groei in organisch verkeer
afname in kosten per conversie binnen Google Ads
in de top 3 van Google. 97% van alle zoektermen op de eerste pagina.
Halverwege 2016 nam Student Verhuis Service contact op met ons met de vraag of we de organische vindbaarheid verder konden versterken en hiermee de conversie op de website konden verhogen.
De oude website was gebouwd zonder contentmanagementsysteem op basis van een PHP-framework. Omdat de website verouderd was en het lastig was de content dynamisch te beheren, hebben we in de eerste fase samen met DoubleWeb een nieuwe website gebouwd.
Tijdens het uitdenken en opzetten van de website stonden een aantal dingen centraal. Zo moest de nieuwe website:
Bij de start van het project hebben we een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uitgevoerd om de URL-structuur van de website te bepalen. Door alle zoekwoorden op basis van prioriteit te mappen in de structuur, konden we een heldere en functionele structuur opzetten. Dienstenpagina’s werden in het hoofdmenu gezet en landingspagina’s werden in de structuur verwerkt op basis van de omvang van het zoekverkeer. Zo zijn grotere woonplaatsen te vinden in de footer en zijn kleine woonplaatsen via interne links bereikbaar gemaakt.
Samen met DoubleWeb hebben we een nieuwe website ontwikkeld op basis van een bestaand framework. Vanuit de marketingafdeling van Student Verhuis Service was een sterke wens voor een specifiek thema, omdat dit eenvoudig te integreren was met andere activiteiten binnen Student Verhuis Service.
In de eerste maanden na livegang van de website zagen we snel verbeteringen in de zichtbaarheid in Google. Het was met de nieuwe website namelijk makkelijker om de interne linkstructuur goed op orde te brengen, META-data tegen elkaar weg te testen, de website op maandelijkse basis uit te breiden met nieuwe content en verder door te optimaliseren door on-page optimalisaties uit te voeren.
De winst van goede SEO houdt na 4 jaar nog steeds aan: dat is het voordeel van SEO. Continu dezelfde inspanning leveren zorgt voor exponentiële groei en een hoog rendement op de investering. Vrijwel iedere maand groeit Student Verhuis Service nog in verkeer ten opzichte van de voorgaande periode.
Vanwege de behaalde successen met de nieuwe website en met SEO heeft Student Verhuis Service eind 2018 de keuze gemaakt om ook de Google Ads campagnes te laten beheren door DoubleSmart.
Op basis van de bestaande vindbaarheid in SEO en de historische data in Google Ads hebben we een nieuw zoekwoordenonderzoek gedaan. Hieruit is een campagnestructuur ontstaan waarbij we eenvoudig budgetten kunnen op- en afschalen om zo efficiënter met de beschikbare capaciteit om te gaan.
Inmiddels zijn we ook live met de socialmediacampagnes. Hierbij focussen we niet alleen op de directe conversie (een aanvraag), maar richten we ons ook op het verhogen van de naamsbekendheid.
Ondanks dat social media advertising een kanaal is dat zich eerder in de customer journey bevindt dan Google Ads en SEO, zagen we direct na livegang al een aantal positieve resultaten. Dit laat zien dat social media ook voor de directe conversie een effectief kanaal kan zijn.
Enthousiast geworden over het resultaat voor Student Verhuis Service? Neem dan contact met ons op!