350%

groei in conversies via social media in 1 jaar tijd


520%

gemiddelde ROAS


+169%

conversieratio na 12 maanden contentmarketing

Aanwezigheid in de hele customer journey

De doelgroep van de Siroopwafelfabriek bestaat deels uit toeristen uit binnen- en buitenland, maar ook voor een aanzienlijk gedeelte uit gezinnen en scholen uit de directe omgeving. Daarom is het voor een toeristische attractie als de Siroopwafelfabriek belangrijk om zichtbaar te zijn in de hele customer journey. Samen met de marketingmanager van de Siroopwafelfabriek hebben we bij de start van de samenwerking de marketingkanalen bepaald. Bovendien hebben we toen een concrete stip aan de horizon gezet waar de Kamphuisen Siroopwafelfabriek over een aantal jaar wil staan. Zo kunnen we met elkaar naar die doelstelling toe werken en samen sturen op meetbaar succes.

Wervende social media campagne met verschillende doelen

De social media campagne van de Siroopwafelfabriek heeft een meervoudig doel. Allereerst draagt de campagne bij aan de awareness bij de doelgroep die woont in de regio van Gouda. Dat zijn vooral gezinnen met kinderen die op Facebook en Instagram worden aangesproken. Daarnaast worden juffen en meesters gewezen op de mogelijkheid om een educatief schoolreisje te ondernemen naar de Siroopwafelfabriek.

Naast het doel om awareness te creëren aan het begin van de customer journey, worden er met de social media campagne ook mensen aangesproken die de website al hebben bezocht, maar nog niet hebben geconverteerd. Met deze retargeting worden juist de mensen aan het einde van de funnel geactiveerd.

Als laatste dragen de social activiteiten er ook aan bij dat mensen op de hoogte blijven van de ontwikkelingen van de fabriek, ook na hun bezoek. Zo wordt de kans vergroot dat ze een bezoek aan de fabriek aanbevelen aan vrienden en familie.

Resultaten social media campagne.

146% groei in paginalikes

350% groei in conversies

78% daling in kosten per conversie

Google Ads campagne gericht op toeristen

Gouda is een toeristische stad waar jaarlijks meer en meer toeristen naartoe gaan. Deze toeristen zoeken via Google gericht naar activiteiten om zoveel mogelijk van de stad mee te krijgen. Met de accountstructuur worden verschillende typen toeristen aangesproken met advertentieteksten die passen bij het doel van hun bezoek.

Dankzij deze structuur krijgen we ook beter inzichtelijk welke toeristendoelgroepen beter converteren. Met deze informatie achter de hand kunnen we de budgetten in overleg met de klant finetunen.

Resultaten SEA.

53% daling in kosten per conversie

520% gemiddelde ROAS

103% stijging in conversies

Contentmarketing voor organische vindbaarheid en merkbeleving

Om de doelgroep betrokken te houden, worden er maandelijks nieuwe artikelen geplaatst op de blog van de website. Deze artikelen worden ook gedeeld in de nieuwsbrief en op social media.

Naast de betrokkenheid heeft de contentmarketing nog een tweede doel: het verbeteren van de organische vindbaarheid in Google. Daarin varen we onder andere op de resultaten vanuit vanuit de andere kanalen, met name Google Ads. Welke zoektermen hebben daar geleid tot meer conversies en hoe kunnen we daar met nieuwe, originele content op inspelen?

Resultaten contentmarketing & SEO.

+169% in conversieratio

+23% aandeel in organisch verkeer

+33% vertoningen in Google

Technische onderhoud van de webwinkel

De webwinkel waarin tickets voor de Siroopwafelfabriek en pakjes siroopwafels gekocht kunnen worden is gebouwd op WordPress. Het onderhoud van de webwinkel wordt uitgevoerd door DoubleWeb, het zusterbedrijf van DoubleSmart. Daar werken WordPress specialisten aan de snelheid van Siroopwafelfabriek.nl, houden ze de techniek up-to-date en wanneer nodig worden er nieuwe functionaliteiten uitgerold in de shop. Zo hebben we een nieuw ticketsysteem geïntegreerd om de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-
Enthousiast geworden?

Enthousiast geworden over het resultaat voor de Kamphuisen Siroopwafelfabriek? Neem dan contact met ons op!