structuur aanbrengen;
  • Samenwerking opzoeken met andere kanalen;
  • Breder kijken naar KPI’s per campagne en kanaal;
  • Advies geven over en aanbevelingen doen voor de website;
  • Rapporteren over behaalde resultaten.

Waarom zou je een Google Ads specialist inschakelen?

Een Google Ads specialist inschakelen? Dan profiteer je van voordelen als:

  • Meer rendement uit je campagnes. Een Ads specialist weet precies hoe je jouw advertentiebudget het meest efficiënt besteedt.
  • Een betere zichtbaarheid bij jouw doelgroep. Je komt niet zomaar bovenaan in Google met je advertentie. Een specialist voorziet het systeem van de juiste data om het algoritme van Google in je voordeel te laten werken.
  • Advies op strategisch niveau. Een Ads-specialist van DoubleSmart is méér dan iemand die het uitvoerende werk van jou uit handen neemt. Aan ons heb je een partner die je adviseert op strategisch niveau.

Google Ads: expertise van DoubleSmart 

Onze kennis van Google Ads is er niet van de ene op de andere dag ingepompt. Hier gaat jarenlange ervaring en studie aan vooraf. Samen met onze kennis, maakte DoubleSmart als bedrijf ook een flinke groei door.

Van twee bureaus in een slaapkamer naar een grote kantoorruimte met meer dan 45 slimme onlinemarketingkoppen: in zo’n 10 jaar tijd wisten we een team van gepassioneerde specialisten op te bouwen.

Wie zijn onze Google Ads-klanten?

Onze Google Ads-specialisten.

SEA- en CRO-specialist
SEA-specialist
SEA-specialist
SEA-specialist

Een Google Ads specialist haalt maximaal rendement uit jouw campagnes

Onze slimme SEA-koppen maken er een sport van iedere dag iets bij te leren. Dat vinden we leuk én zo kunnen we het allerbeste resultaat neerzetten voor onze klanten. Is er een update van Google? Of nieuwe ontwikkelingen, zoals Demand Gen-campagnes? Wij zijn er als de kippen bij. We voelen ons immers verantwoordelijk om álles uit jouw budget te halen. En door de nieuwe technieken altijd direct toe te eigenen, kunnen we dat waarmaken.

Hierbij hoort ook: een ijzersterk samenspel met andere onlinemarketingdiensten. Besteed je ook je SEO, social media marketing en/of conversieoptimalisatie aan ons uit? Je weet zeker dat je profiteert van een perfect uitgekiende strategie. Alle diensten versterken elkaar.

We verbeteren bijvoorbeeld jouw SEO-landingspagina’s, herschrijven content en voeren A/B-testen uit met verschillende pagina’s. Door meerdere diensten af te nemen en al jouw online activiteiten naadloos op elkaar af te stemmen, behaal je maximaal resultaat op een zo efficiënt mogelijke wijze.

Waarop letten onze Google Ads-specialisten bij het optimaliseren van campagnes?

Op welke elementen onze Google Ads-specialisten dan precies letten, bij het opzetten en optimaliseren van een campagne? Dat splitsen we op in drie pijlers: winst, data en relevantie. 

Winst

Jij wil winst genereren met jouw Google Ads-campagne en dat is dan ook waar wij continu op sturen. Klinkt op het eerste ogenblik misschien logisch, maar dat is het niet per se.  

Bedenk je maar eens: veel ondernemers zijn zo gefocust op omzet, dat ze de winstdoelstelling uit het oog verliezen. Jouw Google Ads-activiteiten richten op hoog geprijsde producten en daar ook nog eens conversies uit genereren is natuurlijk super. Maar zet je juist in op jouw laag geprijsde producten, dan heb je misschien wel een stuk minder budget nodig om dezelfde – of zelfs een hogere – brutomarge te behalen.  

Dát is precies waar onze Google Ads-specialisten zich mee bezighouden. Wij zoeken tot op de bodem uit hoe je jouw budget zó kunt inzetten, dat je je winst maximaliseert en zelfs laat groeien. Niet alleen snappen we op welke producten of diensten je het best kunt sturen. Ook weten we wat er nodig is om de betreffende campagne zo winstgevend mogelijk in te richten. 

Data

Bijvoorbeeld een belangrijk element van het zo winstgevend mogelijk maken van jouw campagne: Google voorzien van de juiste data. Oftewel: díé bedrijfsgegevens blootgeven, die jou laten profiteren van een absoluut concurrentievoordeel. 

Hoe dat precies zit? Google werkt tegenwoordig steeds meer op basis van algoritme. En welke advertenties getoond worden aan welke gebruikers, dat is dus sterk afhankelijk van de input die Google krijgt van adverteerders.  

Een Google Ads-specialist van DoubleSmart snapt exact hoe dat algoritme in elkaar steekt. En welke data écht relevant is en hoe je het algoritme in jouw voordeel laat werken, dat weten wij maar al te goed. Zo voorzien we Google bijvoorbeeld niet alleen van omzetgegevens. Ook verstrekken we onder meer margegevens, retourdata, scoringsgegevens van een offerte en de variabele kosten per product. 

Kortom: we geven Google exact de informatie die nodig is om jouw advertenties in beeld te brengen bij je doelgroep. Én bovenal: om voor te blijven op je concurrenten. 

Relevantie

Tot slot een belangrijk aandachtspunt bij het opzetten en optimaliseren van een Google Ads-campagne: relevantie. Dat een advertentie of extensie relevant moet zijn, dat spreekt natuurlijk voor zich. Maar bij DoubleSmart weten we: relevantie is veel breder dan dat.    

Het gaat erom dat je relevant bent in de gehele klantreis; van begin tot eind. Dat je inspeelt op de behoefte die jouw klant op dat specifieke moment heeft. En dat je dé oplossing biedt voor het probleem waar hij/zij juist dan tegenaan loopt.  

Hoe we er dan precies voor zorgen dat je relevant bent gedurende de gehele klantreis? Voornamelijk door diverse expertises naadloos op elkaar af te stemmen. Onze Google Ads-specialisten hebben bijvoorbeeld ook een rijke kennis van conversieoptimalisatie, waardoor óók je website relevant wordt ingericht. En als je wil, schakel je onze SEO- en/of social ads-experts in om eveneens op die kanalen en in die customer journey-fases perfect in te spelen op de behoefte van de klant.   

Jouw weg naar succes: de tijdlijn

Jij neemt contact met ons op en een dag later schuiven we een voorstel onder je neus? Nee, dat is niet hoe het werkt. En dat is goed nieuws. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat je het allerbeste resultaat bereikt als de basis tot in de puntjes klopt. Oftewel: als je precies weet hoe je website nu presteert, waar ultieme kansen liggen en hoe we die optimaal kunnen benutten. Vóórdat we bakken extra omzet voor je gaan realiseren, nemen we dus eerst de tijd en moeite om de situatie in kaart te brengen.

Dit is waarom je voor DoubleSmart kiest

Ben je verwoed op zoek naar goede redenen om voor DoubleSmart te kiezen als SEA-bureau? We hebben een aantal argumenten voor je op een rij gezet. 

Voordelen van DoubleSmart

We gaan voor resultaat! Dit is vast niet het eerste marketingbureau dat je dit hoort roepen. Waar het verschil hem in zit? We helpen je je doelstelling periodiek ambitieuzer (maar wél realistisch) te maken, zodat het resultaat continu beter wordt. Doelstelling behaald? Super, dan kunnen we de inzichten gebruiken voor een nieuw doel!
Om die resultaten daadwerkelijk te verbeteren, gaan we periodiek met elkaar om de tafel om jouw bedrijfsdoelstellingen en strategie uitvoerig te bespreken. We zien onszelf als strategisch partner en zien het als onze missie jouw ambities waar te maken.
Een samenwerking met DoubleSmart is flexibel. Wij steken onze energie graag in klanten die het écht leuk vinden om met ons te werken. En die nog liever vandaag dan morgen die superwinstgevende Ads-campagne het web op slingeren. Bij ons zit je daarom nergens aan vast. Klikt het niet, dan zijn we beter af zonder elkaar.
Eigenaarschap is één van onze kernwaarden. Zien we een kans voor jouw bedrijf, dan schrijven we die niet op een post-it die we vervolgens kwijtraken. Nee, we nemen de kans gelijk waar en gaan op zoek naar de beste toepassing. Natuurlijk in overleg met jou.

Voordelen van DoubleSmart

We gaan voor resultaat! Dit is vast niet het eerste marketingbureau dat je dit hoort roepen. Waar het verschil hem in zit? We helpen je je doelstelling periodiek ambitieuzer (maar wél realistisch) te maken, zodat het resultaat continu beter wordt. Doelstelling behaald? Super, dan kunnen we de inzichten gebruiken voor een nieuw doel!
Om die resultaten daadwerkelijk te verbeteren, gaan we periodiek met elkaar om de tafel om jouw bedrijfsdoelstellingen en strategie uitvoerig te bespreken. We zien onszelf als strategisch partner en zien het als onze missie jouw ambities waar te maken.
Een samenwerking met DoubleSmart is flexibel. Wij steken onze energie graag in klanten die het écht leuk vinden om met ons te werken. En die nog liever vandaag dan morgen die superwinstgevende Ads-campagne het web op slingeren. Bij ons zit je daarom nergens aan vast. Klikt het niet, dan zijn we beter af zonder elkaar.
Eigenaarschap is één van onze kernwaarden. Zien we een kans voor jouw bedrijf, dan schrijven we die niet op een post-it die we vervolgens kwijtraken. Nee, we nemen de kans gelijk waar en gaan op zoek naar de beste toepassing. Natuurlijk in overleg met jou.

Wat klanten zeggen

Daan Loeber

05-08-2022
Toppers! Denken actief met je mee en verrassen je met nieuwe marketing inzichten.

Hans van der Linden

13-11-2019

Inmiddels hebben we meerdere Adwords, Shopping, Display en Social campagnes ondergebracht bij DoubleSmart. Je bent geen nummer maar een klant die de persoonlijke aandacht krijgt die je verwacht. Er wordt geluisterd naar wensen en maatwerk is geen enkel probleem. Duidelijke communicatie en heldere rapportages. Een absolute aanrader!

Frank Boon

29-06-2020

DoubleSmart heeft me perfect geholpen om inzichtelijk te krijgen waar mijn grootste winst zit in online aanwezigheid. Geweldig hoe ze de tijd nemen, overal voor je induiken en met concrete voorstellen komen. Op basis van hun voorstel ben ik druk bezig om mijn Google aanwezigheid flink te verhogen. Goud waard!

Dynamiet Nederland

03-04-2019

De gebroeders Zuidbroek hebben een professioneel bedrijf neergezet. DoubleSmart is gewoon een goed bedrijf om mee samen te werken. Als klant wordt je goed op de hoogte gehouden. Onze specialist Erik Dekker voert zijn werk uitstekend uit, is betrokken en heeft een proactieve instelling. Precies wat je als klant wil van een online marketing bureau.

Onze Ads-specialisten adverteren doelgericht

Naast het pay-per-clicksysteem, kent Google Ads nóg een groot voordeel: je adverteert gericht. Je beslist namelijk zelf bij welke zoektermen je je advertentie toont. Onze Ads-specialisten snappen precies hoe dit wereldje in elkaar steekt. En we weten dan ook zeker dat we je product onder de aandacht brengen bij de mensen die daar daadwerkelijk naar op zoek zijn. 

Daarbij: onze specialisten hebben ook nog eens verstand van conversieoptimalisatie. Wel zo handig. Met bezoekers die alleen rondkijken zonder een conversie te doen maak je immers geen winst. 

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-
Contact met een specialist?

Veelgestelde vragen over Google Ads

Wat is Google AdWords/Google Ads?

Google Ads, vroeger Google AdWords genaamd, is het advertentieplatform van Google. Via dit platform draai je advertentiecampagnes op alle kanalen van Google, zoals de zoekmachine, YouTube en Gmail.

Tussen Google Ads en Google Adwords is er dus geen verschil. In juli 2018 veranderde Google de naam van het advertentieplatform officieel van Adwords naar Ads. De functionaliteiten zijn 100 procent hetzelfde gebleven.

Je Google Ads uitbesteden aan een Google Ads-expert is een slim idee als je serieus winst wil boeken met je advertentiecampagnes. Niet aanmodderen, maar meetbaar resultaat. Een Google Ads-specialist zit namelijk elke dag met zijn neus in Google Ads én houdt alle ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. Hij weet dus precies wat hij aan het doen is en snapt hoe hij jouw campagne zo winstgevend mogelijk maakt.   

De kosten van Google Ads zijn afhankelijk van meerdere factoren. Wat je betaalt voor één klik, dat verschilt per vertoning. Adverteer je op een populaire zoekterm met veel concurrentie, dan is een klik bijvoorbeeld duurder dan als je adverteert op een zoekterm waarin weinig adverteerders interesse hebben. Daarnaast kunnen je advertentiekosten lager uitvallen als je kwalitatieve advertenties maakt, die goed aansluiten bij de behoefte van je doelgroep. 

Je begrijpt vast: de kwaliteit van een advertentie is superbelangrijk. Niet alleen omdat je daarmee meer bereikt. Ook bespaar je hier daadwerkelijk kosten mee.   

Hoe dat zit? Google beoordeelt de kwaliteit van iedere advertentie én die van de landingspagina waarnaar verwezen wordt. Blijkt dat hier best wat aan schort, dan betaal je meer kosten per klik. En onderaan de streep, ben je dan dus een stuk duurder uit.  

Schakel je onze Google Ads-specialisten in, dan weet je zeker dat dit wel goed zit. Zodra jouw campagne live is, testen, analyseren, concluderen en optimaliseren we er flink op los. De kwaliteit van jouw advertenties optimaliseren is voor ons een continu proces. 

CPC’s, biedingen en biedstrategieën: wil je jouw advertentiebudget zo efficiënt mogelijk inzetten, dan is het van belang financiële ontwikkelingen constant in het vizier te houden. Want pas als je het campagnebudget dat je dagelijks wil uitgeven hier naadloos op afstemt, haal je écht alles uit jouw bestede euro’s. 

Besteed je jouw Google Ads aan ons uit, dan zit dit sowieso goed. Onze specialisten maken er namelijk een sport van alle financiële ontwikkelingen nauwlettend in de gaten te houden. 

Adverteer je op Google, dan heb je uiteindelijk maar één doel: je onderscheiden van de concurrent, zodat je écht kunt scoren met je campagne. En wat daarvoor nodig is, is het in de spotlight zetten van de unieke aspecten van je bedrijf. Oftewel: aandacht besteden aan extensies. 

Een extensie is eigenlijk niks anders dan aanvullende informatie over je product of dienst, waarmee je advertentie aantrekkelijker wordt. Voorbeelden van extensies zijn:  

  • Highlight-extensies. Dit zijn kleine woordgroepen die je toevoegt aan een advertentietekst. Meestal wordt dit gebruikt om USP’s van het bedrijf te benoemen.  
  • Structured snippet-extensies. Deze zijn vergelijkbaar met highlight-extensies. Het verschil: hiermee ga je dieper in op aspecten van het product of de dienst. En dus niet op het bedrijf.  
  • Prijsextensies. Deze geven een prijsindicatie van het product of de dienst.  
  • Locatie-extensies. Dit vertelt de lezer waar de winkel of het (bedrijfs)pand gevestigd is.   
  • Locatie-extensies voor partners. Hiermee toon je het adres van de winkelketen of partner die zich het dichtst bij de lezer bevindt.  
  • App-extensies. Dit promoot het downloaden van je app.  
  • Oproep-extensies. Hiermee voeg je een telefoonnummer toe aan je advertentie.  
  • Promotie-extensies. Deze geven informatie over kortingsacties en promoties.   
  • Beeldextensies. Hiermee toon je een afbeelding van het product of de dienst bij je advertentie. 
  • Sitelinks-extensies. Deze staan direct onder de getoonde advertentie en bevatten een URL die direct naar een bepaalde pagina op je website verwijst.
  • Leadformulier-extensies. Dit is een formulier in je advertentie, die mensen direct kunnen invullen. Ze hoeven dus niet eerst door te klikken naar je website.  

Kies je ervoor je Google-advertenties uit handen te geven aan onze specialisten, dan ga je voor maximaal resultaat. Dankzij kennis en ervaring weten we precies welke extensies zorgen voor meer kliks en daarmee voor meer conversies. Bovendien: we testen en optimaliseren de extensies ook continu. En het resultaat, dat wordt dan ook steeds een stukje beter. 

Google Ads-specialist Google Ads-specialist