Klantvraag
Het doel van Dynamiet Nederland is om de positie als marktleider te behouden en de reeds bereikte zichtbaarheid effectiever en efficiënter in te zetten via SEA. Er liep al een Google Ads campagne die Dynamiet Nederland voorzag van leads en nieuwe klanten en ook de organische vindbaarheid was er prima aan toe. Tóch had Dynamiet Nederland het gevoel dat er meer uit te halen viel. Daarom namen ze DoubleSmart in de arm.
Strategie
Om dit gevoel van onbenut potentieel concreet te maken heeft doublesmart een kansenonderzoek uitgevoerd. Hieruit bleek onder andere dat er meer winst te halen was uit de beschikbare data. Zo klopte de inrichting van Google Analytics op een aantal vlakken niet, en door het toevoegen van AdCalls kregen we direct meer inzicht in het belgedrag van gebruikers. Meer en beter inzicht krijgen in de data betekent dat we gerichter kunnen optimaliseren en het rendement dus direct kunnen verhogen.
Google Ads campagne
Aan de hand van een nieuw zoekwoordenonderzoek hebben we een vernieuwde Google Ads structuur uitgewerkt, waarbij we specifieke doelstellingen bepaalden op basis van het type aanvraag. Het type BKR-registratie zegt namelijk een hoop over de kans of er een uiteindelijke opdracht en verwijdering gaat plaatsvinden.
Resultaten SEA.
7% stijging in aantal leads
30% daling kosten per conversie
24% daling in kosten
Zoekmachine optimalisatie
Na de eerste maanden SEA zagen we het verkeer via de organische resultaten teruglopen. Dit was met name zichtbaar in de maanden dat Google bezig was met updates omtrent websites van de categorie ‘Your Money or Your Life’ (YMYL). Dit zijn websites die invloed hebben op sleutelmomenten in je leven. Daarom worden ze extra streng gecontroleerd op inhoud en kwaliteit. Omdat het onderwerp van Dynamiet Nederland sterk gerelateerd is aan financiën en het kopen van een huis, wordt hun website beschouwd als YMYL.
Daarom besloten we in overleg dat DoubleSmart vanaf dat moment ook de SEO-werkzaamheden op zou pakken. Het doel was om de dalende trend om te buigen en weer terug te groeien naar de topposities in Google.
De eerste maanden waren hierin pittig. Dynamiet Nederland had al behoorlijk wat backlinks weten te verzamelen, maar een deel hiervan was van lage kwaliteit. Dit gold ook voor de content: het grootste deel hiervan moest herschreven worden om betere kwaliteit te leveren. Het versterken van de SEO-fundamenten was een behoorlijke klus, waar Dynamiet Nederland zelf ook een grote rol in heeft gespeeld.
Uiteindelijk heeft de organische dip nog een aantal maanden aangehouden, waarna het verkeer enorm begon toe te nemen. Vanaf dat moment groeide de website elke maand opnieuw aanzienlijk in verkeer ten opzichte van de maand ervoor. Een jaar na de start van de SEO-campagne was het verkeer via de organische resultaten verdubbeld.
Resultaten SEO.
Gemeten groei van maand tot maand.
4e maand: 76% meer verkeer t.o.v. vorige maand
2e maand: 42% meer verkeer t.o.v. vorige maand
3e maand: 66% meer verkeer t.o.v. vorige maand
1e maand: 110% meer verkeer t.o.v. nulmeting
Wat zeggen onze klanten?
Enthousiast geworden?
Enthousiast geworden over het resultaat voor Dynamiet Nederland? Neem dan contact met ons op!