We beloven geen gouden bergen, maar zeggen gewoon waar het op staat. Wat iedere geïnvesteerde euro je oplevert? En of Google Ads je winst daadwerkelijk vergroot? Alle belangrijke resultaten zijn 24/7 voor jou toegankelijk in het dashboard.
Op de achtergrond wat aanrommelen en om de feiten heen draaien? Daar zijn wij allergisch voor. Wij voelen ons verantwoordelijk álles uit jouw geïnvesteerde euro’s te halen. Een superwinstgevende Google Ads-campagne het web op vuren: daarvoor maken we ons hard.
Wij begrijpen maar al te goed: online marketing is méér dan Google Ads. We laten verschillende kanalen efficiënt met elkaar samenwerken en maken jou de koning van het gehele web.
Snel, maar wel duurzaam meer omzet voor jouw bedrijf: dat wil je. Jij wil kwalitatieve leads binnenhalen, conversies verhogen én bovenal: winst maken. Onze Ads-specialisten snappen als geen ander dat winst iets anders is dan omzet en denken op strategisch niveau met je mee.
Zij zijn van die personen die de advertentiewereld van Google op hun duimpje kennen. Die op de hoogte zijn van de allerlaatste ontwikkelingen en die precies weten wat er in welke fase van de klantreis nodig is om bezoekers te overtuigen en verder te helpen.
Kortom: wij laten jouw bedrijf fors groeien met vlijmscherpe advertenties en een significant betere configuratie dan jouw gemiddelde concurrent. Een betere configuratie? Ja, dat kan dus betekenen dat we je retourdata terugschieten of offline conversiegegevens, margegegevens of andere technieken gebruiken die het algoritme van Google slimmer maken.
Dat Google Ads een platform is waarmee je adverteert op alle kanalen van Google, dat zal je vast niet vreemd zijn. Maar wist je ook dat het je pas geld kost als iemand op jouw advertentie klikt? Hoeveel? Dat wordt bepaald aan de hand van de concurrentie, het zoekvolume en de kwaliteit van je advertentie.
Dit zogenoemde pay-per-clicksysteem (PPC) is voor jou als marketingmanager of ondernemer superinteressant. Niet alleen omdat iedere klik je een stuk dichter bij een conversie brengt en de kans dat je de gemaakte kosten dubbel en dwars terugverdient relatief groot is. Ook heeft Google Ads een groot bereik. En hiermee adverteren is dus een laagdrempelige manier om goed zichtbaar te zijn bij jouw doelgroep.
Ga maar eens na: hoe vaak googel je even iets, check je je Gmail of kijk je een video op YouTube? Zo vaak als jij dat doet, doen jouw potentiële klanten dat ook. En zo veel mogelijkheden heb jij dus om hen te bereiken.
Ben je marketingmanager of ondernemer, dan vliegen de fancy marketingtermen je ongetwijfeld regelmatig om de oren. En een vreemdeling in deze wereld ben je dan ook niet. Maar zélf dat Google Ads-trucje uitvoeren, dat blijkt dan weer andere koek te zijn. Dát is waar een Google Ads-specialist om de hoek komt kijken.
Noem je jezelf een Ads-specialist bij DoubleSmart, dan kun je alle functies en instellingen van dit platform dromen. En zelfs nog veel meer dan dat. Ook houden we ons bijvoorbeeld bezig met data configuratie, zodat we Google voorzien van de meest accurate data. En met conversieoptimalisatie, zodat bezoekers beter converteren en we meer rendement behalen uit de bezoekers.
Kortom: wij weten precies wat er nodig is om te gaan voor de absolute winst. Kwalitatieve leads en meer klanten binnenhalen is de dagelijkse gang van zaken. En we weten het advertentiebudget zó in te zetten, dat je zelfs het onderste minuscule druppeltje uit de kan haalt.
Hoe die mooie woorden zich concreet uiten in de praktijk? Onderstaande taken nemen wij op ons voor al meer dan 150 klanten:
Die kennis van Google Ads, die is er niet van de ene op de andere dag ingepompt. Hier gaat jarenlange ervaring en studie aan vooraf. Samen met onze kennis, maakte DoubleSmart als bedrijf ook een flinke groei door.
Van twee bureaus in een slaapkamer naar een kantoorruimte die stiekem te klein is voor het aantal bureaus: in zo’n negen jaar tijd wisten we een heel team aan gepassioneerde, slimme SEA-koppen te verzamelen.
Onze slimme SEA-koppen maken er een sport van iedere dag iets bij te leren. Dat vinden we leuk én zo kunnen we het allerbeste resultaat neerzetten voor onze klanten. Is er een update van Google? Of een nieuwe campagnevorm, zoals Performance Max? Wij zijn er als de kippen bij. Zitten er met onze neus bovenop. We voelen ons immers verantwoordelijk om álles uit jouw budget te halen. En door de nieuwe technieken altijd direct toe te eigenen, kunnen we dat waarmaken.
Hierbij hoort ook: een ijzersterk samenspel met andere onlinemarketingdiensten. Besteed je ook je SEO, social media marketing en/of conversieoptimalisatie aan ons uit, dan weet je zeker dat je profiteert van een perfect uitgekiende strategie. We verbeteren bijvoorbeeld jouw SEO-landingspagina’s, herschrijven content en voeren A/B-testen uit met verschillende pagina’s. Maximaal resultaat op een zo efficiënt mogelijke wijze: dát is waarvoor wij zorgen.
Op welke elementen onze Google Ads-specialisten dan precies letten, bij het opzetten en optimaliseren van een campagne? Dat splitsen we op in drie pijlers: winst, data en relevantie.
Jij wil winst genereren met jouw Google Ads-campagne en dat is dan ook waar wij continu op sturen. Klinkt op het eerste ogenblik misschien logisch, maar dat is het niet per se.
Bedenk je maar eens: veel ondernemers zijn zo gefocust op omzet, dat ze de winstdoelstelling uit het oog verliezen. Jouw Google Ads-activiteiten richten op hoog geprijsde producten en daar ook nog eens conversies uit genereren is natuurlijk super. Maar zet je juist in op jouw laag geprijsde producten, dan heb je misschien wel een stuk minder budget nodig om dezelfde – of zelfs een hogere – brutomarge te behalen.
Dát is precies waar onze Google Ads-specialisten zich mee bezighouden. Wij zoeken tot op de bodem uit hoe je jouw budget zó kunt inzetten, dat je je winst maximaliseert en zelfs laat groeien. Niet alleen snappen we op welke producten of diensten je het best kunt sturen. Ook weten we wat er nodig is om de betreffende campagne zo winstgevend mogelijk in te richten.
Bijvoorbeeld een belangrijk element van het zo winstgevend mogelijk maken van jouw campagne: Google voorzien van de juiste data. Oftewel: díé bedrijfsgegevens blootgeven, die jou laten profiteren van een absoluut concurrentievoordeel.
Hoe dat precies zit? Google werkt tegenwoordig steeds meer op basis van algoritme. En welke advertenties getoond worden aan welke gebruikers, dat is dus sterk afhankelijk van de input die Google krijgt van adverteerders.
Een Google Ads-specialist van DoubleSmart snapt exact hoe dat algoritme in elkaar steekt. En welke data écht relevant is en hoe je het algoritme in jouw voordeel laat werken, dat weten wij maar al te goed. Zo voorzien we Google bijvoorbeeld niet alleen van omzetgegevens. Ook verstrekken we onder meer margegevens, retourdata, scoringsgegevens van een offerte en de variabele kosten per product.
Kortom: we geven Google exact de informatie die nodig is om jouw advertenties in beeld te brengen bij je doelgroep. Én bovenal: om voor te blijven op je concurrenten.
Tot slot een belangrijk aandachtspunt bij het opzetten en optimaliseren van een Google Ads-campagne: relevantie. Dat een advertentie of extensie relevant moet zijn, dat spreekt natuurlijk voor zich. Maar bij DoubleSmart weten we: relevantie is veel breder dan dat.
Het gaat erom dat je relevant bent in de gehele klantreis; van begin tot eind. Dat je inspeelt op de behoefte die jouw klant op dat specifieke moment heeft. En dat je dé oplossing biedt voor het probleem waar hij/zij juist dan tegenaan loopt.
Hoe we er dan precies voor zorgen dat je relevant bent gedurende de gehele klantreis? Voornamelijk door diverse expertises naadloos op elkaar af te stemmen. Onze Google Ads-specialisten hebben bijvoorbeeld ook een rijke kennis van conversieoptimalisatie, waardoor óók je website relevant wordt ingericht. En als je wil, schakel je onze SEO- en/of social ads-experts in om eveneens op die kanalen en in die customer journey-fases perfect in te spelen op de behoefte van de klant.
Jij neemt contact met ons op en een dag later schuiven we een voorstel onder je neus? Nee, dat is niet hoe het werkt. En dat is goed nieuws. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat je het allerbeste resultaat bereikt als de basis tot in de puntjes klopt. Oftewel: als je precies weet hoe je website nu presteert, waar ultieme kansen liggen en hoe we die optimaal kunnen benutten. Vóórdat we bakken extra omzet voor je gaan realiseren, nemen we dus eerst de tijd en moeite om de situatie in kaart te brengen.
Ben je verwoed op zoek naar goede redenen om voor DoubleSmart te kiezen als SEA-bureau? We hebben een aantal argumenten voor je op een rij gezet.
Naast het pay-per-clicksysteem, kent Google Ads nóg een groot voordeel: je adverteert gericht. Je beslist namelijk zelf bij welke zoektermen je je advertentie toont. Onze Ads-specialisten snappen precies hoe dit wereldje in elkaar steekt. En we weten dan ook zeker dat we je product onder de aandacht brengen bij de mensen die daar daadwerkelijk naar op zoek zijn.
Daarbij: onze specialisten hebben ook nog eens verstand van conversieoptimalisatie. Wel zo handig. Met bezoekers die alleen rondkijken zonder een conversie te doen maak je immers geen winst.
Google Ads, vroeger Google AdWords genaamd, is het advertentieplatform van Google. Via dit platform draai je advertentiecampagnes op alle kanalen van Google, zoals de zoekmachine, YouTube en Gmail.
Tussen Google Ads en Google Adwords is er dus geen verschil. In juli 2018 veranderde Google de naam van het advertentieplatform officieel van Adwords naar Ads. De functionaliteiten zijn 100 procent hetzelfde gebleven.
Je Google Ads uitbesteden aan een Google Ads-expert is een slim idee als je serieus winst wil boeken met je advertentiecampagnes. Niet aanmodderen, maar meetbaar resultaat. Een Google Ads-specialist zit namelijk elke dag met zijn neus in Google Ads én houdt alle ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. Hij weet dus precies wat hij aan het doen is en snapt hoe hij jouw campagne zo winstgevend mogelijk maakt.
De kosten van Google Ads zijn afhankelijk van meerdere factoren. Wat je betaalt voor één klik, dat verschilt per vertoning. Adverteer je op een populaire zoekterm met veel concurrentie, dan is een klik bijvoorbeeld duurder dan als je adverteert op een zoekterm waarin weinig adverteerders interesse hebben. Daarnaast kunnen je advertentiekosten lager uitvallen als je kwalitatieve advertenties maakt, die goed aansluiten bij de behoefte van je doelgroep.
Je begrijpt vast: de kwaliteit van een advertentie is superbelangrijk. Niet alleen omdat je daarmee meer bereikt. Ook bespaar je hier daadwerkelijk kosten mee.
Hoe dat zit? Google beoordeelt de kwaliteit van iedere advertentie én die van de landingspagina waarnaar verwezen wordt. Blijkt dat hier best wat aan schort, dan betaal je meer kosten per klik. En onderaan de streep, ben je dan dus een stuk duurder uit.
Schakel je onze Google Ads-specialisten in, dan weet je zeker dat dit wel goed zit. Zodra jouw campagne live is, testen, analyseren, concluderen en optimaliseren we er flink op los. De kwaliteit van jouw advertenties optimaliseren is voor ons een continu proces.
CPC’s, biedingen en biedstrategieën: wil je jouw advertentiebudget zo efficiënt mogelijk inzetten, dan is het van belang financiële ontwikkelingen constant in het vizier te houden. Want pas als je het campagnebudget dat je dagelijks wil uitgeven hier naadloos op afstemt, haal je écht alles uit jouw bestede euro’s.
Besteed je jouw Google Ads aan ons uit, dan zit dit sowieso goed. Onze specialisten maken er namelijk een sport van alle financiële ontwikkelingen nauwlettend in de gaten te houden.
Adverteer je op Google, dan heb je uiteindelijk maar één doel: je onderscheiden van de concurrent, zodat je écht kunt scoren met je campagne. En wat daarvoor nodig is, is het in de spotlight zetten van de unieke aspecten van je bedrijf. Oftewel: aandacht besteden aan extensies.
Een extensie is eigenlijk niks anders dan aanvullende informatie over je product of dienst, waarmee je advertentie aantrekkelijker wordt. Voorbeelden van extensies zijn:
Kies je ervoor je Google-advertenties uit handen te geven aan onze specialisten, dan ga je voor maximaal resultaat. Dankzij kennis en ervaring weten we precies welke extensies zorgen voor meer kliks en daarmee voor meer conversies. Bovendien: we testen en optimaliseren de extensies ook continu. En het resultaat, dat wordt dan ook steeds een stukje beter.