311%

groei in omzet via organisch verkeer


96%

Hogere conversieratio


373%

groei in transacties

SEA campagne

In 2018 zijn we van start gegaan met een SEA campagne voor MT Hekwerken. We hebben ervoor gekozen om de gehele accountstructuur opnieuw op te bouwen, zodat we in korte tijd veel impact konden maken. Dit bleek succesvol: al in de eerste volledige maand draaiden we een positieve ROI (return on investment) op de campagnes en waren de doelstellingen voor de ROAS (return on advertising spend) behaald.

Er waren technisch gezien echter restricties, waardoor we beperkt waren in de mogelijkheden. Door deze restricties waren we niet in staat om de conversieratio te verhogen. Daarom hebben we er in 2019 voor gekozen samen met MT Hekwerken en DoubleWeb te starten met het ontwikkelen van een nieuwe maatwerk WooCommerce webshop.

Resultaten SEA.

315% groei in omzet

373% groei in transacties

33% afname in CPC

Nieuw conversiegericht design

Eind 2019 hebben we samen met DoubleWeb een start gemaakt met het uitwerken van de eisen van de webshop. Zo wilden we voldoende ruimte om content te delen, moest de webshop goed voorzien in de behoefte van de gebruiker en duidelijk uitstralen dat MT Hekwerken staat voor goede prijs en ijzersterke kwaliteit. Daarnaast wilden we beschikken over de mogelijkheid om dynamisch landingspagina’s op te bouwen voor de verschillende fases binnen het aankoopproces.

Resulaten CRO.

96% hogere conversieratio

32% langere sessieduur en 43% meer paginaweergaven per sessie

31% stijging in gemiddelde orderwaarde

WooCommerce webshop

Door de nieuwe template te ontwikkelen op WooCommerce kunnen we alle eisen die we stellen op het gebied van SEO en conversie doorvoeren in het systeem. Hiermee ruimen we technische restricties uit de weg en kunnen we de techniek van de website volledig SEO-proof opbouwen. Zo heeft DoubleWeb de webshop gebouwd op basis van een eigen uitbreiding op WordPress die zich onderscheidt op het gebied van snelheid, beveiliging en SEO. Dit maakt het beheer niet alleen prettig, maar zorgt er ook voor dat de SEA- en SEO-specialisten van DoubleSmart effectief kunnen werken aan de webshop.

Concreet heeft dit voor MT Hekwerken de volgende voordelen:

  • Pagina’s kunnen in blokken opgebouwd worden zonder technische kennis;
  • Nieuwe producten kunnen eenvoudig toegevoegd worden;
  • Orderafhandeling gaat soepel voor consument en beheerder;
  • Dankzij het open-source karakter van WooCommerce kan er doorontwikkeld worden;
  • Conversietracking en datamogelijkheden zijn uitgebreid;
  • Er kunnen eenvoudig offertes aangevraagd worden via de website.

SEO-vriendelijke migratie

Er zijn tal van voorbeelden van grote bedrijven bij wie een migratie naar een nieuw systeem zeer nadelig uitpakt. Omdat het CMS-systeem, de structuur en de content van MT Hekwerken allemaal aangepast moesten worden, was een goede migratie een absoluut speerpunt binnen de samenwerking.

Resultaten SEO.

98% groei in organisch verkeer

311% groei in omzet via organisch verkeer

300% meer transacties via organisch verkeer

Sterkste toename in omzet ooit

De periode na de migratie naar de nieuwe webshop laat de sterkste groei ooit zien in de omzet van MT Hekwerken. Deze groei is gerealiseerd dankzij de sterke SEA campagnes die zijn opgebouwd, een conversiegericht webdesign en een goed uitgedachte strategie om de SEO naar een hoger niveau te tillen. We hebben deze mijlpaal natuurlijk gevierd met het team en met de klant. We kijken ernaar uit om samen met MT Hekwerken en DoubleWeb de resultaten verder te verhogen en nog meer groei door te maken.

 

Bottom-up approach

Binnen de campagnes van MT Hekwerken hebben we gewerkt aan de hand van de bottom-up approach. We zijn daarom gestart met de focus op zoekwoorden aan het einde van het aankoopproces en hebben stap voor stap de zoekwoorden toegevoegd die in een eerdere fase zitten van de customer journey.

Deze fases hebben we in kaart gebracht aan de hand van een uitgebreid zoekwoordenonderzoek. De zoekwoorden plaatsen we in het See, Think, Do, Care-model van Google om te beoordelen welke zoekwoorden op korte termijn de grootste winsten zullen behalen.

Wij geloven dat campagnes meetbaar meer moeten opleveren dan kosten. In het licht daarvan hebben we voor de bottom-up approach gekozen voor MT Hekwerken. Zo focussen we ons eerst op de onderkant van de funnel: de zogenaamde Do-fase. De zoekwoorden in deze fase hebben een hoge conversieratio en sluiten daarom perfect aan op de salesdoelstellingen van MT Hekwerken.

Door de zoekwoorden goed te testen binnen de SEA campagnes kunnen we de impact van SEO op deze zoekwoorden veel beter inschatten.

Enthousiast geworden?

Enthousiast geworden over het resultaat voor MT hekwerken? Neem dan contact met ons op!