75%

in de top 3 van Google. 97% van alle zoektermen op de eerste pagina.


22%

afname in kosten per conversie binnen Google Ads


14,56%

statistische, significante groei van het aantal mensen dat doorklikt richting het offerteformulier

Klantvraag

Halverwege 2016 nam Student Verhuis Service contact op met ons met de vraag of we de organische vindbaarheid verder konden versterken en hiermee de conversie op de website konden verhogen.

Strategie

De oude website was gebouwd zonder contentmanagementsysteem op basis van een PHP-framework. Omdat de website verouderd was en het lastig was de content dynamisch te beheren, hebben we in de eerste fase samen met DoubleWeb een nieuwe website gebouwd.

Tijdens het uitdenken en opzetten van de website stonden een aantal dingen centraal. Zo moest de nieuwe website:

  • Toegankelijk zijn;
  • Het karakter van Student Verhuis Service uitstralen, namelijk goedkoop maar professioneel;
  • Voorzien zijn van duidelijke call-to-action buttons;
  • Een goed opgebouwde navigatie hebben voor de gebruiker en voor Google;
  • Alle data op de juiste manier naar Google Analytics sturen voor een goede meetbaarheid.

Bij de start van het project hebben we een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uitgevoerd om de URL-structuur van de website te bepalen. Door alle zoekwoorden op basis van prioriteit te mappen in de structuur, konden we een heldere en functionele structuur opzetten. Dienstenpagina’s werden in het hoofdmenu gezet en landingspagina’s werden in de structuur verwerkt op basis van de omvang van het zoekverkeer. Zo zijn grotere woonplaatsen te vinden in de footer en zijn kleine woonplaatsen via interne links bereikbaar gemaakt.

Samen met DoubleWeb hebben we een nieuwe website ontwikkeld op basis van een bestaand framework. Vanuit de marketingafdeling van Student Verhuis Service was een sterke wens voor een specifiek thema, omdat dit eenvoudig te integreren was met andere activiteiten binnen Student Verhuis Service.

Zoekmachine optimalisatie

In de eerste maanden na livegang van de website zagen we snel verbeteringen in de zichtbaarheid in Google. Het was met de nieuwe website namelijk makkelijker om de interne linkstructuur goed op orde te brengen, META-data tegen elkaar weg te testen, de website op maandelijkse basis uit te breiden met nieuwe content en verder door te optimaliseren door on-page optimalisaties uit te voeren.

De winst van goede SEO houdt na 4 jaar nog steeds aan: dat is het voordeel van SEO. Continu dezelfde inspanning leveren zorgt voor exponentiële groei en een hoog rendement op de investering. Vrijwel iedere maand groeit Student Verhuis Service nog in verkeer ten opzichte van de voorgaande periode.

Resultaten SEO.

107% meer organisch verkeer

223 nummer 1 posities in Google, waarvan 49 met een zoekvolume van 100 of meer

369 top 3 posities in Google, waarvan 86 met een zoekvolume van 100 of meer

Google Ads

Vanwege de behaalde successen met de nieuwe website en met SEO heeft Student Verhuis Service eind 2018 de keuze gemaakt om ook de Google Ads campagnes te laten beheren door DoubleSmart.

Op basis van de bestaande vindbaarheid in SEO en de historische data in Google Ads hebben we een nieuw zoekwoordenonderzoek gedaan. Hieruit is een campagnestructuur ontstaan waarbij we eenvoudig budgetten kunnen op- en afschalen om zo efficiënter met de beschikbare capaciteit om te gaan.

Resultaten SEA.

10% daling in kosten per acquisitie

7% stijging conversieratio

Social media

Inmiddels zijn we ook live met de socialmediacampagnes. Hierbij focussen we niet alleen op de directe conversie (een aanvraag), maar richten we ons ook op het verhogen van de naamsbekendheid.

Ondanks dat social media advertising een kanaal is dat zich eerder in de customer journey bevindt dan Google Ads en SEO, zagen we direct na livegang al een aantal positieve resultaten. Dit laat zien dat social media ook voor de directe conversie een effectief kanaal kan zijn.

Resultaten social media.

23% meer conversies

22% lagere kosten per conversie

Conversie-optimalisatie

Hoewel Student Verhuisservice bleef groeien zijn we op zoek gegaan naar nieuwe manieren om de opbrengsten uit alle marketingkanalen te verhogen. We kwamen tot het inzicht dat de mobiele websitegebruiker mogelijk niet snel bij het offerteformulier kon komen. Dit kan zorgen voor het afremmen van de (omzet)groei.

Conversies realiseer je door websitebezoekers aan te spreken en hen om te zetten in klanten. Als dit ergens stagneert, is het moment aangebroken om conversie-optimalisatie te overwegen. Daar gingen we voor Student Verhuis Service mee aan de slag.

Strategie conversie-optimalisatie

Om aan de klantvraag te voldoen zijn we aan de slag gegaan met het A/B-testen van twee varianten op de website. Hierbij ziet 50% van de bezoekers variant A, aan de andere 50% wordt variant B getoond. Voor deze test was het hoofddoel om mensen makkelijker te laten navigeren naar het offerte-formulier. Het onderliggende doel is om het conversiepercentage van mobiele gebruikers te verhogen.

Voor deze test zijn er 2, altijd zichtbare, elementen toegevoegd aan de website via onze partner DoubleWeb. Dit betreft een call-to-action om direct telefonisch contact op te nemen en een knop richting het offerte-formulier. De andere versie was de controle versie van de website die niet beschikte over deze elementen. Hierna was het belangrijk om voldoende data te verzamelen om de test te valideren.

De resultaten uit de test zijn duidelijk: 14,56% meer klikken richting het offerteformulier en een groei van 4,4% in de daadwerkelijk ingevulde formulieren. Dit succes is een mooi voorbeeld wat een impact kleine aanpassingen aan je website kunnen bijdragen aan het grotere geheel. Voor Student Verhuis Service blijven we testen en nieuwe initiatieven doorvoeren.  

Resultaten CRO.

2 sticky elementen op de mobiele website

14,56% meer klikken richting het offerteformulier

4,4% groei in daadwerkelijk ingevulde formulieren

Wat zegt Student Verhuis Service?

Student Verhuis Service

09-06-2022

Ontzettende fijne mensen om mee samen te werken. DoubleSmart denkt actief mee onze behoeftes en doelen en zorgt telkens weer voor een samenwerking op maat waardoor we samen kunnen blijven groeien. Daarnaast hele brede kennis in huis wat ervoor zorgt dat er altijd de juiste specialist is die je kan helpen bij online marketing vraagstukken.

Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-
90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen

Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
Uitgebreide en concrete analyse
Op maat gemaakt door onze specialisten
Enthousiast geworden?

Enthousiast geworden over het resultaat voor Student Verhuis Service? Neem dan contact met ons op!